Panasonic DC-G100VEG-K - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 13 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Panasonic DC-G100VEG-K op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,2

SuzanneH 22-01-2021

Fijne compacte camara

Geschreven voor: Panasonic DC-G100VEG-K

Wat een ontzettend fijne camara is dit!

Hij heeft enorm helder en mooi beeld en je ziet zo'n duidelijk verschil met je telefoon. Ook al is de camara van je telefoon tegenwoordig ook van enorm goede kwaliteit, de kwaliteit van de Panasonic Lumix haalt hij echt niet. Dit komt waarschijnlijk vooral door de 4k in combinatie met de krachtige 5-assige hybride beeldstabilisator.

Het schermpje kan je in verschillende standen zetten en het is een touchschreen! Zo kan je ook makkelijk tijdens het vloggen in de video Selfie-modus op het scherm tikken om bijvoorbeeld scherp te stellen! Ook de interne microfoon met OZO audio van Nokia focused op de stem waardoor je prachtig geluid hebt wanneer je de films terugkijkt op de computer. Jammer genoeg is het geluid wanneer je het terugkijkt op de camara bijzonder slecht. Gelukkig is dat dan ook niet het belangrijkste.

Het is een superlichte en compacte body waardoor je hem makkelijk om je nek meedraagt. Binnen no time pak je de camara erbij en heb je prachtig beeld.

Pluspunten

• Handig en snel in gebruik
  • Mooie kwaliteit foto's/film

Minpunten

• Slecht geluid bij afspelen op de camara zelf
  • Soms te vaak aan het scherpstellen

Vicky 21-01-2021

Panasonic Lumix DC-G100VEG-K zwart

Geschreven voor: Panasonic DC-G100VEG-K

Ik ben geen fotograaf, maar ik heb wel een eigen bedrijf waarbij de productfoto's erg belangrijk zijn. Daarom zocht ik een camera die redelijk makkelijk in gebruik is met goed beeldkwaliteit, de optie om te filmen is daarbij een pre, zeker in de tijd van social media waarbij film steeds belangrijker word.

Pluspunten:
Klein en compact, daardoor ligt de camera heel makkelijk in de hand.
Het makkelijk draaibare scherm maakt bloggen/vloggen heel makkelijk.
Beeldkwaliteit in foto & video is heel erg goed!
Heel veel foto & video opties, maar toch goed te gebruiken als nieuweling.

Minpunten:
De body lijkt gemaakt van hard plastic? Hierdoor voelt de camera heel licht, maar oogt die wel wat goedkoop.
De toegevoegde statief, hoewel heel handig, is ook niet van hoogwaardige kwaliteit.

Pluspunten

• hoogwaardig beeldkwaliteit
  • foto en video in hoge resolutie
  • draaibaar scherm
  • licht en compact

Minpunten

• plastic body

Sander Fase 19-01-2021

Foto- of videocamera?

Geschreven voor: Panasonic DC-G100VEG-K

Als fotocamera gezien: Geen handig toestel.
- Toestel wordt ingeschakeld met onhandige schuif
- Lens moet handmatig uitgedraaid worden, anders geen beeld
- Inzoomen kan alleen door de lens te draaien

Maakt snel en mooie foto's.

Als videocamera:
- Op het moment dat je de opname start, blijkt de camera opeens in te zoomen. Je hebt dus een stuk minder in beeld dan je op de viewfinder dacht te zien.
- Geen groothoekles, en daardoor niet zo geschikt om dichtbij dingen te filmen... zoals bij vloggen...

Het statief is een beetje simpel, waarde zo'n €15,-. Staat wel stevig maar de knoppen voel je niet duidelijk. Met een micro-USB kabel sluit je deze aan, het klepje daarvan hangt dan de hele tijd open.
Je drukt vaak per ongeluk op 'video-opname maken' terwijl je een foto wilde maken, of omgekeerd. Of je voelt de knoppen helemaal niet.

