Canon EOS M50 zwart - Reviews

Filmen in full-HD
Filmen in 4K Ultra-HD
Kleur(en)
zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 43 reviews die zijn achtergelaten voor de Canon EOS M50 zwart op Kieskeurig.nl.

Tim 03-08-2018

Fijne camera

Geschreven voor: Canon EOS M50 zwart

Inmiddels heb ik de Canon EOS M50 een paar weken in gebruik. Het eerste wat opviel was het gewicht voor zijn formaat. De camera is voor deze grootte verrassend licht. De camera ligt goed in de hand en biedt voldoende grip.

Het instellen van de camera is zeer eenvoudig en door het aanwezige touchscreen wordt dit alleen maar eenvoudiger. De camera heeft een aantal opties qua instellingen. Er zijn veel automatische standen aanwezig en de camera heeft de mogelijkheid om bepaalde onderdelen handmatig in te stellen. Via de Canon app wordt het eenvoudig om de camera handmatig in te stellen, erg leuke toevoeging de app!

De kwaliteit van de foto’s zijn goed. De camera kan snel scherpstellen en met behulp van het touchscreen is het ook eenvoudiger om op bepaalde punten scherp te stellen. De camera kan fotograferen op 10 fps, hierdoor worden vooral sportfoto’s scherp vastgelegd. Persoonlijk vind ik dit erg fijn, aangezien je met 10 fps geen enkel moment meer mist.

Filmen kan de Canon zowel in 1080p als in 4k. Het jammere van de 4k functie is dat het beeld een stuk ingezoomd is. Voorwerpen van dichtbij filmen kan hierdoor iets lastiger worden. Al met al geven beide resoluties een scherp en helder beeld.

De batterijduur van de camera is prima, maar een extra batterij aanschaffen is geen overbodige luxe. De batterij laadt op in een externe oplader en niet in de camera zelf. Het opladen van één batterij duurt een aantal uren, dus geduld is nodig hiervoor.

Carin 26-05-2018

Fijn opklapbaar scherm + elektronische zoeker

Geschreven voor: Canon EOS M50 zwart

Geweldige camera, veel mogelijk heden. Lekker snel. Het klap en kantelbare scherm is een uitkomst. Maakt super scherpe foto’s

Pluspunten

• Kantelbaar scherm
  • Zoeker

Frank 01-01-2019

Klein van buiten, groot van binnen

Geschreven voor: Canon EOS M50 zwart

Geweldige kleine camera met een krachtige binnenkant! Maakt erg makkelijk zeer scherpe foto's en video's. Ik vind de optische zoeker en het kantelbare touchscreen erg handig. Als beginnende fotograaf helpt de camera me enorm op weg.

Pluspunten

• Klein formaat
  • Makkelijk in gebruik

Minpunten

• 4K video is niet heel bruikbaar

Sjoerd Kok 30-03-2018

Erg goede eerste indruk

Geschreven voor: Canon EOS M50 zwart

Ik heb de camera nog niet echt lang in bezit, maar de eerste indruk is erg goed. Hij ligt prettig in de hand, en het kleine formaat en lage gewicht bevallen erg goed. De menustructuur is duidelijk, veel moet via het touchscreen maar dat vind ik juist prettig werken. Stelt snel scherp en de foto's hebben een erg goede kwaliteit.

Pluspunten

• formaat en gewicht
  • duidelijk menu

Bente 24-06-2019

Super camera

Geschreven voor: Canon EOS M50 zwart

Mijn ouders hadden altijd een Canon camera en heb de Canon EOS 350d overgenomen van mijn ouders. Deze camera was al meer als 10 jaar oud en ik vond deze camera vrij groot om zomaar mee op vakantie te nemen. Ik zocht een kleinere camera en kwam uit op een systeem camera. Gekeken naar beste product en deze kwam naar voren. Hij is vergelijkbaar qua besturing en handeling met de 350d. Het is super dat er een ook een adapter bij zit (los verkrijgbaar) zodat ik de objectieven van mijn 350d hierop kan aansluiten. Scjeelt enorm veel geld. Ik heb er wel de standaar kitlens (15-45mm) bij besteld omdat het dan toch veel lichter is qua gewicht.

Ik heb hem nu 2 maanden in gebruik en de camera bevalt mij echt, kan niet wachten om deze op vakantie mee te nemen. Lekker licht en doet niks onder van een spiegelreflex camera (Op professioneel gebied niet maar zoals mij als hobby fotograaf wel). Ik zou wel adviseren om er een 2e batterij bij te kopen want de camera is kleiner waardoor de batterij dat ook is.

Pluspunten

• Gewicht is laag
  • Makkelijke bediening
  • Adapter van EF naar EF-M verkrijgbaar

Minpunten

• Batterij

Jasmijn 17-06-2019

Fijne goed hanteerbare camera

Geschreven voor: Canon EOS M50 zwart

Camera nu een paar dagen in bezit. Bevalt erg goed. Fijne menu structuur. Kon er snel mee aan de slag en is erg gebruiksvriendelijk.
Camera geeft mooie warme kleuren die ook nog eens eenvoudig aan te passen zijn.
De grootte van de camera is perfect als je geen grote handen hebt zoals ik. Beter te hanteren dan een spiegelreflex en toch dezelfde mogelijkheden. Top camera erg blij mee.

