Canon EOS M100 + 15-45mm IS STM zilver

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 19 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Canon EOS M100 + 15-45mm IS STM zilver op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,1

rrarobert 11-05-2020

Mooi design, handig in gebruik.

Mooie, eenvoudig te bedienen camera. Weliswaar een "uitloop model"maar nu voor een goede prijs aangeschaft.
Zeer geschikt voor beginnend fotograaf. Handig; het draaibare scherm en de Wifi/Bluetooth verbinding.

• Bediening

NDB 22-02-2020

Handig scherm

Goede prijs / kwaliteitverhouding, Handig Touch Screen welke volledig uitklapbaar is. Compact formaat dus ideaal toestel voor op reis. Met grote lens wel wat moeilijk stabiel / in balans te krijgen

Pluspunten

• Touch Screen
  • Compact

Arie 29-06-2019

Stevig en solide

De camera ligt lekker in de hand. Eenvoudig in het gebruik en gemakkelijk mee te nemen.
De foto's zijn erg goed.

Pluspunten

• compact
  • stevig

Hans 31-05-2019

Mooie compacte systeem camera

Vandaag de EOS M100 gekocht en ben erg blij met deze mooie compacte systeem camera.
Voelt degelijk aan en maakt mooie foto's. En natuurlijk is de zoomfactor 4x van het 15-45 mm objectief niet heel groot maar daar heb ik hem ook niet voor gekocht. Ik moet de camera nog verder ontdekken maar ben tot nu toe erg tevreden met deze camera voor een prijs van €324,- na teruggave van Canon natuurlijk. De instelmogelijkheden zijn goed, echter zijn deze vooral via het menu/touchscreen in te stellen. De draaiknop instelling is vrij basis. Maar tot nu toe erg tevreden.

Pluspunten

• Kantelbaar scherm en touchscreen
  • Compacte bouwvorm
  • Maakt mooie foto's
  • Goede bouwkwaliteit

Minpunten

• Zoombereik
  • Losse lensdop

Canon camera M100 16-04-2019

fijne compacte en volledige camera

zeer goede kwaliteit prijs verhouding door combipakket met 2 lenzen.
Door de 2 lenzen heb je een prima totaal bereik.
Ook de functie automatisch doorzetten van de foto,s naar telefoon/computer gaat perfect.
Installatie en in gebruik name zeer eenvoudig

Pluspunten

• totaal pakket
  • gemakkelijke bediening
  • lichte camera
  • absolute plus tov telefoon fotos

Minpunten

• batterij duur
  • gebruiksgemak wisselen lens

Marguerita 27-12-2018

Lichtgewicht camera met veel mogelijkheden

Fijne camera met veel gebruiksmogelijkheden. Voldoet volledig aan de verwachting! Scherpe foto's zelfs bij minder licht!
Klein minpuntje is de grip.

anoniemmm 27-11-2018

top top

fijn dat hij er is. ziet er mooi uit. alles netjes geleverd. erg blij met het kiezen voor deze camera

Ukkie.B 21-11-2018

Kleine en lichte camera

Camera een paar dagen in bezit dus kan er nog niet heel veel over zeggen maar tot nu toe bevalt hij prima. Hij is klein (voor een systeemcamera) en licht. Lenzen zijn makkelijk te verwisselen. Hij maakt mooie foto’s, ook in het donker. Ik hoop de camera de komende tijd veel te kunnen gebruiken zodat ik de verschillende mogelijkheden kan uitproberen. Hoop er lang plezier van te hebben.

Pluspunten

• Gewicht
  • Body is compact/klein
  • Lenzen makkelijk verwisselbaar.

Minpunten

• Nog geen

TeeCee 13-11-2018
  • Product gekregen

Lekker handzaam en licht

Omdat ik veel foto’s met mijn mobiel maak, nu een canon M100 cadeau gekregen.
Hij is klein en licht en handig in gebruik.
Nodigt uit om vaak mee te nemen.
Er zit een automodus functie op waardoor je echt heel gemakkelijk kan opstarten met mooie plaatjes schieten.
De display kun je kantelen waardoor je bij foto’s laag bij de grond niet hoeft te gaan liggen.
Wel jammer dat de display niet gedraaid kan worden, zodat ie beschermd opgeborgen kan worden.
Een prima camera voor mij als absolute beginner!
Via wifi is alles gelijk door te sturen en de koppeling met mijn iphone is ideaal.
Super blij mee.

