Sony A6000 + 16-50mm OSS zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 204 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony A6000 + 16-50mm OSS zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

w de vrij 22-03-2021

mooie camera

mooie fijne snelle camera licht goed in de hand en lekker klein om mee tenemen past ook gewoon lekker in je jas zak

jules sony 04-08-2020

top camera

compact, past in je jaszak. -grote jas- en super snel. echt super snelle autofocus. telelens er bij ideaal voor vogels en sport.

Pluspunten

• niet te groot
  • licht
  • snel

Minpunten

• menu is best onhandig

de Boer 11-06-2020

Fantastische fotokwaliteit

Na lang uitzoeken naar een kwalitatief goede camera + lens die in mn budget zou passen ben ik uitgekomen bij de Sony A6000 + de lens van Sony E 70-350mm. Heb vragen gesteld vooraf om meer te weten te komen over mijn camera combinatie aan de helpdesk van Kamera Express waar ik zeer netjes antwoord op kreeg. Dit heeft mij over de streep getrokken om de camera aan te schaffen bij hun en ik heb er geen moment spijt van.

De Sony A6000 heeft een zeer goede sensor en een super snelle burstmodus wat handig is voor bijvoorbeeld vogelspotten. De foto's zijn haarscherp en met de 350 mm lens heb je echt een zeer goede combinatie waar je talloze mogelijkheden mee hebt om geweldige foto's mee te maken. De camera zelf is ondertussen al wat ouder (2014), maar zeker niet minder, het was toen de beste van zn tijd en doet ook nu nog zeker niet onder voor zijn concurenten.
Ik ben al met al ontzettend tevreden over de aankoop van de sony a6000 en zou het iedereen aanbevelen.

Verder bleek er bij ontvangst toevallig bij mij een defect te zitten in de camera waar Kamera Express niets aan kon doen, de afhandeling daarvan door klantenservice en de retourafdeling was helemaal fantastisch en zeer fijn. Een dikke 10 daarvoor.

Maar al met al kijk ik er erg naar uit om prachtige foto's te gaan maken de komende tijd met de nieuwe camera en de mogelijkheden die de sony a6000 bied zijn legio. En bij weinig licht en beweging heb je ook zeer scherpe foto's.

Lisanne 17-04-2020

Leuk ding!

Via Kamera Express heb ik deze camera aangeschaft. Voor mij was deze camera de eerste stap naar een "professionele camera". Camera is makkelijk in gebruik, zeker indien men geen ervaring heeft komt men met YouTube filmpjes heel ver. Enige nadeel is dat het op geen enkele manier mogelijk is om de foto's via WiFi over te zetten naar mijn IPhone. Erg jammer, want pluspunt was de WiFi op de camera voor mij. Ondanks dat raad ik dit product toch aan. Super mooie foto's en makkelijk in gebruik!

Pluspunten

• Beginners camera

Minpunten

• App om foto's om te zetten werkt niet

Martens 17-02-2020

Leuke camera voor beginners

Ik vind het al jaren leuk om te fotograferen en tot voor kort deed ik dat met een mobiele telefoon. Maar uiteraard wilde ik dat liever doen met een wat professionelere camera.

De keuze is gevallen op deze systeemcamera. Het is toch wat handzamer dan een spiegelreflexcamera. Ik ben nog in de fase dat ik me aan het verdiepen ben in fotografie in het algemeen.

Wat ik tot nu toe kan zeggen, is dat ik erg tevreden ben over de mogelijkheden die erop zitten. Maakt scherpe foto's, menu is goed te doen qua overzicht. En voor wat je allemaal krijgt, vind ik de prijs heel erg redelijk. Wanneer ik meer op de hoogte ben van de technische kant van het fotograferen , zal ik de camera wat meer gaan gebruiken.

Pluspunten

• Veel opties
  • Cashback

Frank 23-01-2020

Inmiddels een heel bekende fantastische camera

Na wat omzwervingen bij andere merken weer uitgekomen bij Sony
Ik wilde wat meer dan een compactcamera.
Na een zeer goed advies bij Camera Express in den Bosch uitgekomen bij de A6000
Wat een dijk van een camera.
Zeker nu deze in prijs is gedaald.
Ook nog eens een leuke aktie met extra accu maakt het geheel compleet
Ook al is deze camera al wat langer op de markt hij kan nog heel goed mee met de moderne
Camera ligt heerlijk in de hand is niet te zwaar en is zeer snel met alles
Ook bij donker omgeving fantastische plaatjes
Zoek je een geweldige camera denk niet langer na en grijp deze
Je zult er zeker geen spijt van krijgen

Pluspunten

• Fijn geprijst
  • Goed in de hand
  • Snel
  • Super foto's
  • Vele mogelijkheden

Marieke 07-12-2019

Veel opties

Er zitten ontzettend veel opties op en je kunt zowel automatisch als handmatig instellen. Fijn dat er een aparte knop op zit om filmopnames te maken.
Verder mooi formaat en gewicht.

