Olympus OM-D E-M10 Mark III + M.ZUIKO DIGITAL 14-42mm zwart, zilver

Bekijk 1 andere uitvoering

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 20 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Olympus OM-D E-M10 Mark III + M.ZUIKO DIGITAL 14-42mm zwart, zilver op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,3

LoLa 22-10-2019

Geweldige camera

Lichtgewicht, compact en degelijk. Veel mogelijkheden. Gekozen voor de handmatig zoombare 14-42 lens en niet minder makkelijk nauwkeurig te bedienen elektronisch aangestuurde pancake.
Ook de 40-150 lens meteen erbij gescoord. Mooie foto's! Veel instelmogelijkheden. Hier ga ik veel plezier aan beleven! Later nog de macrolens erbij halen, maar eerst nog sparen.

Pluspunten

• degelijkheid
  • cashback-actie!
  • veel instelmogelijkheden

Minpunten

• jammer, scherm kantelbaar maar niet uitklapbaar

Veltrop 27-08-2019

Retro gestyled compacte systeemcamera met veel functies

Het is een stoere retro gestyled camera. De camera is compact en vrij ligt. Heeft veel bedieningsmogelijkheden en is erg makkelijk in gebruik. Als beginnende fotografe ben ik erg blij met mijn aankoop en de functionaliteiten die de camera biedt. Helaas is de camera niet waterbestendig.

Arnie 19-11-2017

Mooi camera, maar kitlens matig

Na 4 weken in gebruik begin ik steeds beter en sneller de opties te vinden. Deze Olympus camera is kleiner dan een dslr en de knoppen zitten dicht op elkaar. Het maakt de Olympus wel handbaar en makkelijker weg te stoppen dan een grotere spiegelreflex camera. Minder opvallend dan een spiegelreflex is de camera niet, door de retro look zie ik mensen toch even kijken en denken dat je nog analoog aan het schieten bent. De Olympus E-MIII zit vol gestopt met allemaal leuke features waar een beginnende (hobby) fotograaf en de al gevorderde plezier uit kunnen halen. Zelf vind ik de AP stand het leukst om mee te spelen en gebruik te maken van de AEB en de AFB (focus). Het handige van de SCN en ART stand is dat je zowel JPEG en RAW tegelijk kan schieten (niet bij alle camera’s het geval), de JPEG is dan bewerkt door de camera maar je hebt ook nog een onbewerkte RAW voor als je zelf wil na bewerken. Intern HDR stand vind ik een matige uitwerking met enige ghosting. JPEGs komen mooi van kleur uit de camera met niet te veel (over-) bewerkingen, eventueel zelf in te stellen naar smaak. Jammer vind ik dat je het scherm niet om kan draaien richting de voorzijde voor zelfportret of andere doel einde.
Bij het gebruik van de camera vind ik dat er snel ruis ontstaat bij lagere iso waardes. Het duurde even voordat ik netjes met de ingebouwde flitser kon inflitsen en dat lukte dan alleen in de manuele stand. In de andere standen werd de achtergrond te donker ondanks aanpassingen met de belichtingscompensatie. Er zijn nog andere flits instellingen waar ik mee aan het spelen ben.
De kitlens toont niet veel vervormingen, wel vind ik de scherpte matig. Ook het gemotoriseerde zoomen vind ik vervelend en te traag voor fotografie, voor filmen is de niet hoorbare focus en zoomen wel een pluspunt. De auto focus zat erbij mij te vaak naast, ook wanneer ik alleen gecentreerde focus gebruikte. Gelukkige kan je (na instellen) manueel nog een focus correctie doen. Ik denk dat een wat duurdere (of betere prime lens) de camera meer ten goede komt. Lens aanbod is goed.
Filmen met de camera heb ik paar keer geprobeerd en ziet er op eerste indruk goed uit. Het geluid word in stereo opgenomen, maar geen mogelijkheid voor een externe microfoon. De stabilisatie doet goed zijn werk tijdens het filmen (ook geschikt voor oudere lenzen aangezien de stabilisatie intern zit). Jammer vind ik dat de directe filmknop op de camera niet in 4k ingesteld kan worden, voor 4k moet je de draaiknop op filmmodus zetten. Echter kun je wel met je ART filter meteen filmen en ik heb nog meer leuke gimmicks gevonden voor als je je film niet (kan of) wil na bewerken.
Een handigheidje, wat zeker niet in mijn oude camera zit, zijn de tilt meters die je in je liveview kan plaatsen om je camera recht te houden vanuit de hand. Accu duur is vind ik matig, vergeleken met mijn DSLR. Ik denk dat het scherm veel energie vreet omdat deze altijd aan is.
De digitale zoeker is voor mij wennen, zelf hou ik er niet van. Wel wordt netjes alle info over je beeld weer gegeven.

