Panasonic Lumix DC-GX9 + 14-140mm zwart

Bekijk 1 andere uitvoering

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 2 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Panasonic Lumix DC-GX9 + 14-140mm zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

A3Smit 27-12-2019

Veelzijdig toestel voor mooie foto's

De GX9 met 14-140 mm lens is een veelzijdig toestel waarmee ik ook binnen mooie foto's kan maken. De prijs/prestatie verhouding is zonder meer goed en voor mij telde ook mee dat ik een niet al te groot toestel wil dat ik makkelijk kan meenemen. De eerste foto's zijn veelbelovend, de menustructuren zijn duidelijk, ik heb wel de handgreep bijbesteld zodat het toestel helemaal goed in de hand ligt.

Pluspunten

• mooie scherpe foto's
  • veel instellingsmogelijkheden
  • touchscreen voor scherpstellen en belichting

Minpunten

• extra handgreep voor mij wel handig

Edwin 28-10-2018

Perfecte camera voor onderweg

Omdat ik mijn spiegelreflexcamera steeds vaker thuis liet staan vanwege het meesjouwen van een tas vol spullen maar wel een goede camera miste als ik ergens was, ben ik opzoek gegaan naar een kleinere camera.
Nadat ik voor het eerst een systeemcamera in mijn handen had en de resultaat zag van de foto's was ik verkocht.
Na veel zoeken kwam ik uit op de Panasonic Lumix DC-GX9
Ondanks het geringe gewicht van het toestel voelt het toch stevig aan en is de grip goed.
Voor mensen met grote handen kunnen de knopjes wel wat lastiger te bedienen zijn.
De knoppen voelen goed en stevig.
Aan diverse knoppen kan je zelf een functie toewijzen wat ik persoonlijk prettig vind.
Het scherm is alleen kantelbaar en niet draaibaar.
Voor mij was dit geen probleem omdat ik geen selfies maak en niet vlog.
De bediening via het touchscreen werkt goed.
Omdat je de GX9 via wifi en bluetooth kan verbinden met je smartphone of tablet, heb je de mogelijkheid om de camera te bedienen met de gratis app.
Met deze app kan je de gemaakte foto's makkelijk delen en opslaan.
Ik heb gekozen voor de 14-140mm objectief zodat ik zowel groothoek als tele heb zonder objectieven te hoeven wisselen als ik onderweg ben.
Het objectief voelt degelijk aan en heeft geen speling.
Een prettige bijeenkomst is dat er een zonnekap bijgeleverd wordt.
De beeldstabilisatie werkt goed waardoor je met langere sluitertijden toch uit de hand kan fotograferen.
Het opladen van de accu gaat niet meer met een aparte oplader maar via een USB kabel in de camera zelf.
Voordeel is dat je de accu onderweg via een powerbank kan opladen.
De capaciteit van de accu valt mij erg tegen.

Pluspunten

• compact en licht
  • kwaliteit foto's erg goed
  • camera voelt degelijk aan

Minpunten

• capaciteit van de accu