Philips GC240/05 strijkplank - Reviews

Beoordeling op basis van 21 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

2,5

• Slecht

Marjo 09-07-2016 Product paar dagen in bezit

Niet stevig

We hebben altijd op Brabantia gestreken, maar ivm aanschaf van een strijkijzer met stoomgenerator moesten we op zoek naar een nieuwe strijkplank.
Dit leek een mooie strijkplank en vooral vanwege de handige extra's hebben we deze besteld.
Bij het uitpakken viel de strijkplank al direct tegen. Veel onderdelen zijn van plastic en daardoor geloof ik niet dat de strijkplank heel lang mee zal gaan.
De strijkplank valt niet snel om, maar wiebelt wel erg.
De snoergeleider moest aan de andere kant gezet worden, maar het kostte 10 minuten om hem los te maken. Uiteindelijk lukte het met gebruik van een botermes, maar dit zal waarschijnlijk ook snel kapot gaan.

Al snel de strijkplank weer ingepakt en retour gestuurd. Nu een Brabantia PerfectFlo gekocht. Minder extra snufjes, maar stevig, robuust en waarschijnlijk hebben we er nog 30 jaar plezier van.

boze gebruiker 11-02-2017 Product half jaar of langer in bezit

Slechte strijkplank

Lekker grote strijkplank , met handige uitklapbare mouwvleugels. Fijn om op te strijken.
Maar helaas....eerst kreeg ik met geen mogelijkheid de snoergeleider naar andere kant, via klanten service uiteindelijk een toegestuurd gekregen, zodat er nu 2 op zaten. Daarna heel veel roest onder strijkoppervlak, nog nooit gehad met 25 jaar Brabantia plank. Philips vond dit heel normaal. Gelukkig garantie en de winkel heeft het opgelost en vandaag nieuwe gekregen. Haal ik uit verpakking, blijken er 2 onderdelen afgebroken! Nieuwe plank :-(. Waardeloos produkt dus. Maar weer terug naar winkel.

Anne63 13-02-2016

Dit product heeft voordelen maar ook vele nadelen

Deze plank vandaag voor het eerst gebruikt.
Hij voldoet niet aan mijn verwachtingen:
Het water loopt in druppels langs de poten van de strijkplank op de grond. Ook bolt de plank op een bepaalde plek.

Sylletje 30-08-2015

mooie strijkplank met een maar

Fijne plank. alleen slaat er water door naar beneden als je met een stoomgenerator werkt.
Na het strijken?stomen liggen er druppels water onder de plank en als ik een t-shirt of broek om de plank heen doe wordt dat deel wat aan de onderkant zit dus ook nat.

Taartenmiep 20-07-2015

Zou een perfecte plank kunnen zijn

Groot strijkoppervlak, handige vleugels voor het strijken van overhemden, mooie ruimte naast plank om de stoomgenerator op te zetten. Heeft alles in zich om een perfecte plank te zijn maar....ondanks dat deze plank speciaal voor een stoomgenerator is roest hij finaal weg.

Lo61 04-02-2015

uitstekend !

zo wordt strijken toch een stuk aangenamer...
brede plank zodat je kleding maar weinig hoeft te verplaatsen... extra verbreding om schouder/rugpand makkelijker te strijken...al bij al een aanrader...

Uedem 28-09-2013

Snoerhouder en sholderwings vervelend

Nu 4 maanden in gebruik. De snoerhouder komt iedere keer los en is absoluut nie handig in gebruik. De schouderwings komen steeds los bij wegklappen. Dit is erg vervelend bij een grote strijkbeurt, steeds bezig om het weg te klappen.

Verder een leuke en mooie strijkplank. Strijk Oppervlakte is erg gebruiksvriendelijk.

Marielle64 26-09-2013

Deze strijktafel maakt strijken tot een feest>

Na lang twijfelen toch deze strijkplank aangeschaft. Een heerlijke strijkplank en eindelijk geen condensdruppels op de grond meer. Veel werkruimte dus het strijken wordt bijna een feestje!!

Carla73 04-09-2013

Absoluut niet tevreden

1. Roestvorming aan de gehele onderzijde vind ik een kwalijke zaak voor zo'n dure strijkplank. De plank heb ik sinds kort in gebruik en droog altijd de onderzijde na het strijken, maar toch roest.

2. Kreukels in de hoes doordat de onderliggende schuimlaag opstroopt. Ik stoor me mateloos aan de hobbels en bobbels op het strijkoppervlak. De hoes heb ik er zelfs afgehad, maar tevergeefs.

