Sony α7S II zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 14 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony α7S II zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

danielgrapes 30-01-2018

low-light beast

Geschreven voor: Sony α7S II zwart

Unbeatable in low-light conditions, this sensor is a killer. For this reason its excellent to use for video shoots without additional lights.

Robbert-Jan 26-01-2018

Een geweldige camera in compacte vormgeving

Geschreven voor: Sony α7S II zwart

Geweldige camera, mooi design en prachtige beelden voor zowel foto als video. Ook uitstekend voor low-light omstandigheden. De fullframe sensor zorgt voor adembenemende beeldkwaliteit.

Eva 06-01-2018

prachtige beelden, ook bij heel weinig licht, top!

Geschreven voor: Sony α7S II zwart

Ik kocht de camera vooral omdat ik deze hoofdzakelijk voor filmen wil gebruiken. Omwille van haar lage gewicht en compactheid de ideale camera daarvoor. Hij filmt en trekt voortreffelijk, ook bij heel weinig licht. De mogelijkheden van de camera zijn oneindig. Beelden op statief filmen wel nog steeds vloeiender en schokken minder ondanks de beeldstabilisatie. De knop voor opnemen om te filmen zit ook niet op een praktische plaats, maar deze kan je dan zelf ook weer veranderen. Al bij al een topcamera waar je uren film/fotoplezier mee kan hebben! Duur, maar het is z'n geld meer dan waard.

Pluspunten

• prachtige beelden, ook bij weinig licht
  • licht gewicht

Minpunten

• batterijduur (ongeveer 1uur filmplezier)
  • prijs

Mathias 05-01-2018

Niet makkelijk, niet goedkoop. Maar het totaal waard!

Geschreven voor: Sony α7S II zwart

De camera voor het 1ste je handen nemen geeft je al direct een gevoel van professionalisme. De camera voelt zeer stevig in de hand aan en heeft een aangenaam gewicht.
Deze camera is zeker en vast geen point and shoot camera, het instellen van je menu en snelkoppelingen is dan ook zeer belangrijk voor je begint te filmen en eventuele foto's. Het sony menu is niet het makkelijkste om te gebruiken maar geeft wel de opties dat je nodig hebt. Laat jezelf niet afschrikken van de hoeveelheid opties dat je kan instellen. Het zou zonden zijn om niet alles te gebruiken wat de camera te bieden heeft.
De in-camera stabilisatie is beter als verwacht, samen met een gestabiliseerde lens heb je al snel vloeiende beelden. Zelfs Handheld!
Dit is zeker en vast een camera gericht op video maar foto's zijn zeker en vast geen probleem. geeft scherpe beelden genoeg voor online gebruik. ( ik zou geen grote prints aanraden door de lage MP)
Een review kan geen review zijn zonder enige kritiek, dus bij deze:
het handvat is zeker en vast niet gemaakt voor mensen met grote handen, het is redelijk klein. Al heeft dit wel een voordeel als je een stabilizer gebruikt. het kleinere formaat van de camera is dan zeer handig.
Houd rekening mee dat je genoeg batterijen aankoopt want HFR (high frame rate) is zeer batterij intensief, alsook voorzichtig zijn met overhitten. De nieuwe update sluit je camera af als deze te warm wordt.
Ik had zelf gehoopt dat de monitor ook naar de zijkant zou kunnen opengeklapt worden, maar dit is niet het geval.

Pluspunten

• zeer hoge qualiteit body en mooie afwerking
  • horizontale en verticale hulp voor rechte beelden
  • hoge resolutie monitor alsook viewfinder
  • iso bereik is zeer hoog
  • zelf instelbare snelkoppelingen

Minpunten

• geen uitklapbaar scherm naar de zijkant
  • slow motion laat camera snel warm worden
  • handvat is niet het makkelijkste om vast te houden

Jaimie 27-12-2017

Sony A7sii , de camera die van iedere amateur een pro maakt

Geschreven voor: Sony α7S II zwart

Wanneer je mee wilt doen met de grote jongens, wil je de tools in handen hebben die je helpen dit te behalen. De Sony A7sii vult alles in wat je maar nodig hebt. De camera is multi inzetbaar, fijn in de hand, de beelden zijn ragscherp zowel in het donker als in het licht. Er blijft weinig te wensen over van deze camera, behalve de batterijduur. Echter is dit makkelijk op te lossen door een externe accu aan te sluiten via een dummy batterij. Een camera voor de echte filmmakers, die weten wat ze nodig hebben.

Pluspunten

• low light capaciteiten
  • super kwaliteit beeld

Minpunten

• accu duur

Pieter 12-12-2017

Geweldige camera met bizare prestaties in low light!

Geschreven voor: Sony α7S II zwart

Nu enkele weken in het bezit van de Sony A7S ii en wat ben ik hier blij mee! Geweldige camera voor zowel foto als video. De prestaties bij weinig licht zijn bizar. Ook de foto's die deze camera schiet zijn erg mooi. Werk graag met picture profiles zoals S-log en CINE4 waardoor je erg goed kunt color graden. Enige minpuntje is de accuduur maar deze zijn dan wel weer erg licht en klein wat weer een voordeel is.

