De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 19 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony ILCE-7M2K op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Henk Overweg 24-03-2019

Eerste resultaten: erg enthousiast

Geschreven voor: Sony ILCE-7M2K

De Nikon d3200 was gevallen; totalloss. Via verzekering naar deze full-frame. Nog wel wennen, maar wat een mooie resultaten bij weinig licht!
Logische menustructuur. Wel een wat zware lens die 24-240mm OSS. De combinatie ligt daarmee wel fijn stabiel in de hand. Dat dan weer wel.
Naast de tevredenheid over deze kit; ook een compliment aan Erwin van Camera Express Zwolle. Prima voorlichting.

Pluspunten

• Beeldkwaliteit
  • Prijs

Minpunten

• Gewicht van de lens

Hip Fotografie 12-01-2019

Eindelijk in het bezit van een FullFrame!

Geschreven voor: Sony ILCE-7M2K

Al zo lang stond ik met superveel enthousiasme de Sony A7 serie aan klanten te verkopen, en afgelopen maand was het dan toch zo ver dat ik zelf de A7II heb aangeschaft!
De perfecte fullframe in een compact jasje.
Na 10 jaar met een Canon uitrusting te hebben gewerkt, was ik al heel snel óm toen ik deze camera in mijn handen kreeg. Echter zet je een complete uitrusting met professionele lenzen niet zo maar aan de kant!
Hoe vaker ik hem vast had, hoe groter de wens werd...en dus toch de beslissing genomen om in eerste instantie met een adapter te gaan werken met mijn L lenzen van Canon. Wel heb ik de 28-70 ook mee aangeschaft, zodat ik op mijn gemak mijn L lenzen kan verkopen en zo rustig aan over te stappen op de lichtsterke fullframe lenzen van Sony.
Nog niet heel erg veel tijd gehad, maar deze week een avond op pad geweest om met lange sluitertijden te werken, en ohhh zo enthousiast!
Morgen mijn eerste shoot met deze camera en heb er nu al ontzettend veel zin in!

Pluspunten

• compact
  • fullframe
  • snelle autofocus
  • makkelijk menu/bediening

corrie 10-01-2019

handzame degelijke systeemcamera met full frame

Geschreven voor: Sony ILCE-7M2K

Fantastische camera met snelle autofocus, 11fr per seconde, foto's hebben prachtige natuurlijke kleuren. De enige camera met stabilisatie in de body. Degelijke behuizing met goede grip. Als kit gekocht voor een actieprijs met een objectief van 24-240

Pluspunten

• stabilisatie in de body
  • handig menu
  • snelle autofocus

Minpunten

• batterij snel leeg
  • met objectief toch nog aardig zwaar
  • draagriem niet in verhouding prijs camera

Frank 02-01-2019

Fantastische Camera

Geschreven voor: Sony ILCE-7M2K

Toch compacter als spiegel reflex camera en zeer mooie foto's, en veel nuttige functies
en zeker overzichtelijk en zeer tevreden.

Pluspunten

• compact
  • prijs

Minpunten

• nog niet gevonden

Michael 29-12-2018

Je went snel. Gebruikersvriendelijk. Goede camera

Geschreven voor: Sony ILCE-7M2K

Prijs/kwaliteit een mooie camera. Kan erg veel. En je kunt snel met gebruiken starten. Leercurve komt nog (ook bij mij).
overstap van een oude Sony spiegelreflex maakt dat je snel veel terug kunt vinden.

Pluspunten

• Mooie beelden
  • Gebruikersvriendelijk

Minpunten

• Geen ingebouwde flitser

Rianne 05-12-2018

Heerlijk snel en scherp beeld

Geschreven voor: Sony ILCE-7M2K

Ik heb sinds zaterdag 24 november 2018 de sony A7 II met 28-70 mm objectief in mijn bezit. Hij fotografeert heerlijk snel, ik was een sony a55v gewend. En het is fijn dat hij zulk scherp beeld heeft op het schermpje en dat je zelfs nabij de randen je focus kan leggen. Hij is ook niet zwaar en goed lichtgevoelig. En voor mij een mooie opstap met als uiteindelijk doel de A7 III.

