Canon EOS M50 wit - Reviews

Filmen in full-HD
Filmen in 4K Ultra-HD
Kleur(en)
wit

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 49 reviews die zijn achtergelaten voor de Canon EOS M50 wit op Kieskeurig.nl.

Tim 03-08-2018

Fijne camera

Geschreven voor: Canon EOS M50 zwart

Inmiddels heb ik de Canon EOS M50 een paar weken in gebruik. Het eerste wat opviel was het gewicht voor zijn formaat. De camera is voor deze grootte verrassend licht. De camera ligt goed in de hand en biedt voldoende grip.

Het instellen van de camera is zeer eenvoudig en door het aanwezige touchscreen wordt dit alleen maar eenvoudiger. De camera heeft een aantal opties qua instellingen. Er zijn veel automatische standen aanwezig en de camera heeft de mogelijkheid om bepaalde onderdelen handmatig in te stellen. Via de Canon app wordt het eenvoudig om de camera handmatig in te stellen, erg leuke toevoeging de app!

De kwaliteit van de foto’s zijn goed. De camera kan snel scherpstellen en met behulp van het touchscreen is het ook eenvoudiger om op bepaalde punten scherp te stellen. De camera kan fotograferen op 10 fps, hierdoor worden vooral sportfoto’s scherp vastgelegd. Persoonlijk vind ik dit erg fijn, aangezien je met 10 fps geen enkel moment meer mist.

Filmen kan de Canon zowel in 1080p als in 4k. Het jammere van de 4k functie is dat het beeld een stuk ingezoomd is. Voorwerpen van dichtbij filmen kan hierdoor iets lastiger worden. Al met al geven beide resoluties een scherp en helder beeld.

De batterijduur van de camera is prima, maar een extra batterij aanschaffen is geen overbodige luxe. De batterij laadt op in een externe oplader en niet in de camera zelf. Het opladen van één batterij duurt een aantal uren, dus geduld is nodig hiervoor.

Carin 26-05-2018

Fijn opklapbaar scherm + elektronische zoeker

Geschreven voor: Canon EOS M50 zwart

Geweldige camera, veel mogelijk heden. Lekker snel. Het klap en kantelbare scherm is een uitkomst. Maakt super scherpe foto’s

Pluspunten

• Kantelbaar scherm
  • Zoeker

Marc 27-06-2019

Canon EOS M50: goede kwaliteit in compacte uitvoering

Geschreven voor: Canon EOS M50 zwart

Voor aanschaf van de m50 twijfelde ik of ik voor een DSLR camera of een systeemcamera zou gaan. Online wat onderzoek gedaan en ook in de Kamera Express store te Arnhem wat modellen bekeken.
Uiteindelijk gekozen voor Canon M50. Voor Canon, omdat ik met het merk en het bedieningsgemak reeds bekend was. Voor de systeemcamera, omdat voor mijn (beoogde) gebruik de technische stand van zaken van de systeemcamera in deze prijsklasse m.i. aardig op hetzelfde niveau liggen.
Aangeschaft bij Kamera Express Superstore te Arnhem heb ik: de Canon m50 met kitlens. Daarna heb ik, met de lopende actie met de 80 euro Canon tegoed, de EF-M 55-200mm lens aangeschaft.

Kamera Express
Over Kamera Express kan ik vrij kort zijn: prima winkel, goede voorlichting, goede aanbieding. Alles naar tevredenheid.

De Canon M50
De camera nog niet zo lang in gebruik, maar hier zijn mijn eerste bevindingen.
Het formaat van de M50 is voor mij prettig en had daardoor mede de voorkeur boven de DSLR's. Wel een persoonlijk aspect natuurlijk. Het is aan te raden om in de winkel verschillende modellen en typen ter hand te nemen, om te bezien wat lekker in de hand ligt.
Ik kan me voorstellen dat met een grote/zwaardere lens het zwaartepunt wel dusdanig veranderd dat het in de hand liggen minder comfortabel zal zijn.

