Panasonic Lumix DC-GX800 + 12-32mm f/3.5-5.6 zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 26 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Panasonic Lumix DC-GX800 + 12-32mm f/3.5-5.6 zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,3

CatFaith 27-12-2019

Kleine krachtpatser (met beperkingen)

Deze camera als backup camera gekocht, om mee te nemen op vakantie, vanwege het formaat en de nu zeer aantrekkelijke prijs van nog geen 300 euro inclusief de kleine 12-32 pancake lens. De camera is inmiddels vervangen door een nieuw model GX880, maar ik zag de meerwaarde van de 150 euro niet.
Bewust gekozen voor deze systeemcamera zodat, indien nodig, de lenzen verwisseld kunnen worden met de andere camera, ook een MFT systeem.
Dit kleine krachtpatsertje heeft ook zeker zijn beperkingen, vooral met filmen. 20 minuten aaneengesloten opnemen in full HD en maar 5 minuten in 4K. Aangezien ik de camera niet gebruik voor vloggen, waren dit geen bezwaren. Naast foto op uitstapjes, maak ik korte film impressies van een paar seconde. Hiervoor kun je eenvoudig de snap film optie gebruiken, bv automatisch 6 seconde filmen na het indrukken van de record toets.
De kit lens (12-32) maakt wel veel geluid wat hinderlijk wordt opgenomen. Gelukkig kun je continue focus voor filmen eenvoudig uitzetten.
Er wordt best veel geklaagd over de menu structuren van Olympus MFT-camera’s. Ik denk dat ik daaraan gewend ben geraakt, ik kon moeilijk mijn weg vinden in het Panasonic menu. Tevens vind ik het Q-Menu niet eenvoudig werken, het Super Control Panel van Olympus vind ik prettiger. Gelukkig kon het Quick-menu aangepast worden, waardoor het toch iets eenvoudiger werkt.
Het instelling menu wekt de indruk dat de instellingen voor foto en film los aan te passen zijn. Echter is dat niet het geval, wat zeer jammer is. Als je bv altijd wil filmen in kleurprofiel standaard en foto’s zwart-wit, dan dien je dit telkens aan te passen. Zo ook voor focus. Waarom Panasonic deze keuze heeft gemaakt is voor mij een raadsel.
De flitser klapt nooit vanzelf uit, ook niet in de volledige automatische stand. Ik vind dit wel prettig.
Het knopje om de flitser uit te klappen lijkt lastig geplaatst te zijn en te werken, achteraf toch zeer prettig, niet bang dat de flitser uitklapt in jaszak of tas waardoor deze stuk gaat.
Naast het aanpassen van het Q-menu kun je ook te functietoetsen aanpassen. De Post Focus (Fn3) toets drukte ik nogal vaak per ongelijk in, deze toets nu gekoppeld aan preview (het effect zien op de foto van sluitertijd en diafragma alvorens de foto te maken). Post Focus is namelijk al snel te benaderen via het Drive-Menu (cursor button naar beneden).
Het touchscreen werkt eenvoudig. En het opklapbare (selfie) scherm is zeer prettig. Tot zover de hanteerbaarheid van deze kleine camera.

De capaciteit van de batterij is zeer beperkt. Een tweede accu met afzonderlijke lader zijn dan ook aan te bevelen. Standaard wordt de batterij in camera via micro-USB opgeladen. Opladen onderweg met een powerbank is natuurlijk ook een oplossing.
De foto’s en films zijn van goede kwaliteit. Voor foto’s heeft deze kleine camera zo goed als alle opties die professionele camera’s ook bezitten. Voor film ontbreekt nogal wat, geen volledige Manual mode.
Mocht je meer willen, vooral binnen, is een 1.7 lens een goede aanvulling.