Ik was sony al gewend en ik blijf bij mijn keuze! Ook dat je het menu naar je eigen hand kan inschakelen, geweldige optie!

Het schermpje is uitklapbaar, maar (helaas) niet draaibaar. Daar wen ik wel aan gelukkig en werk ik omheen. Tevens zit het diafragma wieltje waar ik de sluitertijd op de a55v regelde, maar ook dat went.

Enige puntje is dat hij bij het maken van de foto een best hard geluid maakt. Ik heb de silent mode aan gezet, maar alleen het geluid van het scherpstellen viel daarmee stil.
Het schrikt de vogeltjes af, maar als ik een telelens heb aangeschaft zal ik er waarschijnlijk minder problemen van ondervinden.

Pluspunten

• Scherpte
  • Snelheid
  • Zelf in te stellen menu
  • Vrij veel scherpstellingsmogelijkheden
  • Goede kwaliteit van het schermpje achterop

Minpunten

• Harde geluid bij het maken van de foto
  • Schermpje achterop niet draaibaar

Ann R 28-11-2018

Prachtig lichtgewicht toestel , kan heel veel!

Geschreven voor: Sony ILCE-7M2K

Ik ben van een compactcamera overgegaan naar deze systeemcamera. Licht in de hand met toch enorme mogelijkheden. Positieve reviews hebben mij aangezet tot de aankoop van dit toestel

Pluspunten

• licht in gewicht
  • hoge iso
  • super sensor

Minpunten

• geen ingebouwde flitser

Ad 24-10-2018

Zeer gebruiksvriendelijke full-frame camera

Geschreven voor: Sony ILCE-7M2K

Zeer betaalbare full-frame systeem camera met veel gebruiksgemak vanwege overzichtelijke menustructuren en design van de body. Licht in gewicht en een hoge kwaliteit van de sensor.
Een belangrijke voordeel is dat middels een adapter lenzen met een A-mount en E-mount (APS-C) compatible zijn.

Pluspunten

• Prijs
  • Gebruiksgemak
  • Menu struktuur
  • Compatabiliteit met A- en E-mount lenzen
  • Design en gewicht body

Minpunten

• waterresevoir is niet groet
  • geen externe accu-lader

Romano 01-02-2018

sony a7ii

Geschreven voor: Sony ILCE-7M2K

Mijn eerste keuze voor camera upgrade was de canon 6d, door veel te zoeken op YouTube voor reviews kwam ik er achter dat veel mensen nu over stappen naar systeem camera in plaats van spiegelreflex. Een paar voordelen zijn hiervan dat je een digitale zoeker heb, kleinere behuizing, scherpstellen via display. zodoende kwam ik op de sony a7ii

het uitgebreide menu is een beetje een rommel en voelt minder duidelijk aan als de Canon. tip is om paar filmpjes te kijken op YouTube hoe mensen hun camera instellen. vporal de custom buttons zijn echt een aanwinst. ook de 5 assige stabilisatie werkt erg goed.

daarnaast ruime aanbod lenzen,

Pluspunten

• digitale zoeker
  • kwaliteit

Minpunten

• menu opbouw
  • pink net niet goed kwijt zonder accugrip
  • baterij

Es 26-01-2018

Robuuste kwaliteit

Geschreven voor: Sony ILCE-7M2K

Full frame in een systeemcamera, voor mij een nieuw niveau. Duidelijke knoppen, goede greep en vlijmscherpe foto's. Enorme objectiefkeuze.

Stefan 18-01-2018

full frame winnaar

Geschreven voor: Sony ILCE-7M2K

De sony alpha A 7 mark twee is een van mijn droom camera's van Sony. Ik heb de rx100v (voor slomo en voor altijd bij de hand) de RX10m1 voor run and gun video en foto werk en de Alpha A7 mark 2 voor protret werk, vooral video.

het grote voordeel is de full frame sensor voor heel mooie scherpte diepte. De sensor is gestabiliseerd dus ik kan al mijn mooie oude vintage glas gewoon gebruiken: dit maakt zoveel mogelijk... eeen droom. En omdat ik meer inzet op het beeld biedt slog2 voor video en de RAW foto's ongeloofelijk veel mogelijkheden in post-processing.

