Canon EOS M50 wit

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 83 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Canon EOS M50 wit op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

r**@w***** 24-10-2021

prima

Geschreven voor: Canon EOS M50 wit

Een prima camera, mooi desigb en licht in de hand. Voldoet aan mijn eisen en komt overeen met het advies van Kamera Express

Pluspunten

• mogelijkheden
  • Licht gewicht

Minpunten

• minimalistische draagriem

A*******@h********** 23-10-2021

Fijne camera

Geschreven voor: Canon EOS M50 zwart

Fijne camera. Mooi voor een beginner zoals ik. Niet te complex en met allerlei lenzen uit te breiden. Middels een adapter ook met lenzen die eigenlijk voor een spiegelreflexcamera bedoeld zijn. Hierdoor nog meer keuze.

Edwin 08-09-2021

geweldige camera

Geschreven voor: Canon EOS M50 zwart

Geweldige camera met veel mogelijkheden.

Maakt mooie foto's.
Erg blij met de aanschaf van deze systeem-camera.

Pluspunten

• licht in gewicht
  • eenvoudig in gebruik

v*************@o********** 15-08-2021

goede camera, perfect om op reis mee te nemen

Geschreven voor: Canon EOS M50 zwart

Ik bezit een spiegelreflexcamera van canon, vind de kwaliteit goed, maar reis regelmatig en vind deze camera iets te zwaar en te groot om mee te nemen. Daarom was ik op zoek naar een alternatief en vond de canon eos M50 een valabel alternatief. Het was even wennen aan het gewicht, mijn andere camera ligt natuurlijk zwaarder in de hand en biedt iets meer stabiliteit, maar na een tijdje was ik het al gewoon. Ik ben zeer verrast door de natuurgetrouwe weergave van de kleuren, de beeldkwaliteit is bijzonder goed. de camera heeft een indrukwekkend zoombereik ((18-150mm). Kortom, op mijn volgende reis zal ik een pak lichter en gemakkelijker ook prima foto's kunnen maken!

Tommy 30-05-2021

Aanrader

Geschreven voor: Canon EOS M50 zwart

Aangeschaft bij Kamera Express na deskundig en persoonlijk advies. Zeer tevreden over de camera. Kwaliteit van spiegelreflex in compact jasje. Draadloos te verbinden met smartphone om foto's over te zetten / camera te bedienen. Extra accu aan te raden voor intensief gebruik i.v.m. beperkte accuduur.

Pluspunten

• Hoge kwaliteit beelden
  • Compact

Minpunten

• Accuduur

Marc 06-04-2021

Handig kantel en draaibaar touch screen

Geschreven voor: Canon EOS M50 zwart

M50 Canon systeem camera. Zo tevreden dat ik een tweede toestel heb gekocht. Toen mijn toestel waterschade opliep, moest het binnen voor reparatie. Ik wil nooit meer zonder toestel zitten en kon dus een reserve goed gebruiken. Normaal zou je upgraden, maar dit toestel is zo compleet en nog steeds up to date, dat ik niet hoef up te graden.

Pluspunten

• Handig kantel en draaibaar touch screen
  • Eenvoudig te bedienen
  • Zeer compact met de M lenzen

