Bekijk 1 andere uitvoering

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 17 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony 7R III op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,9

Inge Reiffers 08-12-2020

Topcamera

Geschreven voor: Sony 7R III

Na lang wikken en wegen eindelijk de overstap van A-mount naar E-mount gemaakt, gekozen voor de 7RIII vanwege de 42 mp sensor. Ik ben van aps-c naar full frame gegaan, dus dat is wel even wennen, maar de scherpte is bizar goed en ook zeer tevreden over de AF snelheid, ondanks dat ik nog een A-mount lens gebruik (met de nieuwste adapter, LA-EA5). Ik heb helaas nog maar 1 testrondje kunnen doen, maar ik kijk er naar uit om m'n fotografie naar een hoger niveau te tillen met deze camera.

Pluspunten

• snelle AF
  • veel instelmogelijkheden
  • 42 mp sensor

Minpunten

• nog niet gevonden.

geert 17-04-2020

veelzijdige camera

Geschreven voor: Sony 7R III

De dag zelf uitgetest in de tuin prachtige natuur /wildlife foto's. De eerste foto's waren al super gewoon.Echt een aanrader voor de wildlife fotograaf

Pluspunten

• compaxcte camera met legio mogelijkheden
  • gewicht valt mee
  • 42 megapixel
  • automatische zoeker

Marc 27-12-2019

Top camera

Geschreven voor: Sony 7R III

Autofocus en resolutie zijn van een andere planeet vergeleken met mijn oude spiegelreflex (A77). Eye-autofocus is bijna valsspelen.

De grip is wel minder lekker dan mijn oude A77 en concurrenten van Nikon en Canon, net zoals viewfinder.

Pluspunten

• Eye-autofocus
  • Resolutie
  • Cropfunctie
  • Video

Minpunten

• Grip
  • Viewfinder

Jeroen 08-12-2019

Super

Geschreven voor: Sony 7R III

Overgestapt van een rx10 iv naar deze camera. Daardoor al gewend aan het Sony menu. Camera geeft haarscherpe beelden met de 90mm macro lens en de tamron 17-28mm. Kan nu ook op hogere iso-waarden schieten waar de Rx10 (logischerwijs) minder presteert. Ook het dynamisch bereik is super.

Pluspunten

• Dynamisch bereik
  • Scherpte

C 17-11-2019

A7RIII

Geschreven voor: Sony 7R III

Overgestapt van een ander APS-C merk kamera naar de Sony A7RIII. Het is even wennen, het menu zit wat minder logisch in elkaar, ook benamingen zijn anders dan gewend. Er zit enorm veel mogelijkheden in het menu om de kamera naar je eigen hand te zetten.
De body voelt degelijk aan en ligt goed in mijn kleine handen. Voor grote handen is een extra grip nodig. Nu vooral de kamera weer eigen maken en plezier aan beleven.

Pluspunten

• degelijk
  • mogelijkheden/techniek

Minpunten

• Prijs
  • Zwaar

Wouter 18-08-2019

Sony A7R iii Systeemcamera

Geschreven voor: Sony 7R III

Groot en duur is niet altijd beter.
Voor een reis naar Zuid Afrika was ik op zoek naar de perfecte camera om alles van mijn vakantie in perfecte kwaliteit vast te leggen. In mijn onwetendheid heb ik destijds de keuze gemaakt om een hele grote spiegelreflex camera aan te schaffen. Helaas kwam ik er al snel achter dat groter niet altijd beter is. Op diverse vakanties heb ik mijzelf een ongeluk geschouwd met de zware camera en bijbehorende objectieven. Dat moest beter..

Via internet kwam ik al het een en ander tegen, maar de medewerkers van Kamera Express in Amsterdam trokken mij over de streep. Mirrorless camera’s is de toekomst. Een kleine body want er zit geen spiegel meer in, meer mogelijkheden door de nieuwere software en electronisch viewfinder, mooi design en klaar voor de toekomst.

De Sony A7R iii bevalt tot nu toe perfect mijn zijn 42 megapixels. Alle foto’s die ik maak kan ik naar hartelust verkleinen zodat mijn onderwerp nog beter uit komt. De instellingen van de camera zijn eindeloos en als je hier een tijdje mee hebt gespeeld toch in intuïtief.
Deze camera samen met de juiste lens (ik heb de Tamron 28-75 F2.8) is perfect voor mee op reis en toch de mogelijkheid hebben om het perfecte plaatje te schieten.
De camera maakt uitstekende foto’s in alle omstandigheden. Van low-light steden trips tot grote rotspartijen in de natuur.

