Bekijk 1 andere uitvoering

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 9 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Canon R5 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

9,3

Micle 22-11-2022

Mijn eerste systeemcamera

Geschreven voor: Canon R5

De Canon R5 als upgrade voor de Canon 5DIV. Mooie camera met ontzetten veel instel mogelijkheden. Ik heb deze nog te kort om een uitgebreide review te schrijven. Het inklapbare scherm, oog en gezicht herkenning is even wennen, maar werkt erg fijn. Door de ef- rf mount met instelring te gebruiken kan ik mijn ef objectieven gewoon gebruiken. Ik kan voorlopig vooruit. Persoonlijk vind ik het wel jammer dat er standaard geen GPS op zit en dat je deze gegevens moet koppelen met je telefoon.

Conclusie fijne camera om mee te werken, al is het wel even wennen als je een spiegelreflex gewend bent.

Pluspunten

• autofocus
  • kantelbaar scherm
  • gewicht
  • snelheid

Minpunten

• geen gps
  • prijskaartje

p********@d******* 27-01-2022

Erg blij mee.

Geschreven voor: Canon R5

Geweldige camera, zeker de eye-AF is ideaal om snel bewegende dieren te volgen. Voelt goed aan, stevige body. Grote bestanden betekend ruimte om te croppen, vergt wel het nodige van je computer.

Pluspunten

• snelheid autofocus
  • kwaliteit beelden

Minpunten

• prijs
  • grote bestanden voor verwerking

Jan Vermeulen 22-09-2021

Zeker een aanrader!

Geschreven voor: Canon R5

Anderhalf jaar geleden had ik de Canon EOS R systeemcamera gekocht, waar ik best tevreden mee was, enkel het aantal continu opnames per seconde viel me een beetje tegen. Toen ik zag dat Canon de EOS R5 had uitgebracht, had ik een beetje spijt dat ik niet wat langer gewacht had. Na rijp beraad vorige week dan toch de inruil gedaan bij Kamera Express Antwerpen. Ondanks het prijskaartje heb ik er zeker geen spijt van : de verbetering van de elektronische zoeker én het LCD scherm is duidelijk voelbaar, het is nog comfortabeler werken t.o.v. de R. Het verhoging van het aantal burstopnames tot 20 frames per seconde is een drastische verbetering. Verdere pluspunten : nu ook de IBIS bij Canon (in camera stabilisatie), wat me de mogelijkheid biedt om met een nog lagere sluitersnelheid uit de hand te fotograferen, de aparte scherptediepte knop die op een comfortabele plaats op de camera is gepostitioneerd, waardoor ik voor ik afdruk een goed zicht heb op de uiteindelijke opname, de mogelijkheid om tot wel 100 beelden de camera stackingopnames te maken, de verbeterde eye autofocus, nu ook voor dieren.... De 70 gram extra gewicht van de camerabody neem ik er met plezier bij.

Pluspunten

• in camera stabilisatie
  • kwaliteit zoeker en LCD scherm
  • aparte scherptedieptecontroleknop
  • Hoog aantal burstopnames
  • Camera kan zelf een reeks stackingopnames maken

Wim 22-07-2021

Zeer goede camera voor elk type fotografie

Geschreven voor: Canon R5

Ik werk al meer dan 20 jaar met canon toestellen en eindelijk de sprong naar het mirrorless R systeem gemaakt. De camera bevalt me erg en voelde me direct thuis ivm de bediening ervan, aangezien deze hetzelfde werkt als mijn andere toestellen. De canon R5 heeft een zeer goede autofocus en vooral ook de nieuwe eye-tracking feature is super handig. Deze feature werkt erg goed en gaat me veel tijd besparen! Verder kan je veel instellingen aanpassen om deze camera volledig in te stellen zoals je gewend bent. Het is een moderne camera die alle kan wat je maar nodig hebt, maw. hij is vlot inzetbaar voor allehande type fotografie.

Pluspunten

• Zeer snelle en goede autofocus
  • Hoge resolutie
  • Goed dynamisch bereik
  • Handige eye-tracking feature die werkt
  • Gewicht is ok: niet zwaar

w**********@o********** 20-06-2021

Very happy with my new Canon EOS R5.

Geschreven voor: Canon R5

This camera is a professional camera that is well suited for the amateur market. This is camera is a world apart and a huge upgrade from my Canon 5D Mark III. The camera is easy to use transitioning from the my old one with a lot of exciting options still to discover. With the additional EF to RF adapter, I am able use all of my old EF lens without any issues. Originally, I originally thought the smaller body (compared to the 5D Mark 3) was going to be an issue, however, having played with it for some hours, I am already beginning to like the compact and lightweight format. This is a great camera, (albeit expensive), and I would recommend it to anyone who enjoys professional or amateur photography.

Pluspunten

• Great handling
  • Excellent high ISO performance
  • Best-in-class image stabilization
  • Sharp and accurate images
  • Fast 7fps burst speed for a full-frame camera

Minpunten

• Micro-HDMI port

Roel 27-05-2021

EOS R5 met ongekende mogelijkheden

Geschreven voor: Canon R5

Een dijk van een camera! Duur, maar zeker het summum op fotogebied. Heel veel mogelijkheden niet alleen op fotogebied maar ook voor het betere videowerk. De camera is lichter dan een 5D mark IV en biedt meer pixels. Handig is het kantelbare touchscreen. De EF-objectieven zijn met een tussenring ook op deze camera te gebruiken zonder kwaliteitsverlies. Geweldig is de AF-tracking op de ogen van mens en dier! Beeldvorming en kleurweergave zijn van de bekende Canon-kwaliteit. Lees online de gebruiksaanwijzing eens door. Ik heb er een EOS D6 mark II voor ingeruild en heb er nog geen minuut spijt van!

Pluspunten

• Uitgebreide mogelijkheden
  • Canon kwaliteit.
  • Snelle en geweldige AF mogelijkheden.
  • EFobjectieven bruikbaar met tussenring

Minpunten

• Dure aanschaf

Gino 02-02-2021

Canon R5

Geschreven voor: Canon R5

Supersnelle camera met fijne features.
De autofocus is supersnel en de bediening is heel gemakkelijk en custom in te stellen.
Kortom een hele goed allround camera, ook op halve resolutie zelfs.

Pluspunten

• Autofocus

MacHop 03-11-2020

De beste Systeemcamera die er momenteel is.

Geschreven voor: Canon R5

De Canon EOS R5 is absoluut de beste systeemcamera die er momenteel in de markt is. Super snel en perfecte kwaliteit foto's. Niet de goedkoopste maar de investering meer dan waard en het ruime aanbod topkwaliteit RF lenzen maakt mijn keuze de juiste.

Pluspunten

• ISO tot 51.200
  • Perfecte beeldstabilisatie
  • Filmen in 8K
  • RF lenzen zijn top

Minpunten

• Nog niet een gevonden

Martin 04-10-2020

Top Camera

Geschreven voor: Canon R5

Ik heb mijn EOS 5D M4 ingeruild voor deze camera samen met een RF 24 - 70 lens. Een super camera met snelle autofocus en oog detectie. Foto's zijn uitstekend. Ook video is goed en uitgebreid. Zeker als korte shorts maakt kan je goed in 4k HQ filmen. Een grote stap van EOS 5D IV.

Pluspunten

• Snelle autofocus
  • Eye detection / Animal detection
  • 4k HQ is uitstekende kwaliteit