Sony α ILCE-6000Y zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 65 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony α ILCE-6000Y zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Wilma 29-09-2019

Set met veel mogelijkheden

Geschreven voor: Sony α ILCE-6000Y zwart

Op zoek naar een goede camera werd deze set aanbevolen en hij bevalt prima, heel veel mogelijkheden, met goede foto's en voor een aantrekkelijke prijs.

Pluspunten

• Heel complete set
  • Aanpassingen zijn in de zoeker te zien

Familie met 2 pubers 27-08-2019

Snelle systeemcamera.

Geschreven voor: Sony α ILCE-6000Y zwart

Handzame camera, lichtgewicht t.o.v. onze vorige spiegelreflexcamera.
Mooie foto's. Foto's helaas moeilijk op de camera te bekijken op ingezoomde stand.
Echter op de computer wel ingezoomd mooie, heldere kleur van de ingezoomde foto's.

Pluspunten

• snelheid met foto's maken
  • lichtgewicht
  • grote accucapaciteit

Minpunten

• op venster moeilijk in te zoomen
  • niet heel gerbuiksvriendelijk

Sabinevda 27-08-2019

prijs/kwaliteit uitstekend

Geschreven voor: Sony α ILCE-6000Y zwart

De Sony Ice - 6000 is een digitale camera met onuitputtelijk veel mogelijkheden. Met de fabrieksinstellingen maakt hij alvast heel mooie foto's maar hij laat een eigen, creatieve inbreng toe. Hij is veelbelovend en daardoor enorm inspirerend om aan de slag te gaan. Hij nodigt uit om er op uit te trekken, om al zijn mogelijkheden te ontdekken en er alles uit te halen. Daarmee ben je wel nog even zoet.
Hij ligt heel goed in de hand en comfortabel betreft het gewicht.

Leo 29-05-2019

Veel voor weinig, licht gewicht , veel mogelijkheden

Geschreven voor: Sony α ILCE-6000Y zwart

Na eerst informatie gewonnen te hebben bij de kamera express, Was geinterreseerd geraakt in een Nikon p 900, omdat deze een hoge optische zoom heeft en in het budget viel wat ik eerst uit wilde geven voor een camera
Bij mijn tweede bezoek aan de kamera express werd ik uitstekend en zeer deskundig geholpen door de verkoper .Heb ik uit eindelijk gekozen voor de sony camera .
Ik wilde een lichte camera ter vervanging van mij spiegelreflexcamera die zeer zwaar was.
Deze sony camera paste precies bij mijn wensen.
De camera is makkelijk in de bediening ,snel en overzichtelijk

Pluspunten

• licht
  • compact

MK 17-01-2019

Zelfs de kinderen zijn de snelle AF niet te snel af

Geschreven voor: Sony α ILCE-6000Y zwart

Jarenlang gestoeid met een Bridge Camera, die we hadden gekocht voor een Safari om zijn absurde zoom voor een zachte prijs. Maar toen we eenmaal kinderen kregen die zich niet makkelijk laten vangen op de foto werden de tekortkomingen snel duidelijk. In de afgelopen periode nauwelijks een scherpe foto van de kinderen, vaak binnen geschoten met slecht licht. Dat begon toch wel een gemis te worden. Bij de zoektocht in de lokale camerawinkel eigenlijk gelijk op de Sony A6000 gewezen, maar als leek zegt het allemaal weinig. Gekozen op de snelheid en lichtgevoeligheid. En die laten niets te wensen over. Zelfs met de zoomlens vanaf 20m mijn zoontje op en neer springend op de trampoline haarscherp in beeld door de supersnelle AF-C. De kinderen superscherp op de korrel in een binnenspeeltuin. De overige functies op de camera nog niet verder ontdekt. Die reis begint pas. Maar de camera doet nu al waar we hem voor gekocht hebben. Prachtige portretten van onze kids, zelfs als ze ons te snel af denken te zijn.

