Sony α ILCE-6000Y - Reviews

Inclusief objectief
Filmen in full hd

Martin 15-07-2016 Product paar dagen in bezit

Sony A6000

Nu een paar dagen in mijn bezit, werkt prima. Beelden zijn van zeer goede kwaliteit (raw). Camera is makkelijk in het gebruik.

Motorfreak76 03-03-2015 Product paar weken in bezit

Zeer fijne camera. Maakt schitterende foto's. Echt een enorme vooruitgang ten opzichte van mijn compact camera.

Veel mogelijkheden en toch compact.

F.Zeegers 03-03-2015 Product paar weken in bezit

Na 35 jaar met een SLR gefotografeerd te hebben overgegaan naar een compacte camera omdat ik veel in Zwitserland wandel en je rugzak al snel vol zit ,na het lezen van div. test en reviews de Sony A6000 kit gekocht , daar heb ik geen spijt van de foto's doen niet onder van mijn vorige SLR .
Om de instelmogelijkheden te gebruiken moet je wel wat tijd investeren in het menu structuur maar dat went gauw.
Ik heb wel als extra een macro lens voor de A6000 van Sony gekocht , alleen jammer dat deze niet in het zwart te koop is .

GJHD 03-03-2015 Product maand in bezit

De keuze van dit fotoapparaat heb ik gemaakt na vele revieuws te hebben gelezen. Doorslaggevend waren de snelheid en de vele aanpassingsmogelijkheden inclusief de verwisselbare optiek. O.a. ook de mogelijkheid om (de oude) Minoltalenzen MD m.b.v. een adapter te kunnen gebruiken.
Door de andere technieken en de Engelse termen heb ik enige tijd moeten nemen om te weten wat alle mogelijkheden zijn. Maar vanaf het begin is er al goed mee te werken.

nickylenders 28-02-2015 Product maand in bezit

Al een tijdje flink gezocht naar een goede systeem camera. Eigenlijk kwam dit model van sony uit alle testen en forums zeer goed naar voren. Heb de keuze nog moet maken uit a5000 of a6000. Uiteindelijk gekozen voor model met de zoeker.

Kwaliteit van de foto zijn erg goed! zeker spiegelreflex kwaliteit naar mijn mening mede dankzij de redelijk grote sensor en groot aantal megapixels. Daarnaast enorm veel mogelijkheden op de sony a6000 icm wifi en mobiele apparaten.

Tot nu toe echt veruit de beste camera die ik ooit in mijn bezit heb gehad en zeker een aanrader!

Paul1983 22-02-2015 Product paar weken in bezit

De testfoto`s die ik tot op heden heb kunnen maken met de sony A6000 zijn echt geweldig scherp. Ook op het moment dat je achteraf nog verder gaat inzoomen.
Ook de binnen foto`s bij zeer weinig licht zijn boven verwachting zonder dat je gebruik hoeft te maken van de flits.
Bij aanschaf twijfelde ik nog tussen de A5100 en deze A6000 maar vooral de EVF heeft zeker een toegevoegde waarde, zeker bij het gebruik van de telelens.
De camera voelt zeer solide aan, en is ondanks alle mogelijkheden klein van formaat. Maar voor mijn gevoel niet te klein om de camera stabiel te houden, maar wel klein genoeg om makkelijk mee te nemen.
De burst instelling werkt super, het lijkt wel een filmpje zo snel deze camera foto`s achter elkaar maakt en dan ook nog scherp houdt.
Al met al lijkt het tot op heden een super camera al heb ik hem nog lang niet helemaal uit kunnen testen.

Harald V. 20-02-2015 Product paar weken in bezit

deze camera gekocht om altijd (heel vaak) een echt goede camera mee te kunnen nemen zonder met een zware spiegelreflex te sjouwen. een mooie compacte camera. goede beeldkwaliteit met veel mogelijkheden om persoonlijke instellingen op te slaan. zowel geschikt voor veeleisende amateurs als voor mensen die fotograferen in de volautomatische stand. Er is zoveel in te stellen, dat het voor een aantal mensen misschien schrikken is als ze de menu's openen.
De camera ziet er modern strak uit. Het apparaat is lekker licht, zelfs met de grote telelens nog prima om je nek te houden.

Ron0112 19-02-2015 Product paar weken in bezit

7,4
Een goede camera, bediening via het menu is omslachtig en daardoor heeft het tijd nodig om er aan te wennen.

NiekvdH 19-02-2015 Product paar dagen in bezit

Ik gebruikte tot nu toe de Sony RX100 tot volle tevredenheid, maar liep wel tegen de grenzen aan. Was op zoek naar een toestel met een grotere sensor (vw mooier bokeh), maar vooral eentje die razendsnel scherp stelt. Ik gebruik de A6000 nu een aantal weken, het is echt een fantastisch toestel. De scherpstelling gaat razendsnel, ik kan in 5 seconden zo'n 50 foto's nemen, dan pas gaat-ie bufferen (koop wel een snelle SD kaart). Ze noemen het toestel de Kalashnikov en terecht. Bokeh is ook geweldig. Een echte aanrader, ben zeer tevreden.