Pluspunten

• Klein / handzaam
  • Verwisselbare lens
  • Opklapbaar scherm
  • Accu in camera laden
  • Prijs (ouder model)

Minpunten

• Onlogische menu keuzes
  • Capaciteit batterij
  • Focus geluid kit lens (bij filmen)
  • Geen externe microfoon ingang
  • Geen flitsschoen

Randy 02-12-2018

Super goede ervaring

Ik heb een panasonic gx800 met extra lens bij kamera express gekocht. Goede service goede prijs nette communicatie. Ik ben heel blij met deze camera. Prachtige foto's. Mooie filmpies. Heel snel. Super

Pluspunten

• Snel
  • Licht
  • Fotokwaliteit
  • 4k video

Remco B 29-11-2018

Prima handzame camera met goede prijs-kwaliteitsverhouding

De GX800 is een prima prijs-kwaliteits product. In het eerste opzicht oogt hij goedkoop vanwege de plastic afwerking, maar dat is snel vergeten door zijn mogelijkheden en foto kwaliteiten.
Veel opties en duidelijke menu's maken het werken met deze camera prettig.
En een groot plus punt, laden met een standaard Micro USB kabel, direct in de camera. Geen externe lader op 230V nodig! Puik

Pluspunten

• Compact
  • Handzaam
  • Prijs
  • Verwisselbare Lens
  • Accu in-camera laden met micro-USB

Minpunten

• Goedkope (plastic) feel
  • Standaard lens 12-32 niet super

sjanny 06-10-2018

compacte camera met veel mogelijkheden.

goede prijs kwaliteit verhouding, meer mogelijkheden als mijn spiegelreflexcamera maar veel compacter en daarom makkelijk mee te nemen en te gebruiken.

Pluspunten

• compact
  • prijs kwaliteit

Sven 20-02-2018

Lumix GX-800 super camera!

Nadat mijn Panasonic tz60 een val uit mijn hand niet had overleefd, toch uiteindelijk weer gekozen voor een Panasonic lumix. Zeer goede beoordelingen , veel functies, een geweldig makkelijke app en het voelt stevig aan.

Pluspunten

• Gebruiksgemak
  • Prijs
  • Diverse functies

Anja 01-02-2018

Mooi stoer apparaat!

Na een spiegelreflexcamera ben ik overgestapt naar een compactcamera omdat de spiegelreflex meer in de kast lag dan dat ik hem ergens mee naar toe nam. Tegenwoordig is het natuurlijk makkelijk foto's maken met je mobiel. Het werd de Panasonic TZ70; we hadden al een oudere (TZ3) en die beviel prima maar werd inmiddels door onze dochter gebruikt. Helaas kon ik niet overweg met de TZ70; kreeg er totaal geen scherpe foto's mee dus alles werd op de automatische stand gedaan. Ik baalde goed van de niet zo mooie foto's en dus heb ik hem een goed jaar later weer verkocht. Nu wilde ik de overstap maken naar een systeemcamera. Het gemak van een compactcamera, maar met de functies van een spiegelreflex. Wel weer Panasonic omdat ik weet dat de beeldkwaliteit en kleur gewoon goed is. Ik kwam uit bij de GX800 met de 12-32 kitlens. De recensies waren veelbelovend dus deze uiteindelijk gekocht bij Kamera Express. Hij is gisteren binnengekomen; vanochtend wat mee gespeeld. Wat een tof ding!! De foto's binnen in huis zijn op de A-stand met ISO3200 en zonder flits al velen malen beter dan de foto's die ik maakte op de automatische stand met de TZ70. Helaas is het geen weer om buiten foto's te maken, maar ik kan niet wachten om dat te gaan proberen! De selfiestand dmv het opgeklapte scherm is een erg leuke toevoeging! Ik ben tot zover erg blij met mijn aankoop! Wel moest ik hem alweer opladen want na 2 uur spelen met instellingen en foto's maken en via wifi verzenden, was de accu alweer bijna leeg.

Pluspunten

• groot scherm, touchscreen
  • opklapbaar scherm
  • stoer uiterlijk

Minpunten

• geen zoeker
  • accu snel leeg
  • accu opladen in toestel met netsnoer

Jeroen 31-07-2017

Kleine krachtpatser

Ik was altijd gewend foto's met mijn mobiel te maken. Niets mis mee, maar ik wilde meer mogelijkheden en een betere beeldkwaliteit in een compact jasje.
Veel reviews gelezen en menig filmpje op YouTube bekeken.
Uiteindelijk is de keuze gevallen op de GX800.
Nu een paar maanden in mijn bezit en ik ben er blij mee. Makkelijk mee te nemen en levert mooie beelden.