Pluspunten

• Licht en handzaam. .
  • Wifi functie
  • Handige automodus

Minpunten

• SD kaart niet inbegrepen
  • Display niet naar binnen draaibaar..
  • Geen zoeker functie

Roy Capitein 24-08-2018

Goede compacte camera

Wat ik heb gemerkt bij het testen van de Canon EOS M100 is dat je niet hoeft onder te doen voor kwaliteit als je geen zin hebt om een mega grote camera mee te nemen. Als je op drukke actieve dagen toch wat momenten wil vastleggen maar niet de hele dag een mega apparaat wil meezuilen is dit wel de oplossing. Denk hierbij aan een festivalletje of dagje met vrienden op stap.

De verbinding met je telefoon vind ik wisselvallig. Het tot stand brengen van de verbinding gaat wel gemakkelijk, alleen wordt deze bij mij niet altijd herkend wanneer ik opnieuw opstart, dus moet ik deze opnieuw instellen. Het gebruik van de apps verder gaat wel makkelijk. De Photo Companion app is heel fijn. Deze is erg handig als je nog wat extra functies van de camera wilt uitvogelen. Mijn algehele mening is positief. De camera is lekker compact en maakt mooie foto's en heeft genoeg functies. Het kantelbare scherm is een leuke toevoeging. De zoom is wel wat matig met de bijgeleverde lens maar over het algeheel dus een goeie camera, alleen toch wel wat aan de dure kant.

Pluspunten

• Kantelbaar scherm
  • Compact

Minpunten

• Zoom niet optimaal voor sommige momenten

Geweldige camera 14-08-2018

Geweldig

Wat een ontzettend fijn apparaat. Vooral de te kiezen instellingen voor de verschillende opname mogelijkheden zijn geweldig. Het meest blij ben ik met de directe verbinding met mijn iPhone. Hoe handig is dat! De zoom valt een beetje tegen.

Diane 10-08-2018

Fijne camera

Super fijne camera, goede foto's. Ideaal formaat om zo mee te nemen. Handig kantelbaar touchscreen voor selfies.

Pluspunten

• Scherpe fotos
  • Formaat is handig

Minpunten

• Lens handmatig ontgrendelen
  • Geen zoeker, alleen een scherm

Anne 09-08-2018

Compacte camera

Compacte, lichte camera. Gemakkelijk te bedienen. Bedienen kan door middel van de knopjes naast het scherm of op het touch screen. Scherm kan gekanteld worden om selfies mee te maken. Leuke optie voor mensen die net iets meer willen kunnen dan de camera op hun smartphone. Foto's hebben mooie kleuren en goede kwaliteit. De fotos zijn te verzenden via Wifi zodat ze meteen gedeeld kunnen worden.
Met de 15-45mm kan er niet ver ingezoomd worden. De extra lenzen zijn behoorlijk duur.

Pluspunten

• Touch screen
  • Selfie optie
  • Delen via WiFi

Minpunten

• Dure lenzen
  • Zit geen SD kaart bij

Cyberdude 03-08-2018

Prima overstap van de smartphone naar een echte camera.

Deze Canon camera is bedoeld voor de smartphone fotograaf die eigenlijk wat meer instelmogelijkheden wil hebben en betere kwaliteit zoekt. Voldoet deze Canon M100 daaraan? Ja, ik vindt van wel. Automatisch als het moet maar verschillende instelmogelijkheden als je meer wilt dan dat. Het is natuurlijk geen spiegelreflex dus de mogelijkheden blijven beperkt. De flitser voldoet voor foto’s op korte afstand maar de lens is goed dus je komt in het schemer vaak nog goed weg met de belichting. Super handig is de WiFi integratie zodat je de foto’s snel kunt overzetten naar je Smartphone of social media. Nadelen: Ik vindt de camera wel vrij prijzig. De canon app voor je Smartphone werkt vrij matig. Batterijduur is beperkt. De camera hield het na ongeveer 2,5 uur voor gezien. Een extra batterij bijkopen is dus eigenlijk een must. Ik was mijn lenscap al na een dag kwijt omdat er geen borgtouwtje aan zit.