Pluspunten

• Low light prestaties
  • 4K video
  • Slow Motion
  • picture profiles
  • compact

Minpunten

• accu duur

Sony A7S II 08-12-2017

Sony A7S II

Geschreven voor: Sony α7S II zwart

Ik was al een tijd opzoek naar een een nieuwe camera ter vervangingen van mijn huidige Canon 5D mark II. In de sony A7Sii heb ik een goede nieuwe camera gevonden, waarmee ik wel weer een tijdje vooruit kan. De camera is perfect voor het maken van aftermovies doordat hij enorm low-light kan filmen. Je kan op HD ook slomo's schieten, ook is de camera fullframe waardoor je optimaal gebruik kan maken van je sensor. Na veel onderzoek en testen heb ik besloten om deze camera aan te schaffen. Na het maken van deze video kon ik qua beelden niet meer terug naar mijn oude niveau. https://www.youtube.com/watch?v=egKLIcZx7RA
Ik beveel deze camera zeker aan. Niet kopen als je hem niet veel gebruikt, want dan kan je hem beter huren. De ontwikkelingen in camera's gaan namelijk razend snel.

Pluspunten

• Lichtsterk
  • fullframe
  • Slomo's
  • mooie kleuren

Minpunten

• snel overbelicht
  • klein

Bart 04-12-2017

Een investering die het zeker weten waard is.

Geschreven voor: Sony α7S II zwart

Een hele fijne camera voor zowel voor video als foto.

De iso is ongelofelijk, de enige camera die met zo'n een hoge isowaarde nog zulke prachtige beelden kan maken.

De custom buttons zijn erg fijn, alles is gemakkelijk in te stellen via het menu waardoor je op grotere sets kunt filmen maar ook in run & gun situaties erg snel alles kunt bedienen.

Een investering die zeer zeker aan te raden is.

Pluspunten

• ongelofelijk hoge iso
  • compact
  • draaischerm

Minpunten

• klein scherm

Pearl 29-11-2017

Extreem goede camera in low light

Geschreven voor: Sony α7S II zwart

De Sony A7s2 is een extreem goede camera in low light. Het schieten van videobeelden tijdens concerten is nog nooit zo makkelijk geweest. Enig minpuntje is de geluidsopname. De interne geluidsopname is niet geweldig, maar dit is met externe middelen goed op te lossen.

Pluspunten

• geweldig in low light

Minpunten

• interne geluidsopname

Hilco 27-11-2017

Top camera met zeer lichtgevoelige sensor.

Geschreven voor: Sony α7S II zwart

Na deze camera te hebben geleend was ik verbluft over de lichtgevoelige sensor. Hierdoor kun je zelfs in de schemer nog prachtige foto's en filmpjes maken. Het is een prijzige camera, maar met de Black Friday en Cashback actie was hij ineens een stuk betaalbaarder bij Kamera Express!

Pluspunten

• Zeer hoge ISO waarden met weinig ruis
  • Klein en compact
  • 4K video opnamen
  • Grote sensor

Minpunten

• De accu gaat niet zo lang mee

Jasper Mol 24-11-2017

Fantastisch bereik

Geschreven voor: Sony α7S II zwart

Als video- en fotograaf die voornamelijk in donkere situaties werkt, huurde ik deze camera al regelmatig bij verhuurders. Ik ben zo verliefd geworden op de kwaliteiten van deze camera, dat ik niet anders kon dan flink investeren in een eigen model plus wat nieuwe lenzen!

Pluspunten

• Gigantisch dynamisch bereik
  • Ligt lekker in de hand
  • Makkelijk in gebruik
  • Kies zelf welke knop, welke functie uitvoert
  • Een beest in het donker

Minpunten

• Accuduur niet erg lang
  • Monitor scherm niet kantelbaar

Demi 12-11-2017

Super systeemcamera!

Geschreven voor: Sony α7S II zwart

Ik was lange tijd opzoek naar een camera die klein en compact was met super kwaliteit en die heb ik nu! Na de camera een paar keer gehuurd te hebben voor het maken van foto's maar voornamelijk voor het maken van video's heb ik de camera toch maar zelf aangeschaft. Naar mijn mening is het de beste camera die je kan krijgen voor deze prijs aangezien de camera zeer goed is in lowlight (weinig licht). De autofocus werkt ook goed voor als je de camera op een stabilisator wil, maar zelf vind ik dat een stabilisator niet nodig is aangezien de camera zelf ingebouwde stabilisatie heeft!

Even kort samengevat... Top camera!

Pluspunten

• Compact
  • Slow motion
  • Ingebouwde stabilisatie
  • Fijne scherpstelling
  • Lowlight

Minpunten

• Opnameknop onhandige plek
  • Touchscreen

Martijn 07-11-2017

Top camera. Super-lichtgevoelig en compact

Geschreven voor: Sony α7S II zwart

Na al een aantal keer mee gewerkt te hebben heb ik nu deze Sony A7s mk2 zelf ook gekocht om naast mijn Sony FS7 als 2e camera bij videoproducties in te kunnen zetten en makkelijk op de Ronin gimbal te kunnen gebruiken.
Hij is full frame, heeft alle videofuncties die je nodig hebt zoals oa. zebra en histogram, kan 4K s-log3 intern opnemen in 100Mbit en is lekker klein. Ook audio in en uitgang voor externe mic en hoofdtelefoon. Super ding!

Pluspunten

• 4k s-log
  • videofuncties
  • klein
  • lichtgevoelig
  • 2 accu's bijgeleverd

Minpunten

• recordknop op rare plek

EF 30-10-2017

Great camera

Geschreven voor: Sony α7S II zwart

Great camera, really love to work with it. Good lens, great image. Battery really slurps energy though.

Pluspunten

• image quality
  • 4k is good

Minpunten

• battery is sucky
  • small