Pluspunten

• Compact en niet zwaar
  • Mooie scherpstelling

Minpunten

• Scherm beperkt te kantelen
  • Gebruiksgemak had iets beter gemogen

Martine 21-09-2019

Goeie camera

Fijne camera voor beginnende fotografie. Hij is makkelijke te bedienen en je kunt er gelijk mee aan de slag. Heeft veel extra functies, maar die kun je langzamerhand ontdekken. Ik vind het ook handig dat de foto’s via WiFi naar je mobiele telefoon of PC te sturen zijn. Alleen het uitzoeken van hoe deze connectie te maken is kostte mij even wat tijd.

Pluspunten

• Prijs
  • Goed te bedienen

Marzena 17-08-2019

Goed advies

Ik ben overgestapt van spiegelreflex camera Nikon op deze systeemcamera. Licht gewicht, makkelijk mee te nemen op reis, veel mogelijkheden. Ook de mogelijkheid garantie upgraden tot 5 jaar.

Pluspunten

• gewicht
  • compact

Joyce 15-08-2019

Mooi professioneel design

Voorheen gebruik spiegelreflexcamera, maar nu overtuigd van de verrassende functies van deze systeemcamera. Is compact en handzaam en maakt kwalitatief mooie foto’s. Erg gebruiksvriendelijk en mooi design (in verschillende kleuren beschikbaar). Beschikt over wifi en film mogelijkheid. Het kantelbare scherm in verschillende standen is super handig en zeker een pluspunt.

Pluspunten

• kantelbaar scherm
  • design
  • wifi
  • gebruiksgemak
  • verwisselbare lens

Hans Koppelmans 12-08-2019

Kleine systeemcamera met uitstekende resultaten

Ik zocht naar een kleine systeemcamera met elektronische zoeker die goede resultaten behaalt, waarbij je ook gemakkelijk handmatig kunt instellen. De zoeker is prima. en alle instellingen zijn vrij gemakkelijke vinden en te regelen.

Pluspunten

• scherpe foto's
  • Gemakkelijke en logische bediening
  • Mooie zoeker
  • Klein en licht

Minpunten

• nog geen

Mees 09-08-2019

Gebruiksvriendelijke camera

Mooie aanbieding aangeschaft (Sony A6000 body, Sony 16-50 en Sony 55-210). Handzaam, licht in gewicht, voldoet aan al mijn wensen.

Julean 29-07-2019

groot scherm

Zeer gebruiksvriendelijk bediening. Groot scherm + zoeker. Dezelfde mogelijkheden als een spiegelreflexcamera, maar veel compacter en dus handiger mee te nemen.

Erik 23-06-2019

TOP CAMERA aanrader

Voor deze camera gekozen om aan de water kant selfies met vissen te maken .
Met de Sony apps goed op afstand te bedienen ,en ook met powerpack opteladen.
Ik ben een beginner en maak naar een halve dag oefenen al mooie foto's

Pluspunten

• Waar voor je geld
  • Opladen via usb
  • Veel instellings mogelijkheden
  • Div knoppen programmeerbaar met div functies

Minpunten

• Niet spadwaterdicht
  • Accuduur

P.J. de Bruin 14-06-2019

Sony Alpha A6000 Zwart met 16-50mm lens

Na lange tijd van orientatie en verglijking voor deze camera gekozen. Mooie camera met veel mogelijkheden. Mooie camera body met duidelijk display, ligt goed in de hand. Goede kwaliteit foto's. Heel veel instelmogelijkheden.

Pluspunten

• Mooie camera body met duidelijk display
  • Heel veel instelmogelijkheden.

Minpunten

• Handleiding van Sony is slecht.
  • De knop om te zoomen niet handig geplaatst.

