Olympus OM-D E-M10 Mark II - Reviews

Camera type
systeemcamera (body)
Filmen in full-HD
Filmen in Full-HD

Beoordeling op basis van 1 review geschreven op Kieskeurig.nl.

Mar 12-12-2016

Makkelijk te bedienen camera, goede foto's en vele opties

Ik heb voorheen de Olympus E-PL1 gehad en deze was aan vernieuwing toe. Het scherm werd wat klein en de kwaliteit van de foto's werd minder. Ik zocht een waardige vervanger en kwam de OM-D E-M10 en de E-M5 tegen. Ik ben ze gaan vergelijken en ze schelen aanzienlijk in prijs, dus dan verwacht je ook mindere kwaliteit. Maar de verschillen zijn minimaal en de grootste verschillen zijn kwa kwaliteit met het blote oog niet eens zichtbaar.

Het is de vertrouwelijke camera die ik al had maar dan met mooie extra's. De maat en houvast is hetzelfde maar ik heb er nu een elektronische zoeker bij. Het scherm is groter en duidelijker wat zorgt dat je bij fel licht niet hoeft te gokken bij foto's maken.

Verder is de wifi verbinding erg prettig waardoor je meteen een foto kan overzetten op de mobiele telefoon of tablet. Hierdoor pak ik makkelijker mijn camera om een goede kwaliteit foto te maken en die via telefoon te verzenden in plaats van een snelle slechte kwaliteit foto te sturen vanaf mijn mobiel.

Het menu is helaas wat minder mee ontwikkelt. Nog steeds zijn instellingen onduidelijk beschreven en lastig te vinden. Met veel klikken en heen en weer gaan kom je er wel uit maar het zou duidelijker kunnen.

Zeker tevreden. Op naar nog vele foto's die ik wil gaan maken.

Pluspunten

• Zoeker
  • Scherm
  • Wifi
  • Foto kwaliteit
  • Compact

Minpunten

• Menu/Instellingen rommelig