Sony Alpha A6000 Body Zwart zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 46 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony Alpha A6000 Body Zwart zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,6

Willem 03-04-2021

Fijne camera met heel veel mogelijkheden.

Fijne camera met heel veel mogelijkheden, zowel bij handmatig instellen als voor geprogrammeerde settingen. en licht in gewicht

Pluspunten

• veelzijdig

van den berg 06-06-2019

sony A6000

In Maastricht bij Kamera express gekocht. Goede service, goede uitleg.
Camera werkt prettig heb er een Sony sel 18-200mm lens bijgekocht die super werkt.
Kan nu veel soorten foto's maken.

sabine 05-06-2019

blij met de switch van SLR naar systeem

Ik ben erg blij met deze camera na raje analoog en digitale SLR cameras gehad te hebben nu de overstap naar een systeem camera en ben erg blij met het resultaat.

Pluspunten

• licht
  • handzaam

Lein 01-02-2019

Goed instapmodel

Mijn eerste systeemcamera. Compact en veel mogelijkheden. Ideaal is de startersset met extra batterij, sd kaartje, lens en tas. Moet nog alle mogelijkheden ontdekken maar ben tot nu toe zeer tevreden.

Pluspunten

• Compact
  • Prijs
  • Veel losse lenzen mogelijk

Minpunten

• Scherm kan niet helemaal draaien

Maria 20-01-2019

klein, handzaam en gebruiksvriendelijke camera

Ik vind de prijs kwaliteit verhouding van deze camera heel goed. Maakt mooie scherpe foto's en is lekker licht. Gemakkelijk in de bediening. Snel foto's te sturen naar mijn mobiel.

Pluspunten

• klein
  • snel te bedienen
  • veel mogelijkheden

Minpunten

• nog niet bekend
  • er zit geen beschermer bij voor flitsschoen

Marianne 31-12-2017

Hele fijne camera

Ik heb de camera pas een week in mijn bezit. Maakte voorheen foto's met mijn smartphone of compactcamera. Hij maakt hele mooie foto's en je kunt ze ook gelijk naar je smartphone of tablet sturen. Ik heb nog niet alles ontdekt, daar heb ik hem te kort voor. Ik wilde eerst een spiegelreflexcamera kopen, maar de verkoper raadde dit af. Spiegelreglexcamera's zijn achterhaald, vertelde hij. Toen heb ik gekozen voor de systeemcamera. Ik heb er wel een reserve batterij bij gekocht, zodat je altijd een volle batterij extra bij me heb. Ik ben er heel blij mee.

DEN 05-08-2017

Sony A6000 camera

Ligt goed in de hand lekker compact. Je hebt veel instellingen dus keuze genoeg om mooie foto's te maken. Ik kan voorlopig lekker aan de slag

Pluspunten

• snelheid
  • compact
  • veel mogelijkheden

Charlotte 05-01-2017

Vertrouwde Sony kwaliteit

Kwaliteit, behuizing is stevig en goed. Draaiknop (keuze oa automatisch, movie, panorama) is wat stroef. Foto's hebben dezelfde kwaliteit als mijn oude spiegelreflex A55, maar ( groot voordeel) een veel lager gewicht, zodat ik makkelijker de camera mee kan nemen met leuke uitjes. Makkelijk in gebruik.

Pluspunten

• gewicht
  • kwaliteit

Minpunten

• stoef draaiknop

Wil Grond. INF. INTERNATIONAL NATURE FILMING. 29-09-2016

Uitstekende SONY A 6000 Camera

SONY A 6000 is een hoogwaardige Camera met alles er op en aan, zelfs Video. ligt uitstekend in de hand, de beelden die er mee worden gemaakt zijn van hoog kwaliteit.

Pluspunten

• haarscherpe beelden
  • ligt goed in de hand

Minpunten

• zijn er niet

KeesM84 06-03-2015

Geweldig snelle camera! Helaas met beperkt licht niet altijd even sterk kwa scherpstellen en bewegingen in de foto's, maar wel stukken beter dan mijn vorige camera(NEX-5).

meikap 03-03-2015

De foto's worden erg mooi. Ik gebruik de camera met de standaard 16-50 mm en de telelens 55-210 mm. Ik ben hier al zeer tevreden over. Vooral de snelheid van de camera en het fotograferen bij weinig licht zijn heel goed. Het gebruiksgemak heb ik een 7 gegeven omdat er, behalve een zeer uitgebreide handleiding die je zelf moet halen van internet, weinig te vinden is over het gebruik en met tips. Op youtube staan wel veel tips en filmpjes maar niet in het Nederlands.
Jammer, voor mijn gevoel haal je hierdoor niet alles uit de camera die zo verschrikkelijk veel mogelijkheden heeft. Het moet toch niet zo moeilijk zijn om 1 medewerker van Sony te filmen die duidelijk alle mogelijkheden uitlegt en tips geeft.