3. Het shoulderwing systeem valt tegen. Kleine blouses kunnen er niet omheen en bij het strijken van T-shirts zit het in de weg. Het is alleen handig bij grote heren overhemden. Al met al had ik liever dat het er niet op zat.

sammy49 04-07-2013

uitstekend

Het product heeft zeer uitstekende eigenschappen en makkelijk in het gebruik. Ik zou het aan iedereen aanbevelen.

Ilse07 18-03-2013

Het shoulderwing systeem valt tegen

Het shoulderwing systeem valt tegen. Kleine blouses kunnen er niet omheen en bij het strijken van T-shirts zit het in de weg. Het is alleen handig bij grote heren overhemden. Bij al het andere had ik liever dat het er niet op zat. Daarnaast werkt het klemmechanisme, wat de shoulders onder tegen de plank houdt, niet goed.

Bertonie 07-02-2013

Ontwerp goed kwaliteit uitvoering philips onwaardig!

Vleugels functioneren slecht; bij 1 vleugel boutje los gekomen zodat vleugel er bij hangt; snoer komt tussen strijkplank en generator plaat; de snoer begeleider er meteen af gehaald aangezien deze niet functioneert. Maar het echte probleem is roestvorming onder gehel strijkplank die doordrukt naar de strijkhoes: Hoe is dat mogelijk!

Sijrika 09-11-2012

Slechte vergrendeling.

De kwaliteit van de vergrendeling van het shoulderwingsysteem is zeer lage kwaliteit. Al na een aantal weken was dit lam. Voorts was er sprake van roestvorming aan het frame van de strijkplank door condensvorming. Kwalitatief een slecht product met wel een goed gebruiksgemak.

Gvbfan 15-10-2012

Slechte ShoulderWingsysteem

De strijkplank zelf is goed, maar het ShoulderWingsysteem is erg slecht. De "vleugels" vallen spontaan uit de houder zonder dat je eraan stoot. De houder is van slechte kwaliteit. Wanneer je een shirt, rok of T-shirt wil strijken, haakt het aan de uitgeklapte "vleugel" onder de strijkplank. Intussen de strijkplank gewisseld voor een nieuwe, maar ook die is niet goed. Als man ben ik erg ontevreden voor zo'n dure strijkplank, terwijl ik een strijk-"freak" ben.
Philips wat doen jullie eraan?

dame 22-09-2012

niet handig voor linkshandigen en slotjes strijkplank meteen lam.

Helaas was bij mij op de dag van aankoop al sprake van loshangende vleugels van de strijkplank . De slotjes werken niet en beide vleugels bungelen.
Tevens is het hele systeem met stoomgenerator voor linkshandigen, zoals ik ben, niet optimaal. Het stoomsnoer dat naar het ijzer loopt zit voor mij aan de verkeerde kant van de generator, waardoor ik steeds moet opletten dat het niet tegen de strijkzool komt bij terugzetten van het ijzer. De snoerhouder voorkomt dit niet. Vind ik wel een groot nadeel.

skas 30-08-2012

mooi product, jammer slechte kwaliteit

Mooie strijkplank, lekker breed en vooral de vleugels zijn super! Erg handig voor de overhemden. I.c.m. met de stoomgenerator van Philips die wij hebben, is het strijken 3x zo snel geworden.
De strijkplank is wel erg zwaar.
Na 3 keer gebruiken, is het "slotje" van 1 vleugel al lam geworden. Dus 1 vleugel hangt nu te bungelen.

JanAW 21-08-2012

praktische en doeltreffend

voor lange mannen die strijken een goede in hoogte verstelbare strijkplank. Goed groot strijkoppervlak.

Antoine70 21-05-2012

prima strijkplank een nadeel

Ik ben heel revreden over de nieuwe strijkplank.
Heel handig zijn de vleugels, tijdwinst bij het strijken.
Hij is stevig en stabiel.
Jammer vind ik, dat er nog geen oplossing gevonden is voor de stoom afvoer. Nog altijd condensvorming onder de strijkplank.

klara2 21-05-2012

strijkijzer en plank

Ik ben heel te vreden over mijn stoomgenerator.Het lijkt een zwaar apparaat maar hij is niet te zwaar als je strijkt.
Ik heb wel de uitgebreidste genomen.
Ook de strijkplank heb ik erbij gekocht.
Al met al een hele uitgavem maar ik sta met plezier te strijken

Jan39 20-05-2012

Doordat de strijkplank veel breder is dan normaal gaat het strijken van grote stukken wasgoed ook veel sneller!