Pluspunten

• Compact en licht
  • Goede kwaliteit foto’s
  • WiFi integratie

Minpunten

• Prijs
  • Canon phone app werkt slecht
  • Batterijduur beperkt

crazyheidi 03-08-2018

prachtige camera, verschikkelijke app

Toen ik de camera voelde was ik wat sceptisch, wat is hij licht. Dit kan nooit veel zijn, dacht ik nog... maar wat heeft deze camera mij verrast! Hij is licht en compact, in tegenstelling tot mijn spiegelreflexcamera. Maar deze camera doet bijna niet onder van de grote spiegelreflexcamera die ik gewent ben. De foto's zijn prachtig en na een beetje uitproberen heeft ook deze camera enorm veel opties en mogelijkheden. Er hadden van mij wel wat meer in- en uitzoommogelijkheden op mogen zitten en van de prijs schrok ik wel. Maar deze camera heeft zeker meer voor dan nadelen. De optie om de foto's direct te uploaden naar je telefoon is geweldig. Ik heb nog niet uitgevogeld hoe ik ze direct op facebook kan zetten, maar ik download ze nu in de app naar mijn telefoon en dan zet ik ze er zo op. Ideaal. De foto's zijn haarscherp en erg mooi. Wel heeft de camera soms wat moeite met scherpstellen van bepaalde objecten. Al met was ik enorm tevreden, maar ik vind dat hij maximaal 250 euro zou moeten kosten. Echter stopt de canon connect app na 2x al met werken en is ie zelfs na opnieuw instaleren niet meer aan de praat te krijgen. Hierdoor vervalt voor mij de belangrijkste functie, namelijk direct contact via wifi/bluetooth met mijn telefoon. En dat is dan ook de reden dat ik de camera een net aan voldoende geef.

Pluspunten

• draaibaar scherm
  • makkelijk te bedienen

Minpunten

• app werkt niet
  • geen verbinding social media

Jantje21 01-08-2018

Fijne camera: gebruiksvriendelijk en goede foto's

Deze camera is een aanrader als je graag foto’s met je mobiele telefoon maakt en net een stapje hoger wilt gaan. Maar ook als je al een goede camera hebt en graag een compacter model wilt voor tripjes, is dit een prima optie. Het toestel is gebruiksvriendelijk en Canon biedt veel ondersteuning. De fotokwaliteit is goed, de foto’s zijn scherp en helder. De kleuren komen goed naar voren en ook de scherpte/diepteverhouding is uitstekend.

Voor de echte beginner is de Auto-modus een goed begin. Je hoeft zelf niets in te stellen, het apparaat selecteert zelf de juiste instellingen per object. Ook kun je kiezen uit verschillende modussen, voor het maken van bijvoorbeeld landschapsfoto’s, foto’s van dichtbij of portretten. De close up foto’s zijn erg scherp, maar ook de landschapsfoto’s zijn helder en scherp. Via het handige touchscreen kun je heel makkelijk en snel tussen de modussen switchen. Daarnaast kun je allerlei instellingen zelf instellen, de camera biedt tal van mogelijkheden. Het is tevens mogelijk in foto’s in RAW te maken, waardoor je ze gemakkelijk kunt bewerken. Erg fijn!