Paul 03-04-2021

Canon EOS M50

Geschreven voor: Canon EOS M50 zwart

Op basis van mijn eisen en wensen gaf Kamera Express Breda mij een advies voor drie camera's; het werd de Canon EOS M50. Voor mij was de fotokwaliteit belangrijker dan de videokwaliteit. Het laatste vind ik handig om er bij te hebben omdat mijn echtgenote al video-opnames maakt. In beide gevallen heeft deze camera mij niet teleurgesteld. Werkelijk prachtig scherpe foto's in een mooie warme kleur, maar ook erg mooie video's. Jammer dat de 4K video's ook niet naar 30 F/sec zijn gebracht zoals vele andere camera's, maar zoals gezegd, ik ben er erg tevreden over. Ook de Full HD film modus is erg mooi van kwaliteit als ik ze vergelijk met de kwaliteit van onze videocamera. Ik heb er een 18 x 150mm lens bijgekocht. De zoom (8x) is voor mij als vakantiefotograaf voldoende. Geen onscherpte gezien bij het maximaal inzoomen. Ik moest even wennen aan het steeds verdwijnen van het beeld op het kantelbare scherm als je iets voor de zoeker houdt. Kwestie van anders vasthouden of bedienen. De camera is handzaam qua grootte en licht in gewicht. De EOS M50 biedt veel professionele mogelijkheden buiten de automatische instelling, waar ik als beginner nog druk doende mee ben. De basiscursus fotografie die ik er bij kreeg, is eenvoudig van opzet en biedt genoeg informatie om daarmee een goede start te maken. Al met al voor mij een keuze naar tevredenheid.

Canon EOS M50 zwart + 15-45 IS STM lens 03-04-2021

Geweldige camera

Geschreven voor: Canon EOS M50 zwart

Mooie compacte foto camera met verwisselbare lenzen. Zeer handzaam om mee te nemen op reis en ook de mogelijkheid door lenzen te kunnen wisselen ander soort foto's te maken, die met een compact camera niet mogelijk zijn, maar wel een kwaliteit kan leveren vergelijkbaar met grotere spiegelreflex camera's. Eerste indruk van de foto's zijn boven verwachting goed.

Pluspunten

• Compact en handzaam
  • Is laag in gewicht
  • Eenvoudig te bedienen
  • Zeer scherpe foto's

Kessels 07-03-2021

Canon EOS M50 samen met 2 lenzen (15-45 en 55-200)

Geschreven voor: Canon EOS M50 zwart

Gekocht bij Kamera Express Den Bosch na goed advies over systeemcamera. Mooie compacte en eenvoudig te bedienen systeemcamera met mooie opties voor een beginner. Pas gekocht, kan dus nog maar beperkt uitweiden over de prestaties. Maar als ik de verkoper, maar ook andere reviews, mag geloven, zit dat wel goed. Kortom mooi product voor een mooie prijs.

roy 01-03-2021

top camera

Geschreven voor: Canon EOS M50 zwart

Geweldige camera, veel mogelijk heden.
Maakt super scherpe foto’s.
De optische zoeker en het kantelbare touchscreen erg handig.

Shannon 14-01-2021

Canon EOS M50 zwart: Super camera

Geschreven voor: Canon EOS M50 zwart

Wat een superfijne camera. Ik ben echt een beginnende beginner met fotografie, maar ik ben er nu echt al super blij mee. Hij maakt super scherpe foto's. Ook heeft de camera een fijn kantelscherm. Hij ligt goed in de hand en is niet zwaar. Ik heb nog veel te ontdekken, maar voor nu ben ik echt al dolenthousiast!

Pluspunten

• Zoeker
  • Kantelscherm

S 22-11-2020

Makkelijk te bedienen

Geschreven voor: Canon EOS M50 zwart

Heel goed advies gekregen bij Kamera-express voor mijn fotocamera. Ben een beginner maar deze camera is heel gemakkelijk te bedienen, heeft enorm veel mogelijkheden en maakt mooie foto’s. Heb deze camera nog maar 1 week in mijn bezit maar zal hier zeker nog heel lang plezier aan beleven.

Pluspunten

• Bediening
  • Gewicht
  • Mogelijkheden

Ellen 29-09-2020

Zeer lichte systeemcamera

Geschreven voor: Canon EOS M50 zwart

M'n eerste échte camera na diverse compact cameraatjes. Goede sensor (APS-C), zeer duidelijk beeldscherm (touchscreen). Kwaliteit van de foto is daarop al redelijk te beoordelen. Bovendien is het scherm draaibaar.
Alle knoppen zijn goed te hanteren. Doordat hij zo licht van gewicht is, is hij, zeker met de door mij aangeschafte lens (15-45 mm) zeer makkelijk mee te nemen.