Wat bevalt:
* kantelbaar touchscreen
* goede beeldkwaliteit
* makkelijke automatische modus
* veel opties
* compact

Wat bevalt minder:
* accu snel leeg
* veel opties; niet intuïtief te bedienen

Pluspunten

• Touchscreen
  • Beeldkwaliteit
  • Opties

Minpunten

• Accuduur

efenco 19-07-2017

camera met veel mogelijkheden

Ik zocht een toestel om mee te kunnen nemen op vakantie. Dus een klein formaat, in het bezit van wifi en met veel mogelijkheden. De Panasonic DC-GX800 biedt deze mogelijkheden. Ik vond het even puzzelen om wifi op orde te krijgen, maar na installatie kun je foto’s delen met anderen. Het toestel biedt allerlei programma’s zoals kinderfotografie, zacht portret, sport, landschap, monochroom, sepia, ... en voor de liefhebber een optie om slank te maken (enkel op foto). Het scherm van het toestel heeft een kantelbaar scherm, zodat je over mensen heen makkelijk een foto kunt maken. Klap je het scherm volledig uit, dan wordt de selfiemodus geactiveerd. Wat mijn favoriete optie is. Ook leuk is het panoramashot. Waar ik vroeger zelf aan de slag moest, doet de camera nu automatisch. Zowel bij het maken van foto’s als bij het filmen levert de camera scherpe beelden met mooie kleuren. Extra pluspunt is de post focus. De camera maakt dan meerder foto’s, waaruit je kan kiezen bij de bewerking. Zodoende krijg je altijd je perfecte foto. De camera biedt dus voldoende mogelijkheid waardoor het zeker de moeite waard is om aan te schaffen.

Pluspunten

• selfiemodus
  • post focus programma
  • kan worden uitgebreid met andere lenzen
  • retro

Minpunten

• prijs
  • puzzelen om wifi actief te krijgen

Geel 16-07-2017

Sublieme mogelijkheden in een klein toestel!

Wat een opties! Maar daar had ik deze camera ook op uitgekozen natuurlijk. Ik hou ervan de natuur te fotograferen en mensen of dieren die snel bewegen. Maar geen zin in het altijd meenemen van een spiegel(loze)reflex camera. Deze camera is een erg lichtgewicht systeemcamera met erg veel opties. Zo kun je in de P, A of M stand fotograferen; zit er een MFT sensor in, is de sportstand voorgeprogrammeerd, en zitten er in de auto stand heel veel handige mogelijkheden onder de knop waar je dan niet meer moeilijk voor hoeft te doen. Heel goed werkt overigens ook de slank versie; ik zie er gelijk een stuk beter uit. Wil nooit meer met een andere camera worden gefotografeerd :-).
Maar ook wanneer je wat verder in het menu wilt, focus stacking kan, achteraf scherpstellen is een optie, 4k fotograferen idem - zit gewoon een functieknop bovenop de camera -, via wifi de foto's overhalen naar je telefoon is mogelijk. Heel veelzijdig qua mogelijkheden. Ik heb nog lang niet alles geprobeerd... maar tot nu toe (ca 14 dagen in bezit) erg tevreden!
Wel ga ik sparen voor meer lenzen; meer zoom en bij voorkeur lichtgevoeliger. Maar er zijn nu al 29 lenzen van Panasonic/lenzen die erop passen, dus dat moet wel goed komen!
kortom: super lichtgewicht camera; super resultaten; super uitgebreid qua menu en super veel mogelijkheden om er losse lenzen bij te kopen. Voor mij bijna perfect.
ik mis een viewfinder en heb bedenkingen of de camera stabiel genoeg is bij meer telelens. Maar dat heb ik nog niet kunnen testen.