Pluspunten

• Supersnelle AF-C
  • Hoge lichtgevoeligheid
  • Lichtgewicht
  • Automatische cropfunctie maakt mooie portretten

Minpunten

• Dure (extra) lenzen
  • Meegeleverde kit beperkt voor gevorderde fotograaf
  • Geen touchscreen (mezelf al vegend betrapt)

MK 17-01-2019

Zelfs de kinderen zijn de snelle AF niet te snel af

Geschreven voor: Sony α ILCE-6000Y zwart

Pluspunten

• Supersnelle AF-C
  • Hoge lichtgevoeligheid
  • Lichtgewicht
  • Automatische cropfunctie maakt mooie portretten

Minpunten

• Dure (extra) lenzen
  • Meegeleverde kit beperkt voor gevorderde fotograaf
  • Geen touchscreen (mezelf al vegend betrapt)

Eric 06-04-2018

Gebruikersvriendelijk toestel

Geschreven voor: Sony α ILCE-6000Y zwart

Gebruikersvriendelijk toestel, maakt mooie foto's, snelle sluiter en duidelijk scherm.
De bijgekochte lens 18 - 105mm f4 heeft een mooi bereik. Licht gewicht gemakkelijk voor vakanties.

Pluspunten

• Gewicht
  • Makkelijke bediening

britt 02-04-2018

Mooi Design

Geschreven voor: Sony α ILCE-6000Y zwart

Mooie camera, makkelijk in gebruik. Aangekocht als 2e camera voor op vakantie. Mooi formaat, makkelijk om mee te nemen. Duidelijke boekjes bijgeleverd, met omschrijvingen en plaatjes over het gebruik van de camera.

Pluspunten

• mooi, strak design
  • makkelijke bediening

Minpunten

• Camera moet in geheel aan lader, om op te laden

Wietske 29-01-2018

Compacte systeemcamera

Geschreven voor: Sony α ILCE-6000Y zwart

Sinds 2 dagen deze camera in bezit. Na het 10 jaar hebben van een spiegelreflexcamera is dit wel een wereld van verschil! Niet alleen het verschil in gewicht, welke veel minder is dan de spiegelreflexcamera(met extra lens), maar ook om te zien hoe de kwaliteit in 10 jaar is veranderd. De camera maakt zeer snel zeer scherpe foto's en ook in het donker. Erg fijne compacte camera voor op vakantie. Ondanks dat het gewicht licht aanvoelt voelt de camera wel kwalitatief sterk aan. De service bij kamera express in Rotterdam was erg goed.

Pluspunten

• Gewicht
  • Snelle scherpe foto's
  • Uiterlijk

Minpunten

• Elektronische zoeker t.o.v. spiegel

Bash0 18-11-2017

Simpele bediening

Geschreven voor: Sony α ILCE-6000Y zwart

Na jaren lang foto's met een compact camera en de smartphone te hebben genomen tijdens onze reizen is het tijd voor verandering. De keuze is op de Sony A6000 gevallen inclusief een extra lens. Ik heb allerlei reviews gelezen en camera's getest. De simpele bediening van de Sony is voor mij mede doorslaggevend geweest. Iedere instelling heeft zijn eigen fysieke knop en daarbij kan je functies aan een knop geven die jij wilt. Ook het kunnen gebruiken van lenzen van een ander merk is mede doorslaggevend geweest al moet ik zeggen dat ik met deze 2 lenzen voorlopig goed uit de voeten kan. Het overzetten van foto's naar de iphone om ze vervolgens te delen is erg simpel. De bijgeleverde software om foto's te rangschikken op de pc is helemaal top.
Ik ben een tevreden gebruiker en ga nu nog op zoek naar een basis cursus om goed om te leren omgaan met alle ISO waarden en sluitertijden. Ik wil niet op de automatische stand (blijven) fotograferen.

Pluspunten

• Simpele bediening met toe te voegen functies.
  • compact maar toch groot scherm

Minpunten

• Laden via kabeltje aan toestel

Marianne 05-06-2017

Complete en compacte set voor haarscherpe foto's

Geschreven voor: Sony α ILCE-6000Y zwart

Voor onze vakantie op zoek naar een camera met groot zoom-bereik en veel megapixels.
Deze camera is klein qua formaat maar groot qua mogelijkheden. Met de extra telelens 50-210mm (met cropfactor 1,5 komt dit neer op een 'ouderwets' zoombereik van een 300mm lens) en de 24,3 megapixel beeldsensor hebben we haarscherp beeld met een kleine camera. Natuurlijk is de lens nog best een toeter (14 cm lang), zeker vergeleken met de kleine camera body (7 cm hoog en 13 cm breed), maar vergeleken met onze oude spiegelreflex toch echt de helft kleiner!

