Canon EOS M50 wit - Reviews

HD type
4K Ultra HD
Kleur(en)
wit

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 67 reviews die zijn achtergelaten voor de Canon EOS M50 wit op Kieskeurig.nl.

Marc 27-06-2019

Canon EOS M50: goede kwaliteit in compacte uitvoering

Geschreven voor: Canon EOS M50 zwart

Voor aanschaf van de m50 twijfelde ik of ik voor een DSLR camera of een systeemcamera zou gaan. Online wat onderzoek gedaan en ook in de Kamera Express store te Arnhem wat modellen bekeken.
Uiteindelijk gekozen voor Canon M50. Voor Canon, omdat ik met het merk en het bedieningsgemak reeds bekend was. Voor de systeemcamera, omdat voor mijn (beoogde) gebruik de technische stand van zaken van de systeemcamera in deze prijsklasse m.i. aardig op hetzelfde niveau liggen.
Aangeschaft bij Kamera Express Superstore te Arnhem heb ik: de Canon m50 met kitlens. Daarna heb ik, met de lopende actie met de 80 euro Canon tegoed, de EF-M 55-200mm lens aangeschaft.

Kamera Express
Over Kamera Express kan ik vrij kort zijn: prima winkel, goede voorlichting, goede aanbieding. Alles naar tevredenheid.

De Canon M50
De camera nog niet zo lang in gebruik, maar hier zijn mijn eerste bevindingen.
Het formaat van de M50 is voor mij prettig en had daardoor mede de voorkeur boven de DSLR's. Wel een persoonlijk aspect natuurlijk. Het is aan te raden om in de winkel verschillende modellen en typen ter hand te nemen, om te bezien wat lekker in de hand ligt.
Ik kan me voorstellen dat met een grote/zwaardere lens het zwaartepunt wel dusdanig veranderd dat het in de hand liggen minder comfortabel zal zijn.

De zoeker op de M50 vind ik een fijne toevoeging. Ik gebruik de zoeker nog meer dan ik op voorhand gedacht had. Er zullen zeker mensen zijn die enkel het scherm gebruiken. Maar voor mij is de zoeker toch prettig. Met name ook omdat ik voor het schermgebruik er vaak de leesbril bij moet pakken..

Het bedieningsgemak vind ik zeer goed. Overzichtelijk. In het begin even de tijd nemen om de vele opties te bekijken en te vinden. Om vervolgens in de praktijk daarmee aan de slag te gaan en vlot te kunnen werken. De videofunctie heb ik (nog) nauwelijks gebruikt. Kan hierover dus nog niets zeggen.

Het aanbod van de beschikbare EF-M lenzen vind ik nog wel matig. Ik hoop dat in de toekomst het assortiment en daarmee de keuze uitgebreid zal worden. Tot die tijd en ook daarna is met de beschikbare adapter van Canon het lenzenaanbod zo nodig natuurlijk feitelijk veel groter.

De EF-M 15-45mm (kit)lens
De lens vervult mijn verwachtingen. Prima lens om te hebben en te starten. De camera blijft met deze lens compact. Maakt voor mijn eerste behoeften prima foto's.

De EF-M 55-200mm lens
De lens bevalt me prima. Hoewel de zoom van de EF-M lens voor mij nog wel groter had gemogen, bijv. 300mm. Maakt prima foto's. Deze lens zal ik zeker vaak gaan gebruiken. Met deze lens blijft de camera nog wel goed hanteerbaar en aardig compact. Zonder het gevoel met een enorme camera onderweg te zijn. Wat ook een van mijn eisen was: een camera, met verwisselbare lenzen, zonder het gevoel te hebben veel mee te dragen/slepen.

Conclusie: De eerste bevindingen zijn: prima camera, prima lenzen, prijs/kwaliteit is wat mij betreft in orde. Ben er erg blij mee. Verheug me op de vakantie waar de hele set pas echt op de proef zal worden gesteld.

