Sony α NEX-5TL zwart - Reviews

systeemcamera (kit)
HD type
Full HD
Bekijk 1 andere uitvoering

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 37 reviews die zijn achtergelaten voor de Sony α NEX-5TL zwart op Kieskeurig.nl.

SiemEY 09-10-2014
  • Product kwartaal in bezit

Mijn analoge spiegelreflex camera was al een oudje en de automatische scherpstelling werkte niet meer. Tijd dus voor een nieuwe camera.
Uiteindelijk uitgekomen op deze systeemcamera. Ik wilde graag een compact model dat je sneller mee neemt en toch kwalitatief goede foto's maakt.
Na prima recensies op internet en nog eens een cashback was de keuze niet zo moeilijk. Ik heb nog even getwijfeld tussen deze Sony en de Samsung NX300. De Sony was compacter en lag lekkerder in de hand. Ook kon het scherm 180 graden draaien in tegenstelling tot de NX300. Bovendien zien de foto's er natuurlijker uit.
Op de vakantie heb ik de camera uitgebreid gebruikt. Het menu was wel even wennen maar werkt prima.
Ontzettend handig is de NFC. Daarmee is supersnel een foto even op de smartphone gezet.
Ook de mogelijkheid om via het touchscreen scherp te stellen heb ik regelmatig gebruikt. Gewoon met je vinger de plek aanwijzen en de camera stelt er op scherp.
Al met al een fijne camera met veel mogelijkheden en erg goede foto kwaliteit. Ook de videobeelden zien zien er perfect uit.

s0nyn00b 11-09-2014

Dit is mijn eerste systeemcamera. Wil iets meer dan een compactcamera kan vandaar de overstap van een compactcamera naar een systeemcamera. De Nex-5T kan volledig automatisch of bijna alles handmatig aanpassen. Heeft deze paar weken in bezit, heeft aantal mooie foto's gemaakt. Zet deze meestal in auto+ modus, maakt 9 van 10 keer goeie foto's. In het donker is de auto modus beetje slecht, dan kan men aanpassen van ISO en shutterspeed. Dat is geen probleem met de Sony GUI. alles is duidelijk en logisch ingedeeld. Deze camera is voor beginners een goeie keuze.

Xandieman 27-08-2014

7,4
Prachtige compacte camera met vele mogelijkheden. Deze camera is zowel voor amateur fotografie als professioneel erg fijn in gebruik. Ik heb deze camera een paar weken in bezit en ben nog steeds aan het bekijken wat de camera allemaal kan. Er zitten vele functies op, kortom een aanrader!

Lottie1991 27-08-2014
  • Product maand in bezit

Wij hebben deze camera ongeveer een maand geleden gekocht, en deze kwam alvast erg van pas op onze reis naar Rome. De foto's zijn volgens mij van erg goede kwaliteit als camera voor vrije tijd. Zelfs wanneer het heel zonnig is, kan je het scherm erg goed zien door de snelle instelling voor "zonnig weer". Een functie als NFC lijkt overbodig, maar heeft ons al veel gemak bezorgd: vanop afstand een foto nemen door de smartphone te gebruiken als tweede scherm is zeer handig, en is in een wip opgesteld. Een genomen foto doorsturen naar vrienden kan ook zeer snel: gewoon je telefoon tegen de camera houden en de NFC verbinding zorgt ervoor dat deze foto direct op je telefoon opgeslagen staat. Alle foto's zetten wij vaak op onze tablet om deze op te slaan als back-up en te bekijken op groter scherm, en ook dat is via de wifi-verbinding zeer handig.

Sommige functies (vb Fish-eye en andere leuke effecten) zijn niet ingebouwd, maar kunnen wel geinstalleerd worden via het Sony Entertainment Network. Sommige functies daar zijn jammergenoeg wel betalend, en moet je dus goed overwegen of je deze specifieke functie wel echt wil.

De camera is in mijn ogen vrij klein voor zijn kunnen, en tot nog toe (zelfs met zeer zonnig weer) heeft het afwezig zijn van een elektronische zoeker mij geen nadeel bezorgd. De lens is verrassend smal voor zijn capaciteit, en draagt ook bij tot de compactheid van dit fototoestel.

Een klein minpuntje vind ik dat de flits niet ingebouwd is. Je krijgt deze meegeleverd in een plastieken case, die hanig aan het neklint kan worden gehangen. Hoewel deze in 5 seconden aan de camera kan worden bevestigd, zou een ingebouwde flits nog altijd een pluspunt zijn. Zeker omdat de "selfie"-functie dan niet optimaal werkt, aangezien het scherm geen 180 graden meer kan dragen wanneer de flits is bevestigd.

Ik kan hem alleen maar aanraden, en zou deze direct opnieuw kopen.

