Sony α ILCE-5100L bruin

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 21 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony α ILCE-5100L bruin op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,6

Gieben 05-08-2017

zeer uitgebreide en makkelijk te bedienen

Geschreven voor: Sony α ILCE-5100L bruin

Door mijn spiegelreflexcamera wist ik dat de grote erg meebepalend was. Daarom wilde ik een kleinere camera met dezelfde kwaliteit als mijn canon spiegelreflex. Uiteindelijk gekozen voor deze in de bruine uitvoering. Hij is niet te klein, want is nog goed vast te houeden. maar zeker de helft kleiner en veel lichter dan mijn oude camera. Ook is het kantelbare touchscreen met het roteren wieltje erg gemakkelijk, en ook snel te bedienen.

Pluspunten

• zeer klein en licht
  • touchscreen
  • leuk uit te breiden voor betaalbare prijs

eline213 09-03-2015
Geschreven voor: Sony α ILCE-5100L bruin

The tilt-able screen is great for selfies and it works great under low light environment. Focus is also very good.

Bzrk 05-03-2015
Geschreven voor: Sony α ILCE-5100L bruin

Pluspunten: zeer snelle focus en goede burstmodus. Foto's lijken bijna altijd te lukken. Feature om foto's scherp te stellen door het scherm aan te raken werkt prettig. Ook leuk om foto's direct in de gratis Sony cloud te kunnen uploaden.

Ik vind de menustructuur niet altijd even duidelijk. Even snel wisselen van shooting modus gaat (nog) niet zo makkelijk. Ook vreemd dat het menu niet genavigeerd kan worden met de touchscreen.

Bij het bekijken van foto's op de camera kan het touchscreen ook niet worden gebruikt. Roteren van foto's gebeurt niet automatisch (in ieder geval niet by default).

M.J. Eenkhoorn 02-03-2015
Geschreven voor: Sony α ILCE-5100L bruin

Complete, compacte camera met veel mogelijkheden. Erg gebruiksvriendelijk en de WIFI functie is enorm handig om foto's te delen met andere apparaten. Tot nu toe alleen maar positief over deze aankoop!

biker01 22-02-2015
Geschreven voor: Sony α ILCE-5100L bruin

camera ligt goed in de hand, maakt prima foto's. eenvoudig gebruik en filmt ook erg goed! Accuduur is ook prima in orde.

Piet van Driel 22-02-2015
Geschreven voor: Sony α ILCE-5100L bruin

Mooi toestel, vrij veel opties en dat voor een erg goede prijs. De menu structuur is gelukkig een stuk beter dan mijn oude NEX-5. Ook het scherpstellen en de scherpte zijn er een stuk op vooruit gegaan.
Wel jammer dat het een tikkeltje plastic aanvoelt en dat het touchscreen alleen voor óf scherpstellen óf een foto maken is, en verder nergens voor.

marcel4488 20-02-2015
Geschreven voor: Sony α ILCE-5100L bruin

kompakt en makkelijke,lichte camera is die makkelijk is mee te nemen,geef tevens mooie resultaten en gemakkelijk is in te stellen. Ook om een selfie te maken is het eenvoudig.

fokkekracht 19-02-2015
Geschreven voor: Sony α ILCE-5100L bruin

De camera heeft ontzettend veel mogelijkheden en het duurt wel even voordat je dat allemaal door hebt. Daarom het gebruiksgemak wat minder beoordeeld.
Toch met de standaard instellingen al een aantal foto's gemaakt. Die zijn van goede kwaliteit, zelfs binnen bij weinig licht.
Bevalt tot nu toe goed!

optimusneo 19-02-2015
Geschreven voor: Sony α ILCE-5100L bruin

Maakt haarscherpe foto's, zeker in combinatie met de SEL18200 Telezoom lens. Er zijn veel mogelijkheden om dit te bewerkstelligen. Ook de diverse modussen zijn weer aanwezig. Zie de handleiding hiervoor.

Ik kom van de nex-5n, het enige wat wennen is, is dat de het scherm geen full touch is helaas. Ook het scherm is minder kantelbaar dan op de nex-5n. Echter kan je nu wel het scherm omklappen zodat je makkelijk een foto van jezelf kan maken. Bij de nex5-n kon je het scherm ook naar beneden laten zakken zodat je een foto kon maken boven je hoofd.

De integratie met wifi/smartphone is hiervoor erg nuttig. Foto's overzenden is simpel, dus kan dit sinpel gedeeld worden via de bekende social media.

De menu structuur is logisch opgebouwd. Verder is het gebruiksgemak prima. Door de kleine vormgeving van de body in combinatie met de SEL18200 lijkt de camera te klein. Uiteindelijk is dit van ondergeschikt belang, het gaat er immers om of er mooie foto's gemaakt kunnen worden.

