Nikon Z 6 + 24-70mm f/4.0 + FTZ Mount Adapter zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 17 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Nikon Z 6 + 24-70mm f/4.0 + FTZ Mount Adapter zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,9

EdithVD 12-06-2020

Haarscherpe foto's, gemakkelijke bediening

Haarscherpe foto's voor macro, landschap en portret. Voor vliegende vogels is hij voor mij net niet snel genoeg helaas.

Jef 30-04-2020

Mooie camera met scherpe lens

Hiervoor heb ik een Nikon D750 gehad, maar deze is helaas gestolen. Heb lang getwijfeld of ik dezelfde terug zou kopen, of toch over zou stappen op de Z6. Uiteindelijk is de keus gevallen op de Z6 en heb er tot nu toe nog geen spijt van gehad. Bediening en instellingen zijn praktisch hetzelfde, dus het voelt erg vertrouwd aan. De body is kleiner dan de D750 en ik was eerst bang dat dit te klein zou zijn en het niet prettig in de hand zou liggen. Ik heb de camera in de winkel geprobeerd en het viel me erg mee. Het is ook fijn dat het gewicht lager is. De foto's zijn mooi scherp met de kitlens. Het gebruik van de EVF is fijn, zeker ook als er weinig licht is.
De accu gaat wel vrij snel leeg daardoor. Maar heb inmiddels een aantal reserve accu's, dus dat is nu ook geen probleem meer.
Al met al erg blij met deze aankoop.

Pluspunten

• Relatief licht
  • Duidelijke EVF
  • Scherpe foto's

Minpunten

• Accu gaat vrij snel leeg
  • Alleen slot voor XQD card

Arts 20-02-2020

mooie goede camera

De Nikon Z6 is een mooie veelzijdige camera en handig in het gebruik. Goede opties en niet te zwaar. Het menu is erg overzichtelijk. Echt een aanrader

Pluspunten

• mooi en compact
  • makkelijk menu

Margie 08-02-2020

Mooie compacte camera

Fijn om weer een full frame camera te hebben die bovendien licht en compact is.
Eerste indruk is zeer goed, snel en mooie scherpe beelden.

Peter 24-01-2020

Nikon Z6 kit aangeschaft

Na een lange tijd met mijn Nikon D3100 te hebben gefotografeerd heb ik besloten om een serieuze upgrade door te voeren. Met hulp van de specialist van Kamera Express uitgekomen bij de Nikon Z6 kit. Ik heb de camera nu een aantal weken en flink geëxperimenteerd. Hij voldoet in alle opzichten aan mijn verwachtingen en ik heb tot op heden geen moment spijt van mijn aankoop!

Pluspunten

• Zeer volledig
  • Zeer goede kwaliteit bij slecht licht

Minpunten

• Wel wennen aan alle mogelijkheden

Bijl_ 25-12-2019

Complete Fullframe camera

Enige tijd op zoek geweest naar een volgende high end camera. Uiteindelijk uitgekomen op de nieuwe Nikon spiegel loze systeem camera de Z6, een Fullframe camera waarmee ik verwacht lange tijd vooruit te kunnen.
In de combi direct de FTZ mount gekozen waarmee de oudere FX/DX lenzen op de Z mount van de camera kunnen.
Over de uiteindelijke foto's kan alleen maar zeggen dat ze alle verwachting overtreffen.
Echt een top camera!

Pluspunten

• Complete set
  • Fullframe
  • Mirrorless
  • Kantelbaar scherm

Minpunten

• Accu relatief snel leeg (niet zoals in specs)
  • Moet andere (duurdere) geheugenkaart in

atelier 08-12-2019

Mooie camera en lens; adapter is een bonus

De camerabody is goed gebouwd en licht waardoor de camera in combinatie met de S 24-70mm lens makkelijk meegenomen kan worden. De ingebouwde beeldstabilisatie werkt uitstekend. De S 24-70mm lens is niet extreem lichtsterk, maar F/4.0 is ruim voldoende voor veel toepassingen; zeer goede optische prestaties. De bijgeleverde adapter is een bonus: lenzen met F-vatting kunnen worden gebruikt met deze camerabody. Echter, autofocussnelheid met de adapter is iets minder dan met de S 24-70mm lens. In het algemeen is autofocussnelheid nog niet op het niveau van een Nikon spiegelreflexcamera. Wellicht zal Nikon dit verder verbeteren d.m.v. firmware updates.