Pluspunten

• Ontwerp
  • Handelbaar
  • JPEGs mooi van kleur
  • Uitgebreide functies

Minpunten

• Kitlens
  • Accu
  • 16MP
  • Focus vaak niet goed

Geel 19-11-2017

Lekker snel, licht en veelzijdig

Fijne camera, lekker veelzijdig. En handig meenemen doordat ie compact en licht is en toch MFT foto's kan maken én super video's.
Als je geen Olympus gewend bent is het menu wellicht even een ietsje lastiger maar door de indeling naar categorieen best te doen. En het went snel.
De camera is snel, en doordat je het objectief kunt verwisselen uitermate handig om te gebruiken met bestaande objectieven!
Door het kantelbare scherm ideaal voor straatfotografie.
Geweldige opties in het scn menu! Er is goed meegedacht met veel voorkomende situaties. Heel handig wanneer je iemand anders een foto wil laten maken. Lukt altijd.
Video kwalitateit is super. Camera is ook heel stabiel, heerlijk om mee te werken!
De grip had van mij nog duidelijker gemogen.
Knoppen zitten op een logische plek.
4k video, slowmotion video, clips... Top
AL met al zoveel opties om in te stellen, onvoorstelbaar veelzijdig!

Pluspunten

• Lichtgewicht
  • Compact
  • Veelzijdig
  • Scn opties
  • Stabilisatie

Minpunten

• Grip kan beter
  • Flitser kan niet omhoog flitsen
  • Niet waterdicht
  • Bij beweging zit er iets vertraging in de evf

amateur fotograaf 15-11-2017

Mooi uitziende camera met enorm veel mogelijkheden

Ik wilde de Olympus OM-D-EM10 al heel lang hebben. Deels vanwege het gave uiterlijk, maar vooral vanwege de vele mogelijkheden. Ik heb de Olympus OM-D E-M10 Mark III nu twee weken in huis en ben helemaal enthousiast. Door het formaat van de camera is hij makkelijk mee te nemen. De automatische stand werkt goed en makkelijk, foto's zien er echt supergoed uit. Maar als je wat meer wilt, zijn er ook allemaal standen handmatig in te stellen. Ik vind dat een leuke uitdaging voor momenten waarop ik iets meer tijd heb. Als je je foto's snel op social media wilt delen, kun je je camera dmv een wifi-verbinding linken aan je telefoon via een app van Olympus. Je kan dan nog een andere app gratis downloaden om je foto's te bewerken. Niet dat dat perse nodig is. Je kan veel ook al direct op de camera toepassen. Zo zijn er veel filters die je uit kan proberen. In beeld zie je gelijk hoe het resultaat zal zijn.
Wat ik zelf heel fijn vindt, zijn de extra functies die je in het beeld aan kan zetten tijdens het fotograferen. Zo kun je dmv van balkjes in beeld snel zien of je je camera recht houdt (ik kreeg nog wel eens commentaar op mijn scheve horizons) en kun je het histogram gelijk in beeld laten zien om te kijken of je niet over- of onderbelicht. Al met al een superfijne camera!

Pluspunten

• Gaaf uiterlijk
  • makkelijk te bedienen
  • veel mogelijkheden (ook handmatig in te stellen)
  • direct filters toepassen bij het fotograferen
  • mooie foto's

