Sony α NEX-5TL wit

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 37 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony α NEX-5TL wit op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,6

SiemEY 09-10-2014
Geschreven voor: Sony α NEX-5TL zwart

Mijn analoge spiegelreflex camera was al een oudje en de automatische scherpstelling werkte niet meer. Tijd dus voor een nieuwe camera.
Uiteindelijk uitgekomen op deze systeemcamera. Ik wilde graag een compact model dat je sneller mee neemt en toch kwalitatief goede foto's maakt.
Na prima recensies op internet en nog eens een cashback was de keuze niet zo moeilijk. Ik heb nog even getwijfeld tussen deze Sony en de Samsung NX300. De Sony was compacter en lag lekkerder in de hand. Ook kon het scherm 180 graden draaien in tegenstelling tot de NX300. Bovendien zien de foto's er natuurlijker uit.
Op de vakantie heb ik de camera uitgebreid gebruikt. Het menu was wel even wennen maar werkt prima.
Ontzettend handig is de NFC. Daarmee is supersnel een foto even op de smartphone gezet.
Ook de mogelijkheid om via het touchscreen scherp te stellen heb ik regelmatig gebruikt. Gewoon met je vinger de plek aanwijzen en de camera stelt er op scherp.
Al met al een fijne camera met veel mogelijkheden en erg goede foto kwaliteit. Ook de videobeelden zien zien er perfect uit.

s0nyn00b 11-09-2014
Geschreven voor: Sony α NEX-5TL zwart

Dit is mijn eerste systeemcamera. Wil iets meer dan een compactcamera kan vandaar de overstap van een compactcamera naar een systeemcamera. De Nex-5T kan volledig automatisch of bijna alles handmatig aanpassen. Heeft deze paar weken in bezit, heeft aantal mooie foto's gemaakt. Zet deze meestal in auto+ modus, maakt 9 van 10 keer goeie foto's. In het donker is de auto modus beetje slecht, dan kan men aanpassen van ISO en shutterspeed. Dat is geen probleem met de Sony GUI. alles is duidelijk en logisch ingedeeld. Deze camera is voor beginners een goeie keuze.

Xandieman 27-08-2014
Geschreven voor: Sony α NEX-5TL zwart

Prachtige compacte camera met vele mogelijkheden. Deze camera is zowel voor amateur fotografie als professioneel erg fijn in gebruik. Ik heb deze camera een paar weken in bezit en ben nog steeds aan het bekijken wat de camera allemaal kan. Er zitten vele functies op, kortom een aanrader!

Milou 1 27-08-2014
Geschreven voor: Sony α NEX-5TL wit

Dit is een geweldige fotocamera! Foto's zijn ontzettend scherp, onder andere op grote schermen (televisie 42 inch) en bijvoorbeeld op de Macbook. Daarnaast zorgt de WIFI optie ervoor dat je regelmatig een back-up kan maken van de foto's op je smartphone; je hoeft dus niet meer op zoek te gaan naar een computer voor een back-up. Ook verlies van foto's indien je de memory card kwijt bent / fotocamera gestolen is blijft beperkt hierdoor. Verder zijn er apps te downloaden op de camera zelf om onder andere foto's te bewerken. Daarnaast zijn er talloze opties om de beste foto te maken: ''raw'' foto's maken door handmatige instellingen te doen op het gebied van ISO waarden en hoeveelheid belichting. Of om snel een foto te maken via automatische instellingen en standen (portrait/landscape/smile shutter etc.). Tenslotte is het design erg mooi (ik heb een witte uitvoering) en behoorlijk compact; voornamelijk in vergelijking tot een spiegelreflex camera. Kortom, een top aankoop!

Llanero 14-08-2014
Geschreven voor: Sony α NEX-5TL zwart

De kwaliteit van de foto's zijn gelijk aan die van spiegelflex camera's. Ze zien er strak uit en komen professioneel over. Om hele goede foto's te maken zou je wel misschien cursus moeten nemen zodat ze echt tot hun recht komen.

