Nikon 1 S1 + 1 NIKKOR 11-27.5mm zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 8 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Nikon 1 S1 + 1 NIKKOR 11-27.5mm zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,5

marco420 17-12-2013

Foto:

geweldig scherpe en kleurechte foto's.
snel toestel. foto's doen niet meer onder voor spiegelreflex. Tenzij je voor heel grote vergroting gaat en die laat afdrukken.

Ik heb heel mooie nachtfoto's gemaakt met sluitertijd 30 seconde. Alles zit erop P,S,A,M. Het is 1 handeling extra t.o.v. de J2/J1.

Objectief: zeer goed en snel en iets scherper nog als de 10-30. En dat zonder de beeldstabilisatie. Hij heeft ED glas in de lenzen zitten.

Ohja; ik had hiervoor een panasonic dmc-tz3...goed maar ging kapot....leica lens minder scherp als de nikon.
kocht een dmc-tz35....slappe behuizing...foto's minder scherp als de nikon.

olympus stylus sh-50 afrader;;onscherpe foto's .

alles retour en een nikon gekocht....waanzinnig scherpe foto's tzt een tele objectief erbij.

De camera is supercompact met de lens erop een past in een mooi slank tasje.

Video: perfect hd opnames. kan mijn oude sony dv camcorder wel weggooien. doe ik natuurlijk niet.

Ik heb hem in het wit bij cameranu.nl gekocht voor 279,- euro

gjvandam 12-09-2013

Kwaliteit van de foto's erg goed. Veel mogelijkheden, maar door het ontbreken van menuknopjes soms ingewikkeld om dit via het menu te doen (wist ik wel vooraf).

Heb zelf de 30-110 lens erbij gekocht. Dat is eigenlijk wel een must

myriam.demonie 15-05-2014

Dus U zou hem niet hebben gekocht zonder de 30-110 lens ? Weet U nog de prijs van die lens ? Is het toestel zonder die extra lens niet goed genoeg om mooie haarscherpe foto's te nemen ?

Wat bedoelt U precies met het ontbreken van menuknopjes ? (ik koop alleen Nikon, heb nu een D 3000 maar hij is te groot om 'm mee te sleuren tijdens bvb. een citytrip.

jacobusj 09-09-2013

Goede, degelijke en compacte camera;
Vele gebruikersmogelijkheden;
Kwaliteit van de opnmames is uitstekend;
Toch eenvoudig in het gebruik.

Ed40 07-09-2013

Mooie extra met wifi, en menu kleur selecteren werkt heel professioneel. Gebruik deze naast de Nikon D7000 en dan zie je wel wat kwaliteitsverschil, maar dat is niet hinderlijk en doet zich vooral voor met slechte lichtomstandigheden.

lamandassa 05-09-2013

Prima toestel maakt mooie foto,s ,is gemakkelijk te bedienen .
Toestel is compact klein dus makkelijk mee tenemen om leuke foto,s te maken.

Leuk design ben heel blij ermee .

M.van Gilst 04-09-2013

de kwaliteit is zonder meer goed, maar wat ik persoonlijk zeer onhandig vind is het knopje voor het de filmopnames pal naast de knop voor de foto opname. Je hebt het niet zo direct in de gaten maar je drukt regelmatig verkeerd, en dan ben je een goede foto opname misgelopen!

tinovandam 04-09-2013

Bijzonder prettig toestel. Stelt snel scherp en je kan vrijwel direct afdrukken. Het is wel even wachten als je direct een tweede foto wilt maken.
Kwaliteit van de foto is heel goed. Zelf heb ik als voorkeuze op sluitertijd staan. ISO op automatisch met een bovengrens van 800. Mijn toestel is altijd 'schietklaar'.

Nadeel is dat je niet in RAW en JPEG tegelijk kan schieten. Doe het dus in RAW. De verkenner in windows laat de foto's niet in een pictogram zien. Hiervoor gebruik ik het gratis programma Fast Stone Image Viewer. Beetje omslachtig dus.

mirantjawi 04-09-2013

Gebruiksgemak heeft te maken met het feit dat ik steeds een leesbril op moet, dus heeft het weinig met de camera te maken.