Philips Azur GC487002 - Reviews

Type
stoom
Kleuren
grijs, zwart

Beoordeling op basis van 26 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

IronLady10 18-08-2016

Kapot, wordt niet meer warm, na 2 jr en 3 mnd

Werkt goed zoals verwacht mag worden, deap steam knop gaat steeds per ongeluk aan zit op verkeerde plek op het handvat.
Na twee jaar en 3 mnd kapot, wordt niet meer warm.
Garantie is twee jaar.

blaadje 08-11-2015

ik zou dit strijkijzer niet aanbevelen.

Veel te zwaar en te heet zelfs op stand met twee bolletjes. Als ik katoen heb gestreken kan ik mij hand nauwelijks op de stof leggen. Dus negatief, helaas.

Mooi ontwerp dat wel

Marlane 23-05-2015

Tegenvallende prestaties

Ik gebruik dit ijzer nu ruim 2 jaar. Toen ik het kocht, schreef ik een enthousiast review. Het gleed zo gemakkelijk over de stof. Nu ben ik heel wat gereserveerder.
Het strijkijzer is echt te zwaar en, belangrijker nog, het wordt niet heet genoeg. Op de hoogste stand krijg ik toch de kreukels niet uit katoen (lakens bijvoorbeeld).
En die vermaledijde extra stoom knop. Die raak ik maar steeds aan.

Morris80 02-06-2014

Mooiste ontwerp en beste prijs/kwaliteit verhouding

Buiten het feit dat dit model er een keer goed uitziet en dus een keer niet zo zoetsappig, is hij ook gewoon goed uitgerust. Strijkt soepel, heeft voldoende waterinhoud om 35 minuten met stoom te strijken, wordt snel en goed heet doordat hij een groter dan standaard vermogen heeft (lees 2600Watt). Verder is het een van de weinige modellen die Ionic deep steam genereerd waardoor het vocht in kleine deeltjes door de stof wordt geperst en sneller glad is. Verder ontkalkt deze zelf en hoef je dus niet met azijn oid aan de gang. Als laatste wil ik nog noemen dat de automatische uitschakeling erg handig is als je even wegloopt en hem vergeet uit te zetten. Alles bij elkaar de beste keuze op dit moment! Over de levensduur kan ik nog niets zeggen, maar hoop er zeker weer 7 jaar (zoals de vorige) mee te kunnen doen.

Bassline 05-08-2013 Product paar dagen in bezit

Na verschillende sites te hebben geraadpleegd dit strijkijzer gekocht. Uitgepakt en blijkt het vulklepje niet of nauwelijks te sluiten. Klepje blijft openveren, of floept bij het minste open. Voor zo'n relatief duur strijkijzer mag dat m.i. niet. Teruggebracht en wat blijkt: t is chronisch, ook goedkopere modellen hebben een dergelijk klepje dat nauwelijks sluit. Het is uiteindelijk helaas toch geen Philips strijkijzer geworden

Houtje 24-06-2013

Had een wat meer lichtgewicht product verwacht.

Heb met besluit van het kopen van mijn product eigenlijk alleen op het design gelet, maar ben ondanks het gewicht wel tevreden over het resultaat van het strijken.

Poeh 23-06-2013

Veelzijdig strijkijzer

De plaatsing van de Ionic Deepsteam-knop vind ik minder gelukkig. Bij het oppakken van het strijkijzer raak je hem gemakkelijk onbedoeld aan. Mogelijk is de strijkijzer wat aan de zware kant voor sommige mensen, maar als je eraan gewend bent heeft het gewicht ook zijn voordelen.

klimop 23-06-2013

fijne strijkbout;strijkt goed glad.

deze strijkbout strijkt fantastisch: alle kleren liggen mooi glad in de kast .vooral spijkerbroeken.

Hellevoetje 23-06-2013

prima !