Minpunten

• grip is iets minder prettig

Willem 2 14-11-2017

Mooie Retero camera

Na jaren met diversen spiegelreflexen te hebben gewerkt, was ik het gezeul met een zware tas een beetje zat aan worden, en gekozen voor deze handzame camera. Maar vooraf wilde ik eerste mijn Nikon spulletjes zien te verkopen
Ik ben niet zo van verkopen via marktplaats, maar gelukkig heb ik mijn oude Nikon DSLR bij Kamera Express in kunnen ruilen. Kreeg een redelijk bod terug.
Over de Olympus kan ik een heel positief verhaal op hangen maar de voorgangers hebben het al prachtig verwoord.
Design.. Prachtige retro camera, met veel mogelijkheden. De verkoper vertelde mij dat deze Olympus qua techniek mijn oude Nikon op alle gebieden voorbij streeft, wat betreft de body heeft hij niet gelogen.
Ik lees dat sommige problemen hebben met het monteren van de lens op de Body, ik heb daar geen probleem mee, gaat zoals ik gewend was met de spiegelreflexen. Zorg dat de rode puntje tegenover elkaar staan, en het objectief RECHT op de body schroeven. Ook de besturing is goed te doorlopen, en bijna helemaal begrijpleijk. Heel, heel jammer is, maar daar is Olympus niet de enige in. Het niet bijleveren van een complete handleiding, tegenwoordig vinden ze het handig om de handleiding online te zetten….spaart papier. Ik vind dit een “groot gebrek” vooral bij een apparaat met veel instellingen en mogelijkheden.
Lastig was voor mij om de camera te laten communiceren met de iMac, dit na installatie Olympus Viewer. ik moeste even stoeien bij Systeem voorkeuren, om alles werkend te krijgen….dat heeft wel enige tijd gekost, maar dit is onkunde van mij.
Binnen kort wel een lichtsterk lensje kopen met een vast brandpunt afstand.

• Mogelijkheden
  • Zeer goed Olympus kwaliteit

Minpunten

• Ontbreken complete handleding

Dickus 13-11-2017

Goede camera

Als beginnend hobbyfotograaf was ik op zoek naar een camera om foto’s mee te maken in plaats van met mijn telefoon. Ik heb de olympus e-m10 miii aangeschaft omdat deze een verwisselbare lens heeft, zodat ik geen nieuwe camera hoeft aan te schaffen als ik wat verder in mijn hobby kom. Heel handig is het schermpje waardoor je kan kijken wat je op de foto neemt, maar als je wat meer gaat spelen met de diafragma is het toch handiger als je door de zoeker kijkt, omdat dan de aanpassing die je maakt sneller en duidelijker zichtbaar zijn. Handig is ook de WIFI functie zodat je de camera met een netwerk of je telefoon kan koppelen om zo de foto’s door te kunnen sturen. Het handmatig instellen van het diafragma gaat gemakkelijk en levert een mooi resultaat op. Al met al een camera waarmee ik nog jaren plezier van kan hebben in mijn hobby.

Pluspunten

• Veel mogelijkheden
  • Makkelijk hanteerbaar

AlexC65 13-11-2017

super camera!

De camera doet wat het moet doen, maakt prachtige foto's in één klik. Bij het uitpakken van de camera, wat verpakt is in een mooie doos, is overzichtelijk en duidelijk ingepakt.

De batterij is al gedeeltelijk opgeladen dus je kunt gelijk beginnen met knippen. Wat mij als eerste opviel waren alle mogelijkheden die het maken van foto's stukken makkelijker maakt. Zo heb je voor geprogrammeerde opties voor bijvooreeld" Portret, landschap, objecten en ook sferen, ook is er een mogelijkheid om er gelijk een filter overheen te plakken om zo je foto's al helemaal af op je computer te zetten.

Dus, als leek is het een prachtig apparaat en als prof is het (dankzij het touchscreen en knopen) gemakkelijk te gebruiken.
Witbalans en ISO is ook gemakkelijk uit te proberen.
Mijn tip: Ga lekker rommelen in het menu want met twee klikken zet je het weer terug naar de standaard instellingen.

Pluspunten

• Stijlvol design
  • makkelijk in gebruik

Minpunten

• n.v.t.

VL 10-11-2017
  • Product gekregen

Prima camera voor de beginnende reizende fotograaf

De Olympus OM-D EM10 mark III is een perfecte reisgenoot voor de beginnende fotograaf die geen behoefte heeft aan het alsmaar meesleuren van een te grote en zware DSLR camera. Tezamen met de standaardlens past de camera gemakkelijk in een grote jaszak, waardoor je geen moment hoeft te missen. Zijn retro-look en gemakkelijke bediening maken het een zeer aantrekkelijke camera, perfect om als beginnende fotograaf meer ervaring op te doen in de wereld van fotografie. In vergelijking met zijn voorgangers zijn enkele knoppen aan de buitenzijde van plaats veranderd, waardoor de bediening nog natuurlijker aanvoelt. Verder gaat de batterij prima 1-2 dagen mee bij intensief gebruik. Deze camera is zeker aanbevelenswaardig gezien de prijs kwaliteitsverhouding