Pluspunten

• compact
  • degelijk
  • bedieningsgemak

Minpunten

• lenzen aanbod is nog relatief gering

Tim 03-08-2018

Fijne camera

Geschreven voor: Canon EOS M50 zwart

Inmiddels heb ik de Canon EOS M50 een paar weken in gebruik. Het eerste wat opviel was het gewicht voor zijn formaat. De camera is voor deze grootte verrassend licht. De camera ligt goed in de hand en biedt voldoende grip.

Het instellen van de camera is zeer eenvoudig en door het aanwezige touchscreen wordt dit alleen maar eenvoudiger. De camera heeft een aantal opties qua instellingen. Er zijn veel automatische standen aanwezig en de camera heeft de mogelijkheid om bepaalde onderdelen handmatig in te stellen. Via de Canon app wordt het eenvoudig om de camera handmatig in te stellen, erg leuke toevoeging de app!

De kwaliteit van de foto’s zijn goed. De camera kan snel scherpstellen en met behulp van het touchscreen is het ook eenvoudiger om op bepaalde punten scherp te stellen. De camera kan fotograferen op 10 fps, hierdoor worden vooral sportfoto’s scherp vastgelegd. Persoonlijk vind ik dit erg fijn, aangezien je met 10 fps geen enkel moment meer mist.

Filmen kan de Canon zowel in 1080p als in 4k. Het jammere van de 4k functie is dat het beeld een stuk ingezoomd is. Voorwerpen van dichtbij filmen kan hierdoor iets lastiger worden. Al met al geven beide resoluties een scherp en helder beeld.

De batterijduur van de camera is prima, maar een extra batterij aanschaffen is geen overbodige luxe. De batterij laadt op in een externe oplader en niet in de camera zelf. Het opladen van één batterij duurt een aantal uren, dus geduld is nodig hiervoor.

Carin 26-05-2018

Fijn opklapbaar scherm + elektronische zoeker

Geschreven voor: Canon EOS M50 zwart

Geweldige camera, veel mogelijk heden. Lekker snel. Het klap en kantelbare scherm is een uitkomst. Maakt super scherpe foto’s

Pluspunten

• Kantelbaar scherm
  • Zoeker

Nikkela 27-12-2019

Canon EOS M50

Geschreven voor: Canon EOS M50 zwart

Na lang nagedacht te hebben over het aanschaffen van een fotocamera, heb ik me alles goed uit laten leggen door Kamera Express in Maastricht. Ik was ervan uit gegaan om zowiezo een Canon te kopen, maar dan in de vorm van een spiegelreflexcamera! Verkoper toonde me ook een systeemcamera van Canon, en heeft deze geheel uitgelegd hoe deze functioneerde.
De dag erna, even een dag laten bezinken en alle twee vergeleken, ben ik overstag gegaan voor de Canon EOS M50. Ik heb hem nu bijna 1 maand en ik moet zeggen: ik heb de juiste fototoestel gekocht, ligt zeer prettig in de hand, snelle opstarttijd, fijne bediening qua touchscreen en mogelijkheden maar last but not least: perfecte foto's, chapeau!

Pluspunten

• Bediening
  • Diepte in foto's

Frank 01-01-2019

Klein van buiten, groot van binnen

Geschreven voor: Canon EOS M50 zwart

Geweldige kleine camera met een krachtige binnenkant! Maakt erg makkelijk zeer scherpe foto's en video's. Ik vind de optische zoeker en het kantelbare touchscreen erg handig. Als beginnende fotograaf helpt de camera me enorm op weg.

Pluspunten

• Klein formaat
  • Makkelijk in gebruik

Minpunten

• 4K video is niet heel bruikbaar

Sjoerd Kok 30-03-2018

Erg goede eerste indruk

Geschreven voor: Canon EOS M50 zwart

Ik heb de camera nog niet echt lang in bezit, maar de eerste indruk is erg goed. Hij ligt prettig in de hand, en het kleine formaat en lage gewicht bevallen erg goed. De menustructuur is duidelijk, veel moet via het touchscreen maar dat vind ik juist prettig werken. Stelt snel scherp en de foto's hebben een erg goede kwaliteit.

