Harman Kardon HKTS 16 surround set / zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 15 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Harman Kardon HKTS 16 surround set / zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,5

Thomdevries 06-12-2014

Sinds 7 mei 2014 in bezit. In gebruik met Onkyo TX-NR579

Geluidskwaliteit bevalt mij uitstekend. Veel vermogen en mooi geluid. Genieten op de bank!
Uitstraling: compact en strak. Super :)!

Ophangsysteem is even priegelen, maar effectief en mooi weggewerkt!

surfpetten 05-02-2014

Binnen 2 jaar heeft mijn subwoofer het begeven. Ik vermoed ook een probleem met de versterker zoals vaker wordt beschreven. Nu komt erbij dat mijn factuurdatum van Megapool 24-01-2012 is en ik op 24-01-2014 het defect heb gemeld bij Harman Kardon. Nu wordt ik gewezen op het feit dat ik het had moeten melden bij de verkoper Megapool en nu dus buiten de garantie val. Ik vind echt dat ze zich moeten schamen! Ik heb een actieve subwoofer uit de Pascal serie van Sony die nu al zeker meer dan 8 jaar probleemloos werkt.
Goed qua looks doet de HKTS16 het erg goed, maar qua duurzaamheid en service is het tot nu toe drama!
De geluidskwaliteit was goed, maar zeker niet spectaculair. De satellieten geven naar mijn smaak te veel alleen hoge tonen en de subwoofer mocht van mij minder dof en meer de ruimte in gericht. Het is een kwestie van smaak en waar je naar luistert.

Handy08 04-01-2014

Na verloop van tijd brand de printplaat van de subwoofer verstrerker door en is een reparatie vrij kostbaar. Met een reparatiebedrijf gespecialiseerd in oa subwoofers contact gehad welke aangaf dat dit bij Harman Kardon een veelvoorkomend probleem is. De versterker onderdelen zijn dermate slecht dat reparatie af te raden is. Op internet waaronder ook Marktplaats kom je ook mensen tegen bij wie de subwoofer ook is doorgebrand. Heb nu de subwoofer versterker module vervangen door een exemplaar van Speaker&Co die kwalitatief stukken beter in elkaar zit dan de in China vervaardigde versterker. Voordeel is tevens dat de nieuwe versterker nu geen stroom meer gebruikt in standby modus en vanaf elk laag muziekvolume zonder tik inschakeld.
Voor mij dus geen Harman Kardon meer. Geluid is aardig, maar kwaliteit laat sterk te wensen over.

mp01 17-01-2015

Beste Handy08,

Mij subwoofer is er ook mee gestopt.

Zou graag willen weten:
- welke versterker module is geleverd door speakerenco?
- wat waren de kosten?
- hebben zij ingebouwd?

Bij voorbaat dank voor een reactie

rejtuo 07-01-2014

Hallo ik heb daar wel eens over gehoord inderdaad. Stel dat de subwoofer de geest geeft kan je daar dan bijvoorbeeld een niet te dure Klipsch subwoofer bijzetten? Moet kunnen denk ik?

partyfart 23-01-2012

Geweldige speakerset, lang naar gezocht en na veel wikken en weken gekocht.

Redelijk zwaar in de doos, maar als het eenmaal staat een top gevoel.
Past perfect bij mijn Onkyo NR609, vol geluid, bas tot in de kelder en hoge tonen waar je oren van suizen. Of de buren er blij mee zijn....

Enig minpunt: ophanging van de boxen, dat kost veel tijd en is onnodig moeilijk. Enfin, als alles eenmaal is opgehangen, aangesloten en werkt, is het een plaatje.

zou deze keuze veel eerdere gemaakt moeten hebben!!

Ronnie. T. 21-01-2012

Geluidskwaliteit van deze surroundset is echt goed. alles spatzuiver en het enige waar je misschien aa wilt tweaken is aan de subwoofer. Dezse set aangesloten op een Onkyo TX-NR609 en afgesteld met de daarbij geleverde set-up microfoon. Conclusie Mid end prijs voor High end kwaliteit

Renevank 12-01-2012

Een goede set. Hiervoor had ik een denon surround set. Je hoort duidelijk verschil, de satelliet speakers van Harman Kardon zijn erg krachtig. Ik liet de set gelijk testen met een goed pianostuk, waar de tweakers van menig andere set het laat afweten, is het bij deze set geen probleem.
Naar mijn beleving zijn deze speakers redelijk clean, dat als voordeel heeft dat je veel hoort, de kleine details in nummers zijn hoorbaar. Maar voor dat warme geluid moet de subwoofer echt bijspringen.
De subwoofer van deze set geeft een warme sound over het geheel, echt krachtig kan ik hem niet noemen, dus voor de personen die graag van trance houden zou ik voor een andere set gaan. Echter ben ik van die muziek ook een liefhebber, ik heb daarom mijn subwoofer van mijn vorige set ook aangesloten. Nu klinkt het geniaal.