Helaas zijn er nog weinig 3rd party objectieven beschikbaar (de Sony objectieven zijn erg prijzig en zwaar), maar Sigma en Tamron zijn hard op weg hier verandering in aan te brengen.

Niets meer dan lof voor Kamera Express, zeer behulpzaam en ze nemen de tijd voor je. Ik ben 1,5 uur in de winkel geweest en ben weggegaan met een complete set en een goed gevoel!

Pluspunten

• Compact
  • Hoge resolutie
  • Mirrorless

Minpunten

• Weinig objectieven
  • Menu structuur is even wennen

GW 01-08-2019

super deal

Geschreven voor: Sony 7R III

nog voor de aankoop heb ik veel reviews gezien, en toch vrij lang gewacht .... maar OMG
wat een verschil met mijn oude Nikon :O
Ben direct verliefd geworden op mijn niuwe sony alpha 7r III - die kan zo veel !
en die eye-Af tracking werkt prima -heel belangrijk bij extra snel bewegende kinderen :D
echte aanrader! nu heb ik spijt dat ik heb zo lang gewacht !

Pluspunten

• 42 megapixel full frame camera
  • goede levensduur accu
  • goede AF en AF tracking
  • custombuttons

Alfred 20-07-2019

top camera met veel pixels en heel veel mogelijk heden

Geschreven voor: Sony 7R III

Top camera heel veel details zeer goede stabilisatie , hoge scherpte en mooie kleuren.
Zeer snel ,licht gewicht en een zeer goede accu duur.
een echte professionele camera , toch is het menu erg overzichtelijk.

Pluspunten

• veel pixels dus veel details
  • licht gewicht in vergelijking met SLR.

Hermen 09-02-2019

Volwassen mirrorless camera

Geschreven voor: Sony 7R III

Vergeleken bij mijn vorige camera (Sony A77II) een flinke stap vooruit in beeldkwaliteit (ruis bij hoge ISO, dynamisch bereik, resolutie). De elektronische zoeker is geweldig, en mijn A mount lenzen met SSM zijn prima te gebruiken in combinatie met de LA-EA3 adapter. De AF snelheid is prima, en de nauwkeurigheid zelfs beter dan met de A77II.
Er zijn een paar punten waarop de A77II me beter beviel. Het LCD scherm is minder flexibel, kan alleen naar boven en beneden gekanteld worden. En de grip is kleiner, waardoor de camera minder goed in balans is met grote (tele)lenzen. Maar wellicht is dit op te lossen met een extra grip of bracket.

Pluspunten

• Geweldige beeldkwalliteit
  • Autofocus nauwkeurigheid
  • Batterijduur
  • Kwaliteit zoeker

Minpunten

• Flexibiliteit LCD scherm
  • Ingewikkelde menu’s
  • Kleine grip

Dimitri 27-12-2018

Eindeloze, spiegelloze reflex camera

Geschreven voor: Sony 7R III

Na 25 jaar met diverse cao producten te hebben gefotografeerd nu overgestapt naar Sony . Met de Alpha 7RIII heb ik een eindeloze camera in handen . Eerst wat sceptisch over de camera maar naar een dag huren bij Kamera Express in Amsterdam heb ik zeer positief gevoel overgehouden en ben ik uiteindelijk overgegaan tot aanschaf. De instellingen zijn zeer uitgebreid en ik heb ze lang nog niet allemaal gehad maar de basis was snel ingesteld. De foto zien er bij het in laden in Lightroom zonder correcties al direct goed uit.

Pluspunten

• Grote accuduur
  • Grote sensor (42 mb)
  • Ontelbare mogelijkheden
  • Supersnelle Autofocus
  • Focus op het oog (iris) van het onderwerp

Minpunten

• Ergonomie afgestemd op kleiner handen

Hans 23-11-2018

Allround camera, sterk verbeterd tov A7II

Geschreven voor: Sony 7R III

Makkelijk te bedienen, ook voor de beginnende fotograaf. Ook voor sportfotografie goed bruikbaar want sterk verbeterd tov de A7 II. Duidelijke uitleg van Sony in handleiding.

