Panasonic DMC-G80 + 14-140mm Lumix G Vario Power OIS ASPH - Reviews

Bekijk 1 andere uitvoering

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Panasonic DMC-G80 + 14-140mm Lumix G Vario Power OIS ASPH op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,4

Hans Sampers 22-12-2019

Mooie handzame camera

Heb de Panasonic DMC-G80W met de 14-140mm F/3.5-5.6 lens gisteren gekocht bij Camera-Express. Een goed in de hand liggende camera met een breed inzetbare lens. Hand en prettig om mee te nemen bij trackingtochten.
Een zeer behulpzame en meedenkende adviseur bij Camera-Express, want aangezien ik slechts voor 1 lens wilde gaan met een breed bereik werd mij ook de Panasonic FZ2000 aangeboden, de body was groter en lag mij niet zo prettig in de hand. Ook al was de FZ2000 aantrekkelijker geprijsd, toch ben ik voor de G80 gegaan.

Pluspunten

• relatief compact
  • prettig in de hand liggende camera
  • in combi met lens handig bij tracking tochten

Minpunten

• nog geen ervaring mee opgedaan

Aad 24-07-2019

Technisch hoogstandje

Ik was op zoek naar een nieuwe camera ter vervanging van mijn oude Canon 350D.
Daarbij twijfelde ik nog tussen de Panasonic DMC G7 en de G80 met de 14140 lens.
Dit in verband met het gewicht en prijsverschil. Maar bij de G80 + 14140 lens was er een extra inruil bonus van € 150,-. Waardoor het toch de G80 geworden is met zijn superieure techniek. En uiteraard gekocht bij Kamera Express.

Pluspunten

• Superieure techniek
  • Zeer degelijk
  • Spat en stof dicht

Minpunten

• Bediening leren kost veel tijd

Wilma van As 25-06-2019

Complete lichtgewicht systeemcamera

Ruim 10 jaar uitermate tevreden geweest met een Canon spiegelreflex-camera, maar toch op zoek gegaan naar een lichtgewicht camera welke voorzien is met oa. wifi en filmen.
Toen ben ik mede door goed advies uitgekomen bij de Panasonic Lumix DMC-G80HEG-K Body + 14-140mm/f3.5-5.6 Black. Een zeer gebruiksvriendelijke en toch uitgebreide systeemcamera welke haarscherpe foto's maakt en goede kwaliteit filmbeelden. Heb deze camera al enkele dagen in bezit en sta versteld van de snelheid waarmee je opname's achter elkaar kunt maken. Met een bijbehorende app is deze camera ook op afstand te bedienen middels je telefoon of tablet. Wat voor mij vooral een groot pluspunt is, is dat de camera inclusief lens minstens de helft weegt van de Canon EOS inclusief EF-S 55-250 lens, en dat ik niet steeds hoef te wisselen tussen de 18-55 en 55-250 lens, omdat het bereik van deze 2 lenzen gelijk staat aan de 14-140 mm. Een camera met een top kwaliteit-prijs verhouding. Dit is een echte aanrader voor elke fotograaf.

Pluspunten

• Licht gewicht
  • Snelle opname's
  • Scherpe filmbeelden
  • Kwaliteit-Prijs verhouding

Minpunten

• nog niet kunnen vinden

Art-Foemi 19-05-2019

Robust en Ergonomische Systeemcamera Lumix DMC-G80H

Wilde graag een familie camera aanschaffen die iedereen binnen de familie kan bedienen. Ik denk dat in deze Panasonic gevonden te hebben. Ik heb tevens diverse sites bekeken en vergeleken en de recensies zijn goed en dat tegen een betaalbare prijs. Ik heb de Canon M5 de Minolta Mark 3 en de Panasonic vergeleken wat mij direct opviel is de robuuste uitstraling. Dit in combinatie met een grotere lens en een leuke inruilkorting heeft mij besloten voor de Panasonic te gaan. De bediening van een Panasonic is mij niet geheel ongekend omdat wij al een compact camera hebben en die voldeed ook aan onze verwachtingen. De eerste foto's die wij hebben gemaakt voldoen aan de verwachtingen en er zijn genoeg andere instellingen om te proberen maar daar gaan wij zeker de aankomende periode achter komen.

Pluspunten

• Robust
  • Ergonomisch
  • Bedieningsgemak

Minpunten

• Nog niet tegengekomen

Elar 27-12-2017

Mooie camera, spatwater dicht en niet te zwaar

Deze camera ligt prettig in de hand en is niet al te zwaar. Als leek weet ik nog lang niet alle functies te benutten, dat komt hopelijk de komende weken, maar de eerste foto's genomen in de automatische stand zijn prima. Goede flitser en handig dat het scherm in allerlei standen gekanteld kan worden. Ik ben een ultrazoom camera gewend en zag op tegen het wisselen van lenzen maar dat valt erg mee.

Pluspunten

• licht gewicht
  • stof en spatwater dicht