TomH1965 03-03-2015

Na jarenlang met een spiegelreflex gefotografeerd te hebben, heb ik het fotograferen opnieuw ontdekt. De Sony Alpha 6000 is een prachtige compacte camera met ondenkbaar vele mogelijkheden. Wellicht te veel :-)

Heb de Alpha 6000 momenteel in gebruik met een Sigma 30mm/2,8, een combinatie die mij prima bevalt. 'Back to the roots'.

MK1964 02-03-2015

Geweldige camera (A6000), fijne resolutie en een prima combinatie van foto en video mogelijkheden. Ligt prima in de hand en is licht in gewicht.

deslem 19-02-2015

Ik vind het jammer dat ik de Sony A6000 niet eerder heb aangeschaft. Wat een heerlijke camera is dit. hij focust lekker snel, vooral de burst is indrukwekkend. Heb er meteen een paar mooir siga lenzen bij aangeschaft. qua mogelijkheden ben i nog bezig om alles te ontdekken. De camera voelt degelijk aan, hij is in combinatei met lens en flitser (nissin i40) niet zo heel licht. al met al een hele fijne aanschaf waarik nog lang plezier van ga hebben.

vergbroe 10-02-2015

Dit is een camera die snel mooie foto's maakt met veel mogelijkheden voor eigen instellingen.
Het scherp stellen gaat razend snel en de intelligente scene herkenning is ideaal voor moeilijke omstandigheden.

Rob Swarts 04-02-2015

Fijne handzame kamera. Mogelijkheden zijn zeer breed aanwezig. Ik heb de kamera met het Zeiss objectief. Prachtig resultaat. De bijgeleverde gebruiksaanwijzing zou wat mij betreft wat uitgebreider mogen.

Nick-88 28-01-2015

Ik heb de Sony A6000 aangeschaft als opvolger van een oudere Sony A330 DSLR camera.
De kwaliteit van de foto's is gewoon erg goed, de mogelijkheden zijn eindeloos, maar misschien wel complex in gebruik door de hoeveelheid beschikbare functies.

Hierdoor is het goede gebruikersgemak wat mij betreft maar een 7 waard.

De vormgeving is op orde, had wat mij betreft iets aangepast mogen worden door een extra draaiwiel of andere plaatsing van het draaiwiel.

Over de degelijkheid kan ik nog niets zeggen.

hozer 25-01-2015

Zowel de body als de lens zijn van hoge kwaliteit. Een echte vervanger van mijn huidige Nex 6. Instellingen zijn erg uitgebreid. De foto's zijn van uitzonderlijke kwaliteit. Alle mogelijkheden zoals RAW zijn aanwezig. De digitale zoeker is erg goed en werk in praktijk naar wens. Erg tevreden met deze camera.

Hendrikus W 19-01-2015

Door het aantal pixels zijn foto`s van uitstekende kwaliteit. De mogelijkheden op deze camera zijn meer dan genoeg, zeker de panoramastand is top. het gebruiksgemak is ook prima, al dient vermeld te worden dat ik al bekend was met een soort gelijke camera. de vormgeving is goed, is licht en legt lekker in de hand.

hjhoeber 19-01-2015

Prachtige beeldkwaliteit, ook op ISO 1600 bijvoorbeeld. Met een lichtsterkere lens is hiermee prachtige straatfotografie s'nachts in verlichte straten mogelijk.
Ook is het handmatig meten en instellen van de witbalans erg gemakkelijk.
De handligging is prima door de pezierige, dikke handgreep.
Via de FN-knop zijn allerlei instellingen direct toegankelijk, zoals de witbalans, scherpstellingsmogelijkheden, lichtmeetmethoden, dynamisch bereik, scherpstelvelden, enz. Voor de professionele en semi-professionele fotograaf is alles aanwezig en vlot bereikbaar. Voor de minder ervaren fotograaf zijn er echter plezierige"scene-standen", zoals voor nachtfotografie, portret, voorkomen van bewegingsonscherpte.
De 24 megapixel is toch een vooruitgang t.o.v. mijn 12 megapixelcamera die ik bezat. Het beeld krijgt er toch meer diepte door en uitsnedes zijn nu nog beter mogelijk.
Na een maand fotograferen geen spijt van de overstap van spiegelreflex naar deze systeemcamera, al moet ik er wel bij zeggen dat de echte natuurfotografie niet mijn onderwerp is.
Met de Sony La-Ea4 adapter gebruik ik nog wel mijn Sony Zeiss 1.8-135mm, voor prachtige onscherpteweergave van de voor- en achtergrond.