Pluspunten

• formaat en gewicht
  • duidelijk menu

Hanny 08-08-2020

Canon EOS M50: Prima camera!

Geschreven voor: Canon EOS M50 zwart

Als volkomen lek op fotografiegebied was ik op zoek naar een camera, waarmee ik meteen uit de voeten kon en in de toekomst er meer mee kon doen dan alleen op de automatische stand mooie foto's te maken. Ik heb hem nog niet zo lang in bezit, maar ben er heel enthousiast over. Ik wandel veel en de wandelingen duur nu extra lang, eenvoudig omdat er zoveel moois is om te fotograferen.
Op aanraden van een goede kennis heb ik de camera gekocht bij Kamera Express, Capelle a/d Yssel. Dat was een goede tip. Een prima zaak met deskundige, geduldige medewerkers. Dankzij hun online cursussen ben ik al heerlijk aan het experimenteren met het diafragma, ISO en sluitertijden.
Zowel Kamera Express als de Canon EOS M50: in één word top!

Pluspunten

• het grote scherm
  • de hulpteksten bij de instellingen
  • intuïtief in gebruik

Minpunten

• nog niet gevonden

Cornelis K 31-07-2020

Canon EOS M50 zwart + 15-45mm

Geschreven voor: Canon EOS M50 zwart

De camera is zeer compact en licht in gewicht. De camera is makkelijk te bedien in zowel foto's of video's te maken. Het touchscreen scherm is heel overzichtelijk en gemakkelijk in te stellen. Je kan deze camera gebruiken als je pas begint met fotograferen of dat je al veel langer als forto's neemt.
Makkelijk instelbaar / aanpasbaar met behulp van het menu wat vraagt wat je wilt aan bijvoorbeeld scherpte of diepte - belichting enz. Daarnaast kan je natuurlijk ook daarvan afwijken en je eigen instellingen toepassen wat voor u wenselijk is

Pluspunten

• licht in gewicht
  • Touchscreen kan 360º graden
  • duidelijke menu weergave
  • scherpe foto's
  • duidelijke video's

Joost 11-07-2020

Camera waarmee we de vogels in de tuin kunnen fotograferen.

Geschreven voor: Canon EOS M50 zwart

Ons wensenpakket: lichte compact camera met telelens, waarmee we de vogels in de tuin perfect kunnen fotograferen. Dit werd vertaald in de aanschaf van de Canon M50 met een extra zoomlens 55-200.
Deze camera voldoet helemaal aan onze verwachtingen. De telelens doet zijn werk voortreffelijke en zelfs als het beeld dan nog te groot is kun je het gewenste deel van de foto knippen, waarbij de kwaliteit subliem blijft door zijn vele pixels.

Pluspunten

• Perfect beeld kwaliteit
  • Gemakkelijk in de bediening
  • handige software bijgeleverd

Chris 06-07-2020

Optische zoeker en touchscreen

Geschreven voor: Canon EOS M50 zwart

Geweldige camera! Maakt erg makkelijk zeer scherpe foto's en video's. De optische zoeker en het kantelbare touchscreen zijn erg handig. Als beginnende fotograaf helpt de camera mij erg op weg.

Veer 29-05-2020

Canon M50

Geschreven voor: Canon EOS M50 zwart

Super blij met de Canon M50 systeemcamera! Heel makkelijk in gebruik en compact, ligt fijn in de hand. Super scherp beeld en 4K video. Touchscreen ook een pluspunt.

J.Hammer 04-05-2020

Veel mogelijkheden, kantelbaar scherm, lezen uitwisselbaar

Geschreven voor: Canon EOS M50 zwart

De EOS M50 heeft veel mogelijkheden en is als goed getest. Het is een mooie opvolger van mijn eerste EOS M camera en de lenzen zijn uitwisselbaar.

