Canon EOS R + EF to RF adapter zwart - Reviews

Camera type
systeemcamera (body)
Filmen in full-HD
Filmen in Full-HD

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 4 reviews die zijn achtergelaten voor de Canon EOS R + EF to RF adapter zwart op Kieskeurig.nl.

Ron 24-11-2018

Mega-prestaties in mini-verpakking

Geschreven voor: Canon EOS R + EF to RF adapter zwart

Ik heb lang tegen een upgrade naar FullFrame aangehikt. Eigenlijk vond ik alleen de 5DmkIV goed genoeg, maar die heb ik een aantal keer geleend en ik zag enorm op tegen het gewicht en de afmetingen.
De EOS-R is de perfecte oplossing. Het beeld is nog beter dan van de 5DmkIV (minder ruis, grotere DR), maar hij is veel kleiner en lichter.

De zeurpuntjes die je ziet in de kritische reviews betekenen in de praktijk niks:
- slechts 1 card-slot? een goeie SD-kaart gaat helemaal niet kapot (okee, ik geef toe dat ik bij een bruiloft een nieuwe professionele SD-card koop, maar dat is toch sowieso een goed idee?)
- crop-frame bij 4K movies? Heb je wel eens gekeken hoe gigantisch groot 4K moviebestanden zijn ? Ik wel, getest met een opname van 30 sec en wat denk je, 2 Gb. Ik herhaal: twee.gi.ga.bytes! Mijn computer loopt vast bij het bewerken, dus het duurt nog wel een paar jaar voordat ik overschakel naar 4K.
- Geen in-body-stabilizer? Ik heb laatst een bruiloft gedaan met een 24-70 f/2.8 lens zonder stabilizer op de 5DmkIV. Meer dan 4000 foto's gemaakt en daarvan nul foto's met bewegingsonscherpte door cameratrillingen. Je hebt tien keer eerder onscherpte door beweging van het onderwerp en daar helpt geen enkele stabilizer tegen.
- te weinig knopjes, onlogische bediening? Jongens, lees de handleiding en geef jezelf een dagje om eraan te wennen. Dan kom je erachter dat de bediening juist enorm verbeterd is, hij zit superlogisch en handig in elkaar.
- geen joystick? Weet je waarom? Omdat de touch-screen-bediening ook werkt tijdens EVF-gebruik, dat werkt tien keer handiger en sneller dan een joystick. De joystick is dus niet wegbezuinigd, hij is overbodig gemaakt.

Wat wel meetelt:
- een onvoorstelbaar goede beeldkwaliteit, in tegenstelling tot andere merken die een hoge ISO-waarde claimen ("nu tot wel 800.000 ISO!") zijn bij deze EOS-R de foto's met hoge ISO (en dan bedoel ik 25000) wel bruikbaar, kleurecht en scherp.
- Canon-kleurentechnologie: het blijft het enige merk dat digitale foto's de diepgang geeft van film
- onverwoestbare Canon-kwaliteit
- de snelste autofocus die maar verkrijgbaar is, ook tijdens video
- boordevol handigheidjes die de gemiddelde YouTuber niet ziet, maar die de serieuze gebruiker wel enorm helpen
- een lensvatting met geweldige mogelijkheden (probeer voor de gein die nieuwe RF 24-105 L eens uit, je bent meteen verkocht!)
- en daarnaast alle voordelen van mirrorless: terugkijken, menubediening etc, allemaal via de EVF, naar keuze de mechanische sluiter (omdat Canon weet dat een mechanische sluiter het beste plaatje geeft) of de elektronische sluiter, drie soorten hulp bij manual focus, etc.

Kortom: de toekomst is aan FullFrame Mirrorless met deze EOS-R voorop.

Pluspunten

• geweldig beeld
  • compact
  • backward compatible

Minpunten

• accuduur
  • prijs

A.Vasilisin 17-11-2018

EOS R goede kwaliteit

Geschreven voor: Canon EOS R + EF to RF adapter zwart

Ik heb voor deze camera gekozen ter vervangen van mijn oude Canon 50D. Ik wilde persé een fullframe camera waarbij ik mijn oude lenzen nog kan gebruiken. De adapterring is hier de oplossing voor. echt een aan te bevelen camera !

Pluspunten

• Uitklapbare aanraak-scherm
  • 4k beeldresolutie
  • Full frame
  • uit kunnen zetten van sluitergeluid

Wim 09-11-2018

Flexibel en vertrouwde bediening en instellingen

Geschreven voor: Canon EOS R + EF to RF adapter zwart

Ik heb deze kamera gekocht al vervanging van mijn EOS 80 D en ben er zeer over tevreden.
Full frame, snelle auto focus over praktisch het hele scherm.
Prettig dat ook het (gesimuleerde) sluitergeluid kan worden uitgeschakeld !
Ook erg fijn dat er een adapter wordt meegeleverd waardoor de eerder aangeschafte lenzen, zowel EF als EFS, nog kunnen worden gebruikt op de nieuwere vatting.
Erg tevreden over de goede voorlichting bij Kamera-Express.
Niet echt goedkoop, maar zeker een aanrader.

Pluspunten

• Meegeleverde lens adapter RF -> EF-EFS
  • Snelle AF over hele beeldbereik

Minpunten

• Accu iets sneller leeg

Leon van Dinther 26-10-2018

EOS R

Geschreven voor: Canon EOS R + EF to RF adapter zwart

Wat een heerlijke camera. snelle autofocus, camera ligt heerlijk in de hand, De overstap gemaakt vanaf de EOS 5D Mark II en geen moment spijt

Pluspunten

• Scherpte
  • Bedieningsgemak
  • Snelheid
  • Degelijkheid
  • lichtgevoeligheid

Minpunten

• 1 kaartslot