Canon EOS R + EF to RF adapter + RF 24-105mm f/4L IS USM

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 7 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Canon EOS R + EF to RF adapter + RF 24-105mm f/4L IS USM op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Maarten 12-06-2020

Rrima combinatie

Na vele jaren overgestapt van spiegelreflex (Canon 6D) naar deze systeemcamera. En dat bevalt uitstekend!
De combinatie van camera en lens zorgen ervoor dat je erg prettig kunt fotogaferen. Inmiddels heel veel foto's al gemaakt en de scherpte is geweldig. Ook de stabilisatie werkt erg goed.

Pluspunten

• degelijk
  • licht
  • vele mogelijkheden

Minpunten

• wennen aan de Touch Bar
  • batterijduur

Roelf 05-02-2020

fotograferen was nog nooit zo leuk!

Met elk gebruik raak ik meer onder de indruk van wat het toestel kan. Door de zoeker/evf zien wat de veranderde instellingen doen met het beeld blijft het grootste pluspunt. Even bij kunstlicht de kleurtemperatuur instellen is via het touchscreen een fluitje van een cent. Je kunt gelijk op dat zelfde scherm zien of je daarmee goed zit. Beelden overzetten naar je computer of tablet is super simpel via wifi of bluetooth. Het meegeleverde usb-c kabeltje heb ik nog nooit gebruikt. Bediening via mobieltje of tablet gaat goed. Hapert soms wel wat, maar de instelmogelijkheden op afstand zijn perfect (scherpstelpunt en iso, diafragma en sluitertijd). Zowel de instelring op het objectief als de touchbar gebruik ik niet. De instelring omdat het maar op 1 van m'n lenzen zit, de touchbar omdat het te vaak per ongeluk ging en met de beveiliging aan het te veel trial and error was. Knoppen en instelwielen kunnen configureren (wat onder welke knop zit en draairichting) is ook fantastisch. Hij werkt nu helemaal zoals ik het het handigst vind. Snelheid van scherpstellen is ook met oude lenzen goed.

Pluspunten

• Effect instellingen zien in evf
  • Wifi en bluetooth implementatie
  • Instelbaarheid knoppen en wieltjes
  • Beeldkwaliteit
  • Ergonomie

Roelf 17-10-2019

Verrassend goed doordacht toestel.

Ben nog druk doende met het ontdekken wat dit toestel allemaal kan. Tot dusverre ben ik zeer tevreden over de mogelijkheden. Eindelijk zie je door de evf/viewfinder wat voor effect de veranderde instellingen hebben op het beeld. Fotograferen in de M-stand was nog nooit zo gemakkelijk.
Moet nog uitzoeken waarom mijn ef 70-200 2,8 ii met extender zoveel moeite had met scherpstellen in autofocus. Zo traag was die nog nooit.
Batterij lijkt snel leeg te lopen met een middagje spelen met het toestel. Maar ook daarvoor is mijn ervaring met het toestel nog te beperkt.

Pluspunten

• Touchscreen voor verplaatsen focus
  • Ligt lekker in de hand
  • Heldere evf
  • Bescherming sensor bij lenswisseling
  • Heldere menustructuur

Cor 13-09-2019

Indrukwekkende combinatie

Na prima advies van KE in Breda deze combinatie aangeschaft.
Kreeg nog een keurige inruilprijs voor mijn oude camera. Pas enkele dagen in bezit doch de eerste resultaten zijn indrukwekkend.
Nog veel mogelijkheden te onderzoeken maar dat is geen straf.

Pluspunten

• relatief licht gewicht
  • "stille" camera
  • oude objectieven bruikbaar
  • fantastisch objectief

Minpunten

• Handleiding uitsluitend als PDF !

Willem 05-09-2019

Perfect resultaat.

Kort geleden gewerkt met een EOS-RP, qua mogelijkheden erg goed, helaas is het formaat van de camera minder. Hierdoor is toch de keuze op de EOS-R uitgekomen. Heb deze vandaag gekocht en bij thuiskomst direct wat foto's gemaakt.
De eerste kennismaking is erg positief. Kwalitatief erg goede beelden. Ben er nu al erg tevreden over, maar kan alleen maar beter worden.

Pluspunten

• Greep van het toestel, voelt prima aan
  • Veel informatie over de te nemen opname
  • Gewicht van toestel redelijk en in balans

Minpunten

• Nog geen gevonden

Joseph52 08-07-2019

Ik heb recentelijk mijn oude vertrouwde Canon EOS 60D ingeruild voor een Canon EOS R met RF 24-105 mm f4 en EF-RF adapter. Hoewel de 60D nog prima werkte wou ik graag hiermee mijn fotografie hobby naar een hogere plank tillen.
Mijn eerste indruk met de EOS R was heel vertrouwd, weinig knoppen, vergelijkbare bediening als de 60D en uitstekende ergonomie!
Hoewel ik nog relatief weinig foto's heb genomen en is duidelijk dat de scherpte, kleuren, en contrast erg goed zijn. Een aanrader dus!

Pluspunten

• scherpte
  • kleuren
  • contrast
  • ergonomie

Rooltje67 24-11-2018

Compact, lichtgewicht, geweldige autofocus

Deze kit van Canon aangeschaft als aanvulling op mijn bestaande apparatuur.
Gekozen voor deze EOS R vanwege het geringe gewicht en de compactheid van de camera.
Verder is het geweldig dat je m.b.v. de meegeleverde adapter toch je bestaande EF en/of EF-S lenzen kunt blijven gebruiken.
Den kdat ik van deze camera absoluut geen spijt zal krijgen omdat spiegelloze systeemcamera's de toekomst betekenen voor de fotografie.

Pluspunten

• Compact
  • Gering gewicht
  • Adapter RF-EF
  • Aantal AF-punten

Minpunten

• Aanschafprijs