Canon EOS M50 - Reviews

Filmen in full-HD
Filmen in 4K Ultra-HD
Kleur(en)
zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 13 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

Carin 26-05-2018

Fijn opklapbaar scherm + elektronische zoeker

Geweldige camera, veel mogelijk heden. Lekker snel. Het klap en kantelbare scherm is een uitkomst. Maakt super scherpe foto’s

Pluspunten

• Kantelbaar scherm
  • Zoeker

Sjoerd Kok 30-03-2018

Erg goede eerste indruk

Ik heb de camera nog niet echt lang in bezit, maar de eerste indruk is erg goed. Hij ligt prettig in de hand, en het kleine formaat en lage gewicht bevallen erg goed. De menustructuur is duidelijk, veel moet via het touchscreen maar dat vind ik juist prettig werken. Stelt snel scherp en de foto's hebben een erg goede kwaliteit.

Pluspunten

• formaat en gewicht
  • duidelijk menu

hoelalala 19-08-2018

Goede camera voor foto's minder voor 4k videos

Voor foto's is de EOS M50 een solide keuze voor fotografen die iets geavanceerder willen dan een instapcamera, zonder overboord te gaan. Zijn beeldkwaliteit, verbeterd AF-systeem en draadloze connectiviteit zijn allemaal indrukwekkend, en het nieuwe C-Raw-formaat is een leuke bonus. Als 4K-video is wat u zoekt, is de M50 niet de camera voor u vanwege de hoge cropfactor, rolling shutter en matige AF-prestaties.

Bakfanaat Renaat 18-08-2018

Kleine snelle camera met veel opties

Ik heb ca. 2 maanden deze camera mogen testen met een 15-45 mm lens. Een leuke snelle camera, lichtgewicht, maar wel met ontzettend veel opties en ook ruimte om uit te breiden met lenzen. Persoonlijk vind ik de body niet heel prettig, de handle is te kort en ik kan niet wennen aan de lichtgewicht body. Ook was de periode van testen eigenlijk te kort, zoveel opties als erbij zitten! Wat het wel makkelijk maakt is de app die je kan downloaden. Je krijgt ontzettend veel tips, trucs en voorbeelden om het beste uit je camera te halen. Je kan er bijna een fulltime studie van maken. De lens is goed voor de fotografie van landschappen, actiefoto's, food en objecten die dichtbij zijn. Voor objecten die verder weg zijn, raad ik een andere lens aan!

En wil je langere tijd je camera gebruiken, laad dan elke dag de batterij op en/of neem extra batterijen mee.

Pluspunten

• lichte body
  • snelle camera
  • veel opties

Minpunten

• de handle is te kort

Tim 03-08-2018

Fijne camera

Inmiddels heb ik de Canon EOS M50 een paar weken in gebruik. Het eerste wat opviel was het gewicht voor zijn formaat. De camera is voor deze grootte verrassend licht. De camera ligt goed in de hand en biedt voldoende grip.

Het instellen van de camera is zeer eenvoudig en door het aanwezige touchscreen wordt dit alleen maar eenvoudiger. De camera heeft een aantal opties qua instellingen. Er zijn veel automatische standen aanwezig en de camera heeft de mogelijkheid om bepaalde onderdelen handmatig in te stellen. Via de Canon app wordt het eenvoudig om de camera handmatig in te stellen, erg leuke toevoeging de app!

De kwaliteit van de foto’s zijn goed. De camera kan snel scherpstellen en met behulp van het touchscreen is het ook eenvoudiger om op bepaalde punten scherp te stellen. De camera kan fotograferen op 10 fps, hierdoor worden vooral sportfoto’s scherp vastgelegd. Persoonlijk vind ik dit erg fijn, aangezien je met 10 fps geen enkel moment meer mist.

Filmen kan de Canon zowel in 1080p als in 4k. Het jammere van de 4k functie is dat het beeld een stuk ingezoomd is. Voorwerpen van dichtbij filmen kan hierdoor iets lastiger worden. Al met al geven beide resoluties een scherp en helder beeld.

De batterijduur van de camera is prima, maar een extra batterij aanschaffen is geen overbodige luxe. De batterij laadt op in een externe oplader en niet in de camera zelf. Het opladen van één batterij duurt een aantal uren, dus geduld is nodig hiervoor.

MarjanPL 02-08-2018

Hallo Canon EOS M50!

Ik gebruik al jaren een systeem camera van een ander merk en ben al een tijdje aan het twijfelen of ik een andere camera zal aanschaffen.

