Sony α 7R III zwart - Reviews

Camera type
systeemcamera (body)
Filmen in full-HD
Filmen in Full-HD

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 6 reviews die zijn achtergelaten voor de Sony α 7R III zwart op Kieskeurig.nl.

WJ 06-01-2018

Aansprekende combi van foto en 4K / HD (slow motion) video

Geschreven voor: Sony α 7R III zwart

Als Canon adept toch de overstap naar Sony aan het maken met de nieuwe Sony A7R mark III. Deze camera biedt namelijk een wel heel aansprekende combinatie van serieus hoge resolutie digitale foto- en 4K alsook HD (slow motion) video opname. Naar keuze is voor dat laatste full frame of super 35mm (crop) mode in te stellen. Dit alles komt voor een flink bedrag, maar is met adapter prima te combineren met bestaande Canon lenzen. De vele instellingen en opties vergt best wel wat studie en proberen en dan is er nog steeds wel het nodige te ontdekken. De camera biedt gelukkig vele mogelijkheden qua meer persoonlijke voorkeursinstellingen. Ook in relatie tot gebruik voor foto- of voor video opnamen. Vanuit fotomode is opname van video instelbaar als slechts een druk op de opnameknop. Super eenvoudig en flexibel in gebruik voor vastleggen van belangrijke (sport) momenten. In vergelijk met veel bestaande DSLR camera's valt daarnaast het (lage) gewicht direct op. Een plezierige camera dus, met zeer hoge kwaliteit materiaal voor een schitterend resultaat. Dynamisch bereik is verbazingwekkend hoog en biedt een prima basis voor verder nabewerken van materiaal, in RAW formaat. Sony biedt daar ook zelf nieuwe software voor aan. Wel zo handig.

Pluspunten

• Combi van foto- en 4K video opname
  • Voorkeurinstellingen / Personaliseerbaar
  • Dynamisch bereik

Minpunten

• Tikkend geluid van riemclips tijdens video opnamen
  • Micro HDMI uitgang / Kwetsbaar
  • Touchscreen (nog) niet voor menu / instellingen

Hans 23-11-2018

Allround camera, sterk verbeterd tov A7II

Geschreven voor: Sony α 7R III zwart

Makkelijk te bedienen, ook voor de beginnende fotograaf. Ook voor sportfotografie goed bruikbaar want sterk verbeterd tov de A7 II. Duidelijke uitleg van Sony in handleiding.

Pluspunten

• allround camera
  • nu ook voor sport en natuur top

Wim 27-05-2018

Sony A7 mark 3

Geschreven voor: Sony α 7R III zwart

Het is mijn eerste systeem camera. Moet nog wel veel leren over de werking van de verschillende menu's. Mijn eerste indruk is perfecte kleuren, zoals je het ook ziet. De camera beschikt over 693 scherpstelpunten dat is enorm veel meer dan dat ik op mijn oude Canon camera had.

giri 10-01-2018

Sonyverslaafde stapt over op de beste Sony systeemcamera

Geschreven voor: Sony α 7R III zwart

Vanaf de Nex5 al verslaafd aan de Sony systeem camera. Erg tegen de prijs aan zitten hikken. Hij moet zich nog een beetje meer bewijzen. Maar op 't eerste gezicht: Heerlijk snel. Scherpe foto's en zonder ruis. Zeker erg tevreden over prestaties, onder slechte lichtomstandigheden en over de autofocus op de ogen. Ben zeer te spreken over de grotere sensor. Eindelijk zonder cropfactor genieten van de fullframe lenzen. En met een geweldig dynamisch bereik!

Pluspunten

• Dynamisch bereik
  • Scherpte
  • Autofocus op de ogen
  • Bouw, degelijk
  • Hoge ISO, zonder teveel ruis

Minpunten

• Geen SCN / Panorama

Cees Ringelberg 05-01-2018

Mooi scherp, zeer snel, fijne camera

Geschreven voor: Sony α 7R III zwart

Ik ben al jaren een Sony gebruiker en ben overstag gegaan vanwege de snelheid en batterij duur.
En vervanger van mijn Sony A7mll.
En het heeft een touch screen
2 card sloten

Pluspunten

• touch screen
  • langen batterij duur
  • joystick
  • oogautofocus
  • nieuwe elektronische zoeker

ig: phot.ron 27-11-2017

Meerdere grote verbeteringen trokken me over de streep

Geschreven voor: Sony α 7R III zwart

Ik had reeds sinds zomer 2015 een Sony A7ii waar ik zeer tevreden mee ben en veel mooie foto's gemaakt heb. Na die aankoop volgden meerdere goed prime lenzen en zoomlenzen + flitsapparatuur. Op termijn wilde ik wel naar de A7R type camera overstappen maar de kostprijs was aan de hoge kant en er kleefden nog enkele kleine nadelen aan de A7Rii zoals de te kleine batterij en gebrek aan touchscreen. Deze zijn nu alle opgelost met de A7Riii waardoor ik de sprong heb gewaagd en waar ik geen spijt van heb.

Pluspunten

• goed doorge-evolueerd, met joystick en touchscreen
  • grote batterij dus eindelijk een lange werktijd
  • geniale continue eye autofocus, is killer functie
  • hoge resolutie en hoge lichtgevoeligheid
  • professionele functies en afwerking

Minpunten

• aanzienlijke kost maar gepast voor dit niveau