De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 52 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony ILCE-7M2 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,9

MIke Fotograaf 27-09-2021

HÉÉL GOED!

Geschreven voor: Sony ILCE-7M2

GOEDE SCHERPTE EN BRILJANTE KLEUREN!
Maakt duidelijk zichtbaar scherpere foto's dan mijn vorige camera(cropsensor).
Maar wat mij nog veel meer opviel zijn de mooie heldere briljante kleuren, zodat je nog meer details ziet. En dit alles komt toch heel natuurlijk over, precies zoals je ook bij een Sony 4K televisie ziet. Goed gedaan!
Conclusie: Sony nr.1 , maar ook Kamera-express nr.1 vanwege de goede adviezen en de uitstekende service! Nogmaals bedankt ik ben er erg blij mee.

Pluspunten

• Goede scherpte
  • Briljante kleuren
  • Licht goed in de hand
  • Minder zwaar dan een spiegelreflex camera

Aafke 24-02-2020

Prachtige camera

Geschreven voor: Sony ILCE-7M2

Overgestapt van spiegelreflex naar deze prachtige systeemcamera en tot nu toe zeer tevreden. Ligt fijn in de hand, is eenvoudig te bedienen en de foto'z zijn kwalitatief ook erg goed!

Pluspunten

• ziet er mooi uit
  • eenvoudig te bedienen
  • ligt fijn in de hand

Rob van Nooijen 24-12-2019

Top camera en top service bij Kamera Express!

Geschreven voor: Sony ILCE-7M2

Mijn 1 jaar oude A7 ingeruild bij Kamera Express voor deze A7II. Over de fotokwaliteit van de 1e A7 was ik al zeer tevreden maar ik vond hem ergonomisch tegenvallen. Met het nieuwe ontwerp van deze A7II is dat helemaal opgelost. Daarbij komt dat het autofocus systeem is verbeterd, een 5-assige beeldstabilisator in de body is toegevoegd en de ISO prestaties nog net iets beter zijn. De Sony FE 28-70mm kit lens had ik al dus ik heb er nu meteen maar een Viltrox 85mm f1.8 STM bijgekocht. Met deze combi haal ik het beste uit de camera voor portret- en onderwerpfotografie. In de Superstore in Eindhoven werd ik zeer vriendelijk en professioneel geholpen door Khio. Dik tevreden!!

Pluspunten

• Compact en ergonomisch goed ontworpen
  • Hoogwaardige kwaliteit foto's
  • Ruisvrij bij hoge ISO waarden

JN 04-11-2019

handzame camera

Geschreven voor: Sony ILCE-7M2

Handzaam model, niet te groot ,maar ook niet te klein. Makkelijk te bedienen.
Heldere zoeker en goede display.

Netkem 13-08-2019

Mooie camera

Geschreven voor: Sony ILCE-7M2

De voordelen van een full frame camera met een stuk minder gewicht. Belangrijk ivm polsblessure. Nu kan ik toch kwalitatief goede foto’s maken zonder mijn pols te overbelasten.

Pluspunten

• Lichter van gewicht dan normale fullframe
  • Goede foto’s

Mal 27-07-2019

Mooie opvolger voor mijn Sony A7.

Geschreven voor: Sony ILCE-7M2

Mooie opvolger van mijn Sony A7. Betere lensfitting en optische stabilisatie in de camera.
Tevens meer autofocus punten en een betere handgreep. Aangeschaft bij Kamera express waar ik een goede inruilprijs kreeg voor mijn Sony A7.

edpr80 21-07-2019

Snelle autofocus, haarscherpe beelden

Geschreven voor: Sony ILCE-7M2

Fantastische camera. Doet alles wat je ervan verwacht, én meer. Snelle autofocus, handig bij bewegende beelden.

Pluspunten

• Snelle autofocus
  • Goede prijs-kwaliteitsverhouding

Henk van Tol 17-07-2019

Sony A7 ii

Geschreven voor: Sony ILCE-7M2

Mooi compacte body. Zeer solide en eenvoudig te bedienen.
Groot aanbod van objectieven, niet alleen van Sony.
Bijkomend voordeel was de cashback actie van Sony.
Was echt de moeite waard.