Het uitpakken van de camera is op zich al een feestje. Er kwam een mooi toestel tevoorschijn uit de doos.

De camera ligt lekker in de hand, niet te zwaar. Precies goed. Het draaibare scherm is écht leuk én handig. Ik heb al heel wat selfies geschoten met mijn kinderen. Foto's maken is een makkie met deze camera. Over de kwaliteit ben ik tevreden maar heb liever een 30mm lens of een mooie 85mm. Die maken in mijn beleving veel mooiere foto's dan de foto's die geschoten worden met een "net niet" kit lens. Maar dat is persoonlijke voorkeur.

Over het filmen met een normaal "fototoestel" was ik enorm sceptisch maar dat is veranderd. Wat een super scherpe filmpjes maakt deze camera. Echt niks op aan te merken.

Het direct verzenden van foto's naar bv de app is een geinige toevoeging maar na gebruik van deze functie heeft het voor mij geen toegevoegde waarde. De app was leuk zo lang hij het deed. Nu doet hij niks meer en wil niet meer openen.

Alles bij elkaar echt een hele fijne camera!

Pluspunten

• Niet te zwaar
  • Scherpe foto's
  • Prachtige filmpjes

Minpunten

• Duur
  • Kitlens is het net niet

Soell 01-08-2018

Heerlijke camera en vrij simpel in gebruik!

Wat een fijne camera,
Scherpe foto’s, compacte camera en niet te zwaar in je handen of om je nek. De foto’s zijn gelijk te uploaden op je telefoon/tablet om ze te delen op je social media, voor ons een enorm plus punt.

Pluspunten

• Lichtgewicht
  • Door wifi gelijk op een ander apparaat te zetten.

Chantal_R 01-08-2018

Camera met ontelbaar veel opties

Na 10 jaar een EOS D500 te hebben gehad, kreeg ik de EOS M50, een lichtgewicht compact camera in handen om uit te testen. Er ging hiermee een wereld voor mij open. Ten eerste is het beeld ontzettend scherp. Verschillende foto effecten zijn instelbaar via de camera zelf, waardoor ik geen aparte lens meer nodig heb. Bij verbinding met de Canon app op je smartphone, zet je zo je leukste foto’s direct op Instagram of Facebook. Canon gaat mee met de tijd en is vernieuwend. Het draaibare scherm is reuze handig voor selfies en foto’s vanuit de beste hoek. Ik ben om!

Pluspunten

• Draaibaar scherm
  • Canon app
  • Scherp beeld

Minpunten

• Vergrendeling op de lens

Mvbusselen 25-07-2018

Super fijne camera!

Mijn eerste indrukken van de camera zijn zeer positief! Met deze camera kun je super snel uit de voeten!
Hij is een flinke slag kleiner dan mijn oude spiegelreflexcamera. Hij neemt dus wat makkelijker mee maar hij heeft voldoende volume om stevig vast te kunnen houden. Hij ligt lekker in de hand en de knoppen zitten op de juiste plek.
Wat direct opvalt als je hem aan zet, is het touchscreen. De bediening is super makkelijk zo. Je hoeft niet meer na te denken over welke knop je ook alweer binnen het menu hoeft te gebruiken. Gewoon direct op het scherm selecteren! Je wisselt eenvoudig van instelling van bv sluitertijd of diafragma door de schuif heen en weer te slepen. Door middel van aanraking van het scherm kun je ook het focuspunt kiezen.
In de automatische stand zijn de foto's al top en zijn er al veel leuke extra opties mogelijk (een soort filters).
Voor de andere instellingen zijn de extra informatie (pop-up en toelichting) en de afbeeldingen in het scherm een goede toelichting waardoor je makkelijker een keuze maakt tussen de mogelijkheden.
De WiFi-connectie is top! Heerlijk dat je je fototoestel niet meer op je laptop hoeft aan te sluiten en je zo direct je foto’s naar je telefoon of computer stuurt.
Ik heb hem nog niet zo lang, maar ik ben tot nu toe blij verrast!

