Olympus OM-D E-M10 Mark II zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Olympus OM-D E-M10 Mark II zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

E.Schips 05-03-2020

Aanrader

Ik heb deze camera gekocht als vervanger van mijn Sony cybershot die inmiddels al meer dan 10 jaar oud was. De kwaliteit van deze Olympus was dan ook een verademing. Na een middagje heb je de camera zo onder de knie.

Pluspunten

• zelf short-cuts instellen voor knopjes
  • veel mogelijkheden
  • lichte en kleine camera
  • goede prijs kwaliteit verhouding
  • bewerk programma van Olympus bijgeleverd

Mike 05-11-2018

Complexe camera met fantastische resultaten

Als gewezen fanatiek spiegelreflex fotograaf eind 2016 overgestapt naar de systeemcamera. De lichtopbrengst is heel groot, de automaat maakt in het begin veel vreemde keuzes maar wanneer j hem een beetje onder de knie krijgt zijn de resultaten fantastisch. De films zijn echt helemaal geweldig.

Pluspunten

• heel veel mogelijkheden
  • snel scherp
  • prima lichtopbrengst
  • gewoon een superfijne camera

Minpunten

• Ingewikkeld in het gebruik
  • Vreet batterijen

Willemijn 21-05-2018

Snelle camera

Snelle, lichte camera. Met 14-150 mm lens hele bereik in een nog ateeds erg goede lichtsterkte. Licht fijn in de hand en schermpje kan kantelen voor fotos boven de macht of op de grond

Minpunten

• Menu is ingewikkeld

Mar 12-12-2016

Makkelijk te bedienen camera, goede foto's en vele opties

Ik heb voorheen de Olympus E-PL1 gehad en deze was aan vernieuwing toe. Het scherm werd wat klein en de kwaliteit van de foto's werd minder. Ik zocht een waardige vervanger en kwam de OM-D E-M10 en de E-M5 tegen. Ik ben ze gaan vergelijken en ze schelen aanzienlijk in prijs, dus dan verwacht je ook mindere kwaliteit. Maar de verschillen zijn minimaal en de grootste verschillen zijn kwa kwaliteit met het blote oog niet eens zichtbaar.

Het is de vertrouwelijke camera die ik al had maar dan met mooie extra's. De maat en houvast is hetzelfde maar ik heb er nu een elektronische zoeker bij. Het scherm is groter en duidelijker wat zorgt dat je bij fel licht niet hoeft te gokken bij foto's maken.

Verder is de wifi verbinding erg prettig waardoor je meteen een foto kan overzetten op de mobiele telefoon of tablet. Hierdoor pak ik makkelijker mijn camera om een goede kwaliteit foto te maken en die via telefoon te verzenden in plaats van een snelle slechte kwaliteit foto te sturen vanaf mijn mobiel.

Het menu is helaas wat minder mee ontwikkelt. Nog steeds zijn instellingen onduidelijk beschreven en lastig te vinden. Met veel klikken en heen en weer gaan kom je er wel uit maar het zou duidelijker kunnen.

Zeker tevreden. Op naar nog vele foto's die ik wil gaan maken.

Pluspunten

• Zoeker
  • Scherm
  • Wifi
  • Foto kwaliteit
  • Compact

Minpunten

• Menu/Instellingen rommelig

Crissie 12-10-2016

Eisa award winner 2016 in de categorie systeemcamera's!

Kwaliteit! Metalen behuizing; Compact; Kantelbare display; Viewfinder' Ingebouwde Flitser; 5-assige stabilisatie; Uitgebreide keuze aan belichting, scherpstelling, diafragma, tijdvoorkeuze, scene's, creatieve filters etc.
Kortom.......waarom op zoek naar een andere camera? Voor de (gevorderde) amateur (maar ook de beginnende) is dit de ideale camera! Grote keuze aan prachtige objectieven.
Dit alles heeft voor mij de doorslag gegeven om deze camera te kiezen en nogmaals: niets voor niets in deze categorie de Eisa Award Winner 2016!

Pluspunten

• Degelijkheid
  • Diversiteit
  • Hanteerbaarheid
  • Spatwater- en stofdicht
  • Uitwisselbare reeks objectieven