Heel onhandig: Om bestanden over te zetten moet de camera opgeladen zijn. Je kunt de lege camera dus niet met micro-USB aansluiten en bestanden overzetten, daarvoor moet hij eerst opgeladen worden. Dat is echt heel onhandig.

De Panasonic app kende ik al en is niet even praktisch en betrouwbaar in gebruik.

Pluspunten

• Mooie foto's
  • Mooie video's

Minpunten

• Statief erg eenvoudig
  • Onhandige bediening

Wessjoe 19-01-2021

Compacte en betrouwbare camera

Geschreven voor: Panasonic DC-G100VEG-K

Het is een erg mooi product met een strakke afwerking. Hij is klein en compact en werkt naar behoren. De camera is makkelijk te installeren en is prettig om te bedienen. het beeld kwaliteit is zeer goed door de 4k functie. Het geluid is ook erg goed. Het is erg makkelijk om foto's over te zetten naar je PC of telefoon. Ik zou iedereen aanraden om deze camera te kopen. De prijs kwaliteitsverhouding is het echt waard!

Pluspunten

• Mooi beeld
  • Compact
  • Verbinden via telefoon
  • Goed geluid

Minpunten

• 1 accu meegeleverd

Jan123 15-01-2021

Prima camera

Geschreven voor: Panasonic DC-G100VEG-K

De camera is heel erg licht en compact. Het is dus heel handig mee te nemen in een tasje. Ik had van tevoren niet verwacht dat het zo licht zou zijn. Het is heel fijn dat er een statief bij zit die je als je hem dicht klapt als handvat kan gebruiken om de camera makkelijk mee vast te houden. Het is ook heel handig dat er op dat houdertje 2 knoppen zitten (de video en foto knop) daarmee kan je heel snel aan en uit zetten van de opname terwijl je hem vast hebt aan de houder. De kwaliteit van de camera is heel goed. En de functie gezichtsherkenning is het zo dat je gezicht gevolgd wordt door de camera en het beeld automatisch mee scherp gesteld wordt bij beweging en richting aanpassing. Voor selfiemodus kun je het schermpje gemakkelijk omdraaien om jezelf te kunnen zien tijdens het openen. Het is wel een beetje zoeken als je geen ervaring hebt met camera’s. Want er zijn veel standen en mogelijkheden.

Pluspunten

• Licht en compact
  • Focus op gezicht

Minpunten

• Batterij duur

DC8 08-01-2021

Compacte, lichte camera met veel opties

Geschreven voor: Panasonic DC-G100VEG-K

De Panasonic DC-G100 is een zeer lichte en compacte camera voor wat hij allemaal kan. Hierdoor kan de body ook wel redelijk druk lijken door alle knoppen die dicht op elkaar staan. De G100 heeft veel scene instellingen. Voor vrijwel ieder onderwerp kun je een preset kiezen die je foto of video meteen afmaakt. Er zijn 24 creatieve filters: retro-, zwartwit-, abstracte effecten,...
Switchen tussen fotograferen en filmen was nog nooit zo makkelijk. Bij deze camera kun je je amper vergissen. Een groot rood kader geeft aan dat je aan het filmen bent. In combinatie met de tripod is het filmen met de G100 makkelijker. De audio-tracking in de camera is ook een zeer groot pluspunt waardoor je geen externe microfoon meer nodig hebt. Een minpunt is wel dat de camera met bijgeleverde kitlens niet goed functioneert in het donker. Het scherm blijft vrij donker en de kwaliteit van het beeld is hierdoor minder.