Vooral de rpijs kwaliteit verhouding van de A7ii is ongeloofelijk. En de combinatie met de standaard zoom lens biedt ook veel voorbeelden. Voor het echte protret werk en hele (echt hele hele hele) mooie foto's en protret video's heb ik de sony zeis 55mm f 1.8 lens. Samen een ongeloofelijke combinatie en een welkom lid van mijn Sony familie.

Ik kan het iedereen aanraden die serieus aan de slag wil met foto en video (en vooral die combinatie). Zijn er dan geen nadelen. nadelen is niet het goede woord: het is kiezen. de A7ii maakt geen 4k, heeft geen slomo, er is geen aanraakgevoelig scherm (dus focussen is toch wel een puzzel met al die instellingen), geen slog3, geen hd 10bit 422 uitvoer (of leiver nog RAW video)... maar ja de ideale camera bestaat niet, maar Sony komt heel dicht in de buurt, vooral met deze prijs... en vergeet niet: full frame he - dus geen crop... haal al dat oude glas maar weer tevoorschijn...

Pluspunten

• full frame
  • gestabiliseerde sensor
  • slog2
  • goed prijs / kwaliteit
  • extra custom knoppen

Minpunten

• geen 4K
  • geen 10bit 422 uitvoer via hdmi
  • menu is wennen
  • geen aanraakscherm (touch focus)

Jan de Boer 17-01-2018

Scherm is handig voor laag of hoog standpunt te kiezen

Geschreven voor: Sony ILCE-7M2K

Ik vind dit een fijne camera ligt goed in de hand en maakt uitstekende opname,s prima scherpte en erg goede kleuren en fijn overzichtelijk menu.
alles wijst zich vanzelf.

Pluspunten

• het kantelbare scherm
  • compacte camera en ligt toch goed in de hand
  • de scherpte is goed in te stellen met een loupe

Minpunten

• accuduur kan wat beter

P. Boogaard 13-01-2018

Zeer fijne full frame camera voor aantrekkelijke prijs

Geschreven voor: Sony ILCE-7M2K

De Sony A7ii is de opvolger van de A7. Ik heb de camera gekocht met de 28-70 uitlens welke zeer goed is in vergelijking met bijvoorbeeld canon kitlenzen. De camera heeft heeft veel mogelijkheden m.b.t. voorkeursinstellingen. Sony en sony/zeiss hebben er veel lenzen bij te koop. Zelfs de oude Minolta lenzen zijn er op te gebruiken met een adapter. Kortom een complete camera met prachtige beelden en talrijke mogelijkheden.

Pluspunten

• snelle autofocus
  • stevige body
  • vriendelijk geprijsd
  • veel lenzen voor beschikbaar

Minpunten

• geen

Johan 10-01-2018

veel mogelijkheden maar toch eenvoudig te gebruiken

Geschreven voor: Sony ILCE-7M2K

Professioneel toestel dat ook in de automatische modus heel goede foto's neemt. Zo waren de eerste foto's die ik nam vlijmscherp en met perfecte belichting. Batterij kan enkel in het fototoestel opgeladen worden wat bij gebruik van meerdere batterijen niet handig is: bij aanschaf van een extra batterij zal ik dus best ook meteen een externe lader aanschaffen. Ik koos voor de standaard kit lens 28-70 omdat je voor een kleine meerprijs meteen een eerste prima lens in huis hebt.

Pluspunten

• full frame
  • trekt prima fotos in "auto" mode
  • heel veel mogelijkheden
  • ligt goed in de hand

Minpunten

• batterij enkel op te laden in toestel

Albert 30-12-2017

Perfect Camera For Me!

Geschreven voor: Sony ILCE-7M2K

Very good camera for street photography! Due to the small size, I always carry it with me whenever I'm travelling.

Pluspunten

• Small size
  • Full frame

Minpunten

• Limited budget telephoto lens

Rana Dogan 26-12-2017

echt aanrader

Geschreven voor: Sony ILCE-7M2K

een heel compacte camera, ligt heel goed en vlot in je hand. Zeer snelle camera en de prijs valt nog goed mee!

Pluspunten

• snelle camera
  • compacte camera

Mylene 07-12-2017

Een grote stap vooruit!

