Sony Alpha A7 III Body zwart - Reviews

HD type
4K Ultra HD
Kleur(en)
zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 29 reviews die zijn achtergelaten voor de Sony Alpha A7 III Body zwart op Kieskeurig.nl.

A. Barel 21-03-2018

Beste alround-camera van dit moment

Geschreven voor: Sony Alpha A7 III Body zwart

Ik was mij een tijdje aan het verdiepen in verschillende camera's voor met name videografie. Ik zat te twijfelen tussen een Sony A7S en een A7S II, omdat deze juist voor videografie geschikt zouden zijn. Na het huren van de A7S om uit te testen (wat me erg beviel), werd ik in de winkel gewezen op de A7 III die pas net een week uit zou zijn. Een medewerker van Sony was toevallig toen ook in de winkel (Kamera-Express) aanwezig om een demo te geven. Uiteindelijk ben ik dus voor dit model gegaan, omdat deze de goede sensor heeft van de A9, ook goed genoeg is in low-light en ook ingebouwde beeldstabilisatie heeft. Daarbij is het ook mogelijk om intern op te nemen in 4K-kwaliteit. Dit waren een aantal punten die de A7S II ook had, maar qua prijs voor mij net te duur was. De Sony A7 III zat qua prijs tussen de twee A7S-modellen in. Ik was meteen verkocht.
Ik heb de camera nu een kleine week en ben zeer tevreden. De beeldstabilisatie is goed (handheld) en alle video's (en foto's) zien er super scherp uit (zelfs al in HD). Ook leuk dat er een standaard functie op zit om in slow motion op te kunnen nemen. Ook is de display met touch screen waarmee je met een druk op het display de scherptediepte aan kan 'tikken'. Ik vind het echt een aanrader!

Pluspunten

• Goede kwaliteit foto's en video's
  • Goed in low-light situaties
  • Kan 4K intern opnemen
  • Ingebouwde beeldstabilisatie
  • touch screen display voor scherptediepte

Minpunten

• af en toe even zoeken in de menu's

Semin 01-08-2020

Scherpe foto's, veel keuze en mogelijkheden

Geschreven voor: Sony Alpha A7 III Body zwart

Fantastische kamera! De foto's zijn super scherp en de kamera kan zo veel doen dat ik het nog langzaam moet ontdekken. Foto's uploaden is wel ingewikkelder gebleken dan ik had gehoopt. Je moet eerst een en ander software downloaden om de .arw bestanden kunnen bekijken en oude editing software herkent de bestanden ook niet. Allemaal op te lossen natuurlijk. Het hoort bij het ontdekproces van de kamera. Overal zeer tevreden!

Esther 20-04-2020

Zeer goede camera

Geschreven voor: Sony Alpha A7 III Body zwart

Ik wilde een nieuwe lens bij mijn canon spiegelreflex camera maar kwam uiteindelijk thuis met een systeemcamera. Na deskundige uitleg in de winkel en nog wat informatie en reviews bekeken te hebben, kocht ik twee weken geleden de Sony A7 mark III.

Na wat puzzelen en uitproberen van alle knopjes en functies de camera al aardig onder de knie.
Zeer scherpe foto's en talloze mogelijkheden om naar eigen wens in te stellen.

Een echt pluspunt aan deze camera is de eye-focus.
Als ik mijn spelende kinderen fotografeer zijn ze altijd goed scherp bij de ogen!

Kortom een goede keuze gemaakt.

Pluspunten

• Compact
  • Zeer scherp
  • Gebruiksvriendelijk

S. Karnis 15-04-2020

Fijne camera

Geschreven voor: Sony Alpha A7 III Body zwart

Ik ben overgestapt van Canon spiegelreflex naar Sony en geen spijt van. Een mooie camera met heel veel mogelijkheden. Wel wennen aan de instellingen en de vele mogelijkheden maar dat is kwestie van oefenen.

Pluspunten

• Animal Eye AF
  • Veel instelbaar
  • kleinere formaat

Minpunten

• Menu structuur bladeren duurt lang

Ahmed 12-03-2020

Mooie "instap" model

Geschreven voor: Sony Alpha A7 III Body zwart

Voor een "instap" model van Sony, kan deze camera ontzettend veel hetzelfde wat zijn duurdere grote broers ook kunnen.

Deze camera is samen met de 24-105 mm lens van Sony aan te raden als set. Mooie walk around lens.

Pluspunten

• Autofocus
  • Snelheid
  • Low light opties

Minpunten

• Soms ingewikkeld te vinden wat je zoekt

Ine Corstiaensen 10-03-2020

super fijne camera, geeft zeer scherpe beelden

Geschreven voor: Sony Alpha A7 III Body zwart

Ik wilde een nieuwe lens bij mijn canon spiegelreflex camera maar kwam uiteindelijk thuis met een systeemcamera. Na deskundige uitleg in de winkel en nog wat informatie en reviews bekeken te hebben, kocht ik een maand geleden de A7 mark III.
Zeer scherpe foto's en talloze mogelijkheden om naar eigen wens in te stellen. Nu heb ik nog 1 accu die vanaf de camera opgeladen moet worden. Gaat wel lang mee. Kortom een goede keuze gemaakt.