Milou 1 27-08-2014
  • Product maand in bezit

Dit is een geweldige fotocamera! Foto's zijn ontzettend scherp, onder andere op grote schermen (televisie 42 inch) en bijvoorbeeld op de Macbook. Daarnaast zorgt de WIFI optie ervoor dat je regelmatig een back-up kan maken van de foto's op je smartphone; je hoeft dus niet meer op zoek te gaan naar een computer voor een back-up. Ook verlies van foto's indien je de memory card kwijt bent / fotocamera gestolen is blijft beperkt hierdoor. Verder zijn er apps te downloaden op de camera zelf om onder andere foto's te bewerken. Daarnaast zijn er talloze opties om de beste foto te maken: ''raw'' foto's maken door handmatige instellingen te doen op het gebied van ISO waarden en hoeveelheid belichting. Of om snel een foto te maken via automatische instellingen en standen (portrait/landscape/smile shutter etc.). Tenslotte is het design erg mooi (ik heb een witte uitvoering) en behoorlijk compact; voornamelijk in vergelijking tot een spiegelreflex camera. Kortom, een top aankoop!

D-foto 27-08-2014
  • Product maand in bezit

Strak design, zeer knappe kwaliteit, top toestel. Enkel jammer dat er zoveel menu's zijn. Meer manuele functies en knoppen zou het gebruiksgemak verhogen. Nu moet je erg veel slecteren, in stellen, scrollen etc.

Xiaoxun Wang 26-08-2014

This camera is excellent! I am a beginner in photo shooting. So if I choose the super automatic function, this camera gives me really high quality and optimized photos! And it provides a big range of possibilities in upgrading the lens, which fits my needs in the future as well. I like the color and design, even the cover is beautiful, and moreover it is small but solid. This camera is among the rest, the only one has both Wi-Fi sharing and self-portrait functions. In conclusion, this is definitely the best choice I have ever made on cameras!

Llanero 14-08-2014
  • Product maand in bezit

De kwaliteit van de foto's zijn gelijk aan die van spiegelflex camera's. Ze zien er strak uit en komen professioneel over. Om hele goede foto's te maken zou je wel misschien cursus moeten nemen zodat ze echt tot hun recht komen.

Er zijn talloze mogelijkheden waardoor je hele mooie foto's kunt maken. Echter is het niet altijd even om bepaalde instellingen terug te vinden. Hierdoor kan het zijn dat je even bezig bent voordat je de juiste instellingen hebt voor de perfecte foto.

De camera zelf voelt stevig aan en ziet er strak uit. Het is niet allen kwalitatief goed, maar ook nog eens goed ontworpen. Zeker het gedeelte voor de handvat. Deze is groter dan bij andere merken en heeft ook nog een oppervlakte dat voor extra grip zorgt. De camera ligt stevig in de hand.

Ton 555 01-08-2014

Deze camera is een uitstekende reisgenoot. Fotografeer zelf professioneel met een NIKON . Vanwege het geringe gewicht en de uitstekende prestaties, m.n. bij avondopnamen, is dit een perfecte aanvulling, De opnamestand 'M is goed te gebruiken doordat je als het ware een preview krijgt.

C. Maes 31-07-2014
  • Product maand in bezit

Ik vind het een echte aanrader voor iedereen! Ik ben er super tevreden van! De kwaliteit van de foto's is adembenemend (mede mogelijk door de Carl Zeiss lens, waarvan ik de kwaliteit al gewoon was) voor deze lichtgewicht camera die ook gemakkelijk in de hand ligt. Hij is zeer gebruiksvriendelijk en je kan heel veel zelf instellen maar de automatische programma's bieden voor mij ook al een heel groot aanbod. Ik heb hem deze zomer voor de eerste keer mee op reis genomen en ik heb er nog absoluut geen spijt van! De aparte bijkomende flits ervaar ik niet als een minpunt, want als je hem erop draait en je wilt hem niet gebruiken klap je hem gewoon dicht. Prachtige beelden vanuit beweging en extra belichting bij schemering. Hij past nog gemakkelijk in een rugzak/ handtas en ik ben heel tevreden van mijn aankoop!

SallyH 28-07-2014
  • Product maand in bezit

Veel opties en instellingen. Zonder enige voorkennis kan je snel aan de slag met het toestel en maak je mooie foto's, gaandeweg kan je dan nog alle instellingen leren kennen en gebruiken.
Handig kantelbaar touch-scherm (met veel zonlicht wel wat moeilijker om te zien wat je gaat fotograferen want geen zoeker).
Wifi-verbinding met smartphone of tablet is een zeer handige optie om foto's meteen op te slaan en in sociale media te gebruiken of door te mailen.
Compact en licht toestel in vergelijking met spiegelreflexcamera.
Aparte flits is mooi opgeborgen in doosje, maar moet wel telkens gemonteerd worden.
Er mocht wel een externe lader bij het toestel voorzien zijn, maar kan nog bijgekocht worden.

Sofie Sch 27-07-2014
  • Product kwartaal in bezit

Dankzij de kleine body zeer gemakkelijk te hanteren. Tal van opties die het leven eenvoudiger maken, zoals verbinding met smartphone. Het scherm is omklapbaar dus altijd de perfecte selfie! Zeer gebruiksvriendelijk, het ideale toestel voor de beginnende hobby-fotograaf.

MVXX 27-07-2014

Super camera. Goede beeldkwaliteit. Wifi is toch erg handig. Het kantelbare display ook.