Pluspunten

• lichtgewicht
  • mogelijkheden zijn enorm
  • selfie/vlog stand
  • flitser ingebouwd
  • goed touch scherm

Minpunten

• geen viewfinder
  • stabiliteit bij zoom valt tegen

efenco 10-07-2017

Retro toestel perfecte selfiemaker

Een camera die meer kan dan een compact camera, maar niet zo groot als een spiegreflexcamera? Gevonden in de Panasonic DC-GX 800. De retrostijl sprak me direct aan. Het formaat nog meer; hij pas makkelijk in een damestas, om zo altijd een camera bij de hand te hebben. De camera heeft alle standaard opties en instellingen die je op een camera verwacht, plus meer. Zo kun je foto's in raw maken. Camera heeft extra instellingen om creatief foto's te kunnen maken zoals soft portret, monochroom, sepia, ... Scherm is volledig kantelbaar, handig als je vanuit een hoog standpunt wilt fotograferen en tegelijkertijd wil zien wat je fotografeert. Leuk is de selfie modus, welke automatisch wordt geactiveerd als het scherm wordt gekanteld. Eindelijk een goede selfie en makkelijker te maken dan met een telefoon. Camera heeft ook een slimming functie (slanker maken). Camera is zo gevoelig en snel, dat ik ook een paar keer per ongeluk foto's van de grond heb gemaakt. Camera kan via WiFi worden gekoppeld met een telefoon. Zodat je foto's kan plaatsen op internet. Ik heb de camera pas een paar dagen. Wennen is de lens, waarmee je handmatig moet inzoomen. Toestel heeft zoveel mogelijkheden dat ik nog niet alles heb uitgeprobeerd. Zeker een aanrader voor zowel de makkelijke fotograaf als de creatieve fotograaf.

Pluspunten

• compact formaat
  • kan worden uitgebreid met lenzen
  • selfiemodus

Minpunten

• in en uitraaien lens
  • prijs

Sandy 09-07-2017

Mooie camera met veel opties

Prachtige camera om te zien. Mooi duidelijk touchscreen scherm.
Zeer veel opties, duurt een tijdje vond ik, voordat ik er een beetje wijs uit kon.
Er zit Wi-Fi op, dat vind ik helemaal geweldig!
Je kunt met een app op je smartphone meteen je foto's doorsturen naar je telefoon, ideaal!
Ook selfies zijn heel makkelijk te maken door het kantelbare scherm.
Al met al een mooie camera met veel opties, maar hij had van mij zeker wat goedkoper mogen zijn.

Pluspunten

• veel opties
  • Duidelijk scherm
  • Wi-Fi

Minpunten

• Duurt even voor je de camera door hebt
  • Lens werkt handmatig

PatFlem 07-07-2017

Klein formaat met veelte veel functies

Ik heb de camera nu een paar dagen tot mijn beschikking. De camera is klein van formaat en ziet er mooi uit. Bij het opstarten kom je meteen terecht is een zee van opties. Je raakt dus al snel de weg kwijt. Het heeft mij meerdere dagen gekost om de flits te activeren. Omdat er dus zoveel opties zijn is het lastig de belangrijkste functie te vinden. Erg jammer want de camera is wel lekker compact en makkelijk mee te nemen. Het andere nadeel is dat je een los klepje heb voor de lens. Die zit niet vast met een touwtje, je kan het dus gemakkelijk kwijt raken. De prijs van deze camera is ook erg hoog. Als ik nog een keer de keuze mag maken zou ik eerder een betere camera kiezen en dan iets meer bijbetalen. Het is wel een leuke camera om mee te experimenteren. Of als hobby fotograaf zou dit oom voldoende zijn.