Pluspunten

• Compact
  • Prijs kwaliteitsverhouding

Minpunten

• MFT sensor
  • Niet waterdicht

Marion 10-11-2017

Hele fijne camera

Ik gebruik de camera nu ongeveer 3 weken en heb vooral foto’s gemaakt in de natuur, bij het koken en van mijn neefjes. Best wel wisselende omstandigheden dus en in alle omstandigheden ben ik erg tevreden. Ik ben best wel een beginner in de fotografie, maar heb volgens mij hele mooie plaatjes geschoten met deze camera. Meestal met de vooraf ingestelde instellingen, maar je kunt ook je eigen instellingen gebruiken of de programma’s aanpassen. Ik vind de camera ook goed in mijn kleine handjes liggen en kan overal goed bij. Aan het begin snapte ik de bediening niet helemaal, maar ik heb het in deze korte tijd wel helemaal uitgevonden, dus erg moeilijk is het ook weer niet. Wat ik erg fijn vond, was dat er ook tips te lezen zijn op het scherm af en toe. Een nadeel vind ik de batterij. Die bleef heel lang staan op 2 groene streepjes en na een tijdje was het opeens rood en dan is de batterij vrij snel leeg. Hierdoor heb ik een keer met een lege batterij gelopen, terwijl ik nog veel meer foto’s had willen maken.

Pluspunten

• Fijne ligging in hand
  • Scherpe foto's

Rubiya88 10-11-2017

Prachtige camera met veel functies

Een heel mooie camera met mooi retro design. Ik heb deze camera nu 3 weken in huis en ben er erg over te spreken. De camera maakt Haar scherpe foto's en ik heb al wat mooie panorama foto's kunnen maken. Ook portret foto's van de kinderen komen super mooi eruit. Dankzij de handige Wi-Fi functie maak ik gemakkelijk contact met mijn telefoon en kan zo de foto's over zetten. Het touch screen vind ik ook een handige bijkomstigheid. Er zijn zoveel verschillende opties mogelijk met deze camera dat ik ze nog steeds niet allemaal heb uitgeprobeerd/uitgevogeld. Het enige nadeel vind ik met deze camera is dat hij wat zwaar in de hand ligt vooreerst een aanrader voor iedereen. De batterij van de camera gaat ook lekker lang mee.

Pluspunten

• Lange batterij duur
  • Haarscherpe foto's

Minpunten

• Zwaar in de hand

marije meerman 10-11-2017

perfect

ik wou al een tijdje een camera, maar dat kwam er nooit echt van en toen kwam ik deze tegen. ik las dat het voor een beginnende fotograaf is die veel op pad gaat en toen dacht ik bij mezelf ja dit is het. aangezien ik verder geen ervaring met camera's heb was dit de perfecte kans. toen ik de camera eenmaal had viel het me aardig mee met hoe het in elkaar zat. meestal snap ik niks van al die knopjes maar dit was al snel te begrijpen. verder waren er zoveel mogelijkheden die je kon toepassen om een foto uniek te maken. zo kun je in de avond hele duidelijke foto's maken en overdag super mooie natuurfoto's maken. de app die je op je mobiel kunt downloaden is ook super fijn. zo kun je heel makkelijk alle foto's die je gemaakt hebt op je mobiel zetten met maar 1 druk. je kunt zelf met je mobiel de foto's maken wanneer die verbonden zijn.

Pluspunten

• kwaliteit
  • mogelijkheden
  • gebruiksvriendelijk

Marijn 07-11-2017

Handbare camera voor mooie foto's

Ik heb deze camera nu twee weken bij me gedragen en ik ben er behoorlijk positief over. Ik heb de batterij nog niet opgeladen in al die tijd en volgens het schermpje zit deze nog op een driekwart lading. Ook is me opgevallen dat de prestaties bij weinig licht niet tegenvallen, wat ik zelf heel fijn vind. Ik merk dat ik deze camera ook makkelijk in mijn tas stop, omdat deze vrij compact is. Dit is iets wat ik met mijn spiegelreflex dan weer niet zo snel doe. De minpuntjes vallen voor mij in de menu's. Er zitten ontzettend veel functies op, maar deze zijn niet allemaal even makkelijk te vinden. Ook vind ik de lens te langzaam zoomen, maar behalve dat vind ik deze 14-42 een prachtlens, lekker klein en de prestaties vallen niet tegen. Al met al een mooie camera die je makkelijk meeneemt.