Degelijkheid kan ik nog niks over zeggen. Ik heb de camera pas 3 weken in bezit. De grote test komt a.s. zomer, wanneer ik in California er dagelijks mee ga werken.

Minpunten : de USB lader. Ik ben meer van de externe lader, echter kan je nu wel je camera onderweg in de auto opladen. Gelukkig maakt de A5100 gebruik van dezelfde batterij als de nex5-n. Alles blijft compatible met elkaar.

Er is ook geen hot-shoe aanwezig. Voor mijzelf geen issue, maar dit kan voor anderen wellicht een breekpunt zijn om deze camera niet te schaffen en te kiezen voor de a6000.

Voor de mensen die willen filmen met de A5100. Er is de XAVC met 1920 x 1080p / 60 fps (50Mbps) mogelijkheid.

Al met al een prima camera voor de beginnende fotograaf of de fotograaf die mooie foto's wil maken zonder dat je de PASM modus hoeft te gebruiken. Als je deze modus wel gebruikt en er mee speelt dan zullen de foto's alleen maar mooier en mooier worden

PJ Wognum 11-02-2015
Geschreven voor: Sony α ILCE-5100L bruin

Start supersnel op. Zeer goede en snelle scherpstelling. Focus via touch op scherm werkt minder dan verwacht. Vooral onder de indruk van kwaliteit in moeilijker lichtsituaties. Zeker nog niet alle mogelijkheden benut.

mdvanhelden 20-01-2015
Geschreven voor: Sony α ILCE-5100L bruin

Ik ben gewend te fotograferen met een Sony A99, maar die is vrij groot om dagelijks in mijn tas mee te nemen. Daarom deze systeemcamera gekocht en ik ben onder de indruk van de kwaliteit van de foto's! Voor mij is het ook belangrijk om in RAW te kunnen fotograferen en dat kan met deze camera.

Koos.v.a.1956 19-01-2015
Geschreven voor: Sony α ILCE-5100L bruin

Makkelijk hanteerbare camera. Niet te klein maar ook niet te groot. Je moet even de moeite nemen om alle opties te ontdekken, maar dan "heb je ook wat"! Het scherm kan alleen 180 gr omhoog, maar dat is een klein nadeel op de vele voordelen die deze camera biedt! Ik ben er blij mee !
Koos

ItsMe123 15-01-2015
Geschreven voor: Sony α ILCE-5100L bruin

Compact, ziet er goed uit en maakt mooie foto's!
Helaas werkt het touchscreen niet voor de menu, alleen voor scherpstelling en het maken van een foto. Wellicht komt hier nog een update voor?
Bediening via de app op je smartphone werkt ideaal.

carolina70 08-01-2015
Geschreven voor: Sony α ILCE-5100L bruin

Mooie camera, maakt mooie foto's, gebruiksvriendelijk, mooie vormgeving, degelijke camera. Er zitten diverse mogelijkheden op.

J. Fernandez 08-01-2015
Geschreven voor: Sony α ILCE-5100L bruin

Helder foto's, makkelijk in gebruikt en realistische kleuren maakt van deze Sony camera een van de top op dit moment in de markt.

Andym 06-01-2015
Geschreven voor: Sony α ILCE-5100L bruin

Een makkelijk te bedienen camera. In de standaard instellingen voor iedereen goede foto's te maken. Wifi verbinding komt makkelijk tot stand. Min puntje de update's naar Apple duren lang.

darkmanNL 18-12-2014
Geschreven voor: Sony α ILCE-5100L bruin

Ik zelf ben een echte Sony fan. Zo ben ik ook een gebruiker van Sony TV, Sony DVD, SonyHD Handycam 120GB, en Sony A50 spiegel reflex camera. Ben van plan om binnenkort een smartTV kopen van Sony.

Heb een weekje of 2 terug een Sony A5100 gekocht, naar mijn mening is het een goede toestel. Ik wou eerst eerlijk gezegd naar de Sony A6000 maar toen ben ik toch maar naar de A5100 gegaan. Maar na gebruik van de A5100 ging mijn keuze eerlijk gezegd toch wel weer terug naar de A6000 omdat je hier meer mogelijkheden hebt voor de instellingen naar je smaak aan te passen. En de LCD schermpje van de A6000 die kan je bewegen en zo de toestel boven je hoofd houden om een foto te maken, maar met de A5100 kan je weer selfies maken wat ik ook wel een zeer belangrijke punt vindt.

Om eerlijk te zeggen, ik vind de producten van Sony gewoon super goed.