Geschreven voor: Sony ILCE-7M2K

Ik heb de camera nu enkele dagen in bezit en direct naast mijn vorige systeemcamera (samsung NX20) gelegd. Wat een verschil in kwaliteit! Zowel de fotokwaliteit, vnl ook in donkere situaties als het bedieningsgemak is super. Ik vind het tot nu toe fijn werken met de aparte instelwielen voor diafragma en sluitertijd. Alle knopjes zitten op logische en snel te vinden plaatsen.
Heb me van tevoren flink ingelezen in allerlei camera's (voor mij vnl voor portretfotografie) en uiteindelijk tot deze camera gekomen en zoals ik het nu zie ga ik daar geen spijt van krijgen. Nu sparen voor uitbreiding van de lenzen collectie!

Pluspunten

• Hoge kwaliteit bij hoge iso
  • Kantelbaar scherm
  • Overzichtelijke bediening

Minpunten

• Geen touchscreen

Lucky Shot 28-10-2017

Systeemcamera met FullFrame

Geschreven voor: Sony ILCE-7M2K

Na een omweg van diverse camera's Compact (Nikon) point-and-shoot (Sony) en Hybride (Panasonic FX300) uiteindelijk uitgekomen op de Sony A7 met 24-70 lens OSS. Mijn doel was echt superscherp beeld te krijgen voor mijn werk en website en daarvoor is een grote sensor toch het meest geschikt. Filmen kan ook. Zowel Macro als landschapsfotografie. De Sony A7 ligt perfect in de (dames) hand. Superblij mee.

Pluspunten

• beeld stabilisatie
  • Grote sensor
  • Menu

Minpunten

• Accuutje / oplader
  • LCD scherm kan wel kiepen maar niet draaien

Godelieve 25-10-2017

wat een verschil!

Geschreven voor: Sony α ILCE-7M2K zwart

Dit is mijn eerste systeemcamera. Ik wilde een professionele camera kopen met een full frame sensor. Ik realiseerde me wat ik mij zelf aan deed toen ik een filmpje zag van landschap- en natuurfotograaf Martin Podt. Hij sjouwt wat af in de natuur met zijn Sony systeemcamera. Met alle gemak heeft hij zijn camera met statief in zijn hand alsof het niets is. Prachtige foto's heeft hij gemaakt met dat kleine cameraatje.
Het is wel even wennen met de elektronische zoeker. Ik zie precies hoe de uiteindelijke beelden eruit komen te zien, omdat de effecten van je mijn verschillende camera-instellingen goed op het display worden weergegeven.
Wat ik begrepen heb is dat er een minimaal verschil is tussen de A7 Mark II en de A7R Mark II los avn het aantal mp. Het aantal mp van de A7 mark II is 24,3 mp en van de A7R is dat 42,4 mp. Ik vond het prijsverschil dermate groot dat ik voor de veel goedkopere A7 Mark II heb gekozen.

Pluspunten

• licht gewicht
  • ergonomisch gebruiksgemak
  • goede beeldstabilisatie
  • kantelbaar LCD-scherm

Minpunten

• Bediening van 117 AF punten is iets omslachtig.

ro.es 27-10-2015
Geschreven voor: Sony ILCE-7M2K

Mijn Sony camera assortiment uitgebreid met de A7II plus Sony CZ FE35mm F2.8 lens. Al met al een prachtige combinatie. Ik ben helemaal over op de prime lens met hoge licht gevoeligheid, je gaat er beter van fotograferen en is de kwaliteit beter als de zoom lenzen. Met deze combinatie schiet je mooie foto´s die uitblinken in details en kleuren. Lees de vele lovende gebruikers reviews van deze combinatie maar eens na op het Internet.

Voor het telewerk gebruik ik de RX10 met CZ 18-200mm F2.8 (2 jaar in gebruik) en als compact de Sony RX100 III eveneens met een zeer goede CZ F1.8 lens. Hiermee kun je alle situaties aan zonder van lens te hoeven wisselen.

De Sony A7II is een pracht van een camera met een aantal handige zelf instelbare snel toetsen. Als flitser gebruik ik de krachtige en compacte Nissin i40 welke ik iedereen kan aanraden.