Pluspunten

• Licht van gewicht
  • Draaibaar touchscreen
  • Compacte camera
  • Adapter voor EF-lenzen beschikbaar

Bart 23-08-2020

Fijne compacte camera

Geschreven voor: Canon EOS M50 zwart

Voor deze camera gekozen voor zijn formaat in combinatie met de mogelijkheden. Camera is in bediening erg prettig en duidelijk. Is snel en maakt prachtige foto’s. Een reserve accu is wel aan te raden.

Pluspunten

• Compact
  • Snel
  • Filmt in 4 K

Minpunten

• Accu verbruik

Ton Verbeek 21-08-2020

Kei-goede systeemcamera, echt een aanrader !!

Geschreven voor: Canon EOS M50 zwart

Na terugkomst van onze zomervakantie in Oostenrijk en het opnieuw genieten aan de hand van onze foto’s werd het opnieuw overduidelijk dat het kwaliteitsverschil tussen de foto’s van onze DSLR Canon EOS 550D met een Canon 18-50mm. en een 55-270mm. Zoomlens van 9 jaar oud en mijn Samsung S8+ Smartphone van 3 jaar oud toch wel steeds groter aan het worden is. De iets later aangeschafte Tamron DI II Zoomlens 18-270mm F/3.5-6.3 zorgt voor meer gemak door het gebruik van 1 lens, maar ook die verandert helaas niets aan het verschil in kwaliteit.

Dit deed ons besluiten alles in te pakken en naar de vestiging van Kamera Express in Arnhem te rijden; prettig was dat het op dat ogenblik erg rustig was. Uitgesproken gelegenheid om ons verhaal te doen en onze ervaringen te delen. Door één van de verkopers werd ons op een uiterst deskundige, rustige en geduldige wijze uitgelegd waardoor deze verschillen zo groot waren, wat hieraan te doen viel en wat er voor mogelijkheden waren. Reeds snel kwamen we tot de conclusie dat het niet zo vreemd was dat dit kwaliteitsverschil de kop op begon te steken. Redenen genoeg om eens op ons gemak de mogelijke alternatieven voor de aanschaf van een nieuwe Camera te bekijken; in de loop der tijd leek het er ook wel op dat de 550D met lens steeds zwaarder begon te worden.

Ervaringen van vrienden en kennissen met de nieuwe systeemcamera’s hadden ons al op koers gezet om eens naar een Systeemcamera te kijken. Nationale en Internationale Tests en reviews op Internet wezen steeds meer naar de Canon EOS M50 en de mogelijke alternatieven van oa. Sony, Olympus en Panasonic. Filmpjes en ervaringen op Social Media gaven een prima indruk van alle mogelijkheden van de camera’s. Voor wat betreft prijs, kwaliteit, mogelijkheden en ervaringen hield de M50 hierin toch wel de boventoon; grootste voordeel hierbij vind ik dat Canon een extra relatief goedkope oplossing biedt om middels de EF-EOS M Mount adapter de oude objectieven te blijven gebruiken. Natuurlijk, de nieuwe EF-M objectieven voor de EOS M50 zijn natuurlijk veel lichter en voorzien van de laatste techniek, maar als eerste oplossing is dit prima te doen. Er zijn al wel diverse objectieven verkrijgbaar, maar ongetwijfeld komen er steeds meer en aantrekkelijker objectieven op de markt; de geluiden rond de Canon EF-M 55-200 zijn bijvoorbeeld reeds veelbelovend.
Na alle mogelijkheden en beperkingen te hebben bekeken van een 3-tal opties viel onze keuze, mede gezien onze goede ervaringen met Canon, toch op de EOS M50; gezien het feit dat we nog beschikten over die Tamron DI II Zoomlens 18-270 F/3.5-6.3 meenden we er goed aan te doen deze mbv. de M Mount adapter aan te houden en daarnaast in eerste instantie te gaan voor de EF-M 15-45 mm. Kitlens van Canon.
De door de verkoper nauwkeurig en weloverwogen vastgestelde inruilprijs voor onze oude EOS 550D DSLR en 2 originele Canonlenzen was alleszins redelijk te noemen en hielp ons definitief over de brug. Op deze wijze bleef de aanschafprijs nog redelijk binnen de perken. Een belangrijk voordeel!