Ludo.mag1965 19-02-2015 Product kwartaal in bezit

Fantastisch toestel, wij hebben dit gekocht ter vervanging van onze digitale reflex. Ongelooflijk hoe snel dit toestel is. Je hoeft geen moment meer te missen. Stelt heel snel scherp.
Zeer compact voor alle mogelijkheden dat dit toestel heeft!

Juliette Hoogaerts 18-02-2015 Product maand in bezit

9,6
Handzame camera in vergelijking met mijn vorige (Canon EOS) Sowieso qua omvang en gewicht.
De beeldscherpte is een hele vooruitgang. De bediening is wennen. Met een extra lens is het toestel compleet. Het enige wat rest is veel fotograferen en een extra cursus volgen.

Dianne67 09-02-2015 Product paar weken in bezit

Camera ligt lekker in de hand, wel wat zwaar. Super kwaliteit foto's en makkelijk in het gebruik.
Een nadeel is dat de zoomoptie alleen te bedienen is via de lens.

Ton van Kooten 04-02-2015 Product half jaar in bezit

Ik heb eerder een review geschreven (16.10.2014). daarna heb ik met mijn Sony A6000LB een indrukwekkende reis gemaakt door Zuidelijk Afrika. Mijn Sony heeft al mijn verwachtingen overtroffen. Als amateur ben ik boven mezelf uitgestegen: deze camera maakt het mogelijk dat ik professionele foto's maak.

maver47 03-02-2015 Product maand in bezit

De Sony A6000 is een hele mooie camera.
Hij is kleiner dan een spiegel reflex camera maar doet er zeker niet voor onder.
Ik vindt de kwaliteit van de foto's heel erg goed. Kleuren zijn mooi.
Ben blij dat ik deze overstap (van spiegel reflex naar systeem)heb gemaakt.
De zoomlens is max 210 mm terwijl ik 300 mm gewend ben. Dat si wel even wennen.
Hopelijk komt er nog wel een zoomlens met verdere bereiken dan de 210

cameraqp 20-01-2015 Product paar weken in bezit

De camerabody maakt in combinatie met de 16-50 mm en 55-210mm erg mooie foto's. Een mooi compacte body met de fotokwaliteit van een een DSLR. Verder een intuïtieve menustructuur en een goede elektrische zoeker die zich automatisch activeert wanneer je er door kijkt, het LCD scherm gaat dan uit.

Ook is deze camera voorzien van moderne voorzieningen zoals WIFI en NFC. Met één druk op de knop kan een foto verstuurd worden naar een NFC-enabled apparaat. Werkt erg snel en goed.

Tenslotte is het erg handig dat de camera via een USB kabel op te laden is, dus ook door middel van een powerbank, wat erg handig kan zijn voor onderweg.

Enige minpuntje is het ontbreken van een touchscreen, Voor het kiezen van een scherpstelpunt moet men hierdoor een aantal knopacties verrichten. Voor de overige functies heb ik geen last ondervonden van het ontbreken van het touchscreen.

Juliette Hoogaerts 19-01-2015 Product paar weken in bezit

9,4
Na meer dan 20 jaar Canon fotocamera's (spiegelreflex) overgestapt op een sony @ 6000 systeemcamera.
Gezien onze reiscultuur is dit een enorme lichte camera met aanzienlijk meer mogelijkheden. Makkelijk hanteerbaar. Wij hebben deze camera slechts 2 weken dus het is nog veel foto's maken en alle opties is benutten om er meer uit te halen.
Onze eerste insteek was een lichtere camera (qua gewicht) met zeker dezelfde kwaliteit foto's zo niet beter. Deze camera blijkt dit te hebben vandaar onze keuze.
het gebruiksgemak lijkt goed, maar dat moeten we nog ondervinden.

Edmond friederich1960 15-01-2015 Product maand in bezit

9,6
Laat ik kort en bondig zijn,het is een rakker de sony a6000,met vele mogelijkheden.heb geen spijt van de aanschaf en geniet van de camera met de mooie scherpe foto,s.je krijgt waar voor je geld

floorver 05-01-2015 Product maand in bezit

De Sony A6000LB ligt fijn in de hand. Bij de grote lens is de camera wel iets uit evenwicht. Nog een nadeel vind ik dat de foto's al bij een relatief lage ISO-waarde pixellig worden.
Verder is de camera erg goed. Hij doet alles wat hij moet doen.

HansJMG 02-01-2015 Product maand in bezit

Echt Sony, compact en alles aan boord!
Met 670 gram heb ik een camera die vergelijkbaar is met de zware spiegelreflex uit het hoge segment. De scherstelling is razend snel, de grote beeldsensor geeft haarscherpe beelden en met weinig licht is zonder flits nog uitstekend te fotograferen. Met de OLED zoeker aanboord is werken in de zon proombleemloos.

vliert57 01-12-2014 Product paar weken in bezit

Prima compacte en lichte camera met voldoende instelmogelijkheden voor wat ik nodig heb.
Jammer dat het LCD scherm niet touchscreen is. Zou wel een meerwaarde zijn geweest.
Kwaliteit foto's is zonder meer goed en de camera is makkelijk in gebruik