Pluspunten

• compacte body
  • goede beeldwaliteit
  • perfect om te filmen
  • goede audio tracking

Minpunten

• mindere kwaliteit in donkere ruimte
  • bijgeleverde lens, minder van kwaliteit

Ilse 08-11-2020

Goede camera met uitstekend beeld

Geschreven voor: Panasonic DC-G100VEG-K

De beeldkwaliteit van deze vlogcamera is zeer goed. Zelfs in weinig licht blijft het beeld mooi dankzij de grote sensor. De video is haarscherp in de selfiemodus, waarbij automatisch wordt scherpgesteld op je hoofd. Er zijn ook automatische functies om de achtergrond wazig te maken.
De audio is ook heel goed, zelfs als je de camera een stukje van je af zet. De achtergrondgeluiden worden goed weggefilterd, waardoor jouw stemgeluid echt naar voren komt. Ik heb de camera nog biet buiten getest dus hoe het met de wind zit weet ik nog niet.
Het kantelbare scherm is heel handig bij het maken van vlogs en videos. Zo kan je jezelf zien en kan je zien wat er gefilmd wordt zelfs onder moeilijke hoeken.

Pluspunten

• Beeldkwaliteit zeer mooi
  • Handig in gebruik
  • Mooie audio
  • Leuke extra functies

Minpunten

• Fotokwaliteit niet super
  • Beeld wordt erg gecropt bij filmen

ElenG 05-11-2020

Dit is een super toestel!

Geschreven voor: Panasonic DC-G100VEG-K

Panasonic. Dit is een super toestel.
-lichtgewicht en een super compacte camera
-ideaal voor vloggers
-Flip sensor scherm
-inclusief statief

Ideaal camera voor vloggers en beginners.
Deze camera is erg compact en ligt prettig in de hand en makkelijk om mee te nemen. Ik vond dat een flip screen geweldig voor fantastische vlogs van hoge kwaliteit. Veel beter dan wat mijn smartphone kan.
Het is belangrijk voor mij dat mijn scherm 180 graden kan draaien, zodat ik kan zien of ik mezelf goed filmt. Het touchscreen is haarscherp en vooral erg handig in gebruik. Deze camera heeft een mooi fotokwaliteit en filmkwaliteit (4K en Full HD). Het grootste voordeel vind ik de dual is stabilisatie waarmee zeer stabiele resultaten te verkrijgen zijn uit de hand.
Ik moet zeggen een geïntegreerd OZO Audio by Nokiageluidssysteem is ook een uitstekende geluidskwaliteit gegarandeerd. Tijdens mijn video's heb ik zelfs geen externe microfoons gebruikt.
Ik moet zeggen dat deze camera het absoluut waard is. en ik heb er geen spijt van dat ik Panasonic voor mijn video’s heb gebruikt en geen ander merk.

Pluspunten

• Videos en fotos kwaliteiten
  • Lichtgewicht
  • Nokia Audio
  • Flip sensor scherm
  • Statief

EL 04-11-2020

camera goed, accessoires iets minder

Geschreven voor: Panasonic DC-G100VEG-K

Een mooie camera met goede beeld en geluid kwaliteit. De autofocus is heel snel wat heel erg fijn is tijdens het filmen. De beelden zijn en blijven goed scherp. Het starten en stoppen van opnemen is gemakkelijk te bedienen met één grote knop aan de bovenzijde. Ook is op het bijgeleverde statief is een functie van starten en stoppen van opnemen. De selfie stand geeft een mooi beeld en volgt de vlogger in autofocus. Hierin wordt ook getoond hoe de horizon is en waar de camera geluid detecteert en opneemt.

Verbinden met andere apparaten
Ik heb de Panasonic DC-g100 Veg-K ook uit geprobeerd met mijn Gimball. Het was even goed zoeken, maar uiteindelijk is het gelukt de camera te verbinden met de wifi van de Gimball. Hierdoor is de camera ook goed te bedienen. Het verbinden was niet makkelijk en in eerste instantie was het beeld op het display van de camera weg, zodra de camera verbonden was met de Gimball. Dit is op te lossen door in het menu van de camera de instellingen van het display te veranderen.

Het verbinden met een smartphone gaat middels een app. Afbeeldingen en video’s van de camera naar de telefoon overzetten gaat alleen via de WiFi verbinding. Dit moet op de camera aangezet worden. Hierna kan er via de app keuze worden gemaakt tussen op afstand bedienen en afbeeldingen importeren. Daarna kan er een selectie gemaakt worden uit welke afbeeldingen en video’s er overgezet moeten worden naar de telefoon. Hierdoor kan je makkelijk een kwaliteitsvolle foto of video op social media plaatsen. Zonder dat alle foto's en video's op je telefoon terecht komen.

