Sony Alpha A5100 Zwart + 16-50mm + 55-210mm zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 6 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony Alpha A5100 Zwart + 16-50mm + 55-210mm zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

9,4

Anne Lien 19-02-2015

Ik heb mijn Sony 5100Y nu ongeveer 3 weken in mijn bezit. Nog steeds ben ik super enthousiast over dit toestel. Het overtreft nog steeds mijn verwachtingen. De camera levert haarscherpe foto's in zowel donkere als lichte omgeving. Ik ben nog niet zo ervaren in het fotograferen, waardoor de Help Functie soms goed van pas komt. Deze functie geeft handige tips en legt uit welke sluitertijden/ISO-waarden het beste passen bij de omstandigheden die je wilt fotograferen.
Met camera kun je alles zowel handmatig als automatisch instellen. Persoonlijk vind ik de telelens een echte must, je kunt rijdende objecten en dieren rustig fotograferen en dichterbij halen terwijl de foto's haarscherp blijven. Daarnaast heeft de camera een supersnelle focus waardoor je geen moment mist.

Kortom dit is een geweldige camera die gebruiksgemak combineert met een groot aantal instelbare mogelijkheden. Perfect voor zowel de beginnende fotograaf, als de wat meer gevorderde.

Wout_4 16-02-2015

Het is een beest in een kleine verpakking, veel opties en een makkelijke interface (zoals we van Sony gewend zijn)

Marin Snijders 09-02-2015

Een paar weken geleden heb ik de ILCE 5100Y gekocht. Ondanks mijn hoge verwachtingen werd ik verrast door de resultaten. Mooi scherpe foto's met sprekende kleuren. Ik ben ik RAW gaan fotograferen. Sony biedt via de website een link naar Capture One 8, een gratis alternatief voor Lightroom. Succes verzekerd!

Stam81 20-01-2015

Een geweldig toestel voor de veeleisende amateur fotograaf. De selfie mogelijkheid is echt een uitkomst. Hij maakt schitterende landschaps foto's, portret foto's en de auto functies werken perfect bij slecht belichte situaties en bewegende objecten. Het is zeer eenvoudig om je foto's te delen met je smartphone. Tevens is de help functie erg handig om de juiste manual camera settings in te stellen bij elke denkbare situatie. Hierdoor heb ik schitterende vuurwerk foto's kunnen maken. De batterij is wel snel leeg, maar deze is eenvoudig op te laden met een usb-powerbank als je onderweg bent.

Jan de Hoog 15-01-2015

Ik had een NEX 5 maar die stelt niet meer automatisch scherp, dus de nieuwe Alpha 5100 gekocht met telelens. Nou dat is echt de grote broer van de NEX 5.
Filmen gaat van leien dakje (met de NEX 5 vaak te instabiele beelden).De foto's zijn een wereld van verschil, de 5100 stelt zo snel scherp het is een lust om hier mee te werken. Ik heb al heel wat mensen blij gemaakt met de foto's en films van de Alpha 5100 incl. mijzelf, het is in een woord fenomenaal. Wij gaan in Februari naar Bali voor een maand en daar zal hij moeten werken voor het baasje.

JLK1986 06-01-2015

Prettig toestel, super snelle focus, fantastische sensor. Daarmee een goede basis voor prachtige plaatjes! Bijzonder tevreden en blij mee.