Panasonic Lumix DMC-G80 - Reviews

Camera type
systeemcamera (body)
Filmen in full-HD
Filmen in 4K Ultra-HD

Beoordeling op basis van 3 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

ElmaVes 23-09-2017

Licht in gewicht krachtpatser

Na diefstal van mijn canon d700 op zoek naar vervanger. Fan van dsrl maar toch gekozen voor deze licht in gewicht systeemcamera met ongelooflijk veel mogelijkheden die ik na 4 dagen nog niet allemaal onder de knie heb maar uitdagen tot ontdekken. Goede prestaties ook bij weinig licht

Pluspunten

• Gewicht
  • Snel
  • Goede prestaties ook bij weinig licht
  • Groot oculair

Peter 27-03-2017

Panasonic Lumix DMC-G80 met 12-60mm, een Toppertje!

Als vervanger van mijn Nikon D300 was ik op zoek naar een kleiner toestel met goede beeldkwaliteit. Vorig jaar na veel speurwerk een Panasonic LX 100 voor mijn vrouw gekocht. Voor mijzelf vond ik hem iets te compact, dus wederom even speuren op internet. Al snel kwam ik bij de Panasonic G80(M) uit. Dus op zoek naar reviews en tests, en wat ik al vermoedde: prima resultaten.
Perfecte combinatie met de 12-60 mm zoomlens, en als extra bonus body en lens zijn stof en (regen)waterdicht. Ik kan alle ins en outs wel beschrijven maar dan wordt het een lang verhaal, Google is je vriend. Het is gewoon een veelzijdige topcamera, voor een grote doelgroep.
Bij Kamera Express was hij even niet op voorraad, maar via een mail alert ben ik op de hoogte gehouden en een dag later had ik hem al. Top.

Pluspunten

• Beeldkwaliteit, zeer scherp
  • Zeer snelle autofocus
  • 4K filmen
  • stof- en waterproof
  • stabilisatie in body én kit lens

Minpunten

• Voor mij geen punt voor film geen koptelef. aansl.

gerie 12-01-2017

Kleine krachtpatser...

Ik was op zoek naar een vervangende camera voor mijn Olympus 4/3 camera's en na veel wikken en wegen besloot ik de Panasonic G80 aan te schaffen samen met de 12-60 lens.Deze camera heeft eigenlijk alles dat je je maar kunt wensen. Hij ligt goed in de hand en is 'weathersealed'!
De mogelijkheden zijn eindeloos en je kunt ook 4k filmen. De beelden zijn haarscherp en de autofocus is razendsnel. Ik kocht de camera bij Kameraexpres en kreeg daar een mooi aanbod. Goede service. Al met al ben ik heel tevreden en zal wel even nodig hebben om alles uit te proberen.

Pluspunten

• kwaliteit
  • snelheid
  • beeldkwaliteit
  • 4k filmen

Minpunten