Sony Alpha A5100 Wit + 16-50mm OSS wit

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 20 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony Alpha A5100 Wit + 16-50mm OSS wit op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

tomclaassens 04-03-2015

Mooi compact formaat met de foto kwaliteit van een grote camera, Bediening is goed, mogelijkheden zijn erg uitgebreid. Reactietijd is geweldig! Ik maak de mooiste moment opname`s als nooit tevoren. Via wifi naar de TV streamen is ideaal (mits TV wifi heeft) Ben er erg tevreden mee.

FotoMaster 03-03-2015

Kwaliteit foto:
Perfect voor zo'n kleine camera tegen een spiegelreflex aan
Mogelijkheden:
De camera is voor zien van de nieuwste snufjes zoals wifi apps welke vanaf je telefoon te bedienen zijn.
Gebruikers gemak.
De standaard funcionaliteiten zijn direct te benaderen en duidelijk zoals zoom en menu en terug kijken van foto's.
Vormgeving
Hij is heel handig klein maar toch goed beet te houden met je handen. De grootte is vooral doorslag gevend.
Hij maakt spiegel reflex kwaliteit fotos terwijl hij maar een kwart weegt en een derde van het formaat van een gemiddelde spiegelreflex is
Degelijk heid
Het flitsertje voelt niet echt degelijk aan.

KeyMasterAniel 03-03-2015

Geweldig toestel.
ik heb het toestel nu een maand en er is een groot verschil tussen deze A5100 en de oude nex toestellen.
nl. de foto stabilisatie is heel erg verbetert.
Ik kan het toestel nu an mijn zoontje(7 jaar) geven en hij maakt er goede foto's mee.
Verder is de remote app geweldig om te filmen en om foto's mee te maken.

Ik ben zeer tevreden over mijn toestel Sony A5100

MarkdeRoo 02-03-2015

Mooie systeemcamera, compact. Veel mogelijkheden voor instellingen, aperture, belichting, sluitertijd, focus. Wifi ondersteuning voor delen foto's en handige app voor afstandsbediening via smartphone.

Enige overweging voor de betere amateurfotograaf is de keuze voor een full-frame of model met digitale zoeker. Uitgezonderd deze twee opties alles wat men zich kan wensen.

florisssss 02-03-2015

Super camera!
De wifi koppeling werkt ideaal met ipad en GSM.
Mis alleen de mogelijkheid om externe fliters of microfoon aan te sluiten.

Vibhor 01-03-2015

I am very happy with my purchase of Sony Alpha 5100. The picture quality is very good and the product is exactly what I was looking for. A camera that takes very good pictures and is still not very bulky like the SLRs. Proud to own Sony Alpha 5100 :)

S. Wisniewski 23-02-2015

Mooi en prima toestel, geeft een mooie kwaliteit in een handzaam formaat. Bevat daarnaast veel mogelijkheden en is vriendelijk in het gebruikersgemak.

Lynna 19-02-2015

The quality is so much better compared to my iPhone though. I also luvv the design but for some reason the lens gets a bit in the sometimes. It's my first camera with a lens so I'm quite happy with it!

air993993 19-02-2015

The camera is very fast of taking pictures. It is light and good-looking, very suitable for girls and also beginners.

xLiebedich 19-02-2015

Ik heb een spiegelreflexcamera maar wilde een 'compactere' camera hebben, die makkelijker mee te nemen is met dagjes uit e.d.
Ik heb de camera nu een paar weken en al veel gebruikt. Hij maakt makkelijk en fijn foto's. Omdat ik (nog) geen zin had om de sluitertijd/diafragma intestellen, heb ik tot nu toe alleen gefotografeerd in de automatische stand. en deze bevalt goed. Verder is hij makkelijk intestellen en ingebruik.

Wat ik tot nu toe jammer vind, is de duur van de batterij. Deze is vrij snel leeg en het duurt lang om hem weer opgeladen te krijgen.

Ann88 19-02-2015

Mooie camera van Sony. Maakt mooie foto's. Echter kun je met deze camera van Sony minimaal inzoemen.

Anita vd Dr. 17-02-2015

Met dit fototoestel heb ik een de overstap gemaakt van compact- naar systeemcamera. De camera is veel minder zwaar dan een spiegelreflexcamera en daardoor tóch makkelijk mee te nemen. De bediening is niet moeilijk maar ik ga volgende maand toch een cursus volgen zodat ik alle mogelijkheden die deze camera biedt leer te benutten. Ik fotografeer graag macrofoto's van bloemen en daarom heb ik er meteen een macrolens bijgekocht. De foto's zijn schitterend mede door z'n 24,3 pixels en zonder problemen uit te vergroten. Mijn fotoboeken zullen nóg veel mooier zijn dan eerst! Ik heb een witte camera gekocht omdat ik die zo strak en modern vind.

Rudi13 10-02-2015

Fijn toestel en makkelijk te bedienen. Goede prijs/kwaliteit verhouding! Het kantelen van het scherm is erg handig voor een selfie!

Koh 10-01-2015

Een fijn en compacte camera die veel te bieden heeft. Hij is makkelijk te bedienen en een geweldige kwaliteit. Voor een selfie is hij ideaal en zijn er verschillende mogelijk heden. Deze camera is goed voor mensen die beginnen met fotograferen en niet zo zwaar.

John Maes 06-01-2015

Menu structuur is niet de makkelijkste. LCD display donker terwijl de foto door de blits wel heel goed is.

GJKIDV 06-01-2015

Mooie handzame systeemcamera die perfecte beelden schiet. Het menu is makkelijk te bedienen en biedt voor ons genoeg opties.
Enige nadeel is dat het bijgeleverde softwareprogramma het beste draait op windows 8. Bij windows 7 is het echt erg traag.

Nic90 02-01-2015

Erg leuke professionele camera voor beginners! De camera biedt veel mogelijkheden mbt het maken van een foto, en spelenderwijs kom je erachter dat je speelse foto's kan maken door bijvoorbeeld slechts een kleur er uit te laten springen.
Over de wifi functie kan ik nog niks zeggen, omdat ik deze nog niet heb uitgeprobeerd. Ik adviseer om een SD-kaartje te nemen met een leessnelheid van tenminste 30 of 60mb/s om snel te kunnen fotograferen.

Mich73 30-12-2014

Ik heb de Sony 5100 nog kort maar ben er super blij mee.
Hij is redelijk compact dus makkelijk mee te nemen.
Ik maak vooral foto's van mijn dochters rijdend en springend met hun pony's en ik had nooit verwacht dat ik zulke mooie beelden zou maken.
Ook het overzetten van de foto's van de camera naar mijn mobiel is heel eenvoudig.

Rene Klokhuis 03-12-2014

Fijn toestel! Bediening en menustructuur is goed opgezet. Foto's zijn van prima kwaliteit en het ook nog een mooi toestel om te zien. Hopelijk hebben we hier lang plezier van.