Pluspunten

• bouwkwaliteit
  • beeldstabilisatie
  • goede kitlens
  • bijgeleverde adapter

Minpunten

• autofocussnelheid met de adapter
  • autofocussnelheid t.o.v. Nikon spiegelreflexcamera

Rodri 23-11-2019

Alles wat ik verwacht had en meer!

Zoals altijd perfecte service bij Kamera Express in Capelle. Kreeg er nog een tweedehands accu bij zodat ik meten aan de slag kon! Lang getwijfeld over overstap naar Full Frame. Te lang achteraf. Doet alles wat ik verwacht en sneller en beter dan de D3300 die ik heb. Vooral de Viewfinder is fantastisch: je ziet de foto zoals ie er uit komt te zien vóórdat je de foto maakt, dus eigenlijk bijna niks meer corrigeren achteraf. Photoshoppen gaat nu 5 keer sneller, bravo!

Pluspunten

• Viewfinder
  • Nikon kleuren
  • Touchscreen

Minpunten

• geen

H. van den Hoek 12-11-2019

Snel, licht, handzaam en maakt schittrende foto's.

Na een "antieke" Nikon D80 veel gezocht op You-Tube en uiteindelijk toch bij Nikon gebleven. Dat was een goede keuze. Uiteraard een wereld van verschil tussen beide toestellen. De Nikon Z6 is een state of art camera met momenteel zeer gunstige prijs/kwaliteitsproduct.

Pluspunten

• Scherpe foto's en film
  • Handzaam

Minpunten

• Battery
  • Dure opslag

Nikon Z6 kit 10-11-2019

Goede complete set tegen een goede prijs

Het is een al enige tijd gelanceerde systeemcamera van Nikon. Fijn is dat deze camera de mogelijkheid heeft met de FTZ adapter ook andere Nikon lenzen te kunnen gebruiken.
Prijs/prestatieverhouding is prima.

Pluspunten

• handzaam
  • veelzijdig en nieuwe technologie
  • compatible in gebruik met andere Nikon lenzen

Minpunten

• duur geheugenkaartje

A. Ramsoebhag 24-07-2019

Snel, licht, ligt goed in de hand

lang nagedacht om een Z kamera erbij te nemen naast mijn pro Nikon bodys. Daardoor ook veel gelezen over de + en - van de kamera.
Uiteindelijk voor de z6 gegaan omdat deze ook beter presteert bij filmen. Prijs was ook aantrekkelijk en aangezien de hoeveelheid pixels voor mijn werk vaak ruim voldoende is.

Voor meer pixels, snelle focus bij weinig licht kies ik mijn andere DLSR.

Wat een prestaties, snel, licht en een goede stabilisatie was de reden om een Z kamera aan te schaffen. Een scherpe foto met een sluiter van 1 seconde (en een stille hand) is uniek te noemen.

Pluspunten

• Stabilisatie
  • Zeer goede kitlens
  • iso prestaties
  • minder focusgeluid bij filmen

Minpunten

• geen interne flitser voor de commanderstand
  • 1 geheugensleuf ipv 2
  • gemis van grip/2e accu
  • andere afstandsbediening aansluiting

FransD 23-06-2019

Vertrouwde kwaliteit

Bij Kamara Express nieuwe Nikon Z7 + FTZ besteld. Was eerder geleverd dan toegezegd. Lekker vlot dus. Camara in de winkel afgehaald. Als nikon gebruiker is de menustructuur gelijk duidelijk. Kaliteit van de camare is uitstekend met prachtige beelden. Aanrader.

Minpunten

• dure geheugenkaartjes

I. Doornhein 05-06-2019

Geweldige camera

Komende van een Micro 4/3 camera ben ik zeer blij met deze camera. Goede resolutie, mooi stevig en en fantastische EVF.

