De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 26 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony ILCE-7RM2 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

rik bollen 17-10-2019

Vriendelijk geprijsde Full Frame camera met hoge resolutie.

Geschreven voor: Sony ILCE-7RM2

Ik gebruik de camera voor landschap en architectuur met een geschikte (groothoek)lens. Met de tamron 17-28mm f2.0 is dit voor mij een geslaagde en betaalbare combinatie. Het uitklap LCD scherm is hierbij heel handig. Niet te zwaar, maar niet vergeten extra batterijen mee te nemen.

Pluspunten

• hoge resolutie
  • ligt goed in de hand
  • prima prijs prestatie verhouding

Minpunten

• batterij is snel leeg

Kevin 03-08-2019

Goede camera, veel megapixels met gecontroleerde ruis

Geschreven voor: Sony ILCE-7RM2

Een goede reiscamera en in principe een alleskunner, behalve voor sport door de 5 FPS burst. Verder zou Sony meer lenzen moeten introduceren

Hommie 06-07-2019

Een fantastische camera!

Geschreven voor: Sony ILCE-7RM2

Een fantastische camera! Maakt ongelooflijk scherpe foto’s – vooral handig bij uitsnijden foto’s – groot aantal pixels, gebruiksvriendelijk, snelle autofocus, maakt goede foto’s bij weinig licht. Videokwaliteit is eveneens uitstekend. Ben erg blij met deze camera. Klein minpuntje is de accuduur; heb inmiddels een tweede accu aangeschaft.

Pluspunten

• scherpe foto's
  • groot aantal pixels
  • gebruiksvriendelijk
  • snelle autofocus
  • goede foto's bij weinig licht

Minpunten

• accuduur is een beetje kort

Johan 02-05-2019

geweldige camera

Geschreven voor: Sony ILCE-7RM2

Deze camera is een mooie overstap van een crop naar fullframe. De camera biedt vele mogelijkheden en is qua prijs kwaliteitsverhouding in vergelijking met andere merken een uitstekende keuze.

Pluspunten

• aantal pixels (42mp)
  • hoge iso waarde
  • menu is overzichtelijk

Minpunten

• batterij snel leeg

Dion 06-01-2019

Super camera voor de fotografie hobbyist en professional

Geschreven voor: Sony ILCE-7RM2

Deze camera zorgt ervoor dat je als fotografie hobbyist heel makkelijk de overstap maakt naar een professioneel niveau. Mijn ervaring op het gebied van Sony's systeemcamera is vrij groot en ben nog steeds heel erg tevreden over het product.
Deze type camera zal mijn hobby nog meer verrijken!

Pluspunten

• kwaliteit foto's
  • 5-assige stabilisatie
  • scherp en heel snel

Minpunten

• gewicht
  • 42 MP brengt grote bestanden met zich mee

Johan 16-12-2018

SUPER kwaliteit voor deze prijs!

Geschreven voor: Sony ILCE-7RM2

Na een grondig onderzoek tussen verschillende modellen camera's heb ik gekozen voor de Sony A7R II. Na meer dan 2 jaar met de ILCE A7 te hebben gewerkt, heb ik de upgrade naar de A7RII gemaakt. Groot scherm. Maar ook mogelijk beelden terug te kijken via de zoeker. De nieuwe 42 megapixel Back Illuminated Sensor is een verdubbeling t.o.v. de A7! Met de 5-assige ingebouwde beeldstabilisatie ondervind ik geen problemen meer met teleobjectieven. Dit is de best verkrijgbare camera voor deze prijsklasse. Gekocht bij Kamera-express

Pluspunten

• Kwaliteit
  • Prestaties
  • Full Frame
  • Scherpe en mooie kleuren
  • 5 assige beeldstabilisatie in body

Minpunten

• Menu nogal complex
  • Batterij tamelijk snel leeg

Cora en Allard 14-12-2018

Topper Prijs/Kwaliteit

Geschreven voor: Sony ILCE-7RM2

Ik heb veel camera's in de hand gehad van een vergelijkbaar budget. Wat eindelijk de doorslag gaf was toch de kwaliteit van het plaatje dat er uit komt. Daarin vind ik hem on overtroffen. Ja, qua kleur is het met de RAW's even wennen als je van een ander merk komt. Maar er is niets dat in Capture One of Light Room onoverkomelijk is

Pluspunten

• Kwaliteit van het plaatje

Minpunten

• De bediening.

Illusion 06-12-2018

Beste kwaliteit die je kunt krijgen voor dit budget

Geschreven voor: Sony ILCE-7RM2

Dit is de best verkrijgbare camera voor deze prijsklasse.
Het beste te gebruiken voor landschappen en portretfotografie.