Ondertussen hebben we de camera 1 maand in het gebruik en de eerste ervaringen overtreffen echt onze verwachtingen. Een bijzonder handzame camera, licht in gewicht, eenvoudig in te stellen, voorzien van een prima uitklapbaar touchscreen en handig in het gebruik, zowel volautomatisch via pre-settings of handmatig. Viewer en touchscreen werken prima, opvallend is de hoge snelheid van 10 fps van de camera. Voor het eerst voel ik me uitgedaagd te experimenteren met de handmatige instellingen van sluitertijd, diafragma, ISO en de witbalans; iets wat ik altijd met wat schrik trachtte te voorkomen.
Voor het maken van een videofilmpje wacht ik nog even op een geschikt moment; wat ik tot nu toe heb gezien nodigt zeker uit tot het uitgebreid testen van deze optie.
Redenen genoeg voor het maken van een volgend uitstapje of een volgende vakantie…..

Een aanrader is het appje van Canon; aan de hand van diverse voorbeelden krijg je een uitgebreide instructie hoe je de uitgebreide mogelijkheden zo optimaal mogelijk kunt gebruiken. Veel lezen op Social Media kan overigens nooit kwaad; veel van de voor mij belangrijke tips haal ik daar vandaan.
Echt wennen moet ik aan de wat beperktere accuduur; vergeleken met mij oude EOS 550D heb ik wel behoorlijk ingeleverd. Het is raadzaam een 2e geladen accu in de tas paraat te hebben.

Pluspunten

• Bijzonder compact
  • Gebruiksvriendelijk
  • Oude objectieven via adapter bruikbaar
  • Handige menustructuur / presets
  • Heldere Viewer en/of kantelbaar Touchscreen

Minpunten

• Relatief korte accuduur

Hanny 08-08-2020

Canon EOS M50: Prima camera!

Geschreven voor: Canon EOS M50 zwart

Als volkomen lek op fotografiegebied was ik op zoek naar een camera, waarmee ik meteen uit de voeten kon en in de toekomst er meer mee kon doen dan alleen op de automatische stand mooie foto's te maken. Ik heb hem nog niet zo lang in bezit, maar ben er heel enthousiast over. Ik wandel veel en de wandelingen duur nu extra lang, eenvoudig omdat er zoveel moois is om te fotograferen.
Op aanraden van een goede kennis heb ik de camera gekocht bij Kamera Express, Capelle a/d Yssel. Dat was een goede tip. Een prima zaak met deskundige, geduldige medewerkers. Dankzij hun online cursussen ben ik al heerlijk aan het experimenteren met het diafragma, ISO en sluitertijden.
Zowel Kamera Express als de Canon EOS M50: in één word top!

Pluspunten

• het grote scherm
  • de hulpteksten bij de instellingen
  • intuïtief in gebruik

Minpunten

• nog niet gevonden

Cornelis K 31-07-2020

Canon EOS M50 zwart + 15-45mm

Geschreven voor: Canon EOS M50 zwart

De camera is zeer compact en licht in gewicht. De camera is makkelijk te bedien in zowel foto's of video's te maken. Het touchscreen scherm is heel overzichtelijk en gemakkelijk in te stellen. Je kan deze camera gebruiken als je pas begint met fotograferen of dat je al veel langer als forto's neemt.
Makkelijk instelbaar / aanpasbaar met behulp van het menu wat vraagt wat je wilt aan bijvoorbeeld scherpte of diepte - belichting enz. Daarnaast kan je natuurlijk ook daarvan afwijken en je eigen instellingen toepassen wat voor u wenselijk is

Pluspunten

• licht in gewicht
  • Touchscreen kan 360º graden
  • duidelijke menu weergave
  • scherpe foto's
  • duidelijke video's

Joost 11-07-2020

Camera waarmee we de vogels in de tuin kunnen fotograferen.