Er zijn talloze mogelijkheden waardoor je hele mooie foto's kunt maken. Echter is het niet altijd even om bepaalde instellingen terug te vinden. Hierdoor kan het zijn dat je even bezig bent voordat je de juiste instellingen hebt voor de perfecte foto.

De camera zelf voelt stevig aan en ziet er strak uit. Het is niet allen kwalitatief goed, maar ook nog eens goed ontworpen. Zeker het gedeelte voor de handvat. Deze is groter dan bij andere merken en heeft ook nog een oppervlakte dat voor extra grip zorgt. De camera ligt stevig in de hand.

Ton 555 01-08-2014
Geschreven voor: Sony α NEX-5TL zwart

Deze camera is een uitstekende reisgenoot. Fotografeer zelf professioneel met een NIKON . Vanwege het geringe gewicht en de uitstekende prestaties, m.n. bij avondopnamen, is dit een perfecte aanvulling, De opnamestand 'M is goed te gebruiken doordat je als het ware een preview krijgt.

MVXX 27-07-2014
Geschreven voor: Sony α NEX-5TL zwart

Super camera. Goede beeldkwaliteit. Wifi is toch erg handig. Het kantelbare display ook.

Voorafgaand aan de koop veel onderzoek gedaan naar de soorten systeemcamera's. Deze camera bied wat ik zocht. Je kan foto's maken waarbij de camera alles automatisch instelt of alles zelf instellen.
Ik heb diverse lenzen erbij gekocht, waar ik ook zeer tevreden over ben, zoals de macro lens.
Ik ben vooral verbaasd over de mooie foto's die de camera 's avonds maakt zonder flitser.
Min punt vind ik alle instellingen. Je moet echt de tijd nemen om alle opties goed te begrijpen. Daar ben ik wat ongeduldig voor.

BNN99 25-07-2014
Geschreven voor: Sony α NEX-5TL zwart

Het is een zeer mooi en gebruiksvriendelijke systeemcamera. compact en maakt zeer goede kwaliteit foto,s. Kortom een echte aanrader. hij is compacter als een spiegelreflex en je hebt dezelfde mogelijkheden heden. We zijn er zeer tevreden over en voldoet aan al onze verwachtingen.

Bart_132 21-07-2014
Geschreven voor: Sony α NEX-5TL wit

Goede kwaliteit foto's! Soms in het donker (zonder flits) ietwat onscherp.

Extra mogelijkheden door apps te installeren zijn leuk en gemakkelijk om mee te werken. Daarnaast heeft een beginnend fotograaf genoeg mogelijkheden om zich uit te leven met dit apparaat.

Bediening spreekt voor zich en vooral de automatisch gegeneerde info-blokjes zijn handig.

Toestel ziet er stijlvol en strak uit.

Orandajin 15-07-2014
Geschreven voor: Sony α NEX-5TL zwart

Na op zoek te zijn geweest naar een goede en makkelijk te gebruiken vervanger van mijn vorige compacte mirrorless (Olympus OM-D), ben ik op deze camera uitgekomen.

De camera is voor mijn vrouw om oa ons zoontje te fotograferen. De Nex5T is erg klein in combinatie met de kit-lens (16-50)waardoor deze makkelijk meegenomen wordt.

De grotere sensor maakt echt een verschil qua ruis-niveau op hogere ISO waardes en het spelen met scherpte diepte.

Ook kan ik er makkelijk mijn Sony A7 lenzen en ook oude lenzen via adapter op zetten wat overigens erg makkelijk focust met behulp van Focus peaking.

Al met al een erg goede aanwinst om nog jarenlang plezier van te hebben.

theetheetmc 14-07-2014
Geschreven voor: Sony α NEX-5TL zwart

The best thing for this handy camera is very quick shutter speed. I can take many clear photos while riding a bike, walking slowly, or even in very cold weather with shaking hands. The 2nd impressive thing for me is intelligent mode because I'm not a professional photographer. This function helps me a lot to choose the correct mode for taking photo quickly. Weight, design, wifi-connection, NFT, selfie-screen are also very impressive advantages of NEX5.