Pluspunten

• goede foto's
  • kantelbaar scherm
  • touchscreen

Minpunten

• kunststof behuizing

Jill 01-05-2020

Goede eerste indruk!

Geschreven voor: Canon EOS M50 zwart

Ik heb het product nog niet lang in bezit. Echter bevalt hij zeer goed. De camera is klein, compact en licht maar heeft toch heel veel mogelijkheden (klein van buiten, groot van binnen). De foto's zijn erg scherp en van goede kwaliteit! De camera heeft een goede prijs/kwaliteit verhouding.

Pluspunten

• Compact
  • Scherpe foto's
  • Biedt veel mogelijkheden

Madelon 29-04-2020

Fijne camera voor semi-prof

Geschreven voor: Canon EOS M50 zwart

Fijne camera voor degenen die het meest uit een systeem camera willen halen, maar geen spiegel willen. Dit is het perfecte tussenmodel daarvoor. Haarscherpe foto's, ligt fijn in de hand.

Pluspunten

• lichte camera
  • makkelijk in gebruik

Minpunten

• digitale zoeker i.p.v. echte

Canon EOS M50 zwart+ 15-45 IS STM 22-02-2020

Ligt fijn in de hand

Geschreven voor: Canon EOS M50 zwart

Ik heb de Eos m50 pas drie weken en ben aan het onderzoeken. Er zitten veel mogelijkheden op en ik als beginnende fotograaf moet nog veel leren. Ik ga daarom een cursus volgen. De buiten foto’s zijn heel mooi.

Tessa Jans 10-02-2020

Erg makkelijke en mooie camera!

Geschreven voor: Canon EOS M50 zwart

De Canon m50 is een erg fijne camera met erg veel mogelijkheden! Al deze mogelijkheden zijn mij ook erg goed en uitgebreid uitgelegd bij Kamera Express Tilburg! Ik ben daar erg goed geholpen door yyy. De camera was erg snel te begrijpen omdat hij erg duidelijk is. Hij is zeer fijn in formaat en gewicht, en maakt daarnaast prachtige foto's! Zeker zeer tevreden!

Pluspunten

• foto kwaliteit
  • licht
  • compact
  • veel mogelijkheden

Minpunten

• net te groot om makkelijk in je zak te stoppen
  • zoomafstand

Erik 26-01-2020

Mooie middenklasse systeemcamera

Geschreven voor: Canon EOS M50 zwart

Deze camera is een mooie middenklasse camera met een goede prijs/ kwaliteit verhouding. De camera is compact, maakt mooie foto's en heeft veel functies.

Pluspunten

• Formaat
  • Foto kwaliteit
  • 4K filmen

Lonneke 29-12-2019

Perfect voor startende fotograaf

Geschreven voor: Canon EOS M50 zwart

Werkt fijn, goede mogelijkheden en de online cursus die erbij zat zorgt ervoor dat je direct aan de slag kunt! Aanrader!

Pluspunten

• Compact
  • Goeie prijs/kwaliteit

Marja 03-12-2019

Systeemcamera

Geschreven voor: Canon EOS M50 zwart

Een mooie kleine camera. Maakte altijd foto's met mijn mobiel. Wilde nu wel eens een goede camera. De camera is makkelijk in gebruik en voor een leek zoals ik goed te begrijpen.

Pluspunten

• makkelijk in gebruik

Minpunten

• accu snel leeg

marcel 25-11-2019

mooie camera licht goed beeld

Geschreven voor: Canon EOS M50 zwart

lichte camera, compact en veel mogelijkheden prijs is voordelig lenzen uit te breiden met ook een goede macro-lens met ingebouwd licht

Pluspunten

• licht
  • mogelijkheden

Minpunten

• knopje voor lens uitschuiven