De zoeker op de M50 vind ik een fijne toevoeging. Ik gebruik de zoeker nog meer dan ik op voorhand gedacht had. Er zullen zeker mensen zijn die enkel het scherm gebruiken. Maar voor mij is de zoeker toch prettig. Met name ook omdat ik voor het schermgebruik er vaak de leesbril bij moet pakken..

Het bedieningsgemak vind ik zeer goed. Overzichtelijk. In het begin even de tijd nemen om de vele opties te bekijken en te vinden. Om vervolgens in de praktijk daarmee aan de slag te gaan en vlot te kunnen werken. De videofunctie heb ik (nog) nauwelijks gebruikt. Kan hierover dus nog niets zeggen.

Het aanbod van de beschikbare EF-M lenzen vind ik nog wel matig. Ik hoop dat in de toekomst het assortiment en daarmee de keuze uitgebreid zal worden. Tot die tijd en ook daarna is met de beschikbare adapter van Canon het lenzenaanbod zo nodig natuurlijk feitelijk veel groter.

De EF-M 15-45mm (kit)lens
De lens vervult mijn verwachtingen. Prima lens om te hebben en te starten. De camera blijft met deze lens compact. Maakt voor mijn eerste behoeften prima foto's.

De EF-M 55-200mm lens
De lens bevalt me prima. Hoewel de zoom van de EF-M lens voor mij nog wel groter had gemogen, bijv. 300mm. Maakt prima foto's. Deze lens zal ik zeker vaak gaan gebruiken. Met deze lens blijft de camera nog wel goed hanteerbaar en aardig compact. Zonder het gevoel met een enorme camera onderweg te zijn. Wat ook een van mijn eisen was: een camera, met verwisselbare lenzen, zonder het gevoel te hebben veel mee te dragen/slepen.

Conclusie: De eerste bevindingen zijn: prima camera, prima lenzen, prijs/kwaliteit is wat mij betreft in orde. Ben er erg blij mee. Verheug me op de vakantie waar de hele set pas echt op de proef zal worden gesteld.

Pluspunten

• compact
  • degelijk
  • bedieningsgemak

Minpunten

• lenzen aanbod is nog relatief gering

Frank 01-01-2019

Klein van buiten, groot van binnen

Geschreven voor: Canon EOS M50 zwart

Geweldige kleine camera met een krachtige binnenkant! Maakt erg makkelijk zeer scherpe foto's en video's. Ik vind de optische zoeker en het kantelbare touchscreen erg handig. Als beginnende fotograaf helpt de camera me enorm op weg.

Pluspunten

• Klein formaat
  • Makkelijk in gebruik

Minpunten

• 4K video is niet heel bruikbaar

Sjoerd Kok 30-03-2018

Erg goede eerste indruk

Geschreven voor: Canon EOS M50 zwart

Ik heb de camera nog niet echt lang in bezit, maar de eerste indruk is erg goed. Hij ligt prettig in de hand, en het kleine formaat en lage gewicht bevallen erg goed. De menustructuur is duidelijk, veel moet via het touchscreen maar dat vind ik juist prettig werken. Stelt snel scherp en de foto's hebben een erg goede kwaliteit.

Pluspunten

• formaat en gewicht
  • duidelijk menu

Judith 31-07-2019

Goede kwaliteit

Geschreven voor: Canon EOS M50 zwart

Een vriendin van mij raadde deze camera aan. Ben er dan ook erg tevreden mee! Hele goede kwaliteit foto’s. De camera is licht en compact, en toch alle opties die je nodig hebt als basisfotograaf. Een prima starters camera, zeker als je er 1 zoekt met de kwaliteit van een professionele camera.

Pluspunten

• Compact
  • Licht
  • Goede kwaliteit foto’s
  • Makkelijk in gebruik

david 30-07-2019

compacte camera, prachtige foto’s

Geschreven voor: Canon EOS M50 zwart

ik heb de overstap gemaakt en mijn spiegelreflex camera nu toch echt ingeruild voor deze fantastische camera. Had ik veel eerder moeten doen. Wat een fijn compact model maar wel met behoud van veel mogelijkheden zoals diafragma, sluitertijd, witbalans.