Pluspunten

• grootte van de camera
  • gebruikersvriendelijk

AG 01-06-2019

Canon m50

Geschreven voor: Canon EOS M50 zwart

Snel. Compact. Vooral heel handig in gebruik en voor onderweg. Hoeft niet onder te doen voor een spiegelreflexcamera. Compactheid was de troef voor ons. Mits toepassen van tussenstuk kunnen de spiegelreflex-lenzen ook gebruikt worden. Perfect dus!

Pluspunten

• Compact
  • Handige interface
  • Snel

Minpunten

• Indraaien lens met knopje

B. Duijnstee 29-05-2019

Mooie kleine camera met veel mogelijkheden

Geschreven voor: Canon EOS M50 zwart

De camera is klein en lekker licht. Veel functies zo op het eerste oog. Wifi is makkelijk. De mogelijkheid om alle foto's direct naar de telefoon of computer te sturen.
Ik heb de camera net een week en kan niet wachten tot ik 'm kan gaan testen

Pluspunten

• klein en handzaam
  • duidelijk menu

Minpunten

• Nog niet veel lenzen voor te koop

Clau 27-05-2019

Super aankoop en goede autofucus

Geschreven voor: Canon EOS M50 zwart

Ik ben heel blij met de aankoop van mijn Canon M50! De camera gebruik ik voor vloggen en het maken van sfeerbeelden. De camera heeft een uitstekende prijs-kwaliteit verhouding want ik ben echt verrast door de kwaliteit. Het beeld is haarscherp en er is een mogelijkheid tot 4K filmen. De camera heeft ook een goede autofocus en is een absolute aanrader voor vloggers en filmmakers!

Pluspunten

• snelle autofocus
  • scherp beeld

Minpunten

• 1 microfoonaansluiting

Kors 24-05-2019

Gebruiksgemak

Geschreven voor: Canon EOS M50 zwart

Deze camera nu ruim een week in bezit. Zeer tevreden mee. Vooral het gebruiksgemak, ondanks de vele functies, direct aan de slag kunnen.

Pluspunten

• Gebruiksgemak
  • Licht

Leo 17-04-2019

Oude canon 30d was op. kleine systeemcamera mrt mountadapter

Geschreven voor: Canon EOS M50 zwart

Oude camera 30 D was op. Overgaan naar kleine systeem kamera voor foto en filmen. Compact toestel met kantelbaar scherm met de optie om via een mount adapter oude lenzen te kunnen blijven gebruiken. Handzaam pocket formaat. Gewicht om mee te nemen. Makkelijke bediening via touchscherm en zoeker. externe flitserr bovenop te plaatsen. Wifi mogelijkheid ideaal. Heb nu alleen de body gekocht. Mogelijk nog later nog bijbehorende lezen kopen

Pluspunten

• touchscreen
  • wifi
  • kantelbaar screen
  • externe flitser
  • mount adapter

Marcel R 29-03-2019

Zeer compact

Geschreven voor: Canon EOS M50 zwart

Wilde graag een kleinere kamera om makkelijk mee te nemen op reis. Deze kamera is in gewicht de helft van mijn spiegelreflex en ook nog eens een stuk kleiner. Qua prestaties doet hij niet onder voor een spiegelreflex.

Pluspunten

• Klein
  • Licht gewicht
  • Snelle autofocussysteem
  • Goed grip ondank afmeting

Marion 10-03-2019

Beste van twee werelden

Geschreven voor: Canon EOS M50 wit

Na een Canon spiegelreflex die wegens te zwaar / groot uiteindelijk toch niet overal mee naar toe ging en daarna veel foto's met een i-phone nu deze tussenvorm. Bevalt zeer goed.
Deze is licht en compact vergeleken met de spiegelreflex en ligt toch goed in de hand. Via de adapter toch met de Canon lenzen te gebruiken die ik al had.
Verbindingsmogelijkheid (met o.a. de i-phone) is ook handig. Accuduur valt een beetje tegen; binnenkort maar een tweede erbij kopen.

Pluspunten

• ligt goed in de hand
  • ef lenzen blijven bruikbaar

Minpunten

• accuduur

Cameraatje 20-02-2019

Fijn draaibaar scherm, makkelijk en licht in de hand

Geschreven voor: Canon EOS M50 zwart

Dit is mijn allereerste echte camera na veel gefotografeerd te hebben met mijn telefoon. Mijn eerste indrukken zijn super, ik word alleen maar enthousiaster. Heb meteen een 18-150 lens genomen, een aanrader! Makkelijk te bedienen, fijn draaibaar scherm, licht van gewicht, compact genoeg om snel mee te nemen.

fam. Kraaij 06-02-2019

Fijne camera

Geschreven voor: Canon EOS M50 zwart

Even wennen na een compact camera, maar gelukkig zit er een goede handleiding bij. Kantelbaar scherm is fijn en duidelijk. Camera ligt goed in de hand en er is, als je dat wilt, veel handmatig in te stellen. Mooie, scherpe foto's!