One of the disadvantage of NEX5 is batter life, it can be used only for 1 all day.

Evers1975 14-07-2014
Geschreven voor: Sony α NEX-5TL zwart

Sinds enige weken in het bezit van een Sony NEX 5T. Met name de foto-kwaliteit, vele mogelijkheden en degelijkheid hebben voor mij de doorslag gegeven om tot aanschaf van deze fantastische camera over te gaan. Alvorens ik tot aanschaf over ben gegaan heb ik wel eerst een aantal camera's vergeleken o.a uit de collectie van Panasonic (Lumix DMC GF6) en Samsung (NX 300), echter hadden deze in vergelijk met de Sony toch een aantal mindere punten. Zoals o.a. meer ruis bij hogere iso, kleur en het fotograferen in donkere omstandigheden, hierbij scoorde de Sony toch beter. Daarbij ben ik ook in het bezit van een Sony tablet waarbij het zeer eenvoudig is om gemaakte foto's hier naar toe over te zetten, en het draadloos overzetten van foto's naar de laptop. Een punt om zekers niet te vergeten is de zeer goede filmkwaliteit (full HD) van de camera. De camera is vrij compact wat in het begin wel even wennen is, voornamelijk aan de rechte zijde van de camera zou je wat meer houvast willen hebben, maar na verloop van tijd wen je hieraan en weet je niet anders meer. Weinig knoppen op het apparaat geven overzicht en maken het makkelijk bedienbaar. In de diverse menu's wordt per item zoals o.a iso, sluitertijd, diafragma enz. enz. er op het scherm kort en duidelijk uitgelegd wat deze functie inhoudt, erg gemakkelijk. Met de degelijk is het ook zeer goed gesteld, de gebruikte materialen (zowel lens als body) voelen zeer solide en stevig aan. Kortom echt waar voor je geld, en zekers ook een camera voor de wat meer eisende fotograaf (gezien de vele instelmogelijkheden)die op zoek zijn naar een wat compactere camera.

zoezhang 14-07-2014
Geschreven voor: Sony α NEX-5TL zwart

I reallly like it. it is beautiful and comfortable. The color is nice. And I like it so much that I want to buy one for my parents. But it is a pity that there is no Chinese in language setting.

Lsvh 01-07-2014
Geschreven voor: Sony α NEX-5TL zwart

Ik ben overgestapt van een sony compact camera naar deze systeemcamera. Mijn oude camera maakte prima foto's, maar wat een verschil! De Sony NEX-5t maakt echt hele mooie foto's. Vooral de functie dat je de achtergrond kan vervagen vind ik heel fijn.

Qua gebruiksgemak en mogelijkheden heb je het zelf in de hand. Er zijn een paar vooringestelde opties voor bepaalde situaties zoals sport, nacht of portret. Op deze manier kan je dus zeer makkelijk mooie foto's maken, maar zijn de verdere opties beperkt.
Je kan de camera ook zo instellen dat je handmatig bijvoorbeeld de sluitertijd, diafragma en ISO-waarde kan instellen. Ik vind de optie om snel foto's achter elkaar te schieten erg handig. Zo zit er altijd een mooi plaatje tussen. Er zijn dus volop mogelijkheden voor de instellingen.

Ik vind de vormgeving en degelijkheid prima, maar kan me voorstellen dat iemand met grotere handen hier anders over denkt. Dan is de camera misschien nét te klein. De enige manier om hier achter te komen is om even naar de winkel te gaan en de Sony NEX-5t even zelf vast te houden.

De Sony NEX-5T bewijst dat een systeemcamera net zo goed kan zijn als een spiegelreflex. En dan vind ik een kleiner formaat toch veel handiger. Ik ben er blij mee!

Ivo Maatman 24-06-2014
Geschreven voor: Sony α NEX-5TL zwart

Fijn toestel; erg lichtgevoelig en een fantastisch mooi plaatje. Je maakt van je hele huis een foto en vervolgens kun je alle voegen bekijken.