We zijn wat aan het oefenen met de camera in de tuin en in huis en dat geeft al mooie resultaten. Haarscherpe foto's, makkelijk te bedienen camera. Je kan de camera alles zelf uit laten zoeken en je kan ook allerlei instellingen zelf bepalen zoals scherpte diepte. Allemaal heel makkelijk te vinden in de menustructuur.

Wat wij nog belangrijke pluspunten vonden was de wifi verbinding met je smartphone, dan kan je makkelijk een foto doorsturen via whatsapp of instagram. En de viewfinder aan de zijkant van de camera (dan zit je niet met je neus tegen het scherm aan). Dat het scherm geen touchscreen is, vinden wij een voordeel, dan verandert er niet ineens een instelling omdat je er per ongeluk aan zit.

Pluspunten

• compact
  • haarscherp
  • makkelijk te bedienen
  • wifi verbinding met smartphone

marjan 03-05-2017

supercamera

Geschreven voor: Sony α ILCE-6000Y zwart

ik ging naar Foka R'dam voor een luxe compactcamera, maar na goede uitleg overtuigde de vriendelijke verkoper ons dat deze kamera een veel betere keuze zou zijn. En ja, ik ben er zeker superblij mee. Ontzettend mooie en hele heldere foto's!

Pluspunten

• kleiner dan een spiegelreflex
  • superheldere foto's

Minpunten

• gemaakte foto kan je niet inzoemen op je kamera

Martin 15-07-2016

Sony A6000

Geschreven voor: Sony α ILCE-6000Y zwart

Nu een paar dagen in mijn bezit, werkt prima. Beelden zijn van zeer goede kwaliteit (raw). Camera is makkelijk in het gebruik.

Motorfreak76 03-03-2015
Geschreven voor: Sony α ILCE-6000Y zwart

Zeer fijne camera. Maakt schitterende foto's. Echt een enorme vooruitgang ten opzichte van mijn compact camera.

Veel mogelijkheden en toch compact.

F.Zeegers 03-03-2015
Geschreven voor: Sony α ILCE-6000Y zwart

Na 35 jaar met een SLR gefotografeerd te hebben overgegaan naar een compacte camera omdat ik veel in Zwitserland wandel en je rugzak al snel vol zit ,na het lezen van div. test en reviews de Sony A6000 kit gekocht , daar heb ik geen spijt van de foto's doen niet onder van mijn vorige SLR .
Om de instelmogelijkheden te gebruiken moet je wel wat tijd investeren in het menu structuur maar dat went gauw.
Ik heb wel als extra een macro lens voor de A6000 van Sony gekocht , alleen jammer dat deze niet in het zwart te koop is .

GJHD 03-03-2015
Geschreven voor: Sony α ILCE-6000Y zwart

De keuze van dit fotoapparaat heb ik gemaakt na vele revieuws te hebben gelezen. Doorslaggevend waren de snelheid en de vele aanpassingsmogelijkheden inclusief de verwisselbare optiek. O.a. ook de mogelijkheid om (de oude) Minoltalenzen MD m.b.v. een adapter te kunnen gebruiken.
Door de andere technieken en de Engelse termen heb ik enige tijd moeten nemen om te weten wat alle mogelijkheden zijn. Maar vanaf het begin is er al goed mee te werken.

nickylenders 28-02-2015
Geschreven voor: Sony α ILCE-6000Y zwart

Al een tijdje flink gezocht naar een goede systeem camera. Eigenlijk kwam dit model van sony uit alle testen en forums zeer goed naar voren. Heb de keuze nog moet maken uit a5000 of a6000. Uiteindelijk gekozen voor model met de zoeker.

Kwaliteit van de foto zijn erg goed! zeker spiegelreflex kwaliteit naar mijn mening mede dankzij de redelijk grote sensor en groot aantal megapixels. Daarnaast enorm veel mogelijkheden op de sony a6000 icm wifi en mobiele apparaten.

Tot nu toe echt veruit de beste camera die ik ooit in mijn bezit heb gehad en zeker een aanrader!