Jaap Westervoort 04-02-2019

Prima opvolger van mijn compactcamera

Geschreven voor: Canon EOS M50 zwart

Ik heb deze camera gekocht omdat ik meer wil gaan doen met fotografie dan alleen kiekjes maken met mijn compactcamera. Belangrijk voor mij is vooral sportfotografie in een zaal. Daarvoor is een snelle camera nodig met een goede ruisonderdrukking. Ik wilde voor niet al te veel geld een goede camera met veel mogelijkheden, met een basissetje maar ook met de mogelijkheid om door te groeien. En dat kan met deze camera omdat er ook een tussenring is waarmee je lenzen van de spiegelreflexcamera kan gebruiken. Omdat het een systeemcamera is, is hij kleiner en lichter dan een spiegelreflexcamera. En door zijn vormgeving ligt hij heel prettig in de hand. Wat ik ook heel prettig vind is het touchscreen. Je kan daardoor, net als bij een smartphone, de foto snel uitvergroten door met je vingers. Het touchscreen kan je ook uitklappen waardoor je veel flexibeler bent in de houding om een foto te nemen (bijvoorbeeld door de camera boven een menigte te houden).

Pluspunten

• Fotokwaliteit
  • Veel instelmogelijkheden
  • Draaibaar touchscreen
  • Licht van gewicht
  • Ook spiegelreflex lenzen bruikbaar

Petra 02-02-2019

Klein en fijn

Geschreven voor: Canon EOS M50 zwart

Jarenlang heb ik met veel plezier gefotografeerd met de Canon G12 compactcamera, maar de laatste tijd begon ik de kwaliteitsverschillen te zien tussen de foto’s die ik met de G12 gemaakt heb en de foto’s die met een spiegelreflex gemaakt zijn. Het werd dus tijd voor een nieuwe camera, maar ik wilde geen groot, zwaar toestel. De Canon EOS M50 + 15-45 mm objectief is wat dat betreft precies wat ik zoek: Kwalitatief goede foto’s, de camera ligt lekker in de hand en is (als je het objectief niet meerekent) niet veel groter en zwaarder dan mijn oude G12. Ook mét objectief is het formaat en gewicht alleszins naar tevredenheid.

Pluspunten

• Formaat en gewicht
  • Kantelbaar (variangle) scherm
  • Zoeker

Minpunten

• Accuduur

Ed 20-01-2019

Fijne camera. Matige accu duur

Geschreven voor: Canon EOS M50 zwart

Fijne camera. Zeer vriendelijk in gebruik. Heeft veel opties maar via Kamera expres kan je heel veel info vinden om de camera te leren kennen. Het enigste wat me tegen valt is de accuduur van de camera.

Pluspunten

• Fijne camera

Minpunten

• Accu duur

Lotte 17-01-2019

Fijne medewerking!

Geschreven voor: Canon EOS M50 zwart

Goed geholpen in de winkel. Nu aan de slag met de camera om mooie foto's te maken en scherpe beelden te krijgen. Ik kan niet wachten!

Marx10 15-01-2019

Kompakt en krachtig

Geschreven voor: Canon EOS M50 zwart

Eens te meer een prima product van Canon, compact en zeer draagbaar en toch krachtig met heel veel mogelijkheden. In vergelijking met een DSLR veel handiger en leuk om overal mee te nemen. Beschikt over een zeer goed sensor met 24 megapixels en een krachtig Autofocussysteem, snel en precies. Laat tie in 4K te filmen, zij het met beperkingen, sterke cropfactor, enkel contrastdetectieautofocussysteem, maar dit lijkt mij niet zo belangrijk als je het toestel koopt om te fotograferen en dat doet hij werkelijk zeer goed, ook bij weinig licht. Bij dit laatste is de 22 mm 2.0 lens eeen sterke aanrader, zeer scherp en lichtsterk en een brandpuntsafstand die met 35 mm kleinbeeld overeenstemt, een matige groothoek die in veel situaties inzetbaar is, een ideaal objectief voor straatfotografie, waartoe de Eos M50 zich uitstekend leent met zijn compacte en lichte vormgeving en zijn kantelbaar en uitzwenkbaar lcd-scherm. Kortom een prima camera in zijn prijsklasse, met de laatste technische ontwikkelingen, DIGIC 8 processor incluis.

Pluspunten

• Compact, krachtig, veel mogelijkheden
  • Kantelbaar scherm

Minpunten

• Beperkte mogelijkheden 4K filmen
  • Geen bescherming tegen water en stof
  • Batterijcapaciteit beperkt