Fujifilm X-T2 + 18-55MM F2.8 - 4.0 zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Fujifilm X-T2 + 18-55MM F2.8 - 4.0 zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

9,6

dieter 10-07-2019

Fuji X-t2 prachtige camera

Deze camera is zeer goed van kwaliteit, camera ziet er niet alleen goed uit maar werkt ook uitstekend. De jpeg komen er zeer mooie uit. Het is een kleine systeemcamera maar heeft de prestaties van een krachtpatser. Wil je mooie foto's maken dan is deze camera zeker aan te raden. Kortom prijs = Kwaliteit. Zeker aan te raden. Gekocht bij Kamera Express te Dilbeek. Zeer goed geholpen met de keuze van mijn camera. Bedankt hiervoor en doe zo verder.

Pluspunten

• beeldkwaliteit
  • compact systeemcamera
  • wifi

Minpunten

• geen usb kabel meegeleverd

Karin 27-01-2019

Mooie foto’s

Ik ben heel blij met de camera plus de macrolens, scherpe foto’s en mooie kleuren. De camera weegt ook weinig vergeleken bij spiegelreflex

Marc 25-11-2018

Perfecte vervanger van DSLR camera!

Alle mogelijkheden van een spiegelreflexcamera! En meer!!!! Weet niet of ik mijn Nikon 7100 nog ga gebruiklen, we zullen het beleven. Heel veel zin om de T-X2 te gaan ontdekken.

Koen Streutker 23-02-2018

Wat je ziet is wat je krijgt

Het heerlijk grote scherm en alsmede de oogzoeker laten je van te voren de foto beoordelen zoals je deze graag hebben wilt. De voorbeoordeling op kleur, contrast en helderheid (dus de belichting) is gewoon geweldig goed. Je ziet heel goed over- en onderbelichting en je ziet heel goed hoe je deze corrigeert met de belichtingscorrectieknop die direct onder handbereik zit. Ook hoge lichten en dichtlopende schaduwen zijn gemakkelijk te corrigeren waarbij het histogram uitstekende diensten bewijst. Een topper is ook de diafragmaring op de juiste plaats op de lens. Het is een echte fotografencamera!

Pluspunten

• Het scherm
  • De oogzoeker
  • De instelmogelijkheden buiten het menu om
  • De draagbaarheid
  • De logica van het menu

Minpunten

• Nog iets snellere autofocus

Prog4Ever 28-07-2017

Subliem!

Na jaren met Nikon DSLR's te hebben gefotografeerd heb ik de DSLR uiteindelijk weggedaan en ben overgeschakeld op Fuji compacts (X70 en X100F). Deze compacts vond ik zo inspirerend dat ik mijn interesse in fotografie terugvond en toch weer een "DSLR-achtige" camera wilde hebben. Dat werd de Fuji X-T2. Heb ook de X-Pro 2 nog overwogen, maar dat is meer een rangefinder camera, en dan vond ik de X-T2 toch een betere aanvulling. Heb inmiddels zo’n tweeduizend foto's gemaakt, en wat kan ik zeggen: de X-T2 is subliem.

De bediening is “ouderwets” in de zin dat je geen draaiknop hebt waarmee je de camera op “automaat” kan zetten (zoals vrijwel alle DSLR’s), maar je stelt de key parameters (diafragma (via de lens), sluitertijd, ISO en belichtingcompensatie handmatig via draaiknoppen (en dus niet via onhandige menu’s!) in op de camera – waarbij je deze overigens alle wel weer op automaat kan zetten. Strict genomen kun je de camera dus wel als volautomaat gebruiken, maar daar is-ie natuurlijk niet voor bedoeld, en je moet eigenlijk wel enig benul van fotografie (belichting, brandpuntafstand, scherptediepte etc) hebben om je met deze camera thuis te voelen. De ergonomie van de camera is prima, alles zit op logische en toegankelijke plekken. De body is heel compact en licht; fijn als je een hele dag op pad bent. In combinatie met de (flinke) 55-200 telelens is het nog steeds een prima combinatie; ga je nog grotere lenzen gebruiken (zoals de Fuji 50-140 2.8 lens), dan zal de body misschien wat te klein en licht zijn ten opzichte van het objectief. De menu’s voor de verdere instellingen zijn verder allemaal logisch en ik heb de manual nog niet echt nodig gehad. De mogelijkheden zijn overigens zeer uitgebreid, dus ik ben er van overtuigd dat er nog veel te ontdekken valt! Op de site van Dan Bailey is een uitgebreide manual te downloaden (betaald).

De X-T2 (systeemcamera) is geweldig snel; minstens zo snel als een high-end DSLR. Er is geen enkele vertraging bij het maken van shots, en in de high-speed burst mode lijkt de camera nog het meest op een machinegeweer. Maar dan minder lawaaiig. Het geluid van de sluiter (instelbaar) klinkt overigens prachtig!

Belangrijkste is uiteraard de kwaliteit van de opnames, en die is zonder meer fantastisch. Groot selling point van alle Fuji X-series zijn de film modes, die bekende klassieke analoge films simuleren: Provia, Velvia, Acros etc. Deze simulaties zijn dermate goed dat ik geen behoefte meer heb om in RAW te fotograferen, de SOOC JPEGS zijn bijna perfect en verdienen nauwelijks nog nabewerking in Photoshop. Vooral de Z/W foto’s (een oude liefde) zijn een openbaring. Per foto kies ik vooraf een film mode (Velvia voor natuur, Acros voor Z/W etc); via de Q-button kun je dit razendsnel instellen, waarbij je iedere modus in detail kunt voorprogrammeren voor wat betreft scherpte, schaduwen, hooglichten etc. Je kunt daarmee zorgen dat je output matcht met je eigen persoonlijke voorkeuren (zelf houd ik van flinke contrasten en diepe schaduwen).

Voor de meeste opnames gebruik ik de Fuji 18-55mm 2.8-4.0 OIS lens. Die geldt als de “kitlens” voor deze camera, maar deze lens is veel beter dan de standaard kitlenzen van Canon of Nikon: zeer scherp, weinig vertekening en erg bruikbaar voor veel situaties, ook door de geweldig werkende stabilisatie. Verder heb ik er inmiddels de Fuji 55-200 telelens bijgekocht; ook deze is uitstekend (aparte review volgt).

De X-T2 filmt in 4K (wat mij betreft overbodig), maar ook de full-HD video’s zien er goed uit. Voor mij verder niet erg relevant; voor filmen gebruik ik liever een camcorder.

De specs van de X-T2 zijn erg goed, maar wat je niet in specs kunt terugvinden is het feit dat dit – voor mij – een camera is die je inspireert, die je bij je wilt hebben en die je helpt om betere foto’s te maken. Ik ben maar een bescheiden amateur, maar ik durf wel te zeggen dat sinds ik op Fuji camera’s ben overgestapt, ik méér, en betere, foto’s maak dan vroeger. Voor voorbeelden zie:

Pluspunten

• Zeer fraaie beeldkwaliteit
  • Handzaam
  • Snel
  • Het echte camera gevoel
  • Puike "kitlens"