Bij films, doet de set het prima! je hebt echt het gevoel dat je er in zit, ik ben een persoon die redelijk kritisch is. Echter de centrel speaker komt een beetje clean over, echter na de treble wat minder in te stellen doet hij het al beter.

De set is bij mij aangesloten op een Denon AVR-1705

mike26lw 08-01-2012

Sinds een paar dagen in het bezit van deze speakers, in combinatie met een Onkyo 509 reciever. De geluidskwaliteit is erg goed. Wel is het even zoeken welke modus, waar bij past, zoals film, muziek. Maar dit leert snel. Bij een blu-ray film klinkt het echt geweldig, en creert het setje een prachtig geluid en veel geweld. Vooral de subwoofer is erg krachtig in te stellen, waardoor je op je bank de trillingen kunt voelen. (niet handig in een flat, zoals bij mij). De installatie van de boxen ging opzich prima. Het kost wel wat tijd om het op te hangen, omdat de ophanging wat omslachtig is. Dit is het enige mindere punt wat ik heb kunnen ontdekken. Maar dit doet het positieve beeld niet echt veranderen. Gewoon kopen!

malantje 06-11-2011

Ik heb de Harman Kardon HKTS 16BQ in combinatie met de Denon AVR-1311 gekocht. Deze combinatie kan ik iedereen aanbevelen gezien de prijs/kwaliteit verhouding. Ik ben nu ruim 3 maanden in bezit van deze set en daar is deze review ook op gebaseerd.

De geluidskwaliteit is werkelijk subliem (voor satelliet speakers). Zeker gezien het formaat komt hier gewoon heel goed geluid uit.
Het hoog en midden worden goed vertegenwoordigd door de tweeter en de mid-range speakers in de satellieten.
De center speaker heeft een grotere tweeter (19mm) dan de front en surround speakers (13mm). Dit is ook zeker te horen. Dialogen die in 9 van de 10 gevallen door de center speaker worden weergeven, worden kraakhelder weergeven.
Het is zelfs zo erg dat als je een blu-ray met Dolby True HD of DTS HD Master Audio bekijkt het net lijkt of de personages uit de film op je schoot zitten. Hulde daar voor!

Het echte lage werk neemt de subwoofer voor zijn rekening en laat die nou minstens zo goed zijn in zijn werk als de satellieten.
De subwoofer geeft een hele mooi strakke, droge bas. Dit voegt echt een nieuwe dimensie aan je films, muziek en games.
Er zit ook een LFE schakelaar achter op de subwoofer voor de hele lage tonen die alleen nog maar voelbaar zijn. Voor films echt een hele leuke toevoeging, maar voor muziek niet echt aan te raden. Dit gaat namelijk snel irriteren en de normale bas voldoet daar prima aan.

Het geheel voelt en ziet er heel solide uit en over het design valt te twisten. De een vind het mooi de ander niet. Dat kan ik eigenlijk niet beoordelen. Persoonlijk vind ik het een mooi design, niet super, maar het is weer eens wat anders dan al die standaard boekenplank speakers.

De ophanging. Ik lees veel over de omslachtige en tijdrovende ophanging, gepaard met de nodige klachten. En om heel eerlijk te zijn kan ik men niet ongelijk geven. De ophanging is inderdaad omslachtig en het zal je dan ook even wat tijd kosten voor dat alles hangt. Een alternatief zijn de zuilen van Harman Kardon waar je de speakers op monteert. Rest alleen nog de vraag of het gepruts van de ophanging opweegt tegen de prijs van de zuilen.

Mijn conclusie is dat dit gewoon een uitstekend 5.1 set is voor een uitstekende prijs. Geschikt voor zowel films, muziek en games.
Een alternatief voor deze 5.1 set is de Klipsch Theatre 500. Qua geluidskwaliteit zijn ze even goed, alleen beiden hebben een hele andere klank en dus is je keuze gebaseerd op je eigen smaak.

-Vincent- 04-04-2011

De 16BQ heb ik aangesloten op een Marantz SR5004. De vier gewone speakers zijn gemonteerd op HTFS 2 staanders. Montage op deze zuilen is kinderlijk eenvoudig en het ziet er prachtig uit. Blu-Ray films met HD surround geluid klinken ongelooflijk mooi! Wat een ervaring. Alsof je in de bioscoop zit!

dafpower 2 11-12-2011

zitten die zuilen er standaard bij of waar haal je die?

itmf 04-02-2011

ik heb deze set gekocht en aangesloten op de onkyo 608 (gekocht bij BCC).
en het aansluiten ging allemaal erg makkelijk! en wat een geluid! echt mooi, zeker voor die prijs. er zal vast wel mooier geluid zijn maar niet voor zo'n prijs! dit is de rede dat ik een 9 geef en net geen 10. duurzaamheid tel ik nog niet mee omdat ik daar niet over kan oordelen in een paar weken (moet m wel invullen). maar het ziet er allemaal erg stevig en goed uit!