Pluspunten

• Formaat body
  • Aanbod objectieven

Minpunten

• Accu

Wilbert 01-07-2019

Mooie consumentencamera met professionele kwaliteit

Geschreven voor: Sony ILCE-7M2

Recent de Sony alpha7 II gekocht bij Kamera Express in Utrecht. Lang getwijfeld over de overstap van Canon naar Sony, maar door oa goede hulp bij Kamera Express, ben ik nu zeer tevreden. De camera is makkelijk in gebruik, handmatige instellingen zijn op de camera direct beschikbaar en de kwaliteit van de opnames is fantastisch. Camera ligt goed in de hand, is licht en voelt toch solide aan. Mooi design. Dynamisch bereik is groot en met de ingebouwde beeldstabilisatie kun je ook onder slechte lichtomstandigheden toch uit de hand fotograferen. Wel jammer dat ik tot op heden mijn oude canon-objectieven niet kan gebruiken, de adapters voor de e-mount van Sony zijn erg duur.

Pluspunten

• prijs-kwaliteit verhouding
  • licht gewicht
  • ingebouwde beeldstabilisatie
  • design

Minpunten

• accuduur
  • geen losse acculader meegeleverd
  • geen GPS

Sander 25-06-2019

Zeer krachtige en snelle full-frame camera

Geschreven voor: Sony ILCE-7M2

Op basis van een mooie aanbieding bij Kamera Express de Sony A7ii gekocht. Na mij oude Sony a350 is dit een enorme sprong vooruit. Ook zonder een heel lichtsterk objectief maak je in minder lichtomstandigheden goede scherpe foto's. Scherpstellen snel en accuraat en de beeldstabilisatie is echt heel goed, goed te zien als je een (sterk) zoomobjectief gebruikt. Kijk er naar uit om hiermee mijn komende reis naar China vast te gaan leggen..

Pluspunten

• Snel
  • Fullframe dus minder ruis
  • Snelle en accurate autofocus

Minpunten

• Batterijduur is wat kort

Rick 15-06-2019

Sony A7ii

Geschreven voor: Sony ILCE-7M2

Ik was op zoek naar een compact systeemkamera. Ik kwam eerst bij Panasonic. Maar wil eigenlijk een full frame kamera kopen. Ik heb een nikon 3100.
Via Kamera Express zag ik de Sony a7II met een aantrekkelijke prijs. Ik ben de volgende dag gaan kijken en was gelijk verkocht. Ik heb nu 15 dagen de Sony a7II in bezit en ik ben erg tevreden.
Ik heb gelijk de prime lens 50mm 1.8, erbij genomen. De foto's zijn erg scherp. Inmiddels met andere lenzen geprobeerd echt een geweldige camera. Hij is ook lekker ligt in gewicht en vooral met de prime lens.

Pluspunten

• Licht in gewicht
  • Scherpe foto's
  • Bediening
  • Gunstig geprijst
  • AF werkt snel

Minpunten

• weinig lenzen beschikbaar van Sony

Marian 13-06-2019

top Systeem camera

ik heb de Sony a7 gekocht in de winkel Maastricht
vriendelijke verkopers en goed geholpen
ik heb de a7 gekocht als vervanging van de a99 amdat deze mij te zwaar werd en ik moet zeggen dat ik zeer tevreden ben met de nieuwe camera hij doet echt niet onder voor de veel duurdere a99
voor mij een top camera

Pluspunten

• het gewicht

Steven 07-06-2019

Fantastische camera

Geschreven voor: Sony ILCE-7M2

Sinds een kleine week deze camera Sony A7 Mark II aangekocht. Super goed toestel, fantastische foto's worden hiermee gemaakt. Echt een aanrader. Toestel was niet zo goedkoop maar is zeker zijn geld waard.

Pluspunten

• super kwaliteit
  • full frame maakt echt het verschil

Minpunten

• aan de zware kant
  • nog extra batterij bij te kopen. zit maar 1 in.