Pluspunten

• Selfie scherm
  • Layout
  • Formaat

Minpunten

• Te veel opties
  • Scherp stellen gaat moeilijk
  • Megapixel

Björn 29-04-2017

Groot omklapbaar scherm

Ik heb deze camera nu een paar weken in gebruik en moet zeggen dat het een geweldige camera is! Zeker aan te raden voor beginners, zoals ik, doordat hij erg gebruiksvriendelijk is. De camera zit gelukkig niet boordevol met knopjes waardoor hij makkelijk te bedienen is en dus zelfs voor een beginner in de fotografie zeer makkelijk te bedienen en in te stellen is. De camera is mooi klein waardoor hij gemakkelijk overal mee naartoe te nemen is als je op pad gaat. Waar mijn oog ook zeker op was gevallen, was het mooie retro uiterlijk van de camera. Schitterend kan ik wel zeggen! En in één handomdraai heb je het vernuftige, tevens touch screen schermpje aan de achterzijde, omgeklapt waardoor je super handig je ultieme “selfie” kunt “vastknippen” met onder andere 4K kwaliteit. Wat ook zeker het vernoemen waard is, is dat je dankzij de “Panasonic Image App” via je smartphone deze super mooie gadget kunt besturen! Ook leuk meegenomen toch?!

• Groot scherm
  • Handige bediening

Easterbierrum 29-04-2017

Leuk toestel met veel mogelijkheden

Leuke camera, handig om mee te nemen met veel extra functies. Tot nu toe lukken de foto's die ik binnen maak niet omdat ik de flitser niet aan krijg. Het uitklappen lukt wel maar verder kom ik, ondanks het lezen van de gebruiksaanwijzing en zoeken op internet, niet.
Foto’s waarbij ik voldoende licht heb en buitenfoto's zijn mooi. Er zit geen zoeker op de camera waardoor foto’s via het kleine scherm gemaakt moeten worden. Bij zonlicht is het niet altijd even duidelijk. Toestel maakt mooie scherpe foto’s. Het objectief van 12-32 is niet geweldig.
De gadgets zoals sterfilter, kleuraccent en wifi zijn leuk en snel te bedienen.
Kortom: een leuke camera maar voor mij niet als hoofdcamera.

Pluspunten

• kantelbaar scherm
  • scherpe foto's
  • veel mogelijkheden

Minpunten

• zoommogelijkheden
  • klein scherm
  • gebruik flitser

Wollis 24-04-2017

Compacte camera met veel opties!

Ik heb de camera gekocht omat mij de Panasonic DC GX 800 een goede camera leek om makkelijk overal mee heen te nemen.

Geweldig vond ik de selfie modus. Het touch-screen van de camera is draaibaar en zo kan je deze omhoog doen en het scherm draaien, zo zie je jezelf op de foto staan. Zodra je de juiste positie hebt gevonden hoef je alleen nog op de knop te drukken.

Er is ook een wifi functie die ik ook erg handig vind, vooral als je op reis bent. Je verbind met je mobiel en kiest de foto’s uit die je naar je mobiel wil sturen. Ik had wel wat tijd nodig om uit te vinden hoe deze functie werkt en vond het in begin ook echt vermoeiend maar toen ik eenmaal wist hoe het moest, kon ik makkelijk en snel foto’s naar mijn vrienden en familie thuis sturen.

Erg fijn is ook de post-focus optie, waarmee je gewoon een foto maakt en later nog kan bepalen waar je de focus wil leggen. Je kan dus later nog de scherpte instellen en kiezen of je de achter- of voorgrond wil scherp zetten.

De kwaliteit van de foto’s is super en de kleuren komen mooi naar voren, echter heb je hiervoor ook nog verschillende opties om gebruik van te maken.

Het is jammer dat de camera wel wat kwetsbaar is en er ook geen tasje standard in het pakket zit.

De panasonic iss zeker een aanrader als je op zoek bent naar een kleine compacte camera met veel opties.

Pluspunten

• touch screen
  • makkelijke bediening
  • selfie modus

Minpunten

• standard zit geen bescherm tasje bij
  • kwetsbaar

charrlottestorij 20-04-2017

Gebruiksvriendelijke camera

Een hele fijne camera die goed in gebruik is. Het uitklapbare schermpje is handig tijdens het maken van foto’s en maken van video’s. De lens die helpt met in en uit zoomen werkt makkelijk. Scherp stellen en focussen gebeurd automatisch. Na het maken van de foto kan je hem meteen delen via de handige WiFi functie en kan je de foto na bewerken. Deze camera is ook perfect geschikt voor het maken van foto’s in het donker. Het aller fijnste is dat je met een makkelijk touch systeem je foto kan in en uit zoomen, na kan bewerken en er verschillende kleur resoluties aan kan toevoegen. Hartstikke fijn!