vincent54321 17-01-2015

Veelzijdig toestel, licht gewicht,maakt prachtige foto's. Blij dat ik niet voor een dslr (spiegelreflex) heb gekozen. Grote community op diverse soc med waar veel is te leren over de enorme hoeveelheid mogelijkheden van het toestel.

Axsy 06-01-2015

Sinds enkele weken in gebruik dus de kwaliteit van de foto's en de mogelijkheden nog niet optimaal kunnen beoordelen maar de eerste ervaringen zijn buitengewoon positief. Vooral de zoeker vind ik een pluspunt. De bediening zit logisch in elkaar (ook voor een beginnende amateur zoals ik). De camera voelt solide aan en is erg compact, een groot voordeel ten opzichte van spiegelreflexcamera's. Wel is het verstandig om andere software aan te schaffen zoals Adobe Lightroom om je foto's makkelijk te kunnen rubriceren en te bewerken. Niet goedkoop maar erg krachtig.

Lieuwe W. 05-12-2014

Ik heb de Sony A6000 gekocht omdat ik een niet al te grote camera wilde die wel erg goede foto's maakt. De camera blijkt inderdaad mooie foto's te maken, met neutrale kleuren.

Ik ben voor de A6000 gegaan, omdat die ook een zoeker heeft. De camera is eenvoudig te bedienen. Het gebruiksgemak is groot, met het programmawieltje boven op de behuizing kun je meerdere mogelijkheden kiezen. De intelligente programmastand werkt voor mij het handigst en geeft goede resultaten. Bij tegenlicht is het vrij simpel om tegenlichtcompensatie in te stellen. De menu's die je krijgt voorgeschoteld, zijn redelijk intuïtief.

De camera ziet eruit zoals je verwacht. Een stevige behuizing die goed in de hand ligt, niet retro, niet ultramodern. Eerder redelijk tijdloos.

Ik heb de camera nu een maand en hij komt op mij degelijk over. De degelijkheid op de lange termijn moet nog blijken, maar het voelt allemaal goed.

Ik heb de 16-50 zoomlens. Die heeft een behoorlijk groothoekbereik. Voor mij ideaal, omdat ik nogal een fan ben van groothoekfoto's. Het inzoombereik is wat beperkt, maar doordat de foto's zo'n hoge resolutie hebben, kun je eventueel in je fotobewerkingssoftware een uitsnede maken met behoud van kwaliteit.

Sven007 17-11-2014

Ik heb de a60000 enkele weken in gebruik. Ik had al een Sony en de nieuwe camera voelt vertrouwd aan met veel nieuwe technologie. De verwisselbare lenzen geven flexibiliteit en zorgen voor super kwaliteit foto's. Het direct kunnen inpluggen aan de oplader en de diverse opname instellingen geven zowel de gebruiker met basiskennis als de semi professionele gebruiker alle kans om het maximale uit hun opnames te halen.

Quanza 16-09-2014

Ik begin maar meteen met MIJN conclusie: wat een fantastische camera! Ik heb de compacte a6000 voornamelijk gekocht om foto's van onze dochter (nu 18 maanden) te maken. Waar de oude camera (m4/3 uit 2012) toch te vaak onscherpe opnames opleverde (motion blur), omdat ze nooit stil zit, zijn nu 99% van alle opnames haarscherp. Zelfs binnen. En dat op automatische stand! Dankzij pdaf (naast cdaf) en goede grote aps-c sensor. Een andere reden waarom ik de a6000 heb gekozen is dat er een evf op zit. Op vakantie in de zon is dat toch veel beter dan op het verder prima scherm. Een andere feature die ik vaak gebruik is nfc. Even de telefoon (Nexus 5) tegen de camera houden en het kopieren kan beginnen. Direct uploaden naar social media kan trouwens ook via downloadbare apps. Ik heb nog lang niet alle mogelijkheden van de camera geprobeerd, maar ben nu al overtuigd!