AM 09-06-2019

Fijne camera

Super fijne camera, samen met deze lens geschikt voor beginners maar ook voor mensen die al langer fotograferen. Heeft een erg fijn keuze menu en je kun een extra snel keuze menu zelf instellen. Ik heb de camera gekocht bij kamera express, omdat ik hier altijd terecht kan met vragen.

Pluspunten

• Body is makkelijk vast te houden
  • Makkelijk in te stellen

IV 08-06-2019

Grote sensor

Ik was op zoek naar een goede camera, voor een niet te hoge prijs en met een mooie beeldkwaliteit en een compact formaat. Ik verwacht die camera in dit type te hebben gevonden. Ik heb nog niet eerder een camera gehad, maar op basis van de informatie op internet, in de winkel, de specificaties en de goede recensies uiteindelijk voor deze gekozen.

Pluspunten

• compact
  • Grote sensor
  • aantal mp

John 12-04-2019

ideale compacte camera met zoeker

Ideaal model om mee te nemen. Hij ligt stevig in de hand en is enorm snel in het vast leggen van beelden.

Leonie 13-02-2019

Mooie systeemcamera

Ik heb de systeemcamera nog maar net gekocht. Tot nu toe vind ik dat er mooie foto's mee gemaakt wordt. Ik ben er tevreden mee.

Karin 05-01-2019
  • Product gekregen

Goede beginnerscamera

Ik vind het een fijne camera om mee te beginnen.
Zo leer je gemakkelijk en snel hele mooie foto's maken, zonder ervaring.

Pluspunten

• Makkelijk te gebruiken
  • kleine compacte camera

robin 02-01-2019

Veel mogelijkheden direct te zien

In plaats van een spiegereflex waar mijn dochter voor kwam heeft de medewerker van cameraexpress ons de voordelen en nadelen verteld tov een systeemcamera. Dit toestel van Sony werd dus haar keuze als 1e toestel is dit een zeer makkelijk te bedienen toestel. Erg handig is dat de belichting instelling direct te zien is op het scherm waarna de foto naar smaak gemaakt kan worden.

Pluspunten

• Mooi duidelijk scherm
  • Gebruiksvriendelijk
  • Licht lekker in de hand
  • kijkvenster

Minpunten

• Nog niet

J.Schurgers 30-12-2018

Makkelijk en fijn in de hand

Vooral vanwege zijn kwaliteit in deze prijsklasse is het fijn toestel. Makkelijk te gebruiken en in te stellen. Maakt goede foto’s en heel degelijk van materiaal. Foto’s overdragen naar smartphone etc werkt prima.

Pluspunten

• Formaat
  • Scherm
  • Gebruik

Dim138 16-12-2018

Lichte zwaargewicht

Heb deze camera gekocht ter vervanging van mijn oude spiegelreflex. Nog veel aan te ontdekken maar zie wel heel veel mogelijkheden. Snel, lichtgewicht en goede mogelijkheden bij minder licht.
Foto's zijn razend scherp en menu gemakkelijk in te stellen met Help-functie ingebouwd.

Pluspunten

• licht in gewicht
  • heldere foto's
  • veel mogelijkheden
  • snel

XT 12-12-2018

Prachtige compacte camera met zeer sherpe fotos

Zeer mooie compacte camera die zeer goede foto’s maakt. Daarnaast is het filmen ook fantastisch.
Gekocht bij Kameraexpress Eindhoven.

Pluspunten

• Compact
  • Scherpe foto’s
  • Scherp filmen
  • WiFi
  • Share. Met smartphone

Minpunten

• Sony lenzen zijn duurder dan bijv Nikon of canon

Wendy 08-12-2018

Kwalitatief goede camera

Ik heb de camera nog niet zo heel lang, maar mijn eerste indruk is goed. Veel mogelijkheden. Ik moet wel wennen aan het geluid wanneer je een foto maakt. Zeker als je een panoromafoto wilt maken bijvoorbeeld. Ook is het even wennen met het gebruik van aparte lenzen.
De Liveview werkt handig, want je ziet meteen wat de ingestelde diafragma/sluitertijd met je foto doet qua licht.
Daarnaast vind ik het fijn dat bij elke menuoptie kort uitgelegd staat wat de mogelijkheden zijn en hoe je ze kunt gebruiken. Datzelfde geldt voor de ingebouwde tips.

Ik ben heel erg benieuwd wat deze camera mij gaat brengen!

Pluspunten

• Veel mogelijkheden
  • Tips/help op de camera