KEF KHT2005.3 surround set / zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 10 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de KEF KHT2005.3 surround set / zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Rvbbb72 12-08-2013

Goed geluid. Na verlop van tijd gaan ze enorm plakken; er lijkt een plaklaag overheen te komen. Mijn vrouw kan ze daarom wel schieten. Helpt ook niets tegen (of heef iemand een tip ?)

Holsro 27-10-2013

Niet wegdoen !!!! Ik heb hetzelfde probleem en ben met alle middelen aan de slag gegaan en heb de oplossing: Ammoniak met een pluisvrije doek puur ammoniak erop beetje poetsen en ze worden glimmend zwart .. Heb er ook foto's van zal kijken of ik ze hierbij kan zetten.

toontje2012 31-10-2012

De kef eitjes ken ik al jaren en sinds ik verhuisd ben wilde ik weer terug naar een bescheiden maar klankmatig goed suroundsysteem.
Deze kon ik nieuw kopen voor een scherpe prijs.
De set en zeker de eitjes zitten met hoogwaardige speakers en filters& keihard kunststof zeer degelijk uitgevoerd,en ook nog echt mooi om te zien.
Klankmatig zijn ze zeer aangenaam om naar te luisteren,en geven een goede soundstage,waarbij ze ook nog bij een fors volume geen krimp geven.
Wel speel ik zelf met een rel strata 5 dus de kef sub bleef in de doos.
Qua film em muziek dvd speeelt het op een hoog peil en zeer natuurlijk met 5 homogene l.s.

Stereo klinkt pretig aangenaam maar met echt grote systemen mag je het niet met elkaar vergelijken maar in zijn klasse bijna onverslaanbaar.Nu nog inspelen en de sound wordt er alleen maar beter op

Kef doet zijn naam wederom eer aan als engelse l.b bouwer
Klasse.

C13 01-05-2011

In 2007 deze set aangeschaft. Perfecte match met mijn Denon 1801 receiver. Geweldige geluidskwaliteit. Alleen de rubberen laag over de speakers liet los. Deze laag was bedoeld om de geluidskwaliteit te verbeteren. Dit is door Kef opgelost door de set om te ruilen tegen een nieuwe set met hoogglans pianolak.
Dit moet via Audioservice Elst.

arcoreu 17-10-2012

Moet er wel 450euro worden bijbetaald en de oude set ingeleverd, dus produktiefout van KEF mag de klant zelf betalen!!!!

SCL74 15-12-2011

Wij hebben ook 2 KEF speakers en ze plakken al een jaar of 3. Ik dacht dat de huishoudster ze met een schoonmaakmiddel had afgenomen maar dit blijkt niet het geval te zijn. Het is dus gewoon een fabricagefout! We hebben ze in 2002 gekocht, ik ga even contact opnemen met Audioservice Elst.

arcoreu 17-10-2012

Moest in mijn geval dan wel even 450euro worden bijbetaald!!!!
Voor mij dus geen KEF meer, ga wel op zoek naar iets van betere afwerkingskwaliteit.

Ruud Meijer 1961 10-03-2011

Ben sinds 5 jaar in het bezit van deze speakers en nu gaat de vernislaag (oid) loslaten waardoor een soort plakkerige laag ontstaat die niet is te verwijderen. Nu is er voor dit soort gevallen een coulance regeling waardoor je onder bijbetaling van 99,00 euro per speaker ex. btw nieuwe speakers kan kopen met een goede laklaag. Dit is een belachelijk bedrag daar het hier duidelijk gaat om een fabricagefout. Voor mij geen Kef meer.

arcoreu 17-10-2012

Klopt precies, ik moest ook 450euro bijbetalen voor een nieuwe set in hoogglans zwart, ben nu op zoek naar een andere surround set maar voor mij ook geen KEF meer!!!!

HCSlegtenhorst 03-10-2015

Ik heb hetzelfde probleem en de speakers zien er gewoon niet meer uit. Slechte service van KEF!

B.Streefkerk 03-10-2010

Heb deze speakers nu een jaar hangen, en kan niet anders zeggen dat ik er nog steeds zeer tevreden over ben. Wat een geweldig geluid wordt er uit deze relatief kleine speakers gegooid zonder vervorming of iets raars.

Heb deze in combinatie staan met een denon 1910 receiver en een ps3, heb kunnen genieten van cars op blu ray in HD geluid en in een woord GEWELDIG. Alles hoor je en voel je in sommige gevallen dankzij de goede sub.
De sub is echter wel lastig goed af te stellen maar als die eenmaal naar jou smaak goed staat kan je gaan beginnen met genieten van film geluid.

Stereo geluid is ook geen enkel probleem voor deze set klinkt gewoon ontzettend goed, maar goed daar koop je deze set ook niet specifiek voor, deze set koop je voor films om van te genieten en de buren en de buren daar van....