Pluspunten

• Kwaliteit
  • Prestaties
  • Full frame
  • 4K filmen
  • Extern laden via USB mogelijk tijdens fotograferen

Minpunten

• batterijduur
  • Oude Sony menu blijft een probleem
  • 30 minuten limiet met filmen
  • Dure lenzen

FH 04-12-2018

Veel mogelijkheden in een klein volume

Geschreven voor: Sony ILCE-7RM2

Handzaam, lekker klein (fijn voor iemand met kleine handen). Groot scherm. Maar ook mogelijk beelden terug te kijken via de zoeker. Beelden hebben mooie kleuren, goeie scherpte en zijn lekker groot, dus groot afdrukken en uitvergroten levert mooi resultaat. Camera is licht, mits je er geen zware lens aan draait natuurlijk. Nekband is wat stug.

Pluspunten

• klein
  • licht
  • scherp en mooie kleuren
  • groot formaat beelden

Minpunten

• stugge nekband
  • 25 fps bij 4K, wat hakkelig beeld bij beweging.

Paul 26-11-2018

Ongelooflijk goed toestel

Geschreven voor: Sony ILCE-7RM2

In vergelijking met mijn (oude) reflextoestel is dit een zegen:
low-light - geen probeem
stabiliteit 5 assig: zeker bij beperkt licht zeer goed te noemen.
auto focus - geen probleem
pixels - overvloedig veel
Zeer veel zaken die ik tot nu toe miste zijn aanwezig EN héél goed.
Kleine bedenking: bij wat zwaardere lenzen zal dit toestel eerder "uit balans" aanvoelen
Het exploreren van alle instelmogelijkheden vraagt wel wat zoekwerk, heeft dan wel het voordeel dat je eens "in de diepte" hebt moeten gaan.

Pluspunten

• compactheid
  • lichtgevoeligheid
  • stabiliteit
  • resolutie pixels

Minpunten

• "balans"

Jeroen 22-11-2018

Sony mark II A7R

Gekocht bij Kamera express in Amsterdam
Goede service en voorlichting.
Sony mark II A7R is een aanrader.

Mariananas 22-11-2018

Fijne focus

Geschreven voor: Sony ILCE-7RM2

Een fijne camera om mee te werken. Ik vind de focus-functies vooral een pluspunt. Het makkelijk op de ogen scherpstellen, en dan in combinatie met de "tracking", als het onderwerp ook nog beweegt. Daarnaast biedt het grote aantal mexapixels het voordeel dat als je wel je foto gaat croppen je nog steeds heel veel kwaliteit overhoudt.
Ik ben blij met mijn camera!
Het is wel even zoeken in het menu naar de opties. Daarnaast is het nadeel van de mirrorless camera's dat er sneller stof op de sensor zit. Hier moest ik wel aan wennen. Gelukkig hebben ze er tegenwoordig wel een soort van luikje/"bescherming" voor.

Pluspunten

• groot aantal mexapixels
  • focus-opties
  • elektronische viewfinder

Minpunten

• mirrorless dus sneller stof op sensor
  • geen gebruiksvriendelijk menu

Christiaen 05-11-2018

Pracht exemplaar voor de gevorderde fotograaf

Geschreven voor: Sony ILCE-7RM2

Een fantastisch toestel met zoveel mogelijkheden.
Door de 42 MP kan je waanzinnig ver gaan met de crop (heel handig voor vogel-, wildlife- en macrofotografie).
Het is de perfecte aanvulling voor mijn Sony A7 III.
Deze staat nu vast op mijn nieuwe telelens van Sony.

Een aanrader voor de serieuze fotograaf!

Pluspunten

• 42,4 Megapixels
  • licht in gebruik en compact
  • razendsnelle focus

Minpunten

• topkwaliteit, maar dan ook een serieuze prijs

Ron 27-10-2018

Sony A7Rii

Geschreven voor: Sony ILCE-7RM2

Gekocht bij Kamera express in capelle aan den ijssel
Uitstekende service en voorlichting.
Sony A7rii is een aanrader.

Hans 19-10-2018

Super camera

Geschreven voor: Sony ILCE-7RM2

Sehr gute Auflösung. Auch mit dem 28-70 sehr gute Ergebnisse. Aber richtig Spaß macht es mit dem Zeiss 35mm 2,8. Dan ist die Kamera zudem sehr leicht und handlich.