Je kunt ook via wifi contact maken, alleen jammer dat een verbinding niet automatisch alle foto's volledig automatisch naar je (NAS) harde schijf zet.

25Dennis 24-06-2014
Geschreven voor: Sony α NEX-5TL zwart

Onlangs de Sony NEX-5T gekocht met 16-50mm lens voor algemeen gebruik en specifiek voor de vakantie. De kwaliteit van de foto's is verbazingwekkend scherp en helder. Zelfs in donkere scene' s geven de foto's voldoende details weer.
De kwaliteit en het uiterlijk van de camera is super. Lekker compact en toch voldoende gewicht (niet te zwaar of te licht) om langer te gebruiken.
Je kunt zeer gemakkelijk allerlei instellingen middels het touch screen invoeren en aanpassen.

Kortom, zeer tevreden
Dennis

1deetje 24-06-2014
Geschreven voor: Sony α NEX-5TL wit

Het is een fijn in de hand liggende camera met vele mogelijkheden. Heb er enkele portretfoto's meegemaakt, van mijn kleindochter. Haar gezicht was verschillend belicht, dit door zonlicht en schaduw tegelijk. (Door lijnen van vitrage) heb nog nooit zulke mooie portretten gemaakt, mijn vorige camer, ook sony, had dit niet gekund, had ik ruis gekregen.
Heb ook foto's gemaakt in de Apenheul. De vliegende papegaai, heel mooi, de apen verweg, ja wil daar een andere lens voor, apen zijn me te ver weg en lijken niet helemaal scherp. Voor de rest fijne camera, wil ook nog een zonnekap voor de camera, ivm hoogstaande zo'n, lijkt me handig. Filmen heb ik nog niet geprobeerd. Camera doet niet onder voor spiegelreflex. Lekker klein en niet zwaar. Mis in eerste instantie mijn zoeker, maar misschien is dat even wennen, je kunt er een aparte zoeker bij kopen. Flitser ook nog niet gebruikt, deze is bevestigd aan de schouderriem, volgens camerawinkel kun je die beter direct op camera plaatsen maar heb dit nog niet gedaan. Als je dat doet kan het lcd scherm geen 180 graden draaien, zodat je bv in mijn geval, je moeder en jezelf samen op foto kunt zetten, wat handig is, want er zit een vertraging in als je het scherm in deze stand zet zodat je tijd hebt om erbij te gaan staan.

Dave Nelissen 24-06-2014
Geschreven voor: Sony α NEX-5TL wit

Ik was opzoek naar een camera die hanteerbaar was als een compact-camera en de kwaliteit leverde van een spiegelreflex. Deze camera van Sony bood de uitkomst.
Super kwaliteit, zeer veel mogelijkheden qua instellingen en zeer snel.

Ben heel tevreden met mijn aankoop.

martien1212 24-06-2014
Geschreven voor: Sony α NEX-5TL wit

de fotos zijn superscherp, en vergeleken met de NEX5 die ik had van 2 jaar oud is ie sneller, en de wifi en aanraakscherm is echt een verbetering. De eerste camera waarbij ik als opvolger voor mezelf precies dezelfde heb gekocht! alleen jammer dat ze maar 2 jaar meegaan, hij is totaal versleten. de SEL 18-200 lens is al 3 x kapot gegaan, echt een drama.

Wowielala 16-06-2014
Geschreven voor: Sony α NEX-5TL zwart

Heel fijn foto toestel voor de beginnende en al wat gevorderen. Maakt geweldige foto's en heeft heel veel opties. Heb hem nog maar een maandje maar ben er zeer tevreden over!