Pluspunten

• compact
  • zelfde indeling als de canon spiegelreflexcamera

jan schoemaker 22-07-2019

EOS M50 een mooie systeemcamera voor een betaalbare prijs

Geschreven voor: Canon EOS M50 zwart

Een mooie compacte systeemcamera die ik gekozen heb, omdat ik al in het bezit ben van een EOS 1200D en een EOS M3, zodat ik de lenzen van beide camera's kan blijven gebruiken.

Pluspunten

• EOS M3 en M50 mooie combi
  • met adapterring de EF-S lenzen gebruiken

Joeri 09-07-2019

Erg goede camera

Geschreven voor: Canon EOS M50 wit

Deze camera heeft prachtige kwaliteit foto's, is eenvoudig te bedienen, licht in gewicht, goede opties qua filters, goede connectie met smartphone via app en voelt degelijk aan. Komende vanuit een compactcamera wilden wij méér kwaliteit zonder in te boeten op gewicht/handzaamheid. Dit is geheel gelukt.

Pluspunten

• Kwaliteit foto's
  • Gewicht
  • Opties
  • Eenvoudig te bedienen

Ruth 08-07-2019

Fijne compacte camera

Geschreven voor: Canon EOS M50 zwart

Deze camera is er handig in gebruik, maakt kwalitatief mooie foto's en is handig mee te nemen. Op en top!!

Pluspunten

• Gebruiksvriendelijk
  • maakt scherpe foto's
  • compact

Minpunten

• nog niet ontdekt

Bente 24-06-2019

Super camera

Geschreven voor: Canon EOS M50 zwart

Mijn ouders hadden altijd een Canon camera en heb de Canon EOS 350d overgenomen van mijn ouders. Deze camera was al meer als 10 jaar oud en ik vond deze camera vrij groot om zomaar mee op vakantie te nemen. Ik zocht een kleinere camera en kwam uit op een systeem camera. Gekeken naar beste product en deze kwam naar voren. Hij is vergelijkbaar qua besturing en handeling met de 350d. Het is super dat er een ook een adapter bij zit (los verkrijgbaar) zodat ik de objectieven van mijn 350d hierop kan aansluiten. Scjeelt enorm veel geld. Ik heb er wel de standaar kitlens (15-45mm) bij besteld omdat het dan toch veel lichter is qua gewicht.

Ik heb hem nu 2 maanden in gebruik en de camera bevalt mij echt, kan niet wachten om deze op vakantie mee te nemen. Lekker licht en doet niks onder van een spiegelreflex camera (Op professioneel gebied niet maar zoals mij als hobby fotograaf wel). Ik zou wel adviseren om er een 2e batterij bij te kopen want de camera is kleiner waardoor de batterij dat ook is.

Pluspunten

• Gewicht is laag
  • Makkelijke bediening
  • Adapter van EF naar EF-M verkrijgbaar

Minpunten

• Batterij

Jasmijn 17-06-2019

Fijne goed hanteerbare camera

Geschreven voor: Canon EOS M50 zwart

Camera nu een paar dagen in bezit. Bevalt erg goed. Fijne menu structuur. Kon er snel mee aan de slag en is erg gebruiksvriendelijk.
Camera geeft mooie warme kleuren die ook nog eens eenvoudig aan te passen zijn.
De grootte van de camera is perfect als je geen grote handen hebt zoals ik. Beter te hanteren dan een spiegelreflex en toch dezelfde mogelijkheden. Top camera erg blij mee.

Pluspunten

• grootte van de camera
  • gebruikersvriendelijk

AG 01-06-2019

Canon m50

Geschreven voor: Canon EOS M50 zwart

Snel. Compact. Vooral heel handig in gebruik en voor onderweg. Hoeft niet onder te doen voor een spiegelreflexcamera. Compactheid was de troef voor ons. Mits toepassen van tussenstuk kunnen de spiegelreflex-lenzen ook gebruikt worden. Perfect dus!