W.Verenjans 06-06-2019

Full frame systeemcamera

Geschreven voor: Sony ILCE-7M2

Mijn keuze is geworden Sony a7II met kitlens 28-70, omdat je met deze Camera prachtige foto maakt zonder een expert te zijn . De bediening is eenvoudig gehouden ,zodat iedereen uit mijn gezin de Camera kan gebruiken. voor Feestjes Portret of Landschappen, Iedereen kan hier mee overweg. En voor de gevorderden onder ons, zijn genoeg instel mogelijkheden om als een Expert aan de slag te gaan.

Pluspunten

• ingebouwde beeld stabilisatie
  • Electrinische (EVF) Zoeker
  • 35 mm Sensor
  • NFC

Minpunten

• accuduur
  • E-Mount

Kitty 15-05-2019

Erg handzaam. Groot scherm.

Geschreven voor: Sony ILCE-7M2

Systeemcamera ligt prettig in de hand. Is minder zwaar dan een digitale spiegelreflex. Je neemt hem daarom makkelijk mee. Mooie foto's.

Ton 08-02-2019

Betaalbare Sony Top Kwalieit

Geschreven voor: Sony ILCE-7M2

Dit is een full frame spiegel loze camera van perfecte kwaliteit met onbeperkte mogelijkheden in een robuuste body die als semi professioneel kan worden beschouwd tegen een zeer interessante prijs voor amateurs.

Pluspunten

• Full Frame
  • Onbeperkte mogelijkheden

Minpunten

• Beperkte gebruikduur accu
  • geen oplaad modum

Frank Vintges 31-01-2019

Betaalbare full-frame voor scherpe sfeer- en actiefoto’s...

Geschreven voor: Sony ILCE-7M2

Mijn vorige camera was een Nikon D7100. In de loop der tijd had ik behoorlijk wat lenzen vergaard, maar geen hoogvliegers; niet zo lichtsterk en ook niet de allerbeste kwaliteit en dus was ik voor mijn gevoel een beetje op een doodspoor beland. Op een regenachtige zaterdag alles met opgeheven hoofd ingeruild en nu met een frisse start opnieuw beginnen met deze Full-Frame camera waarmee ik met hoge ISO kan fotograferen voor superscherpe sfeer- en actiefoto’s. Achteraf wel een beetje drieste actie want de oude camera gaat toch aan je hart, maar tot op heden zeker geen spijt. De A7-II heeft zeer veel slimme instellingen waarvan zo te zien een aantal over de top: Automatische scherpstel voorkeur op basis van herkenning van tot maximaal 8 specifieke personen. Geniaal knap, maar of ik dat ooit ga gebruiken?? Maar point en shoot met de A7-II is een feestje. Snel & compact. Heel fijn om ook orthodox door een zoeker te kunnen kijken. Nog wel even flink oefenen om alles goed te snappen. Heb nu toch weer gekozen voor de kit-lens (28-70). Morgen misschien toch maar even naar de winkel om te kijken voor een upgrade van de lens…

Pluspunten

• Lichtsterk / weinig ruis
  • Stabilizer in body
  • Prijs/prestatie

Minpunten

• Accuduur

OttoW 12-01-2019

Zeer duidelijke digitale viewfinder, mooi handzaam formaat

Geschreven voor: Sony ILCE-7M2

Ik ben van een Nikon D7000 over naar de Sony A7II. De III heeft voor mijn gebruik alleen de voordelen langer mee te gaan op de accu en een dubbel kaartslot dus dat prijs verschil vond ik te veel, ik koop wel een extra accu. Ik heb hem nu een week en ben zeer tevreden over het gebruik en de opgeleverde foto's. Ik vind hem handzamer dan de Nikon en vooral sneller, bv het automatisch scherpstellen. En natuurlijk de digitale viewfinder is super. Hierin zie je duidelijk beeld, de instellingen en bv een live histogram. En direct het resultaat van veranderingen aan de instellingen nog voordat je de foto maakt. Hier hoop ik in de zomer veel gemak van te hebben. Gekocht bij Foto de vakman in Uden waar ze mij goed advies en een scherpe prijs hebben gegeven. Gelukkig hadden zij net de Tamron 28-75mm F2.8 binnen, dus ik kan aan de slag.