Pluspunten

• Auflösung
  • Handhabung
  • geringe Größe/ Gewicht

Minpunten

• Auto-Fokus

Remco 27-12-2017

Mooie camera

Geschreven voor: Sony ILCE-7RM2

Het voordeel van deze camera is dat het kan op hoge kwaliteit kan fotograferen en filmen. Dit zorgt voor een super handig en compact apparaat om van alles te kunnen vastleggen.

Pluspunten

• Werkt handig
  • Veel mogelijkheden voor het maken van foto's
  • Goed fotograferen en filmen
  • Erg compact

Minpunten

• start langzaam op

biek 06-12-2017

toch De R mark II

Geschreven voor: Sony ILCE-7RM2

Lang nagedacht en veel gelezen voor de overstap van mijn spiegelreflex Canon naar een Sony systeemcamera. Had me georiënteerd op de A7 of A7 M II vanwege het prijsniveau. Kocht uiteindelijk een A7. De klik met Sony was er direct. Even wennen in het begin, maar dat gaat supersnel. Na een financiele meevaller toch maar weer naar de winkel gegaan en de A7 omgeruild voor een A7 R MII. En dat is echt een Wauw beleving. Kost best wel wat maar dan heb je ook het beste!!! Techniek, mogelijkheden, gripp en vooral idioot goed resultaat van foto's en (4K) video.

Pluspunten

• zie de lijst met specificaties!

Jaap 01-12-2017

Fantastich stuk techniek!

Geschreven voor: Sony ILCE-7RM2

Al twee jaar fotografeer in met een Sony A7 mkII, maar bij mijn bezoek aan de Sony Alpha Day in Dusseldorf had ik de mogelijkheid om een tijdje te fotograferen met een A7r mkII, een fijne ervaring moet ik zeggen, zo fijn dat ik heb besloten om direct zelf die camera aan te schaffen.
Mijn huidige A7 mkII was binnen een dag verkocht en heeft een nieuw baasje gevonden, ik weet zeker dat die er ook weer blij mee is.

Pluspunten

• resolutie
  • 4K filmen in hoge kwaliteit
  • uitstekende digitale zoeker
  • professioneel

Minpunten

• batterij redelijk snel leeg (bekend probleem)
  • silent shutter alleen in single shot mode

Tom 30-11-2017

Sony ILCE-7RM2

Geschreven voor: Sony ILCE-7RM2

Heb deze camera gekocht door het dynamische bereik van de full-frame sensor, de in body stabilisatie werkt super! Daarbij bied Sony nu professionele ondersteuning en de kreeg ik bij de Kamera Express 5 jaar garantie.

Pluspunten

• 42 mp full fram sensor
  • Eye AF focus
  • Compact
  • Dynamische bereik
  • In body stabilisatie

Minpunten

• Levensduur accu's
  • Langzamere post production.

Gestaag 27-11-2017

Sony a7rII

Geschreven voor: Sony ILCE-7RM2

Ik heb vorige week de sony a7rii tijdens de black friday actie van Kamera-Express aangeschaft. Ik zat al een paar jaar naar een eigen dslr te kijken, maar sinds 2015 is mijn oog toch op de mirrorless systeemcamera gevallen. De a7 series zijn in mijn opinie het meest interessant.
Als student fotografie is een eigen camera een pré en fullframe wel echt de sensor die je wil. De sony a7rII bevat een 42.2 megapixel sensor, waarmee je ontzettend scherp beeld kunt leveren.
Ik heb een tijd zitten twijfelen tussen de a7sII en de a7rII, dit vanwege de lichtgevoeligheid. Beide camera's hebben een ontzettend hoge iso, wat super fijn is bij low light situaties. Maar de a7sII heeft een kleinere sensor, waardoor deze minder ruis op een hogere iso heeft, dan de a7rII. Aangezien ik in de toekomst wil filmen en fotograferen ben ik toch voor de a7rII gegaan. Ik ben onder de indruk van de kwaliteit die mij is geleverd.
Sony is in mijn ogen wel een digitaal hoogstandje, er zijn firmware updates beschikbaar voor je camera, waarbij dingen verbeterd en/of toegevoegd worden. Mijn a7rII bevat bijvoorbeeld de functie "zebra" en er is de mogelijkheid "peaking" aan te zetten en een kleurtje te geven. Bij zebra wordt overbelichting direct aangegeven op je beeld en peaking is ontzettend handig wanneer je gebruik maakt van analoog glas wat geen AF heeft. Peaking geeft hierbij met rood aan welke punten scherpgesteld zijn. Zelf gebruik ik op het moment een minolta md adapter met een oude md f/1.4. Dit levert beeldschoon resultaat op.