Paul1983 22-02-2015
Geschreven voor: Sony α ILCE-6000Y zwart

De testfoto`s die ik tot op heden heb kunnen maken met de sony A6000 zijn echt geweldig scherp. Ook op het moment dat je achteraf nog verder gaat inzoomen.
Ook de binnen foto`s bij zeer weinig licht zijn boven verwachting zonder dat je gebruik hoeft te maken van de flits.
Bij aanschaf twijfelde ik nog tussen de A5100 en deze A6000 maar vooral de EVF heeft zeker een toegevoegde waarde, zeker bij het gebruik van de telelens.
De camera voelt zeer solide aan, en is ondanks alle mogelijkheden klein van formaat. Maar voor mijn gevoel niet te klein om de camera stabiel te houden, maar wel klein genoeg om makkelijk mee te nemen.
De burst instelling werkt super, het lijkt wel een filmpje zo snel deze camera foto`s achter elkaar maakt en dan ook nog scherp houdt.
Al met al lijkt het tot op heden een super camera al heb ik hem nog lang niet helemaal uit kunnen testen.

Harald V. 20-02-2015
Geschreven voor: Sony α ILCE-6000Y zwart

deze camera gekocht om altijd (heel vaak) een echt goede camera mee te kunnen nemen zonder met een zware spiegelreflex te sjouwen. een mooie compacte camera. goede beeldkwaliteit met veel mogelijkheden om persoonlijke instellingen op te slaan. zowel geschikt voor veeleisende amateurs als voor mensen die fotograferen in de volautomatische stand. Er is zoveel in te stellen, dat het voor een aantal mensen misschien schrikken is als ze de menu's openen.
De camera ziet er modern strak uit. Het apparaat is lekker licht, zelfs met de grote telelens nog prima om je nek te houden.

Ron0112 19-02-2015
Geschreven voor: Sony α ILCE-6000Y zwart

Een goede camera, bediening via het menu is omslachtig en daardoor heeft het tijd nodig om er aan te wennen.

NiekvdH 19-02-2015
Geschreven voor: Sony α ILCE-6000Y zwart

Ik gebruikte tot nu toe de Sony RX100 tot volle tevredenheid, maar liep wel tegen de grenzen aan. Was op zoek naar een toestel met een grotere sensor (vw mooier bokeh), maar vooral eentje die razendsnel scherp stelt. Ik gebruik de A6000 nu een aantal weken, het is echt een fantastisch toestel. De scherpstelling gaat razendsnel, ik kan in 5 seconden zo'n 50 foto's nemen, dan pas gaat-ie bufferen (koop wel een snelle SD kaart). Ze noemen het toestel de Kalashnikov en terecht. Bokeh is ook geweldig. Een echte aanrader, ben zeer tevreden.

Juliette Hoogaerts 18-02-2015
Geschreven voor: Sony α ILCE-6000Y zwart

Handzame camera in vergelijking met mijn vorige (Canon EOS) Sowieso qua omvang en gewicht.
De beeldscherpte is een hele vooruitgang. De bediening is wennen. Met een extra lens is het toestel compleet. Het enige wat rest is veel fotograferen en een extra cursus volgen.

Dianne67 09-02-2015
Geschreven voor: Sony α ILCE-6000Y zwart

Camera ligt lekker in de hand, wel wat zwaar. Super kwaliteit foto's en makkelijk in het gebruik.
Een nadeel is dat de zoomoptie alleen te bedienen is via de lens.

Ton van Kooten 04-02-2015
Geschreven voor: Sony α ILCE-6000Y zwart

Ik heb eerder een review geschreven (16.10.2014). daarna heb ik met mijn Sony A6000LB een indrukwekkende reis gemaakt door Zuidelijk Afrika. Mijn Sony heeft al mijn verwachtingen overtroffen. Als amateur ben ik boven mezelf uitgestegen: deze camera maakt het mogelijk dat ik professionele foto's maak.

maver47 03-02-2015
Geschreven voor: Sony α ILCE-6000Y zwart

De Sony A6000 is een hele mooie camera.
Hij is kleiner dan een spiegel reflex camera maar doet er zeker niet voor onder.
Ik vindt de kwaliteit van de foto's heel erg goed. Kleuren zijn mooi.
Ben blij dat ik deze overstap (van spiegel reflex naar systeem)heb gemaakt.
De zoomlens is max 210 mm terwijl ik 300 mm gewend ben. Dat si wel even wennen.
Hopelijk komt er nog wel een zoomlens met verdere bereiken dan de 210