Panasonic DC-GH5

Bekijk 1 andere uitvoering

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 4 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Panasonic DC-GH5 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Peter 23-05-2020

Alles in te stellen op de GH5

Geschreven voor: Panasonic DC-GH5

Ik heb de GH5 camera onlangs gekocht voor het maken van videos. Ik heb erg getwijfeld of ik niet een prosumer camcorder zou kopen, bijvoorbeeld de Panasonic CX350. Met dat soort cameras heb ik jaren gewerkt. Het lage gewicht en het enthousiasme van andere gebruikers van de GH5 gaf voor mij de doorslag. De eerste indruk is overweldigend, in positieve zin. Geweldig mooi beeld, goede stabilisatie,en wat mij vooral verraste was de instelbaarheid van de vele knoppen. Na een paar dagen kan ik al bijna alles wat ik nodig heb direct met knoppen bedienen, diafragma, witbalans, sluitertijd, snel automatisch scherpstellen in manual modus en nog veel meer. Het enige wat je zou kunnen missen is de zoom rocker, maar ik zoom tijdens opnames toch niet. Prima service van Kamera Express.

Pluspunten

• Beeldkwaliteit
  • Stabilisatie
  • Gewicht, makkelijk mee te nemen
  • Zeer goed voor video

Minpunten

• Geen elektronische zoom
  • Geen ND filter ingebouwd, ND filter nodig

Rob 09-04-2020
  • Product gekregen

Geweldige camera

Geschreven voor: Panasonic DC-GH5

Een geweldige camera, echt een beest als het aankomt op videospecs.(fotograferen niet getest) 4k 60p, oneindig filmen zonder oververhitting, de meest geweldige o.i.s. en het kantelscherm is ook erg handig(zowel draaien als kantelen) kortom echt een hele dikke aanrader!! Heb hem geruime tijd getest en ga hem nu zelf aanschaffen.

Pluspunten

• O.i.s.
  • Heel degelijke behuizing
  • Veel instelmogelijkheden
  • 4k 60p
  • Oneindig filmen zonder oververhitting

Minpunten

• Autofocus

Willem 20-01-2019

Degelijke camera met prima eigenschappen

Geschreven voor: Panasonic DC-GH5

Betreft 5 jaar garantie aavraag.
ik heb dit product aangeschaft wegens diverse redenen, de vorige camera bood niet de juiste opties en kwaliteit. omdat deze camera in een aanbieding werd aangeboden en er een inruilactie gelde was ik meteen verkocht. na aankoop de camera onder handen genomen en doorgespit en heel wat mooie beelden geschoten. van de bediening van de camera tot de beelden alles eraan werkt top en het menu is ook zeer overzichtelijk. echter heeft elk product een voor en nadeel. uiteraard weet ik nog niet alles van de camera dus ga ik daar niet teveel over wijken. maar de accuduur van de camera is in feite prima te noemen. ikzelf heb er een extra accu bij gekocht omdat je dit al snel nodig hebt als fanatiek camera gebruiker. de focus vond ik zelf het grootste probleem van de camera. overdsg heeft de focus niet veel problemen met het vasthouden van je object maar als het donker word zal dit al gauw een probleem worden. echter is hier wel een oplossing voor maar ook die is niet optimaal. verder is het menu heel overzichtelijk en de bediening heel soepel. de camera ligt goed in de hand en de stabiliteit is buitengewoon goed. de opname kwaliteit is ook instelbaar. zo kan je zelf de frames instellen en de beeldkwaliteit e.d. tot op heden gebruik ik nog de 14-42mm lens voor de camera omdat dit de meest praktische lens was voor hetgeen waarvoor ik de camera gebruik. en ook die werkt erg goed.

Pluspunten

• Beeld kwalteit
  • Uitgebreid menu
  • Stevige body
  • Makkelijk in gebruik

Minpunten

• Focus vooral s,avonds

Dik Bol 31-12-2018

Panasonic GH5

Geschreven voor: Panasonic DC-GH5

Dit is mijn derde Lumix camera. mijn eerste Panasonic was een GH2. Toen deze na meer dan 150.000 foto's overleed heb ik een G6 gekocht en nu dus deze GH5. Een stuk zwaarder dan de andere twee maar een prachtig beeld en veel handiger plaatsen van de bedieningsknoppen dan de G6. Heel veel mogelijkheden zoals timelapse en een zeer groot scherptediepte bereik doordat je opnamen met verschillende focuspunten kan combineren tot één foto. Ik ben er erg tevreden over.

Pluspunten

• Uitstekende sensor met 20 megapixels
  • Hoge gevoeligheid en een groot dynamisch bereik
  • Ergonomisch goed geplaatste bedieningsknoppen
  • Degelijk

Minpunten

• Zwaarder dan de meeste andere uit de Lumixserie
  • Stevig aan de prijs