Pluspunten

• Handbaarheid
  • Goed bij weinig licht
  • Accuduur

Minpunten

• Menu's
  • Zoom is langzaam

Niek 06-11-2017

Goed werkende camera voor een beginnende fotograaf

Ik heb dit product gekozen om te testen, omdat ik een beginnende fotograaf ben. Ik ben veel actief op sociaal media en zoek daarom een gemakkelijke camera waar ik de foto's snel kan omzetten naar mijn telefoon, dit ga wel via een app maar is gratis te downloaden. Hij maakt mooie/scherpe foto's, al is de camera iets wat zwaar, ligt hij goed in de hand. Hij geeft tips welk filter je moet/kan gebruiken.

Pluspunten

• Werkt simpel
  • Fijn voor de beginnende fotograaf

Minpunten

• Iets wat zwaar

Bas 06-11-2017

Zeer moderne, goede camera met veel mogelijkheden

De Olympus E-M10 Mark III is de perfecte camera voor mij waar vrijwel alleen maar pluspunten aanzitten en maar een aantal kleine minpuntjes.

Ik heb deze camera nu ongeveer drie weken in huis en al flink wat foto's / video's mee kunnen maken. Het retrodesign ziet er naar mijn mening erg gaaf uit en ligt lekker in de hand door de verbeterde grip. Ook is het beweegbare displayscreen erg handig als je foto's of video's vanaf onder wilt nemen aangezien je dan niet zelf helemaal op de grond hoeft te gaan liggen maar gewoon heel gemakkelijk het schermpje even kan kantelen.

Ook is deze camera uitgerust met een 5 assige beeldstabilisatie waardoor deze uit zichzelf al zeer stabiel is.
Aangezien er ook wifi op zit is het heel gemakkelijk om deze te verbinden met je telefoon en binnen no-time heb je al je foto's en video's op je telefoon over gezet en kan je jou gemaakte foto's versturen naar vrienden en familie.

Kortom, Ik ben zeer te spreken over deze camera en is het zeker een aanrader!

Pluspunten

• Filmen in 4k
  • Veel mogelijkheden
  • 5 assige beeldstabilisatie
  • Wifi

Minpunten

• Zoomt langzaam in

Carola 05-11-2017

Verrassend

Ben enorm verrast door de vele mogelijkheden die deze camera te bieden heeft. Je blijft nieuwe mogelijkheden ontdekken, `kan eindeloos variëren met de manier waarop en hoe je een mooie plaat schiet. Lastige vond ik wel de lens erop te plaatsen, maar dat is tot nu het enige minpuntje die ik kon vinden. Is heel makkelijk in gebruik en via wifi zo op de smartphone te plaatsen en/of te bewerken, ideaal! Alles is netjes weggewerkt zodat er geen stof in de usb poorten terecht kan komen.

Pluspunten

• Wifi
  • 2x zoom

Minpunten

• Lens vastklikken

Meijer020 04-11-2017

Prima fototoestel met veel mogelijkheden

Mijn ervaring met de Olympus E-M10 MIII is erg positief. Ik wilde al langer een camera uit deze serie, omdat ik de voorganger (de MII) al eens heb kunnen gebruiken wist ik wat ik kon verwachten, en ik kan alvast zeggen dat de MIII zeker alles waar is gekomen.
Ik heb veel fotos gemaakt in verschillende omstandigheden, met de standaard lens zijn veel mogelijkheden maar ik ga zelf zeker meerdere lensen aanschaffen.
Het design van de camera is vintage achtig, het heeft wel wat, maar persoonlijk maakt dir voor mij niet veel uit. Wel vind ik dat het formaat van de camera lekker compact is en dus erg goed mee te nemen! Een klein puntje dat ik graag anders had willen zien is de stugheid van zoomen met de standaard lens, dit gaat erg zwaar en is dus lastig, ik weet niet of dit bij andere lensen ook zo is. Prima scherm met touchscreen wat een leuke toevoeging is maar niet had gehoeven, wel is de kantelmogelijkheid van het schermpje super als ik vanuit aan rare hoek fotos maak.
Kortom een leuke camera voor de beginnen/student/familie en goed uit te breiden met accesoires, een aanrader!