Aansluiten is ook geen enkel probleem, je kan de kabels vast zetten door de moer op de achterkant te gebruiken die voldoende ruimte heeft, heb ze zelf met 2 x 2,5mm2 aangesloten maar volgens mij lukt het met 4mm2 ook nog goed. Maar ze zijn ook voorzien van banaanen pluggen wat een stuk makkelijker is.

Minpuntje die ik onder duurzaamheid heb gestopt is de center speaker daarvan is het scharnier wat losjes waardoor deze zijn eigen gewicht niet houdt en dus raar staat/hangt. Moet hier nog wat op verzinnen, en het is gewoon een gedraaide front/rear speaker anders dan het logo dat een kwart slag gedraaid is, is er voor de rest niet.

Het oog(vrouw) wil ook wat en je wilt genieten van film en stereo muziek schroom niet ga luisteren en je zult verstelt staan van het geluid wat hier uit komt.

Martin_S 12-04-2010

Ik heb deze set nu een week.

Hij staat aangesloten op de Onkyo TX SR308.

nu ben ik geen audio freak, maar goed geluid wordt wel gewaardeerd.

Nou, met deze combinatie dus ook gevonden..

De sub van deze set is echt Killing....... Een explosie.. voel je nu ook... ( en de buren misschien ook nog wel )
De sub kan los op volume en toon zwaarte worden ingesteld.

Ook erg praktisch dat de voet van de speakers ook gelijk de beugel voor aan de muur kan zijn.

Vinnie007 08-04-2010

Heb het setje inmiddels 2 weken in mijn bezit en heb hem aangesloten op de Pioneer VSX-1019AH-K.
Het eerste wat me erg aansprak van dit setje was het design, maar goed dit is erg persoonlijk. Voor aanschaf had ik al wat onderzoek gedaan naar goede surround setjes, waarbij telkens het setje van KEF hoge ogen gooiden. Nu ik dit inmiddels 2 weken zelf heb mogen ervaren in mijn huiskamer, kan ik dit enkel beamen. Het geluid (mits goed afgesteld) is werkelijk fantastisch en de KUBE2 bas unit doet zijn werk uitstekend. De klanken zijn loepzuiver en de bas is krachtig. Of je nu naar films kijkt of simpelweg naar muziek luisterd (CD, MP3... alles doet het prima), de kwaliteit van het geluid blijft werkelijk en genot om naar te luisteren. Persoonlijk hou ik wat van de diepere bas sounds, welke met behulp van de juiste instelling van de versterker een koud kunstje zijn voor dit setje. Al met al, nog geen seconde spijt gehad!

HenkZ53 08-01-2010

Bezit deze set nu een 1/2 jaar. Had hier voor Bose 3.2.1 GS systeem. Bose beviel me niet en heb set ingeruild voor KEFset. Wat een verschil kwa geluid. Echt super. Heb er de receiver VSX-919 AH van Pioneer bij aangeschaft. Echt een super combinatie. Zowel het luisteren van cd's of het kijken naar dvd's is een genot. Het geluid is kraak helder en de subwoofer is erg goed. Je hebt echt het gevoel, dat je in een bioscoop zit.

RuudV88 24-08-2009

Zeer mooie surroundset! Heb deze set gekocht na eerst grondig onderzoek te hebben gedaan via reviews op internet. Deze set bleek zeer goed beoordeeld te zijn door oa WhatHifi. Heb deze set van te voren nooit kunnen beluisteren in een winkel, maar ben puur op de reviews op internet af gegaan. Geen moment spijt gehad van de aankoop. Heb de set goedkoop gekocht voor 500 euro (omdat de speakers van de 2005.2 serie waren, maar deze zijn identiek aan de 2005.3).
Speakers geven een goed geluid (icm mijn Sony str-dg820 receiver) en zijn erg mooi (de hoogglans zwart versie dan). Door het relatief kleine formaat zijn ze makkelijk overal te plaatsen en door het voetje wat je op alle mogelijke manieren kunt draaien kun je ze overal goed ophangen. Ondanks het formaat geven ze toch een behoorlijke bass (zelfs zonder subwoofer). Subwoofer is erg krachtig en is goed in balans met de sattelietspeakers. Al met al een prima set die z'n geld zeker waard is.

platfis 07-03-2009

nu een week in gebruik en moet zeggen dat ik er heel erg blij mee ben.
goed geluid super sub.
heb de zwarte versie want ik vind de zilvere minder mooi.
heb er gelijk een nieuwe reciever bij gekocht de marantz sr 5003.
goede combi moet nog veel leren over de reciever en hoe ik de kef's goed kan instellen.
maar heb er veel plezier van ffu cod4 op de 360 gespeeld en het klonk kraak helder!
nu uitbreiden met de kef 3005 center en nog een los eitje voor 7.1.