Rob 19-02-2020

Prima Camera

Geschreven voor: Sony Alpha A7 III Body zwart

Ik was opzoek naar een telelens voor mijn Olympus E620, Wat blijkt Olympus volledig gestopt met spiegelreflexcamera’s. Nu zit ik dus met 2 E620 camera’s en diverse lenzen en een onderwaterhuis met toebehoren waar voor dom weg niets meer te krijgen is. Met dank aan Olympus.
Ik ben op zoek gegaan naar een goede camera en een camera die wel in deze tijd past, ik ben na veel zoeken, vragen en lezen uitgekomen op de systeem camera van Sony A7 Mark 3 met een SEL 24240 en een SEL200600 lens, de foto’s die ik tot nu toe er mee heb gemaakt zijn van zeer hoge kwaliteit de camera kan erg snel focussen en de beelden zeer snel verwerken en omdat de camera full frame is zijn de foto’s echt super strak. De camera heeft veel instel mogelijk heden en is echt een camera van deze tijd en de toekomst, de camera doet veel meer dan dat ik er van had verwacht. Ik ben erg blij met deze camera.

Pluspunten

• Snelle focus
  • Snelle beeldverwerking

Minpunten

• grip wat klein

Een hobbyfotograaf 02-01-2020

Super fijne camera

Geschreven voor: Sony Alpha A7 III Body zwart

Camera aangeschaft i.c.m. een Tamron 28-75mm lens. Super gedetailleerde foto's, ook bij mindere lichtomstandigheden. Heel fijn is de animal Eye autofocus waarmee we mooie portretfoto's kunnen maken van onze hond. Het is even zoeken in de uitgebreide menu's, maar de vele voorkeursopties maken dat je snel de juiste instellingen kunt selecteren.

Pluspunten

• Kwaliteit foto's
  • Snelheid autofocus
  • Animal Eye AF
  • Stevige behuizing
  • Accuduur

Minpunten

• Menustructuur
  • Prijzige objectieven

Morris 01-01-2020

Geweldige all round full frame camera!

Geschreven voor: Sony Alpha A7 III Body zwart

Van een Sony a6000 de overstap gemaakt naar de Sony a7iii. Twijfelend tussen de a7ii en a7iii toch de a7iii gekozen. Maar wat een verschil! Het is echt fantastisch. De accuduur is geweldig, de eye focus werkt super goed (ook op dieren)! De 2 sloten voor sd kaartjes is heel fijn.

Pluspunten

• Lange accuduur
  • Full frame
  • Eye focus
  • Ligt fijn in de hand
  • Uitgebreid menu is erg aanpasbaar naar eigen wens

Minpunten

• Als je geen Sony gewend bent, een uitgebreid menu

Toin 25-12-2019

goede accuduur. Vowassen full-frame systeemcamera

Geschreven voor: Sony Alpha A7 III Body zwart

Fijne Camera, met legio custom instelbare knoppen, om m je eigen te maken. Al veel reviews van gezien, veel tevreden mensen. In combi met Tamron 28-75, f2.8 gekocht. Super ervaring. Ga ik veel plezier aan beleven. eye auto-focus werkt super. Camera en lens hadden bij aankoop al de laatste firmware. Hoefde zelf niet ermee aan de slag. ook fijn.

Pluspunten

• Handzaam
  • veel instelbaar

Minpunten

• nog geen

Mahoed 07-12-2019

Uitgebriede gebruiksmogelijheden

Geschreven voor: Sony Alpha A7 III Body zwart

Gekozen vanwege mogelijkheid oude lenzen optimaal te gebruiken. Via lensadapters kan je oude lenzen nieuwe techniek bieden.

Pluspunten

• Veelzuiigheid

Minpunten

• Duur

Colinda 01-11-2019

licht, handig, goede foto's, geen crop functie

Geschreven voor: Sony Alpha A7 III Body zwart

Pluspunten:
- licht in gewicht!!!
- full frame
- automatische iso
- lenzen die ik er op heb zetten: Sony FE 100-400mm F/4.5-5.6 GM OSS en Sony FE 35mm F/1.8 (SEL35F18F).
- vele mogelijkheden (ook foto's via bluetooth op tel zetten) maar moet er nog wel handig in worden.

Nadelen:
- kan foto's niet bewerken in het systeem van de camera (dus niet croppen). Dat kan dus alleen als je edge imaging download.
- je moet binnen 5 weken een review schrijven dan krijg je 5 jaar garantie. Dat ik 5 jaar garantie kreeg was mij wel verteld, bij aanschaf, dat ik daar nog een review voor moest schrijven niet. Net handig.

Camera is wel super fijn. Ik heb een Larmor V screenprotector Sony erbij gekocht, maar die is niet nodig. Er komt een zonnekap bij die zo sterk is (magnetisch) dat hij de screenprotector eraf trekt. Kamera express was wel zo vriendelijk om mij meteen een nieuwe screenprotector te geven, maar de zonnescherm van sony is dus zinloos.