Pluspunten

• Compact
  • Handige interface
  • Snel

Minpunten

• Indraaien lens met knopje

B. Duijnstee 29-05-2019

Mooie kleine camera met veel mogelijkheden

Geschreven voor: Canon EOS M50 zwart

De camera is klein en lekker licht. Veel functies zo op het eerste oog. Wifi is makkelijk. De mogelijkheid om alle foto's direct naar de telefoon of computer te sturen.
Ik heb de camera net een week en kan niet wachten tot ik 'm kan gaan testen

Pluspunten

• klein en handzaam
  • duidelijk menu

Minpunten

• Nog niet veel lenzen voor te koop

Clau 27-05-2019

Super aankoop en goede autofucus

Geschreven voor: Canon EOS M50 zwart

Ik ben heel blij met de aankoop van mijn Canon M50! De camera gebruik ik voor vloggen en het maken van sfeerbeelden. De camera heeft een uitstekende prijs-kwaliteit verhouding want ik ben echt verrast door de kwaliteit. Het beeld is haarscherp en er is een mogelijkheid tot 4K filmen. De camera heeft ook een goede autofocus en is een absolute aanrader voor vloggers en filmmakers!

Pluspunten

• snelle autofocus
  • scherp beeld

Minpunten

• 1 microfoonaansluiting

Kors 24-05-2019

Gebruiksgemak

Geschreven voor: Canon EOS M50 zwart

Deze camera nu ruim een week in bezit. Zeer tevreden mee. Vooral het gebruiksgemak, ondanks de vele functies, direct aan de slag kunnen.

Pluspunten

• Gebruiksgemak
  • Licht

Leo 17-04-2019

Oude canon 30d was op. kleine systeemcamera mrt mountadapter

Geschreven voor: Canon EOS M50 zwart

Oude camera 30 D was op. Overgaan naar kleine systeem kamera voor foto en filmen. Compact toestel met kantelbaar scherm met de optie om via een mount adapter oude lenzen te kunnen blijven gebruiken. Handzaam pocket formaat. Gewicht om mee te nemen. Makkelijke bediening via touchscherm en zoeker. externe flitserr bovenop te plaatsen. Wifi mogelijkheid ideaal. Heb nu alleen de body gekocht. Mogelijk nog later nog bijbehorende lezen kopen

Pluspunten

• touchscreen
  • wifi
  • kantelbaar screen
  • externe flitser
  • mount adapter

Marcel R 29-03-2019

Zeer compact

Geschreven voor: Canon EOS M50 zwart

Wilde graag een kleinere kamera om makkelijk mee te nemen op reis. Deze kamera is in gewicht de helft van mijn spiegelreflex en ook nog eens een stuk kleiner. Qua prestaties doet hij niet onder voor een spiegelreflex.

Pluspunten

• Klein
  • Licht gewicht
  • Snelle autofocussysteem
  • Goed grip ondank afmeting

Marion 10-03-2019

Beste van twee werelden

Geschreven voor: Canon EOS M50 wit

Na een Canon spiegelreflex die wegens te zwaar / groot uiteindelijk toch niet overal mee naar toe ging en daarna veel foto's met een i-phone nu deze tussenvorm. Bevalt zeer goed.
Deze is licht en compact vergeleken met de spiegelreflex en ligt toch goed in de hand. Via de adapter toch met de Canon lenzen te gebruiken die ik al had.
Verbindingsmogelijkheid (met o.a. de i-phone) is ook handig. Accuduur valt een beetje tegen; binnenkort maar een tweede erbij kopen.

Pluspunten

• ligt goed in de hand
  • ef lenzen blijven bruikbaar

Minpunten

• accuduur

Cameraatje 20-02-2019

Fijn draaibaar scherm, makkelijk en licht in de hand

Geschreven voor: Canon EOS M50 zwart

Dit is mijn allereerste echte camera na veel gefotografeerd te hebben met mijn telefoon. Mijn eerste indrukken zijn super, ik word alleen maar enthousiaster. Heb meteen een 18-150 lens genomen, een aanrader! Makkelijk te bedienen, fijn draaibaar scherm, licht van gewicht, compact genoeg om snel mee te nemen.