Pluspunten

• Stevig
  • Mooi EVF

Minpunten

• XQD kaartjes duur
  • Geen volledig kantelbaar schermpje

Wil 04-05-2019

Geweldige camera

Ik had eerst een spiegelreflex camera die mij te zwaar werd. Nu een Nikon Z6 gekocht en dat scheelt veel in gewicht. De beeld kwaliteit is hetzelfde of zelfs beter dan de camera die ik had.

Pluspunten

• laag gewicht
  • uitskende kwaliteit

Minpunten

• Niet alle objectieven werken met de FZT adapter

B-ADD 03-03-2019

Uitstekende camera

Heel erg mooie set. Op internet alles uitgezocht en de reviews kloppen helemaal.
Mooie lichte camera met erg snelle superscherpe lens. Geweldige kit!

Funis 16-01-2019

Mooie lichte mirroless van Nikon

Als gebruiker van de Nikon D5500 (DX sensor 23,5 mm x 15,6 mm) met 24,2 megapixel ben ik overgestapt naar de Nikon Z6 (FX sensor 35,9 mm x 23,9 mm) met 24,5 megapixel. Over de kwaliteitsverbetering van het beeld ga ik niets roepen. Een DX met een fullframe vergelijken is als appels met peren vergelijken.
Wat zijn zaken die opvallen ?
De standenknop waarmee je de camera op programma, sluitertijd, diafragma enz. instelt heeft een vergrendeling. Bij de D5500 is het me meerdere keren overkomen dat deze knop in de tas bij het in- en uithalen verdraaide. Het monitordisplay kan geen selfiestand aan wat erg jammer is en hij kan ook niet naar de body worden gedraaid. Protectie glas is wat mij betreft een must.
Wat heerlijk werkt is de mogelijkheid om automatisch van monitordisplay naar zoeker te gaan, hetgeen door de oogsensor wordt bediend. De zoeker heeft een zekere traagheid bij snelle bewegingen, niet verwonderlijk … maar wel even wennen. De zoeker kan ook alle menu items laten zien … hij neemt gewoon het beeld van de monitordisplay over.
De XQD-geheugenkaart is duur, maar hier wordt de weggeschreven data wel gecontroleerd én op met hoge snelheid op weggeschreven.
Nikon heeft beloofd de Z6 en Z7 een firmware upgrade te geven om te camera compatible te maken met de toekomstige CFexpress geheugenkaart. Deze geheugenkaarten kunnen zo’n 1 GB per seconde aan, maar ik weet niet of de camera hiermee ook sneller wordt.
De accuduur valt me enorm mee. De accu’s die ik voor mijn D5500 heb passen helaas niet in de Z6
Doordat de body erg licht is wordt hij met de FTZ mount en een lichtsterke lens meer topzwaar. Je pakt dan al gauw de lens met je linker hand beet om deze te ondersteunen waarmee je het AF ledje ongewild met je hand afdekt.
Neem je de Z6 met FTZ mount, kijk dan even verder of je de 24-70 /4 S niet in de kit wilt hebben.
De lens komt dan namelijk niet op €1099,- maar in de kit op een meerprijs van €600,- Je hebt dan een lekker licht setje en hoef niet zoveel mee te sjouwen als je erop uittrekt.
Doordat de camera goed kan omgaan met donkere situaties heb je met de Z6/Z7 minder noodzaak om een 2.8 lens te nemen. De 24-70 /4 S lens heeft mooie vergrendelstand die je met de brandpunt-ring bedient. Dus geen aparte schuifknop.

Pluspunten

• Mooie kit-prijs
  • Licht in gewicht
  • Gecontroleerd wegschrijven naar XQD-kaart
  • Fotograferen door AF-punt aan te wijzen
  • Time-laps ingebouwd

Minpunten

• Monitordisplay kent geen selfiestand
  • AF led op een miinder handige positie

Robert53 07-01-2019

geweldige nieuwe camera van nikon

goede grip, beperkt gewicht, uitstekende scherpte en overzichtelijk menu die voor Nikon gebruikers geen geheimen kent

Pluspunten

• helderheid zoeker
  • kwaliteit foto's
  • laag gewicht met goede grip