Maar ja ik heb mijn nikon set (D5100 met lenzen) dus ook omgeruild. Gewicht is absoluut pluspunt.

Pluspunten

• licht gewicht
  • full frame
  • auto iso

Minpunten

• geen crop functie op camera
  • zonnekap scherm is niet nodig

Bogers X 15-10-2019

Top camera, super accuduur en razend snel

Geschreven voor: Sony Alpha A7 III Body zwart

Deze camera nu al gebruikt voor een aantal opdrachten en ik ben niets dan lovend over deze camera! Batterij gaat lang mee en kwaliteit is super. Sony heeft een uitgebreid menu, een veel knopjes, maar je kan je camera wel zo helemaal zelf personaliseren wat je zelf prettig vind.
Niks dan lovend over deze camera. Enig min puntje er wordt geen oplader bijgeleverd, je kunt de camera alleen opladen dan via de camera zelf ( camera is dan niet te gebruiken) dus je bent wel genoodzaakt om een losse oplader te kopen.

Pluspunten

• licht van gewicht
  • razendsnel
  • lange accu duur

Minpunten

• geen losse oplader standaard bijgeleverd.

Kenny A 13-10-2019

Fijne camera voor professioneel en hobby fotografen,

Geschreven voor: Sony Alpha A7 III Body zwart

Heb de camera gekozen toch een die kleiner en lichter is, maar ook een Full Frame Waar ik toch net mooier beter/makkelijker de fotos kon maken vooral als ik aan de wandel ben met die hond als ik wat zie in bos/stad/ gewoon super , en een andere reden is de Focus gedeelde op ogen van mens en dieren, en het werkt ook nog een super even wennen maar eenmaal gewend wil ik niks ander meer, voor iemand die ervoor een canon spiegelreflex had:).

Pluspunten

• Focus punten op de ogen, zowel mens als dier
  • Gewicht/formaat/2cardslots/

Minpunten

• batterijduur had iets langer gemogen.

Daisy 31-08-2019

Schitterende service bij Konijnenberg Turnhout

Geschreven voor: Sony Alpha A7 III Body zwart

Ik was op zoek naar een nieuw toestel ter vervanging van mijn oude Canon. Ik twijfelde voor een systeemcamera, maar de deskundige uitleg van de verkoper in de winkel overtuigde me ruimschoots dat een systeemcamera de beste keuze was. Na lang wikken en wegen kocht ik uiteindelijk de A7 mark III zodat ik naar de toekomst toe een supertoestel bezit waar we ons kunnen uitleven.

Wim 24-05-2019

Scherp en acuraat

Geschreven voor: Sony Alpha A7 III Body zwart

Ik heb de camera met een LA-EA4 adapter gekocht omdat ik A-vatting lenzen heb. Werkt prima samen. Klein minpuntje, de eye-autofocus werkt niet en ook niet alle autofocuspunten. Verder een fantastische scherpte en AF, ook met adapter.

Pluspunten

• scherpte
  • Autofocus

Minpunten

• met adapter voor A geen eye-AF
  • met adapter voor A niet alle AF-punten

FotografieElst 06-05-2019

Haarscherpe foto's. Helder scherm.

Geschreven voor: Sony Alpha A7 III Body zwart

Een wereld aan mogelijkheden. Haarscherp resultaat. Voldoet aan alle verwachtingen.
Helder scherm waardoor kijken door de zoeker niet noodzakelijk is.

Job 26-04-2019

Beest

Geschreven voor: Sony Alpha A7 III Body zwart

Heb de camera gekocht voor het maken van video’s. Ik was onder de indruk van de kwaliteit. Heb er tevens ook foto’s mee gemaakt, boven verwachting kwamen ze er zeer goed uit!

Martin 21-04-2019

perfecte all-rounder

Geschreven voor: Sony Alpha A7 III Body zwart

Uitstekende kamera met heel veel mogelijkheden. Moest even wennen aan de digitale viewfinder, maar je ziet direct hoe je belichting is, erg fijn. Kamera is snel, autofocus is erg goed (met gezichtsherkenning en Eye-focus) en voorzien van Wifi, Bluetooth e.d.
Het menu is wat rommelig, maar verder weinig op deze kamera aan te merken.

Pluspunten

• digitale viewfinder (na gewenning)
  • autofocus
  • beeldkwaliteit
  • prestaties bij hogere ISO waardes

Minpunten

• menu

Bryan 10-04-2019

Geweldige camera

Geschreven voor: Sony Alpha A7 III Body zwart

Na een lange tijd Nikon gebruikt te hebben, ben ik sinds gisteren overgestapt op Sony! Na goed advies gekregen te hebben, heb ik gekozen voor de Sony A7III. Deze camera is niet alleen heel compact en licht, maar hij is ook volledig naar wens in te stellen en werkt gigantisch snel en levert hele goede kwaliteit. Ik ben er erg blij mee!

Pluspunten

• Werkt snel
  • klein en lichte fullframe body