LE8500 11-12-2010

Geluid is top zoals je mag verwachten van HK. Super..
Ophanging is 3x niks. Goedkoop plastic en bij mij brak al snel iets af waardoor ik weer een nieuwe moet aanvragen. Vind dat niet HK waardig. Daarom duurzaamheid maar een 7.

En voor de mensen die dikkere kabels willen kopen.
Het gaatje waar deze doorheen moet is 8mm breed en 3 a 4 mm diep..niet echt veel dus.

mrarnhem 24-11-2010

deze set gisteren aangeschaft nadat ik mijn bose luidsprekers had verkocht, omdat ik toch de middentonen miste.
alles uitgepakt en dacht ff snel ophangen maar dat viel vies tegen. wat een waardeloos ophangsysteem. had net vorige maand goede 2.5mm monster kabel aangeschaft maar die krijg je dus niet door het smalle gleufje van de ophang beugels.
maar goed na 2 uur worstelen hing eindelijk alles, en aangesloten op mijn yamaha rxv663.
het geluid deed mij snel het geworstel vergeten.
in 1 woord perfect!
getest op avatar (dts-hd) echt subliem.
maar ook op muziek klink het gewoon goed.
kan niet anders zeggen dat het beter klinkt dan mijn vorige bose acoustimass.
en de subwoofer is trouwens makkelijk te plaatsen.
komt een lekkere strakke bass uit.
makkelijk is ook de bassboost knop achter op de sub.
staat bij mij met muziek uit, maar bij films zet ik hem aan voor net dat beetje extra.
heb hem net een dag dus moet nog ingespeeld worden maar het belooft veel goeds aangezien het nu al goed klinkt.

zakaro 15-11-2010

ik heb deze set nu ongeveer ander halve maand in bezit.had m besteld online in een weekendactie voor 375 euries.eerste wat me opviel was hoe de luidssprekers goed verpakt waren!dat vond ik een goede pluspunt!en de design is prachtig.en ook de subwooferin zwart pianolak(trekt wel stof aan:D).ik heb deze set aangesloten op de nieuwe onkyo tx nr 708.
bevalt uitstekend!heb alles ingesteld via de audyssey microfoon.en hier en daar wat aangepast.ik ben er helemaal tevreden mee!Vooral de films op blu ray klinkt het geluid kraakhelder!En het spel god of war 3(op ps3) klinkt via deze set echt fenomenaal!je hoort elk detail tot aan regen,wind en zelfs voetstappen hoor je duidelijk!prachtig:D.

DunkNL 11-11-2010

Nu een maand in het bezit van de Harman Kardon HKTS 16, welke de opvolger is van het zeer populaire HKTS 11 satellietsysteem. Ik gebruik het systeem icm de Onkyo TX-SR608 AV-receiver. Tot dusver ben ik zeer tevreden!

Ik heb getest met Games, Films en Muziek, en ben zeer te spreken over de kwaliteit die deze set biedt. Tijdens games en films wordt spraak zeer helder weergegeven, en geeft de zeer compacte subwoofer een heerlijk gecontroleerde bass tijdens de wat heftigere scenes! Dit helpt zeker om je een stuk dieper in de filmervaring te trekken!

Bij muziek valt erg op dat alle toongebieden zeer goed vertegenwoordigd zijn in het geluid dat deze set biedt. De subwoofer zorgt voor voelbare lage tonen, en midden en hoog worden perfect vertegenwoordigd door de speakers! Een hele nieuwe ervaring!

Het design vind ik zelf prachtig, de subwoofer is ten opzichte van de HKTS11 een stukje kleiner, maar daarom niet minder krachtig! Je kan hem perfect in een hoekje kwijt, hij valt helemaal niet meer op. Alle 5 de speakers kunnen dmv meegeleverde muurbeugels opgehangen worden. Dit was wel even worstelen, omdat je de kabels door een zeer smal gleufje moet zien te werken. Er is ook maar heel weinig speling, meer dan 5cm kabel kan je niet kwijt onder de aansluiting. Je moet de speaker dus aansluiten terwijl je hem tegen de beugel aanhoudt en dan vastschroeven in de hoop dat de draden niet los gaan. Als het dan eenmaal hangt, is het wel prachtig hoor! De onderkant van de satelliet speakers loopt eenmaal hangend iets af naar onderen, wat het een mooi strak uiterlijk geeft.

Duurzaamheid kan ik na een maand nog niet veel over zeggen, anders dan dat alles zeer degelijk aanvoelt. Ik heb het idee dat ik hiermee jaren vooruit kan.

Ries1967 18-08-2010

De HKTS-16BQ aangesloten op de Onkyo SR508, en wat een geweldige geluidservaring. Een zeer krachtige zuivere subwoofer. Alles geleverd met lange aansluitkabels en 5 degelijke muurbeugels voor het geval je ze zou willen ophangen. Uiterlijk is natuurlijk persoonlijk, maar het ziet er zeer mooi en strak uit. De subwoofer is relatief klein van formaat, maar zeker niet van kunnen.