Al met al ben ik tevreden over mijn aankoop. Het is een hoogwaardig product. De prijs was wel even pijnlijk voor een student, maar de kwaliteit is er wel naar. Jammer genoeg zag ik de prijzen in het buitenland wel dalen na de komst van de mark III series en doet Nederland hier helaas niet aan mee. Gelukkig heb ik in ieder geval wat korting kunnen krijgen via de black friday actie.

Pluspunten

• Digitaal hoogstandje
  • Fullframe
  • 42 MP
  • E-mount veel mogelijkheden tot analoog glas
  • Kleiner formaat want mirrorless

Minpunten

• Erg prijzig voor de student
  • Geeft meer ruis dan de a7sII

sa foto 26-11-2017

Duidelijk een van de beste camera's

Geschreven voor: Sony ILCE-7RM2

Na maanden de markt te hebben gevolgd (Canon, Nikon, Olympus, Sony), was er maar één optie over qua prijs kwaliteit, nl. de Sony A7RII. Voor mij is dit de overstap van Canon naar Sony. Al mijn canon lenzen kan ik behouden en werken bijna allemaal perfect met de Metabones EF-E mount T adapter, dit zowel voor de EF as de EF-S lenzen van Canon, Tamron en Sigma. De kwaliteit van de foto's is excellent.

Pluspunten

• kwaliteit
  • gebruik van canonlenzen

Minpunten

• batterijen raken snel leeg
  • geen touchscreen

Sony A7R II 11-11-2017

Lichte camera als "zwaargewicht"

Geschreven voor: Sony ILCE-7RM2

Ik heb de camera gekocht als een lichtgewicht camera die gemakkelijk in de hand is, gemakkelijk mee kan, en toch veel mogelijkheden biedt voor de gevorderde amateurfotograaf. Qua capaciteiten is de Sony A7RII een 'zwaargewicht" die gemakkelijk kan wedijveren met de duurdere fullframe-spiegelreflexcamera's, die op de markt te koop zijn.

Pluspunten

• de hanteerbaarheid en bedieningsgemak
  • het gewicht, wat bij lange wandelingen fijn is
  • de applicatiemogelijkheden
  • de afstandbediening met de IPhone
  • De transfer met de Iphone en computer

Minpunten

• de batterijen zijn snel leeg
  • de gebruiksaanwijzing had uitgebreider mogen zijn

Chris Dick 12-08-2017

Super camera met simpele bediening, menu in het Nederlands

Geschreven voor: Sony ILCE-7RM2

Gun jezelf eens een topcamera ! Sony is weer helemaal terug in fotoland met zijn alpha7-reeks. De Sony a7R (met de R van resolutie-whaw!) en vooral deze mark 2 ofte M2 is een aanrader, trust me.
Samen met mijn Sony RX100 (een kleine duiveltje doet al) heb je alles bij de hand voor alleen maar geslaagde foto's op vakantie en erbuiten. Aan verschillende lenzen geen gebrek voor deze Full-Frame; mijn 16-35mm zoom is grandioos en mijn 70-300mm is een all-rounder, met de 24-70mm zoom erbij fotografeer je werkelijk alles wat je maar dromen kan...... Ik wil absoluut nog één van hun makro-lenzen!

Pluspunten

• Helder gebruiksmenu (Nederlands!)
  • Compacte professionele Full-Frame camera
  • Aanvaardbare prijs voor zo'n topcamera
  • Groot assortiment Sony lenzen ( compatibiliteit!)
  • Heldere zoeker voor elke brildrager aanpasbaar

Minpunten

• Extra batterij nodig
  • Verticale grip biedt meer houvast

Luchtfotograaf 07-01-2017

De beste systeem camera op dit moment

Geschreven voor: Sony ILCE-7RM2

Vanwege de zeer hoge kwaliteit eisen die mijn klanten stellen aan de luchtfoto's en videobeelden die ik regelmatig voor hen maak ben ik overgestapt naar de nieuwe Sony A7R Mark 2. De Nikon uitrusting voldeed nog steeds prima maar de nieuwe ontwikkelingen van spiegelloze systeemcamera's spreekt mij buitengewoon aan. Collega's hebben inmiddels al veel ervaring met het Sony A7R systeem opgedaan en zijn héél enthousiast over de resultaten zowel voor de foto alsook voor de video K-4 bestanden. Bij Kamera Express heb ik een mooie deal kunnen maken vanwege het gunstig inruilen van mijn oude spiegelreflex apparatuur. De prijzen van de nieuwe full frame systeem camera's zijn weliswaar pittig maar ik ben buitengewoon blij met deze overstap.