Sony Alpha SLT-A37 zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 3 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony Alpha SLT-A37 zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

wimke4 19-02-2014
Geschreven voor: Sony Alpha SLT-A37 zwart

Wat een geweldige camera !
Ik heb een spiegelreflexcamera van Sony en deze systeemcamera,...Ik vind de kwalteit van de foto's van deze camera beter dan van de spiegelreflex Ook ik moest eerst wennen aan de afmetingen van de camera, Ook de filmbeelden zijn van hele goede kwaliteit.

KirstinV 06-09-2012
Geschreven voor: Sony Alpha SLT-A37 zwart

Nadat mijn Konica-Minolta Dynax 5D helaas gesneuveld was, getwijfeld of ik voor een compleet 'ander merk' zou gaan of op Sony zou overstappen, zodat ik mijn Sigma 18-200 lens nog zou kunnen gebruiken (zoals ik nu dus doe). Ik twijfelde vanwege de nieuwe techniek van deze camera (wat hem eigenlijk niet echt een spiegelreflex maakt) en het kleine formaat van de body, wat maakt dat hij wat minder goed in de hand ligt (vandaar ook het lagere cijfer voor vormgeving). Uiteindelijk toch te gok gewaagd en ik moet zeggen dat ik tot nu toe alleen maar zeer lovend kan zijn over deze camera:

- Hij maakt prachtige, natuurgetrouwe foto's in allerlei omstandigheden en hij is echt supersnel waardoor je 'het moment' bijna niet kan missen.
- Naast de mogelijkheden die je verwacht te vinden op een spiegelreflex, biedt de camera een heel scala aan extra opties die je misschien niet zo heel vaak gebruikt (zoals bijvoorbeeld het maken van panorama foto's, 3D foto's, foto's met verschillende 'effecten' en het opnemen van HD filmpjes), maar die wel erg leuke extra's zijn.
- De camera is intuïtief makkelijk in het gebruik en daarnaast heeft hij een ingebouwde handleiding die je op het LCD-scherm kan opvragen indien nodig.
- Zoals gezegd is de body kleiner dan gebruikelijk voor dit soort camera's. Ik vond dit een nadeel, maar moet zeggen dat ik er na een paar dagen eigenlijk al helemaal aan gewend ben; de vormgeving van de handgreep maakt een hoop goed. Verder is de body functioneel en dus prima in mijn ogen.
- Over degelijkheid kan ik nog niets zeggen, omdat ik de camera pas een paar dagen in bezit heb.

Al met al denk ik dat je met de Sony SLT A37 veel camera hebt voor je geld; tot nu toe vind ik het echt een aanrader!

KirstinV 06-09-2012
Geschreven voor: Sony Alpha SLT-A37 zwart

Nadat mijn Konica-Minolta Dynax 5D helaas gesneuveld was, getwijfeld of ik voor een compleet 'ander merk' zou gaan of op Sony zou overstappen, zodat ik mijn Sigma 18-200 lens nog zou kunnen gebruiken (zoals ik nu dus doe). Ik twijfelde vanwege de nieuwe techniek van deze camera (wat hem eigenlijk niet echt een spiegelreflex maakt) en het kleine formaat van de body, wat maakt dat hij wat minder goed in de hand ligt (vandaar ook de 6 voor vormgeving). Uiteindelijk toch te gok gewaagd en ik moet zeggen dat ik tot nu toe alleen maar zeer lovend kan zijn over deze camera:

- Zoals gezegd is de body kleiner dan gebruikelijk voor dit soort camera's. Ik vond dit een nadeel, maar moet zeggen dat ik er na een paar dagen eigenlijk al helemaal aan gewend ben. Verder is de body functioneel en dus prima qua vormgeving.

Sia12 06-01-2013

Hoe gebruik je meestal je camera, Auto, P, M, of SCN?
Welke belichtingsmethode gebruik je, Matrix. Centrum, spot?
Laat je de WB op standaard staan of pas je dat aan?

Bij binnenfotografie zonder flits krijg ik toch wat dof en kleurloze foto’s met weinig contrast.
Buitenfotografie, toch een paar keer foto’s met onnatuurlijk kleuren gehad.

In de auto stand bij binnenfotografie gaat hij soms toch de mist in.
Soms stelt de camera het ISO heel hoog waarbij niet gaat flitsen en de foto is onderbelicht of soms juist lage ISO en dan wel gaat flitsen en de foto wordt te bleek!

Soms in de M stand de meterstand en het histogram komen niet overeen.
De meter wijst nul maar het histogram of is het donker of licht dus ik moet toch onder of overbelichten.

Maar misschien moet ik helemaal al die technieken van de standaard spiegelreflex niet toepassen omdat misschien is deze camera niet echt een spiegelreflex!