Panasonic DC-G9L + LEICA DG VARIO 12-60mm - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 4 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Panasonic DC-G9L + LEICA DG VARIO 12-60mm op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

p*******@g******** 09-04-2022

Zeer degelijke systeemcamera

Prachtige systeemcamera met zeer goed objectief van Leica. Is zeer degelijk gebouwd.

Tommy 07-12-2019

Blij met juiste keuze Panasonic G9

Wilde een juiste keuze maken en mijn blik was gevallen op G90 of G9. Na een goed advies van de winkel toch voor de G9 gekozen. De G9 voelde aan als een steviger geheel. Komt ook waarschijnlijk door een geheel metalen body ipv deels bij G90. Ook de grip beviel me beter. G9 is maar ietsje groter als de G90. Ook het extra aflees scherm bovenop geeft een extra meerwaarde. Voor mij is het totale pakket compleet zo en de juiste. Ben benieuwd naar de mooie foto's die ik nog ga maken.

Pluspunten

• mooie body van metaal,
  • stof/waterdicht.
  • compact

Minpunten

• toch wel duur.
  • geen flitser.

Johan 11-06-2019

Prima ergonomie en een Intuïtief menu

Naast de uitstekende specificaties zij er nog de volgende redenen waardoor mijn keuze is gevallen op de Panasonic Lumix DC-G9.
• Compact
• Prima ergonomie
• Intuïtief menu (niet onbelangrijk)
• Mogelijkheid om vijf verschillende voorkeursinstellingen vast te leggen
• Compleet naar eigen gebruik in te stellen door een hoeveelheid aan programmeerbare functietoetsen.
• Spatwaterdicht
• Een zeer uitgebreid assortiment objectieven (niet alleen van Panasonic)
Na de camera nu enige tijd in gebruik te hebben ben ik in geen enkel opzicht teleurgesteld.
Ik heb in de loop der jaren diversen camera’s gehad en nu, lang na de introductie van digitale camera’s heb ik eindelijk weer een camera gevonden waar ik met plezier me op pad ga.

FJB 11-12-2018

Super hanteerbaar en bedienbaar!

De Lumix G9 (met Leica 12-60 mm) is een micro fourthird systeemcamera met uitstekende reviews van professionals (waaronder die op Dpreview). Grootte, gewicht en plaatsing van bedieningsknoppen zijn zodanig dat het toestel zeer prettig is om mee te werken (de belangrijkste voorwaarde om vaak met de camera erop uit te gaan!). Het zoekerbeeld is groot en zeer helder. De meest gebruikte ingebouwde functies kunnen met knoppen worden bediend, waardoor niet vaak het (logisch ingedeelde) menu gebruikt hoeft te worden. De functies in body en lens voor beeldstabiliteit werken zeer goed. De camera is zeer snel en nauwkeurig bij het scherpstellen. De testfoto's die ik de eerste paar dagen gemaakt heb, laten niets te wensen over.
Tot 31 december 2018 hanteert Panasonic een zeer goede inruilregeling, waarmee de prijs van 1899 euro minimaal zakt tot 1649 euro.

Pluspunten

• Hanteerbaarheid is uitstekend
  • Stabilisatiefuncties werken prima
  • Zeer duidelijke zoeker
  • Snel en nauwkeurig in scherpstellen

Minpunten

• Nog niet ontdekt