Pluspunten

• gebruiksvriendelijk
  • WiFi functie
  • scherp stellen gebeurd automatisch
  • handig uitklapbaar scherm

Minpunten

• zware camera

charrlottestorij 18-04-2017

fijne, gebruiksvriendelijke camera

Ik heb deze camera nu een paar dagen in bezit en hij beviel meteen erg goed! De camera is gebruiksvriendelijk. Stelt gemakkelijk scherp en je kan simpel met de lens in en uit zoomen. Scherp beeld, leuke video functie.

Pluspunten

• gebruiksvriendelijk
  • extra omklap schermpje
  • fijne video kwaliteit

Minpunten

• zware camera

Ronnie 11-04-2017

Mooie en goede camera, met wat onhandigheden

Top foto’s met een super snelle camera. Alle opties zitten er op, en nog meer. Je kan simpel en makkelijk de warmte instellen, je kan het scherm gebruiken als ontspanner om snel foto’s te maken. Dit zijn mooie elementen aan de camera. Die ik zelf wel helaas iets te zwaar vind, in ieder geval zwaarder dan ik verwacht had.
Ook zitten er erg veel knoppen op, waarvan ik nog niet bij alle weet wat ik er mee moet doen. De camera kan je met een gerust hart uitgebreid noemen wat dat betreft. Ik heb er op dit moment voornamelijk simpel mee gespeeld en nog niet echt heel veel echte foto’s gemaakt. Ik wil eerst goed kijken hoe alle menu’s en instellingen te bedienen zijn. Dit gaat redelijk snel en aardig voor de handliggend.
Het scherm is top. Ik gebruik het niet echt voor de selfie modus, al is het wel handig dat je het schermpje omhoog kan klappen. Belangrijk vind ik in iedere geval dat het beeld scherp is, er is namelijk geen andere zoeker op de camera.
Grootste minpunt vind ik de toegankelijkheid van de usbpoort en hdmi poort. Die is niet super, het dekseltje dat deze poorten afdekt kan je niet heel ver open klappen en dat is wat vervelend. En de lensdop is los, die raak je dus snel kwijt.

Pluspunten

• Formaat
  • snelheid

Minpunten

• lensdop
  • lens
  • nekkoord

L.Okken 10-04-2017

Top camera, vele mogelijkheden en prachtige foto's!

Wat een fijne camera! Na de afgelopen jaren vooral foto’s te hebben gemaakt met de camera van mijn telefoon is deze camera een verademing!
Er ligt een systeemcamera van Fujifilm in de kast maar die is toch echt te groot om zomaar even te pakken. Ook vallen de foto’s uit die camera me tegen. De foto’s die de Panasonic maakt echter zijn echt subliem qua kwaliteit!

Nadeel vind ik de losse lensdop, die raak je gemakkelijk kwijt. Ook is de camera natuurlijk aan de prijs.

Maar, de camera heeft behoorlijk wat voordelen! Zoals gezegd de kwaliteit van de foto’s, de wifi connect mogelijkheid met je telefoon, de vele opties, het gebruiksgemak en het touch scherm vind ik grote voordelen! En laten we het compacte design niet vergeten.

Gebruikte functies
Ik heb vooral op de automatische stand foto’s geschoten en die worden echt heel mooi! De kleuren zijn prachtig en ook de focus vind ik super. Uiteraard heb ik ook gespeeld met de vele aanwezige standen, zoals het maken van een zwart-wit foto met 1 kleur die aanwezig is in de foto. Grappig! Ook de selfie-functie uiteraard getest; alleen, met mijn man, met de kinderen en ook de kinderen alleen even laten testen. Leuk! En ook mijn kinderen konden prima een foto maken; simpel dus!
Het is erg handig dat je de camera kunt koppelen met een app op je telefoon en zo de mooiste foto’s op je telefoon kunt zetten en uiteraard kunt delen via whatsapp of op social media.