Pluspunten

• Digitale viewfinder!!
  • Handzaam formaat
  • Zelf toe te wijzen knopjes
  • Full frame
  • Beeld stabilisatie

Minpunten

• Batterijduur
  • Enkel kaartslot

Lievenbariseau 08-01-2019

Snel leuk en superresultaten

Geschreven voor: Sony ILCE-7M2

Apparaat is licht en behendig , ideaal voor mobiel en reizen
Snel en zeer goed zoekscherm.
Meer dan voldoende lenzen beschikbaar.

Pluspunten

• Licht
  • Snel

Minpunten

• Nog niet tegengekomen

blije fotograaf gerhard 04-01-2019

Blij met aankoop Sony A7 Mark II met objectief SEL 24-240 mm

Geschreven voor: Sony ILCE-7M2

Zeer Goede prijs/kwaliteit verhouding. Mooi product. nog aantrekkelijker door de Kassa/cashbackkorting. We gaan hier mooie foto's en film mee maken tijdens onze Hurtigrutentocht langs de fjorden van Noorwegen en de Noordkaap.

Lucas 02-01-2019

Geweldige kleine alleskunner

Geschreven voor: Sony ILCE-7M2

Heerlijk hoe de kwaliteit van fotocameras steeds beter wordt, terwijl de camera's alleen maar kleiner worden. Ik ben overgestapt van een Nikon DSLR naar deze Sony A7II, en heb nog geen dag spijt gehad!

Pluspunten

• licht, compact
  • Full-frame
  • gestabiliseerde sensor is merkbaar
  • duidelijk scherm, duidelijke EVF

Minpunten

• geen 4k video

N 31-12-2018

Fijne camera

Geschreven voor: Sony ILCE-7M2

Na veel twijfelen voor deze camera gekozen. Nog geen moment spijt.
De besturing is even wennen wanneer je van spiegelreflex overstapt naar deze camera, maar dit heb je al snel door. Zeer scherpe foto's!

helen 30-12-2018

ligt goed in de hand, snel, body is licht in gewicht

Geschreven voor: Sony ILCE-7M2

Ik was een tijd op zoek naar een nieuwe camera. Uiteindelijk voor dit type gekozen. Heb hiervoor ook altijd sony gehad. Deze is weer iets luxer en lichter en beter voor mij vast te houden.
De camera is eenvoudig in zijn bediening wat ik heel fijn vind.
Nadeel is dat de lenzen van de andere sony niet meer passen. Maar die keuze moet je zelf maken. En als ik was overgestapt naar een ander merk had ik hetzelfde. Ik ben er in iedergeval over te spreken en zou hem zo weer aanschaffen als ik weer moest kiezen.
De camera is ook nog betaalbaar en dat weegt ook mee.
Bij kamera-expres is deze camera goed uitgelegd,werd er ook vriendelijk geholpen.

Pluspunten

• handzaam
  • body is niet zwaar
  • Voor kleine handen is hij goed vast te houden
  • goede foto's
  • makkelijk in te stellen

Minpunten

• Lenzen van andere sony camera's passen er niet op
  • geen ingebouwde flits

Luijten 29-12-2018

Verbetering van Sony A77

Geschreven voor: Sony ILCE-7M2

Een Beter product dan de Sony A77. Sensor voor een CMOS naar een Full frame is duidelijk merkbaar. Blij dat ik ben overgestapt. In het geheel een verbetering

van der Wolf 29-12-2018

Ligt lekker in de hand

Geschreven voor: Sony ILCE-7M2

Prachtige modern product. Ligt lekker in de hand en je maakt prachtige foto's op voorwaarde dat je de juiste lenzen hebt voor de full-frame capaciteit.

Pluspunten

• Licht in gewicht
  • ligt fijn in de hand
  • modernste technologie

Minpunten

• geen acculader bijgelevert maar een usb lader