Canon EOS M3 + EF-M 18-55mm - Reviews

Inclusief objectief
Filmen in full hd

W van der Meer 17-11-2016 Product half jaar of langer in bezit

Canon EOS M3 nader belicht, vergelijk met M5

Ik heb de camera nu wat langer en ben nog steeds tevreden. Inmiddels heeft canon een nieuwe versie uitgebracht, de M5. Dat is ongetwijfeld een flinke stap voorwaarts, in verschillende opzichten. Maar let op, de m5 is aanzienlijk zwaarder en groter, vooral als je hem vergelijkt met de body van de M3. En de beeldkwaliteit van de M3 is ook uitstekend. Ik heb er de losse zoeker bij, maar die heb ik niet altijd nodig. En dan is er ook nog een enorm prijsverschil, de M3 is meer dan 50% goedkoper. De M5 was nog niet uit toen ik de M3 kocht, en als dat wel het geval was geweest was de keus moeilijk. Maar terugblikkend ben ik toch heel tevreden met de M3. Ik zou hem alleen niet aanbevelen voor sport- en dierenfotografie. Hij is zonder meer traag.

Pluspunten

• beeldkwaliteit
  • compact
  • niet duur

Minpunten

• traag

W van der Meer 30-07-2016 Product paar weken in bezit

Prachtige camera, prachtige foto's

De M3 is de serieuze systeemcamera van Canon. 24 MP sensor en enkele voortreffelijke lenzen. Deze kit van 654 € is inclusief de 18-55mm lens en de EVF-DC1 elektronische zoeker. Bovendien is er 75€ tegoed (of 45€ cashback), maar dat aanbod loopt heel binnenkort af.
Zeer compact en licht, ik heb de zoomlenzen van 11-22 en 55-200 erbij aangeschaft en ben zeer tevreden.