Conclusie:
Na 1 week gebruik ben ik zeer enthousiast. Mooi compact zodat hij gemakkelijk mee genomen kan worden, goede kwaliteit foto’s en gemakkelijk in gebruik! Ik speel graag nog even verder :)

Pluspunten

• wifi
  • design
  • kwaliteit foto's
  • mogelijkheden

Minpunten

• losse lensdop
  • prijs
  • geringe zoom met standaard lens

Soes 16-03-2017

Touchscreen, veel opties

Prachtig ding! Touchscreen, kantelbaar scherm, licht in gewicht, echt een prachtige behuizing. En de inhoud doet zeker niet onder. Mooie kleuren, makkelijk scherpstellen en handige bediening. Het toestel heeft erg veel opties, die je makkelijk kunt vinden onder iedere stand. En daarnaast zijn ook alle opties die je op een spiegelreflexcamera vindt, op dit toestel in te stellen. Of je nu je sluitertijd, ISO, witbalans of scherpte-diepte wil aanpassen, het kan allemaal.

Ik koos voor dit toestel omdat ik wel alle opties wilde van een spiegelreflex, maar niet constant zo’n zwaar ding mee wilde zeulen. Daar is dit toestel dus perfect voor. Goede kwaliteitscamera, die erg mooie foto’s maakt. Hij heeft zelfs WIFI, waarmee je foto’s kan delen zonder ze ooit op de computer te zetten. Het enige nadeel is dat ik daar in het begin een beetje moeite mee had, het instellen van WIFI en het aanmaken van een Panasonic-profiel. Verder ben ik zeer tevreden en verwacht ik in de toekomst nog vele mooie foto’s met dit toestel te maken.

Amsterdamcitizen 08-03-2017

Veelzijdig lichtgewicht camera

Deze camera heeft opties en mogelijkheden genoeg:
- selfie's zijn een eitje met deze camera
- je filmt in 4K
- heel veel mogelijkheden om filters toe te passen
- lichtgewicht en daarom erg handzaam
- batterij gaat lang mee
- touchscreen

Je kan prima foto's maken met deze camera, zonder al teveel gedoe. Gemakkelijk stuur je je foto's via WiFi naar je smartphone, love it! Touchscreen is ook erg fijn.

Eigenlijk een hele fijne camera maar EUR 550,- vind ik veel geld voor een dergelijke camera. Voor stukken minder koop je een camera met dezelfde opties en functies.

De camera oogt supertof en zelfs retro dus hartstikke cool voor de hipsters. Door zijn lichtgewicht voelt ie wel een beetje aan als een wegwerpcamera.

Pluspunten

• Touchscreen
  • Scherpe foto's
  • Functies
  • Foto's makkelijk versturen via WiFi

Minpunten

• Prijs
  • Meegeleverde lens
  • Lensdopje

Maaike 26-02-2017

Een te gekke camera!

De camera heeft een prachtig design, waardoor ik direct verliefd ben geraakt op deze camera. De vele mogelijkheden maken het mij alleen wel lastig. De moeilijkheid zit hem in het terugschakelen van deze functies. Dit koste mij wat moeite om dit door te hebben, waardoor ik veel foto's in het sepia aan het maken was doordat ik de instelling er niet af kreeg.

Je denkt altijd snel dat je een rechte foto maakt. Deze camera heeft de functie dat hij laat zien of je beeld recht is. Echt heel fijn. Mijn foto's zijn nu niet meer schreef. (Hier kwam ik vaak achter wanneer ik de foto's op de laptop aan het bekijken was)

De 4K functie is geweldig! Ik heb een kat die er van houdt om gekke fratsen uit te halen. Met een gewoon fototoestel ben ik vaak te laat en heb ik een bewegende foto. Door de 4K optie aan te zetten, kan ik meerdere foto's maken van de kat. De juiste foto zat er voor mij dan ook gelijk tussen.

De camera is makkelijk te verbinden met de telefoon, waardoor ik snel de gemaakte foto's op mijn telefoon kon zetten. Leuk om de scherpe en prachtige foto's, die ik heb gemaakt van mijn dochtertje, op mijn telefoon te hebben. Het bespaart mij in ieder geval een hoop tijd en gedoe met het overzetten.

