Panasonic DMC-G7H + G VARIO 14-140mm

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 14 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Panasonic DMC-G7H + G VARIO 14-140mm op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,3

Kim 31-01-2020

Prima camera om je mee te ontwikkelen

Ik heb nooit gefotografeerd maar wil al jaren starten. Na lang zoeken, terechtgekomen bij Kamera Express en gekozen voor deze camera. Ik ging zelf eerst kijken bij Canon en Nikon qua merken, maar ik kreeg van veel mensen te horen dat dit achterhaald was.
Deze camera is makkelijk vast te houden, heeft een draaibaar scherm (voor selfies bijvoorbeeld) en je kan er ook mee filmen. Je hebt vele mogelijkheden erop zitten qua scenes, maar ook een standaard programma als je hier geen zin in hebt.
Ik denk dat ik met deze camera goed kan gaan fotograferen en veel ervaring kan opdoen.

Pluspunten

• draaibaar scherm
  • licht in gewicht
  • vele scenes mogelijk

Minpunten

• veel knoppen die nog onbekend zijn

Janine 26-01-2020

Vernieuwend

Is even boekje lezen maar erg veelzijdig product. Gekocht voor vakanties, lekker licht en makkelijk mee te nemen

nicole 29-10-2019

Goed in de hand liggende camera, compact en licht gewicht

Ik zocht een systeemcamera die alle functionaliteiten heeft maar toch compact is en goed in de hand ligt, vooral niet te zwaar om mee op reis te nemen. Dit toestel beantwoordt de meeste van mijn eisen en ik zal dit uitvoerig kunnen testen op mijn volgende reis

Pluspunten

• compact
  • licht

toestel voor de vakantie fotograag 21-04-2019

compleet en toch lekker licht

als opvolger van de Sony A330 was dit toestel beste prijs/kwaliteit. Eerste indruk : gebruiksvriendelijk, veel te veel mogelijkheden. Lekker snel.

Pluspunten

• compleet
  • gewicht
  • gemak

Minpunten

• erg veel mogelijjkheden, te veel

A Thijssen 25-02-2019

Handige bediening

Fijn lichtgewicht toestel met inklapbaar touch/beeldscherm. Makkelijk te bedienen en fijne zoom van 14 tot 140.

Pluspunten

• Gewicht
  • Inklapbaar scherm
  • Zoom

Maayke Peters 13-01-2019

mooie scherpe foto's op de automatische stand

Mooie camera , die op de automatische stand al hele mooie foto's maakt. Goed geholpen in Wijchen bij de fotovakman.

Pluspunten

• scherpe foto's
  • niet te groot en zwaar
  • wifi

Minpunten

• grote investering voor een hobby

SZ 19-12-2018

Top camera

Super fijne camera met erg veel opties. Zeer vergelijkbaar qua functies met de nieuwere versie van de panasonic DMC-G80HEG-K. Daardoor goede prijs kwaliteit verhouding.

Pluspunten

• Veel opties
  • Lichte in gewicht
  • makkelijk scherpstellen

Minpunten

• Niet spatwater dicht

Wendy 15-12-2018

Licht gewicht, inclusief lens, groot touchscreen

Ik zocht een degelijke, kwalitatief goede systeemcamera om te gaan starten met fotografie. Ik werd direct naar deze camera verwezen en ik kon niet anders als enthousiast worden en blijven. De camera ligt goed in de hand. Er zit meteen een lens bij, dus daar hoef je niet per direct naar om te kijken. Ik moet er nog mee aan de slag, maar voor nu lijken er ontzettend veel en de juiste opties op te zitten. Ik geloof dat wij samen een mooie toekomst gaan krijgen ;)

Pluspunten

• Gewicht
  • Touchscreen
  • Inclusief lens geleverd
  • Goede beginnerscamera

Jan 14-11-2018

Fijne camera, veel functies

Makkelijke camera met veel mogelijkheden. Zowel handmatig als automatische instellingen. Goede kwaliteit in zowel foto als video.

Panasonic Lumix DMC-G7H 03-11-2018

Groot scherm, veel functies

Mooie camera, lichtgewicht, makkelijke bediening, goede prijs/kwaliteit. Gekocht bij foto de vakman. Goed en uitgebreid geholpen. Topzaak voor een top camera

Jacolien 09-09-2018

Mooie camera, veel functies

Ik heb deze camera nog maar net gekocht, maar ben al heel enthousiast. Ziet er mooi uit en is lekker licht. Ik ben druk bezig met het ontdekken van alle functies, dit is vooral heel leuk maar tegelijkertijd ook een klein beetje jammer dat er zo ontzettend veel knoppen op zitten, je blijft wel even bezig. Bij foto de vakman ben ik ontzettend goed geholpen en ik heb veel zin om met deze camera aan de slag te gaan.

Pluspunten

• licht
  • touchscreen
  • wifi
  • ziet er mooi uit

Minpunten

• veel verschillende knoppen

Dick 10-03-2018

Groot scherm ligt heerlijk in de hand

Kamera heeft dezelfde kwaliteit als een spiegelreflex kamera maar is veel handzamer
Wij hebben veel ervaring met Panasonic.
Kamera is makkelijk mee te nemen.

Melfmeister1 19-02-2017

Panasonic stijgt boven zichzelf uit

Na lang wikken en wegen tussen de verschillende camera's (Sony A6000, Fuji XT-1 / XT-10), ze allemaal in mijn hadden gehad te hebben heb ik besloten om te gaan voor deze Panasonic G7. Het was een lastige keuze vooral tegenover de Fuji camera's met erg mooie kwaliteit foto's.

Ik zocht een camera welke ik vooral zal gebruiken voor vakantie ect.
Er waren daarom 3 belangrijke zaken waarop ik letten:
Grip (aangezien ik grote handen heb)
Overall goede kwaliteit
Gewicht

Grip:
De grip van deze panasonic camera is erg fijn, beter dan van de concurrenten. BIj de concurrenten had ik het idee dat hij uit mijn handen kon vallen (Sony A6000 en Fuji). Bij de Fuji kan je een extra grip kopen. Maar weer een extra investering. Hier gaf ik de Panasonic G7 een plus punt.

Overall goede kwaliteit:
Na de Fuji XT-1 in mijn handen had stond ik versteld van de super mooie kleuren in de foto stand. Hierna kreeg ik de Panasonic G7 in mijn handen. Dit waren erg mooie foto's maar in vergelijking is de Fuji een 10 en de Panasonic een 8,5. Nog steeds erg goed natuurlijk.

Wat betreft film komt de Fuji XT-1 (Full HD) niet in de buurt bij de G7 (4K). Het is geniaal beeld en vind dat Panasonic echt stappen voorop loopt in vergelijking met de concurrentie.

Gewicht
Aangezien ik een camera wilde voor vakantie was mijn uitgangspunt een lichte camera en het liefst met 1 lens die alles kan (zoom en dichtbij).
Door het gewicht viel de spiegelreflex allemaal af. Bij de andere systeemcamera's hebben allemaal het nadeel dat er voor een groot bereik minimaal 2 lenzen nodig zijn. De Panasonic is hier de beste keuze.

Overal was voor mij de G7 de beste keuze. Tijdens het gebruik merk ik ook dat de touchscreen een meerwaarde is. Een super camera en zal deze camera zeker aanraden!

Pluspunten

• Touchscreen
  • 1 lens

Minpunten

• Prijs

danielcornelisse 05-06-2016

Panasonic Lumix DMC G7

Fijne luxe systeem camera incl top lens. Ook de video's zijn van top kwaliteit. Erg veelzijdig. Ben nog druk met ontdekken.