Een ander pluspunt van deze camera is de WI-FI functie. Hiervoor zit een speciale knop op het toestel, waardoor je snel verbinding kunt maken met de app op je telefoon. Het maken van verbinding gaat probleemloos en ook zie ik snel een overzicht van alle foto’s die ik heb gemaakt op het mijn telefoonscherm. Je hebt wel een sterk Wifi signaal nodig, anders laadt hij de foto’s niet. Bij mij wordt het signaal nogal eens verbroken. Het delen van foto’s op social media is ook een fluitje van een cent, heel fijn als je je mooiste momenten snel en zonder veel moeite wilt delen. Daarnaast biedt Canon nog twee apps: de Canon Irista voor de opslag van je foto’s in een cloud en de Canon Companion ter ondersteuning (verkorte handleiding, oefeningen, tutorials etc.) De service die Canon met deze apps biedt is echt top. Ze zijn alle drie erg handig en ik gebruik ze allen zeer geregeld.

De foto’s die je hebt gemaakt kun je met één druk op een knop terugkijken en middels het touch screen inzoomen. Bevalt een foto niet, dan is hij zo verwijderd.

Ik ben zelf geen vlogger, maar ik heb het maken van video’s wel getest en ook van anderen begrepen dat deze camera hier ook prima geschikt voor is. Video’s zijn duidelijk en het geluid is helder.

Over het algemeen is dit dus een hele fijne camera. Er zijn wel wat kritiekpunten, maar deze wegen – mede gelet op de redelijke prijs - niet op de tegen de voordelen. Zo is het jammer dat deze camera niet over een viewfinder beschikt. Dit is echter geen enorm nadeel, ik red me alsnog prima. Ook maakt de camera onder het lopen soms zelf foto’s, wanneer het touchscreen in aanraking met je lichaam/kleding komt. De accu is na een kort middagje fotograferen wel op, dat is het enige echte nadeel. Een dagtrip maakt hij in mijn geval niet vol. Het zou geen overbodige luxe zijn als de accuduur langer was. Opladen duurt ca. 2 uur en tijdens het opladen kun je de camera niet gebruiken (accu moet uit het toestel). Meestal mis ik na een middagje fotograferen dan net de zonsondergang weer. Het werken met de losse oplader is overigens wel handig als je twee accu’s hebt, dan heb je altijd een volle bij de hand.

Al met al heb ik veel plezier van deze Canon Eos M100. Met name de fotokwaliteit, compactheid, verschillende mogelijkheden die het apparaat biedt, gebruiksvriendelijkheid en ondersteuning van Canon middels de drie apps maken dit een toptoestel. Zeker gelet op de redelijke prijs en doelgroep (entry level, bijvoorbeeld als opstap vanaf je mobiele telefoon) heeft Canon mijn verwachtingen weten te overtreffen. Hij kan bijna hetzelfde als een spiegelreflex, maar is veel fijner om mee te dragen. Voor een (beginnend) hobbyfotograaf zal dit toestel een goede optie zijn.

Pluspunten

• Compact, lichtgewicht toestel
  • Erg gebruiksvriendelijk
  • Prima fotokwaliteit
  • Handige modussen
  • Canon biedt veel nuttige ondersteuning

Minpunten

• Accuduur had iets langer mogen zijn
  • Niet te gebruiken tijdens het opladen (ca. 2u)
  • Maakt soms zelf foto's door aanraking touchscreen

Anouk1985 29-07-2018

Goede kwaliteit foto's, maar weinig instellingen

Het is mooie compact camera, de kwaliteit van de foto's en filmpjes zijn zeer goed. Ik vind de handmatige instellingen van deze camera summier. Niet wat ik van canon gewend ben.
Al met al een goede camera voor mensen die in de automatische stand foto's schieten.

Pluspunten

• kwaliteit
  • scherpheid
  • lichtheid

Minpunten

• handmatige instellingen
  • weergave lcd scherm

Linda 07-06-2018

Mooie compacte camera

Ik heb de camera nu een week in het bezit. Het is een mooie compacte camera met veel mogelijkheden. Hij maakt mooie scherpe foto's, en ook het grote touchscreen beeldscherm is heel handig. Tot nu toe zeer tevreden over de camera!

Pluspunten

• Mooi compact met veel mogelijkheden
  • Scherpe foto's
  • Via wifi makkelijk op telefoon te zetten

Minpunten

• De lens moet handmatig 'opengedraaid' worden.