Pluspunten

• Prijs
  • Kwaliteit
  • Uitbreidbaar
  • Leuke look
  • Haarscherpe fotos

Minpunten

• Standaard lens zoomt moeilijk

renate 04-11-2017

Mooie camera

Ik heb dit product mogen testen en ik ben hier heel tevreden over. Door de stevige behuizing is deze makkelijk overal mee te nemen voor het werk dat ik doe. De camera is precies zoals ik gehoopt had dat deze zou werken. Makkelijk in gebruik en simpel in te stellen naar jouw wens. Zelfs met weinig daglicht word dit automatisch goed aangepast zodat je toch een goed belichtte foto hebt. Ook objecten van dichtbij worden goed scherpgesteld en krijg je duidelijk op beeld. Ik ben geen proff maar dat hoeft ook niet bij deze Olympus.

Pluspunten

• Doet wat je ervan verwacht
  • Stevige behuizing
  • Cool design
  • Een hoop functies

Lottachan 02-11-2017

Super scherpe camera

Ik vind de camera helemaal geweldig! Hij is scherp, snel, compact en heeft veel mogelijkheden. Zeker voor een wat gevorderde hobbyfotograaf bied hij genoeg mogelijkheden.

Ik zelf vond hem op sommige momenten net iets te ingewikkeld en net iets te veel mogelijkheden. Het kost tijd om hem goed te leren kennen, maar dan heb je ook wat!

Pluspunten

• Compact
  • Wifi
  • Scherp
  • Veel mogelijkheden

Minpunten

• Ingewikkelde besturing
  • (Te)veel mogelijkheden

Dennis19802017 02-11-2017

mooie, krachtige camera voor beginnende fotograaf

Ik zocht als beginnend hobbyfotograaf een mooie, makkelijk te gebruiken en kwalitatief degelijkheid. Door deze wensen wilde ik de Olympus E-M10 Mark III. Dat de camera een verwisselbare lens had was ook een eis. Ik fotograafeer vanuit hobbybehoefte en wilde ik kwalitatief goede foto’s maken. Door de vele mogelijkheden die de camera bied en instellingen is dit al zeker gelukt! Het is niet altijd gemakkelijk maar met de Olympus E-M10 Mark III zijn er al mooie plaatjes gemaakt.
Ik gebruik het toestel vooral om foto’s te maken van mijn gezin en uitzichtfoto’s vanaf mijn balkon op 8 hoog. Ook vind ik het leuk natuur en dieren te fotograferen.
Inmiddels heb ik de camera een aantal weken in mijn bezit met groot plezier en genot. Wat als eerste opviel aan de Olympus E-M10 Mark III is de retro look! Mijn schoonvader heeft een Olympus van 20 jaar oud en is vrijwel identiek! Dit is echt gaaf om te zien zie de foto. Verder is het erg fijn dat de Olympus E-M10 Mark III makkelijk in gebruik is ondanks de vele instelmogelijkheden. Met een paar makkelijk te kiezen instellingen of het toepassen van een bepaalde stand maak je snel en gemakkelijk de mooiste foto’s. Soms is dit wel wat lastiger in te stellen maar dit was snel onder de knie.
Natuurlijk heeft ook dit kwaliteit product een aantal zeer positieve ervaringen als een aantal negatieve helaas. Voor mij is de nachtstand echt fantastisch om mooie foto’s te maken in het donker vanaf het balkon. Ook is de ingestelde stand van bewegingen en dan spelende kinderen voor mij echt een must! De foto’s zijn hiermee scherp en speels, zelfs als de kinderen niet stil zitten en flink bewegen! Dit koste wel enig oefenen maar ook dit was leuk en leerzaam. Ook is de macrostand goedwerkend en zijn de foto’s haarscherp.
Minpunten zijn de sportstand waarbij het toch nog erg lastig is mooie foto’s te maken bij bijvoorbeeld sporten van de kinderen op school. Wat ik ook ondermaats vind is dat de werking van de rode ogen reductie niet optimaal is en soms niet werkt. Rode ogen reductie is met flitser in de auto stand niet in te stellen. Ook niet bij portretfoto’s.
Wel erg gemakkelijk en erg goed werkt is de WIFI. Hiermee zet je in een handomdraai, in samenwerking met een app van Olympus, de foto’s erg snel op je mobiel of pc!

Pluspunten

• nachtstand
  • stand bewegende/spelende kinderen
  • verwisselbare lens
  • retro look

Minpunten

• vrij zwaar
  • soms wat lastig in te stellen
  • rode ogen reductie