Ik vind het ook fijn dat ik de lens kan wisselen. De bijgeleverde lens is goed genoeg voor het simpelere foto en video werk. Maar de mogelijkheid tot andere lenzen vind ik erg fijn.

Minpunten
Minpuntjes zitten hem vooral in het ontwerp; Het bijgeleverde statief voelt erg goedkoop en fragiel aan. Alsof deze bij 1 keer vallen direct afbreekt. Gelukkig is dit nog niet gebeurd, maar het zou mij niks verbazen als met één keer vallen, één van de pootjes afbreekt.
Ook was ik na 2 keer filmen het beschermklepje van de lens kwijt. Ik vind het dan toch lekker als dat aan iets van een touwtje zit, misschien niet heel modern, maar zo blijft de lens wel goed beschermd.

Daarnaast valt de batterij duur mij erg tegen. Tijdens het continue filmen, was de batterij na 20 minuten op. Tijdens het filmen van korte clips kwam ik niet verder dan 1,5 uur.
Ook wilde ik een timelaps video opnemen. Maar het was toch nog even zoeken naar het goede knopje en de fijne instellingen.

Al met al is het een fijne camera. Die gemakkelijk mooie foto's en video's maakt. De camera is goed te gebruiken bij het simpelere camerawerk

Pluspunten

• selfiemodus
  • kwaliteit foto
  • kwaliteit video
  • mogelijkheid tot wisselen lens

Minpunten

• batterij duur
  • statief geeft goedkoop gevoel
  • beschermklep lens raakt snel kwijt

ABAL 27-10-2020

Doet wat het moet

Geschreven voor: Panasonic DC-G100VEG-K

Mooi product, doet wat het moet doen. Zowel uitstekende kwaliteit voor foto en video. Duidelijke display met een intuitive besturingssysteem. Makkelijk te gebruiken, de opties zijn overzichtelijk. Met name wat ik prettig vind, zodra je lang opneemt, dat er geen onderbrekingen in de video's zijn. Het wordt als het ware in één geheel opgeslagen. Enige minpuntje is tijdens het filmen, dat er helaas een kleine ruis te horen is, voor de rest is het prima. Op het gebied van foto's, maakt het hele uitstekende foto's. Kleur komt tot zijn recht. In het algemeen ben ik dus zeer tevreden, de camera doet wat het moet doen.
Ook de hoge resolutie is zeker aangenaam. Scherp en duidelijk beeld. Zowel bij foto als video komt dit goed tot zijn recht. Absoluut mijn verwachtingen overtroffen.

Ik ben ook blij dat een statief wordt meegegeven, dit verhoogd de kans om meer selfies te maken. Handig is dat de display makkelijk te draaien is, voelt daarnaast ook stevig aan. Statief is ook zeer intuitief. Door één druk op de rode knop begint de camera gelijk met filmen. Al met al, zeker een aanrader, zowel voor beginners als ervaren mensen.

Pluspunten

• Beeldkwaliteit
  • Gebruiksgemak
  • Licht in gewicht

Minpunten

• Audio tijdens filmen
  • Standaard design

Swapnil 25-10-2020

aantrekkelijkere fotocamera, met als bonus V-Logging

Geschreven voor: Panasonic DC-G100VEG-K

Het is volledig gericht op vloggers, biedt een aantal innovatieve technologie en is bedoeld om diegenen te helpen die de camera op zichzelf richten. Er is ook een nieuwe statiefgreep die via USB 2.0 op de G100 wordt aangesloten en kan worden gebruikt om video-opname te starten / stoppen of om foto's te maken. Het biedt een comfortabele houvast voor V-Logging en kan gemakkelijk worden getransformeerd in een tafelstatief.