Pluspunten

• Kantelbaarscherm
  • Touchscreen
  • 4K opties
  • Wifi verbinding
  • Verwisselbare lens

Minpunten

• Moeilijk terug naar standaardinstelling

Linda 26-02-2017

Prachtige foto's schieten als een pro

Ik heb de camera inmiddels een week in mijn bezit en ik ben werkelijk waar helemaal betoverd door de talloze mogelijkheden van deze compacte, maar grootse camera. In het begin zelfs overweldigend, maar na gewoon op pad gaan en foto's maken en alle (vele) verschillende opties uit te proberen, begint de camera echt te wennen. Touchscreen is groot en werkt goed en snel, uitklapbare flits is fijn zodat die niet altijd in het zicht is, uitklapbaar display is ook erg handig voor de selfies! Wifi optie is mogelijk om foto's naar andere apparaten te sturen en ja de 4K modus.. echt fantastisch! Ik was altijd jaloers op de professionals met een mooie spiegelreflex camera, maar met deze camera doe je daar echt niet voor onder. De camera voelt wel zwaar aan, maar dat kan ook niet anders met al deze mogelijkheden die de camera biedt. Het design is ook erg gaaf. Het koordje dat wordt meegeleverd maakt de look helemaal af. Grappig opties op de camera: Slanke stand (laat mensen er slanker uitzien) en de Gave huid stand (laat gezichten er helderder uitzien en laat de huid zachter lijken). Geweldige camera.

Pluspunten

• Kwaliteits foto's
  • Formaat camera (look)
  • 4K optie
  • Vele mogelijkheden van de camera
  • Uitklapbaar display

Minpunten

• Te veel mogelijkheden

Richard B 26-02-2017

Fijne compact camera, top kwaliteit

Sinds een week ben ik in het bezit van de Panasonic Lumix DC-GX800 en ben zeer enthousiast over mijn keuze voor de camera. Waar ik normaal gesproken gewend was aan spiegelreflexcamera's is dit mijn eerste compact camera. Het was in het begin even wennen met de grip op de camera welke nu iets minder verbouwd aanvoelde. Echter belemmerd mij dit niet om eenvoudig erg leuke foto's te kunnen maken. Alvorens de camera te gebruiken heb ik veel tijd genomen om de handleiding te bestuderen, hierdoor heb ik nu een volledig beeld van de mogelijkheden van deze camera. Zonder deze door te nemen zul je snel voorbij gaan aan de vele functies en instellingen van de camera. Dit zijn er namelijk in iedere stand erg veel. Zonde om hieraan voorbij te gaan. De camera is uitgerust met een erg mooi en helder groot touchscreen welke erg goed te bedienen is (zelfs met grotere vingers). Het scherm kun je aanpassen in stand om zo ook foto's vanuit een lagere hoek te schieten. Verder biedt de camera en selfie functie dit middel van het volledig omklappen van het scherm. Erg fijn is dat de camera is uitgerust met WiFi waardoor je foto's naar je smartphone of computer kunt sturen. De eerste keer dat ik de verbinding wilde opzetten kostte mij nog wel wat moeite, dit doordat er een groot aantal mogelijkheden en keuzes worden gegeven om de verbinding tot stand te krijgen. Als je het eenmaal hebt staan en weet hoe het moet is het erg eenvoudig en handig in gebruik.

Pluspunten

• Groot touch screen
  • Selfie functie
  • 4K foto functie

Minpunten

• Klein bereik
  • WiFi functie lastig

Pieter de Vries 24-02-2017

Mooi vormgegeven camera met heel veel mogelijkheden

Super leuk vormgeven camera met heel veel instel mogelijkheden....
Je kunt de noodzakelijke foto instellingen (sluitertijd, diafragma/ISO etc) simpel instellen maar je kunt ook ingewikkelde instellingen makkelijk vinden, RAW, Post focusing, zelfs mbv wifi verbinding maken met bv je smartfoon (middels een App) is kinderlijk eenvoudig en best handig...

Pluspunten

• Sensor kwaliteit
  • Instel mogelijkheden

Minpunten

• Instel mogelijkheden
  • Filits bedienings knop