Pluspunten

• Eenvoudig in gebruik
  • Mooie foto's
  • Kantelbaar scherm
  • 4K video's
  • WiFi en Bluetooth

Moon 20-07-2018

Canon Eos m50 prachtige camera

Zeer Gebruiksvriendelijk, handige app die goed ondersteund en leerzaam is, mooie scherpe foto’s en handzaam

Peterber 19-07-2018

Een geweldig en veelzijdige camera

Fijne camera, licht in gewicht, prettig formaat. De autofocus is snel. Via het touchscreen in te stellen; scherpstelpunt aantikken of zelfs de foto maken met 1 aanraking. Dankzij de spiksplinternieuwe Digic 8-processor, maakt de registratie van 4K video’s mogelijk, evenals 4K time-lapse. Foto’s legt de M50 vast in JPEG en/of RAW formaat. Er is een nieuw CR3 14-bit RAW bestandsformaat toegevoegd evenals een nieuwe C-RAW optie, waardoor de RAW bestanden 30% tot 40% minder opslagruimte in beslag nemen. Deze vorm van compressie heeft minimale invloed op de uiteindelijke beeldkwaliteit. Schiet je graag in RAW, bijvoorbeeld vanwege de uitgebreidere nabewerkingsmogelijkheden, dan kun je gerust voor de nieuwe C-RAW optie kiezen. Canon’s nieuwste systeemcamera is voorzien van een 3″ draaibaar touchscreen display met een 100% beelddekking. Wanneer de camera niet in gebruik is draai je de touchscreen eenvoudig naar binnen, waardoor deze niet beschadigt kan worden tijdens het reizen. De EOS M50 is een eenvoudig te bedienen camera, instellingen worden duidelijk uitgelegd en de hoeveelheid knoppen en instelwielen zijn tot een minimum beperkt. De meeste functies zijn benaderbaar via de touchscreen of via de Q-knop (Quick menu). Ook is het mogelijk om het autofocuspunt tussentijds aan te passen via de touch display. De kwaliteit van het scherm is simpelweg goed. Voor het delen van beelden is de M50 voorzien van Bluetooth, NFC en Wi-Fi functionaliteit. Middels Bluetooth kan eenvoudig een continue verbinding met je smartphone worden opgezet, zonder dat dit veel van de batterijcapaciteit vergt. Handig voor vloggers, want zo kan de camera ook op afstand bediend worden. Gebruikers dienen hiervoor wel de gratis Canon Camera Connect app te installeren op hun smartphone of tablet. Kortom: deze kleine camera (past in je jaszak en levert grootse prestaties. Beeldkwaliteit en kleurweergave zijn fantastisch

Pluspunten

• 4K videos
  • schermpje
  • kwaliteit bij weinig licht
  • 24 megapixels
  • WIFI en bluetooth verbinding

Minpunten

• prijs
  • accu duur te kort

barsieb 19-07-2018

Handzaam, heldere kleuren, veelzijdig

Sinds een kleine 2 weken heb ik deze handzame M50 met 15-45mm en 55-200mm lens in huis. Van volautomatisch met diverse scene-standen, tot volledig handmatig in te stellen, deze camera lijkt voor elk wat wils te hebben.
De foto's die hij maakt op automatisch zijn levendig en kleurrijk. Ik houd ervan met licht te spelen, met witbalans. Dat doet de camera zonder moeite, net als mijn canon spiegelreflex. Je kijkt de gemaakte foto's fantastisch, bijna 3D, terug via de zoeker. Dan valt mij wel op dat de autofocus niet altijd heeft gepakt wat in eerste instantie aangegeven werd bij het afdrukken. Wellicht heeft dat te maken met de (kleine, maar toch) vertraging die de camera heeft tussen het indrukken van de ontspanner en het daadwerkelijk vastleggen van de foto.

Ik ben nog lang niet klaar met het ontdekken van deze camera, maar tot dusverre zijn de grote plussen tov mijn spiegelreflex: het gewicht en compactheid, maar toch alles kunnen. De kleuren en de scherpte. Het feit dat de foto's direct zijn te uploaden via bluetooth naar mijn telefoon en zo door te sturen naar ofwel social media ofwel het thuisfront.
Als ik ergens nadelen moest zoeken was het de duur van de batterij (ik gebruik nauwelijks het schermpje, meestal de zoeker) en de kleine vertraging bij het afdrukken.
Wat ik een leuke feature vind, is het feit dat je door op het schermpje te klikken, hij daarop scherpstelt en direct een foto maakt.
Al met al word ik er tot nu toe blij van!

Pluspunten

• Compact
  • Veelzijdig
  • Touchscreen
  • Mooie kleuren
  • Helderheid

Minpunten

• Batterijduur een beetje
  • Heel kleine vertraging

Carin 29-05-2018

fijn draaibaar scherm + electronische zoeker

had de oude Canon Eos M en wilde een andere maar waar wel de lenzen op zouden passen. Deze camera is echt super, ligt heerlijk in de hand en is lekker snel.

Pluspunten

• draaibaar scherm
  • zoeker