De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 4 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Panasonic DMC-G7 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,5

Niels 06-08-2019

Complete camera, fijn in gebruik

Geschreven voor: Panasonic DMC-G7

Deze camera na goed advies van kamera-express gekocht. Deze ‘beginners camera’ is zeer gebruiksvriendelijk door het duidelijke menu en ligt fijn in de hand. Het scherm is volledig kantelbaar en heeft een touchscreen. Er zitten leuke opties op, zoals 4k, scene selectie en filters. Fotos kun je direct op je telefoon zetten met Wifi en je telefoon kun je gebruiken als afstandbediening middels een app.

Freek 10-01-2019

geweldige sensor

Geschreven voor: Panasonic DMC-G7

Ik had sinds 5 jaar een G3, daar was ik best tevreden over, maar het LCD-scherm deed het het laatste jaar niet meer. Dat is soms lastig, en repareren is duur en je houdt een ouder toestel.
De G7 is 4 nummers verder en dat merk je aan alle kanten. Vooral de sterkte van de sensor is geeldig, Flitsen hoeft nooit meer.

Pluspunten

• kwaliteit sensor
  • formaat en gewicht
  • overzichtelijk menu

Minpunten

• heel lichte sluiter

JimButtons 31-08-2015
Geschreven voor: Panasonic DMC-G7

Ik ben een fanatieke hobby fotograaf. En de Lumix G7 leek mij een prima aanvulling op mijn zware spiegelreflex. Zoals je hoort is de Lumix G7 is een stuk lichter, maar heeft wel vergelijkbare functies als mijn andere camera. Het sterke punt is ook direct een minpuntje. De body voelt niet super solide.
De Lumix is snel, snelle focus en geschikt voor point & click of situaties met wat meer instelwerk.
Het filmen in 4K gaat prima, na het overzetten van de bestanden op de computer merk je dat het beeld echt scherp is. Helaas heb ik nog geen schermen die 4K ondersteunen, maar je kunt bij het bewerken de video achteraf goed croppen zonder dat je op een full HD televisie kwaliteitsverlies merkt.
De 4K functie heeft nog als bijkomend voordeel dat je uit een video een stilstaand beeld kunt halen en deze als degelijke foto kunt gebruiken.

Chily 24-07-2015
Geschreven voor: Panasonic DMC-G7

Ik ben een hobbyfotograaf en fotografeer veel buiten, vooral mijn hondjes zijn vaak model. Ik heb de Panasonic G7 nu een week in bezit en ben er erg tevreden over.
Het gebruik is heel makkelijk, alles spreekt voor zich, ondanks de vele knopjes. De foto's zijn erg scherp en de kleuren zijn erg mooi.
Ik heb binnen een aantal foto's gemaakt en ik vind het resultaat ook erg goed.
De camera ziet er wel erg plastic uit en de draaiknoppen gaan wat zwaar.
Ik was erg verrast over de 4K optie, die is echt super.
Vooral bij bewegende dieren is het erg handig en ik heb daardoor verrassende beelden kunnen vast leggen.
Al met al vind ik het een top camera,  waar je geen professioneel fotograaf voor hoeft te zijn, om mooie foto's mee te maken.