Geschreven voor: Canon EOS M50 zwart

Ons wensenpakket: lichte compact camera met telelens, waarmee we de vogels in de tuin perfect kunnen fotograferen. Dit werd vertaald in de aanschaf van de Canon M50 met een extra zoomlens 55-200.
Deze camera voldoet helemaal aan onze verwachtingen. De telelens doet zijn werk voortreffelijke en zelfs als het beeld dan nog te groot is kun je het gewenste deel van de foto knippen, waarbij de kwaliteit subliem blijft door zijn vele pixels.

Pluspunten

• Perfect beeld kwaliteit
  • Gemakkelijk in de bediening
  • handige software bijgeleverd

Chris 06-07-2020

Optische zoeker en touchscreen

Geschreven voor: Canon EOS M50 zwart

Geweldige camera! Maakt erg makkelijk zeer scherpe foto's en video's. De optische zoeker en het kantelbare touchscreen zijn erg handig. Als beginnende fotograaf helpt de camera mij erg op weg.

Veer 29-05-2020

Canon M50

Geschreven voor: Canon EOS M50 zwart

Super blij met de Canon M50 systeemcamera! Heel makkelijk in gebruik en compact, ligt fijn in de hand. Super scherp beeld en 4K video. Touchscreen ook een pluspunt.

J.Hammer 04-05-2020

Veel mogelijkheden, kantelbaar scherm, lezen uitwisselbaar

Geschreven voor: Canon EOS M50 zwart

De EOS M50 heeft veel mogelijkheden en is als goed getest. Het is een mooie opvolger van mijn eerste EOS M camera en de lenzen zijn uitwisselbaar.

Pluspunten

• goede foto's
  • kantelbaar scherm
  • touchscreen

Minpunten

• kunststof behuizing

Jill 01-05-2020

Goede eerste indruk!

Geschreven voor: Canon EOS M50 zwart

Ik heb het product nog niet lang in bezit. Echter bevalt hij zeer goed. De camera is klein, compact en licht maar heeft toch heel veel mogelijkheden (klein van buiten, groot van binnen). De foto's zijn erg scherp en van goede kwaliteit! De camera heeft een goede prijs/kwaliteit verhouding.

Pluspunten

• Compact
  • Scherpe foto's
  • Biedt veel mogelijkheden

Madelon 29-04-2020

Fijne camera voor semi-prof

Geschreven voor: Canon EOS M50 zwart

Fijne camera voor degenen die het meest uit een systeem camera willen halen, maar geen spiegel willen. Dit is het perfecte tussenmodel daarvoor. Haarscherpe foto's, ligt fijn in de hand.

Pluspunten

• lichte camera
  • makkelijk in gebruik

Minpunten

• digitale zoeker i.p.v. echte

Canon EOS M50 zwart+ 15-45 IS STM 22-02-2020

Ligt fijn in de hand

Geschreven voor: Canon EOS M50 zwart

Ik heb de Eos m50 pas drie weken en ben aan het onderzoeken. Er zitten veel mogelijkheden op en ik als beginnende fotograaf moet nog veel leren. Ik ga daarom een cursus volgen. De buiten foto’s zijn heel mooi.

Tessa Jans 10-02-2020

Erg makkelijke en mooie camera!

Geschreven voor: Canon EOS M50 zwart

De Canon m50 is een erg fijne camera met erg veel mogelijkheden! Al deze mogelijkheden zijn mij ook erg goed en uitgebreid uitgelegd bij Kamera Express Tilburg! Ik ben daar erg goed geholpen door yyy. De camera was erg snel te begrijpen omdat hij erg duidelijk is. Hij is zeer fijn in formaat en gewicht, en maakt daarnaast prachtige foto's! Zeker zeer tevreden!

Pluspunten

• foto kwaliteit
  • licht
  • compact
  • veel mogelijkheden

Minpunten

• net te groot om makkelijk in je zak te stoppen
  • zoomafstand