reviewer4578 16-06-2014
Geschreven voor: Sony α NEX-5TL zwart

kwaliteit foto is perfect, zoals alle toestellen wordt het beeld een beetje "versterkt" mij bevalt de keuze van Sony goed
Mogelijkheden excellent alles wat je zoekt en meer is mogelijk
dat maakt het gebruik minder eenvoudig toch heb ik bewondering voor de interface. ondanks de vorige opmerking is alles wat nodig is snel te vinden leuke gadgets vragen iets meer tijd en overzien wat er allemaal kan is een studie
vormgeving klassiek niet slecht maar wel zelf vasthouden voor het nemen van een beslissing
zeer degelijk uitgevoerd

hkaya 16-06-2014
Geschreven voor: Sony α NEX-5TL zwart

Momenteel ben ik al een tijdje in het bezit van de NEX-5T en ben zeer onder de indruk van de prestaties van de compacte camera. Hiervoor had ik de A55 en de A390 en de kwaliteit van de NEX-5T is gelijk aan deze grotere broers, misschien wel beter op meerdere opzichten.

Wanneer er genoeg licht is maakt deze camera zeer scherpe foto’s, autofocus is dan ook zeer snel. Ik zou de NEX-5T echter niet aanraden om met de KIT lens te gebruiken, er komt teveel ruis bij voor mijn mening wat wel beter moet zijn in de hogere modellen. Over de KIT lens is niet veel te zeggen, de prestaties zijn veel beter dan ik verwacht had. bij 16MM krijg je een groothoek effect en de Bokeh is zeer mooi. Wat ik wel mis is de handmatige focus.

Wi-Fi modus functioneert zoals het hoort je kunt je Camera bedienen met een IOS of een Android toestel, wanneer je een foto mee maakt wordt deze dan ook direct overgezet naar je toestel. Ik mis wel de opties om instellingen van je camera aan te passen, wat wel mogelijk zou zijn met andere Wi-Fi camera’s van Sony. NFC is zeer handig als je een NFC toestel hebt, dit is voor mij wel een zeer handige functie.

De 5T bevat ook een touch scherm, helaas komt het echter niet voor dat ik dit een grote pluspunt vindt, gebruik vaker de controllers hiervoor. Beeldscherm is licht genoeg dus ook overdag is het beeld redelijk te zien.

Ik ben van mening dat deze compacte camera’s de standaard overmatige grote spiegelreflex camera’s vervangen voornamelijk omdat de beeldkwaliteit bijna identiek is.

Minpunten
Nacht fotografie
Vignette bij 16MM

Pluspunten
Compact
Functionaliteit
Wi-Fi + NFC
Scherpe foto’s

miniYou 12-06-2014
Geschreven voor: Sony α NEX-5TL zwart

we zijn echt onder de indruk hoe mooi de foto's zijn. close up foto's zijn prachtig ook de tegenlicht foto's zijn top.

J vd Plas 11-06-2014
Geschreven voor: Sony α NEX-5TL wit

Wilde af van een grote camera, daarom deze gekocht.
De nex 5 voelt degelijk aan, maak in een fractie 7 foto’s is bij sport erg handig.
Er zitten genoegen instelmogelijkheden op, zit ook Wi-Fi en NFC op waarmee je heel snel je foto's zo naar je smartphone kan overbrengen, en dit werkt prima en erg snel.
Je kan bijna in het donker scherpe foto’s maken, zit ook een prima losse flitser bij die je apart op de body kunt zetten.
Ik vind het een prima camera, de kwaliteit van de foto's en afwerking van de body zijn meer dan goed

fotovanbabys 03-06-2014
Geschreven voor: Sony α NEX-5TL zwart

Camera gekocht om de op komst zijnde baby goed te kunnen fotograferen. Daar moeten we nog een paar weekjes op wachten, maar al wel volop getest.
Fotokwaliteit is super, het is voor mezelf nog wat wennen om alles goed in te stellen. Op zich kan dit automatisch, maar soms wil je er toch invloed op hebben om het door jou gewenste resultaat te bereiken. Dat is het mooie van deze camera, die biedt je die mogelijkheid.
Getwijfeld tussen deze en de RX100, maar juist vanwege de mogelijkheden om andere lenzen erop te zetten hiervoor gekozen. Tot op heden supertevreden.
Batterij lijkt wel redelijk snel leeg te zijn.