Hoewel de G100 is ingesteld met V-Logging in gedachten, lijkt het ook een bedreven fotografietool te zijn, met een sensor van 20,3 miljoen pixels zonder laagdoorlaatfilter en een variangle touchscreen met hoge resolutie en EVF om die beelden samen te stellen. .

Makkelijk te gebruiken:

Naast de grootte en het gewicht, is een ander voordeel van de combinatie van camera en kitlens dat de hybride 5-assige beeldstabilisatie beschikbaar is (de optisch gestabiliseerde 35-100 mm lens is een andere in de Lumix G-reeks met dezelfde compatibiliteit). We hadden de Panasonic Lumix G100-kit voor onze test, die ook de nieuwe statiefgreep bevat. Het wordt op de camera gemonteerd via de statiefbus en wordt aangesloten via USB 2.0 om de video-opname aan / uit en ontspanknoppen te activeren.

De hele set gecombineerd is vederlicht en gemakkelijk vast te houden in welke richting je de camera ook richt, of het nu via de statiefgreep is of rechtstreeks op de redelijk grote cameragreep. Het voelt allemaal goed.

Het variangle touchscreen is ook niet half slecht. Het is het standaardformaat van 3 inch, maar heeft een zeer hoge resolutie van 1,84 miljoen dots. Het klapt naar de zijkant van de camera, ongehinderd door poorten, en kan natuurlijk worden gedraaid voor weergave van voren.

Elke videomaker moet het geluid monitoren voor een opname (en erna) en die ingebouwde luidsprekers tijdens het afspelen zijn alles wat je hebt, en niet genoeg.

Aan de onderkant zit het batterij- en geheugenkaartklepje en het is mogelijk om het klepje te openen terwijl de statiefgreep nog op zijn plaats zit. Een gewone statiefplaat zal in de weg zitten. Binnenin vind je de SD-kaartsleuf een kleine batterij. De BLG10E-unit heeft een magere capaciteit van 1025 mAh en daarmee heeft de G100 een bescheiden batterijduur van ruim 300 opnames.

In de video-selfie-modus - dat is wanneer het scherm naar voren is gericht - is er de OZO Audio-optie op het scherm die vijf instellingen onthult; Auto, Surround, Front, Tracking en Back.

Het volgen van geluid is echt netjes. In combinatie met gezichts- en oogdetectie-AF (die automatisch is in de video-selfie-modus), weet OZO Audio waar je op de foto staat en selecteert het de specifieke microfoon om het best mogelijke geluid op te vangen (en de andere te dempen).

En de andere audio-opties zijn hoe ze klinken. Front gebruikt gewoon de microfoon aan de voorkant om met cameravideo's te praten en negeert geluid uit een andere richting, terwijl Back is gericht op geluid (praten) van achter de camera. Met die opties krijg je in feite een ingebouwde directionele microfoon.

De G100 heeft geen in-body-beeldstabilisatie (hij is tenslotte klein), wat voor vloggers erg jammer is. In plaats daarvan heb je elektronische stabilisatie voor video en een beperkt aantal Panasonic-lenzen die optische stabilisatie bieden, waaronder de 12-32 mm kitlens.

Voor lopende en pratende schoten, is elektronische stabilisatie 'hoog' een goede manier om trillingen te verminderen en u zult die waarschijnlijk eerder willen gebruiken dan de standaardinstelling.

Er zijn verschillende tijdslimieten voor video-opnamen. Het is 20 minuten voor Full HD-video's, maar een nogal magere 10 minuten voor 4K-video's. Dat is jammer. Met al deze factoren in het spel - inclusief enkele verdere opmerkingen over de beeldkwaliteit, zijn we van mening dat de algehele bediening van de Lumix G100 veel beter is voor video bij het opnemen van Full HD in plaats van 4K.

Over het algemeen biedt de Panasonic Lumix G100 in gebruik een aantal briljante technologie voor zowel V-Logging als algemene beeldvorming, maar door te proberen beide tegelijk te zijn, zijn er compromissen.