Pluspunten

• allround camera
  • nu ook voor sport en natuur top

Wim 27-05-2018

Sony A7 mark 3

Geschreven voor: Sony 7R III

Het is mijn eerste systeem camera. Moet nog wel veel leren over de werking van de verschillende menu's. Mijn eerste indruk is perfecte kleuren, zoals je het ook ziet. De camera beschikt over 693 scherpstelpunten dat is enorm veel meer dan dat ik op mijn oude Canon camera had.

giri 10-01-2018

Sonyverslaafde stapt over op de beste Sony systeemcamera

Geschreven voor: Sony 7R III

Vanaf de Nex5 al verslaafd aan de Sony systeem camera. Erg tegen de prijs aan zitten hikken. Hij moet zich nog een beetje meer bewijzen. Maar op 't eerste gezicht: Heerlijk snel. Scherpe foto's en zonder ruis. Zeker erg tevreden over prestaties, onder slechte lichtomstandigheden en over de autofocus op de ogen. Ben zeer te spreken over de grotere sensor. Eindelijk zonder cropfactor genieten van de fullframe lenzen. En met een geweldig dynamisch bereik!

Pluspunten

• Dynamisch bereik
  • Scherpte
  • Autofocus op de ogen
  • Bouw, degelijk
  • Hoge ISO, zonder teveel ruis

Minpunten

• Geen SCN / Panorama
  • Prijs

WJ 06-01-2018

Aansprekende combi van foto en 4K / HD (slow motion) video

Geschreven voor: Sony 7R III

Als Canon adept toch de overstap naar Sony aan het maken met de nieuwe Sony A7R mark III. Deze camera biedt namelijk een wel heel aansprekende combinatie van serieus hoge resolutie digitale foto- en 4K alsook HD (slow motion) video opname. Naar keuze is voor dat laatste full frame of super 35mm (crop) mode in te stellen. Dit alles komt voor een flink bedrag, maar is met adapter prima te combineren met bestaande Canon lenzen. De vele instellingen en opties vergt best wel wat studie en proberen en dan is er nog steeds wel het nodige te ontdekken. De camera biedt gelukkig vele mogelijkheden qua meer persoonlijke voorkeursinstellingen. Ook in relatie tot gebruik voor foto- of voor video opnamen. Vanuit fotomode is opname van video instelbaar als slechts een druk op de opnameknop. Super eenvoudig en flexibel in gebruik voor vastleggen van belangrijke (sport) momenten. In vergelijk met veel bestaande DSLR camera's valt daarnaast het (lage) gewicht direct op. Een plezierige camera dus, met zeer hoge kwaliteit materiaal voor een schitterend resultaat. Dynamisch bereik is verbazingwekkend hoog en biedt een prima basis voor verder nabewerken van materiaal, in RAW formaat. Sony biedt daar ook zelf nieuwe software voor aan. Wel zo handig.

Pluspunten

• Combi van foto- en 4K video opname
  • Voorkeurinstellingen / Personaliseerbaar
  • Dynamisch bereik

Minpunten

• Tikkend geluid van riemclips tijdens video opnamen
  • Micro HDMI uitgang / Kwetsbaar
  • Touchscreen (nog) niet voor menu / instellingen

Cees Ringelberg 05-01-2018

Mooi scherp, zeer snel, fijne camera

Geschreven voor: Sony 7R III

Ik ben al jaren een Sony gebruiker en ben overstag gegaan vanwege de snelheid en batterij duur.
En vervanger van mijn Sony A7mll.
En het heeft een touch screen
2 card sloten

Pluspunten

• touch screen
  • langen batterij duur
  • joystick
  • oogautofocus
  • nieuwe elektronische zoeker

ig: phot.ron 27-11-2017

Meerdere grote verbeteringen trokken me over de streep

Geschreven voor: Sony 7R III

Ik had reeds sinds zomer 2015 een Sony A7ii waar ik zeer tevreden mee ben en veel mooie foto's gemaakt heb. Na die aankoop volgden meerdere goed prime lenzen en zoomlenzen + flitsapparatuur. Op termijn wilde ik wel naar de A7R type camera overstappen maar de kostprijs was aan de hoge kant en er kleefden nog enkele kleine nadelen aan de A7Rii zoals de te kleine batterij en gebrek aan touchscreen. Deze zijn nu alle opgelost met de A7Riii waardoor ik de sprong heb gewaagd en waar ik geen spijt van heb.

Pluspunten

• goed doorge-evolueerd, met joystick en touchscreen
  • grote batterij dus eindelijk een lange werktijd
  • geniale continue eye autofocus, is killer functie
  • hoge resolutie en hoge lichtgevoeligheid
  • professionele functies en afwerking

Minpunten

• aanzienlijke kost maar gepast voor dit niveau