Voorafgaand aan de koop veel onderzoek gedaan naar de soorten systeemcamera's. Deze camera bied wat ik zocht. Je kan foto's maken waarbij de camera alles automatisch instelt of alles zelf instellen.
Ik heb diverse lenzen erbij gekocht, waar ik ook zeer tevreden over ben, zoals de macro lens.
Ik ben vooral verbaasd over de mooie foto's die de camera 's avonds maakt zonder flitser.
Min punt vind ik alle instellingen. Je moet echt de tijd nemen om alle opties goed te begrijpen. Daar ben ik wat ongeduldig voor.

BNN99 25-07-2014

Het is een zeer mooi en gebruiksvriendelijke systeemcamera. compact en maakt zeer goede kwaliteit foto,s. Kortom een echte aanrader. hij is compacter als een spiegelreflex en je hebt dezelfde mogelijkheden heden. We zijn er zeer tevreden over en voldoet aan al onze verwachtingen.

Bart_132 21-07-2014
  • Product kwartaal in bezit

Goede kwaliteit foto's! Soms in het donker (zonder flits) ietwat onscherp.

Extra mogelijkheden door apps te installeren zijn leuk en gemakkelijk om mee te werken. Daarnaast heeft een beginnend fotograaf genoeg mogelijkheden om zich uit te leven met dit apparaat.

Bediening spreekt voor zich en vooral de automatisch gegeneerde info-blokjes zijn handig.

Toestel ziet er stijlvol en strak uit.

Orandajin 15-07-2014

Na op zoek te zijn geweest naar een goede en makkelijk te gebruiken vervanger van mijn vorige compacte mirrorless (Olympus OM-D), ben ik op deze camera uitgekomen.

De camera is voor mijn vrouw om oa ons zoontje te fotograferen. De Nex5T is erg klein in combinatie met de kit-lens (16-50)waardoor deze makkelijk meegenomen wordt.

De grotere sensor maakt echt een verschil qua ruis-niveau op hogere ISO waardes en het spelen met scherpte diepte.

Ook kan ik er makkelijk mijn Sony A7 lenzen en ook oude lenzen via adapter op zetten wat overigens erg makkelijk focust met behulp van Focus peaking.

Al met al een erg goede aanwinst om nog jarenlang plezier van te hebben.

Artemy 15-07-2014
  • Product maand in bezit

i guess the best camera we've had sofar - amazing sensitivity (no flash needed at all), lightweight and with vivi pictures. Nice!

theetheetmc 14-07-2014
  • Product maand in bezit

The best thing for this handy camera is very quick shutter speed. I can take many clear photos while riding a bike, walking slowly, or even in very cold weather with shaking hands. The 2nd impressive thing for me is intelligent mode because I'm not a professional photographer. This function helps me a lot to choose the correct mode for taking photo quickly. Weight, design, wifi-connection, NFT, selfie-screen are also very impressive advantages of NEX5.

One of the disadvantage of NEX5 is batter life, it can be used only for 1 all day.

Evers1975 14-07-2014

9,4
Sinds enige weken in het bezit van een Sony NEX 5T. Met name de foto-kwaliteit, vele mogelijkheden en degelijkheid hebben voor mij de doorslag gegeven om tot aanschaf van deze fantastische camera over te gaan. Alvorens ik tot aanschaf over ben gegaan heb ik wel eerst een aantal camera's vergeleken o.a uit de collectie van Panasonic (Lumix DMC GF6) en Samsung (NX 300), echter hadden deze in vergelijk met de Sony toch een aantal mindere punten. Zoals o.a. meer ruis bij hogere iso, kleur en het fotograferen in donkere omstandigheden, hierbij scoorde de Sony toch beter. Daarbij ben ik ook in het bezit van een Sony tablet waarbij het zeer eenvoudig is om gemaakte foto's hier naar toe over te zetten, en het draadloos overzetten van foto's naar de laptop. Een punt om zekers niet te vergeten is de zeer goede filmkwaliteit (full HD) van de camera. De camera is vrij compact wat in het begin wel even wennen is, voornamelijk aan de rechte zijde van de camera zou je wat meer houvast willen hebben, maar na verloop van tijd wen je hieraan en weet je niet anders meer. Weinig knoppen op het apparaat geven overzicht en maken het makkelijk bedienbaar. In de diverse menu's wordt per item zoals o.a iso, sluitertijd, diafragma enz. enz. er op het scherm kort en duidelijk uitgelegd wat deze functie inhoudt, erg gemakkelijk. Met de degelijk is het ook zeer goed gesteld, de gebruikte materialen (zowel lens als body) voelen zeer solide en stevig aan. Kortom echt waar voor je geld, en zekers ook een camera voor de wat meer eisende fotograaf (gezien de vele instelmogelijkheden)die op zoek zijn naar een wat compactere camera.

zoezhang 14-07-2014

9,6
I reallly like it. it is beautiful and comfortable. The color is nice. And I like it so much that I want to buy one for my parents. But it is a pity that there is no Chinese in language setting.