Beeldkwaliteit:

De goed beoordeelde 20,3 MP micro-vier-derde-sensor in de Lumix G100 is een bekende hoeveelheid, die wordt aangetroffen in de duurdere micro-vier-derde-camera's van Panasonic, zoals de G9, GH5 en G90.

In JPEG-afbeeldingen is er geen echt zichtbaar teken van ruis binnen het gevoeligheidsbereik van ISO 200 tot ISO 25.600 helemaal tot aan ISO 3200. Dat is een indrukwekkende prestatie.

Wat betreft videobeeldkwaliteit, het is een allegaartje. Alle Full HD 1080p-video ziet er prachtig uit, zelfs de slow motion van 120 fps. Knapperig, krachtig en ondersteund met effectieve stabilisatie.

Helaas is 4K-video een beetje een teleurstelling. Het is niet overbemonsterd, dus elk gebruik van stabilisatie (dat beperkt is tot de minder effectieve 4-assige elektronische stabilisatie) introduceert een uitsnede van het 4K-beeld. De hogere resolutie zorgt er ook voor dat continue AF-dwalen meer opvalt dan in 1080p. Over het algemeen is het 4K-beeld een beetje zacht als je AF of stabilisatie nodig hebt.

Voor fotografie en video zijn er 12 fotostijlen. standaard, levendig, natuurlijk, mono, L.Mono, L.Mono D, Scenery, Portrait, Custom, CNED, CNEV en V-Log L. We houden echt van de 'natuurlijke' fotostijl - het is een veilige optie voor de meeste situaties . L.Mono ziet er ook geweldig uit.

Gevolgtrekking:

Het toont gebieden van schittering voor zowel het maken van afbeeldingen als V-Logging, maar bijgevolg gebieden van echt compromis.

Voor fotografie heeft het het gevoel van een instapcamera en de bijbehorende beperkingen (geen AF / MF-knop is er één), maar dan heeft het de welbekende 20,3 MP-sensor en een ongelooflijk goed variangle touchscreen en EVF .

Voor V-Logging zijn er enkele innovatieve technische en handige functies. Technisch gezien werkt OZO Audio goed en is de kwaliteit van de audio respectabel, plus een externe microfoon kan worden aangesloten.

We houden van het gebruiksgemak van V-Logging in de video-selfiemodus, waar voor je belangrijkste camera-instellingen wordt gezorgd, met name geluid en autofocus. We zouden de G100-kit van harte aanbevelen boven een alleen-body-optie, omdat de 12-32 mm lens en de statiefgreep de camera zo goed aanvullen.

Helaas zijn er enkele cruciale nadelen voor V-Logging. Zonder IBIS en een uitsnede van de stabilisatiesensor kun je de camera niet optimaal gebruiken om te wandelen en te praten met cameravideo's. De continue AF dwaalt ook af, dus verwacht niet dat al je video's volledig scherp zijn, nou ja, jij.

Uiteindelijk haal je niet het meeste uit 4K-video, zowel qua prestaties als qua beeldkwaliteit, maar full HD-video's zijn geweldig. Casual V-Loggers zouden blij moeten zijn met de Lumix G100.

Pluspunten

• makkelijk te gebruiken
  • Langzame en snelle modus goed
  • Touch screen
  • statief met enkele functies

Minpunten

• 4K-video is niet goed
  • batterij

JH 23-10-2020

Mooie scherpe beelden

Geschreven voor: Panasonic DC-G100VEG-K

Haar scherpe beelden , tijdens het vloggen blijven je beelden mooi en scherp , ook als je snellere beelden maakt .
Je kunt heel makkelijk je beelden op je smartphone zetten via Bluetooth of via WiFi.
De camera kan ook foto’s maken dit maakt de camera uniek.
Menu is makkelijk te gebruiken , voor de camera kenner simpel te gebruiken .

Pluspunten

• Scherpe beelden
  • Makkelijke te gebruiken
  • Bluetooth