Panasonic DMC-G80 + 12-60mm - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 2 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Panasonic DMC-G80 + 12-60mm op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Roos 21-08-2023

Mooie camera met veel functies

Geschreven voor: Panasonic DMC-G80 + 12-60mm

Ik ben erg blij met deze camera. Heeft heel veel functies, maar dat maakt hem niet moeilijk in gebruik. Het schermpje heeft af en toe een bugje, maar met aan- en uitzetten is het weer normaal. De lens vind ik erg fijn. Je kunt een aardig stukje zoomen, waardoor de lens veel mogelijkheden biedt. De camera houdt fijn vast. Ik heb zelf een extra batterij gekocht, omdat ik graag video's maak en het opladen van de batterij wel eventjes duurt.

Pluspunten

• goed vast te houden
  • makkelijk in gebruik
  • mooie kwaliteit foto's
  • Kit lens

Minpunten

• bugje in het scherm
  • batterijduur

Davide 15-07-2017

Lumix G80 Compact en veelzijdig zowel voor video als foto

Geschreven voor: Panasonic DMC-G80 + 12-60mm

Als vervanger voor mijn relatief oude Canon 60d zocht ik een compacte camera die zowel op video als fotogebied goed zou scoren. Ik twijfelde tussen de duurdere sony a6500 en de lumix g80.
Na een bezoek aan de Kamera Express in Utrecht (waar ze mij overigens echt top geholpen hebben!) was mijn keuze gemaakt. De lumix was qua prijs/kwaliteit de absolute winner. Leuk aan deze camera is dat hij compact is, maar toch de ergonomie heeft van een DSLR. Verder heeft hij veel leuke extra's als timelapse recording, postfocus, HDR, touchscreen, 4K video etc.
Natuurlijk is het even wennen met de Micro 4/3 sensor als je een APS-C gewend bent, maar tot nu toe merk ik absoluut geen tekortkomingen.
Kortom, ik ben erg tevreden!

Pluspunten

• goede stabilisatie
  • gebruiksgemak is top!
  • veel custom knoppen

Minpunten

• 'maar' 16 mp
  • geen 120 fps in HD