Fujifilm X T20 + XF 18-55mm F 2.8-4 R LM OIS zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 7 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Fujifilm X T20 + XF 18-55mm F 2.8-4 R LM OIS zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Michiel 29-12-2019

Prima Camera

Uitstekende camera waarmee ik mijn beelden prachtig kan documenteren. Goede en prettig te hanteren zoomlens.

Pluspunten

• degelijk
  • goede prijs/kwaliteit

Minpunten

• geen

Rob 27-12-2018

Fijne camera met handige bediening, ook voor de niet pro

Lang getwijfeld om iets met fotografie te gaan doen. Na een weekend test-draaien met een geleende X-T20 de knoop doorgehakt en er zelf een aangeschaft.
Ik ben zeker geen pro; De knoppen en menu is na enig studeren makkelijk te bedienen.
Al vrij snel erg mooie foto's met de standaard programma's kunnen maken; nu aan het experimenteren met diafragma en belichting...

Pluspunten

• Bediening
  • Uiterlijk
  • Kwaliteit

Minpunten

• Greep

1978 22-12-2018

Mooie camera met bedieningsgemak

Na lange tijd besloten om eens echt iets met fotografie te doen. Bij Kamera Express raade ze mij de XT-20 aan. Op internetsites kreeg deze camera goede reviews dus heb ik uiteindelijk besloten om voor deze camera te gaan. De camera is mooi en niet zwaar. Het kantelbare scherm is fijn. Ik ben een echte beginner en dan is het soms moeilijk om.te begrijpen wat er met de diverse termen in de handleiding wordt bedoeld. Maar mbv een fotografieboek kwam ik er wel uit. Ik heb zelf het boek gekocht wat speciaal voor de XT serie is geschreven. Wat handig is is dat je ook een eigen menu kunt samenstellen met daarin je meest gebruikte functies. Ze zijn dan makkelijk voor handen.

Pluspunten

• Licht
  • Handig in gebruik
  • Mooie vormgeving

Minpunten

• Voor beginner de handleiding soms ingewikkeld
  • Accu (koop er een extra)

anissa 24-11-2018

Fijne instapcamera

Bij kamera express heel fijn geholpen met de aankoop van een fijne instapcamera. Het is een fijne handzame camera, die makkelijk overal mee naartoe kan en waar ik lekker mee kan oefenen met goede kwaliteit foto's.
Ik vind het fijn dat ik kan uitbreiden met verschillende lenzen, zodat ik echt mee kan groeien en daar niet perse een nieuwe camera voor hoef te kopen. Het is ook erg prettig dat Fujifilm ook steeds weer firmware updates beschikbaar stelt en deze zijn makkelijk en gratis te downloaden en op je camera te zetten!

Hanno 19-06-2018

Mega-scherp en leuk om mee te werken!

Het was tijd om te upgraden; al jaren gebruikte ik de 1100D. Een upgrade binnen de Canon-familie zou te prijzig worden, daarom zocht ik naar alternatieven.
Een collega wees mij op de systeemcamera's van Fujifilm. Al snel kwam ik terecht bij de X-T20, met zijn vele megapixels, snelle burst en heldere foto's moest dit hem worden!
Na een aantal weken intensief testen kan ik volmondig zeggen: Wat een apparaat!

Hij is relatief licht in gewicht, stelt snel en goed scherp. De Fuji heeft alle modernste middelen aan boord zoals WiFi, een app (weliswaar vrij basic, maar effectief) en alle knoppen zijn zelf in te regelen. Vrijwel alles wat je nodig hebt tijdens het fotograferen kun je fysiek adhv knoppen of ringen verstellen. Dit maakt het fotograferen echt super! De foto's zien er fantastisch uit!
De XF-lens (18-55mm) maakt mooie scherptediepte door het relatief grote diafragma. De diafragma-ring is super om mee te werken.
Echter, als het voor een leek te moeilijk wordt, kun je altijd heel eenvoudig door een druk op de knop in de automatische modus... en ja, ook dan maakt de camera prachtplaatjes!

Nadeel van de Fuji is de kleine grip, maar hiervoor heb ik een adapter (oorspronkelijk gemaakt voor de X-T10) gekocht. Ook gaat de batterij snel leeg, omdat alles elektronisch gebeurd. Enkele extra batterijen (off-brand) lossen dit probleem op.

Wil je iets lichts, met veel opties, niet te duur en waarmee je heerlijk kunt raak-schieten; kijk dan eens naar de FujiFilm X-T20.

Pluspunten

• lichtgewicht
  • mooie kit
  • veel opties
  • scherpe foto's met practige kleuren
  • alle settings zijn met knoppen te bedienen

Minpunten

• battery-life
  • ligt niet fijn in de hand