Tot nu toe werkt het strijkijzer prima. Geen klachten over prestatie of wat dan ook. De hoeveelheid stoom is goed te regelen en de extra fijne stoom is helemaal geweldig

Dienke 59 27-12-2012 Product paar weken in bezit

Door mijn dochter Gekocht bij BCC zelf afgehaald.Werd daar goed geholpen medewerker BCC erg vriendelijk en gaf goede uitleg.Ben zelf zeer te vreden met het strijkijzer. Strijkt als een tierelier.Het gaat ook sneller dan met mijn oude tefal strijkijzer die vaak ook met het strijken lekte.
Zoals in meerdere reviews beschreven staat: de knop voor het Deep Steam System zit op een zodanige plaats dat je het systeem bij het vastpakken van het ijzer per ongeluk aan kunt zetten.Dat is een min puntje.Maar er zit wel een mooi lang snoer aan

Gerd 16-08-2012

te mooi om makkelijk te zijn

draaischijf tbv temperatuurinstelling is moeilijk leesbaar.. pijltje zou een lichte kleur moeten hebben .. + knopje DeepSteam zit op foutieve positie.. regelmatig aan/uit door per ongeluk aanraken.. slecht ergonomisch design..

Mijnders 29-07-2012 Product paar weken in bezit

Ik heb dit strijkijzer nu enkele weken en ben erg tevreden. Strijkt soepel, vooral ook dikke stoffen (jeans) en 100% kantoenen stoffen(lakens, overhemden, enz.). Dit mede door de speciale knop voor extra fijne stoom. Pluspunt is vooral de smalle punt, waardoor je makkelijk tussen plooien kunt strijken en langs naden en randjes.
Klein minpunt vind ik de kleurstelling, waardoor de stoomaanduiding en de warmtestand niet altijd duidelijk te lezen zijn. Ander minpuntje vind ik de plaats van het knopje waarmee je de zgn. deepsteam kunt instellen; ik druk dit knopje regelmatig per abuis in (maar dit kan ook liggen aan de manier waarop ik het strijkijzer vasthoudt).
Hiervoor had ik een soortgelijk, ouder type Phillips stooomstrijkijzer. Deze nieuwe is even zwaar (1600 gr.).

lovejoy 29-05-2012

Handig en eenvoudig

strijken gaat stuk makelijker door de extra stoomfunctie en wanneer ik hem even niet gebruik gaat dit strijkijzer van zelf uit heb ik hem weer nodig , een keer horizontaal en even wachten gebruiksklaar.

Zomer12 21-05-2012

Een prima product dat mij nog steeds bevalt.

Juiste gewicht, goede stoomuitlaat, makkelijk bij te vullen, groot waterreservoiir, makkelijk te ontkalken.

Ina1 20-05-2012

Dit product is gebruiksvriendelijk.

Het is een niet te zwaar apparaat, die makkelijk is in het gebruik.
Tevens is hij snel gebruiksklaar. Bij langere strijkbeurten (langer dan een half uur) dient er wel vaker water bijgevuld te worden. Het zelf uitschakelsysteem is een groot pluspunt.

HenrietteHengelo 27-03-2012

Niet te vergelijken met mijn vorige Philips strijkijzer.

U zult het misschien niet geloven maar er zijn vrouwen zoals ik, die het leuk vinden om te strijken.
Ik heb altijd één van de duurste Philips strijkijzers gehad, echter dit strijkijzer is mij enorm tegengevallen betreffende de prijs/kwaliteit verhouding.

* strijkzool is minder glad
* snoer is een stuk korter
* zwaar in gebruik
* moeilijk de warmtegraad af te lezen door de donkere kleur
* knopje voor extra stoom, druk je tijdens het strijken ongemerkt in

Als ik het strijkijzer terug zou kunnen doen dan deed ik dat zeker.

damen011 20-03-2012 Product paar dagen in bezit

Fantastisch strijkijzer. Hiervoor had ik ook een Philips Azur. Ideaal met het extra knopje voor extra fijne, diepe stoom. Ja, de stoom is heet, maar even voor de duidelijkheid: stoom is altijd heet, anders zou het niet werken en MIST heten. Ook ideaal: als je hem niet gebruikt en om wat voor reden dan ook vergeet uit te zetten: beveiliging: schakelt automatisch uit: ideaal! Strijkzool: soepel en glad

MarN 17-03-2012

Stoomstrijkijzer voldoet prima

Enkele minpuntjes:
- toets voor ionic deepsteem druk je onbewust in als je strijkijzer oppakt. Is wel te horen als deze aan staat, dus kun je ook makkelijk oplossen. Is ook geen probleem als hij aan staat.
- donkere draaiknop (met donker pijltje) voor instelling temperatuur is moeilijk af te lezen, daar kan designafdeling wel wat aan verbeteren.

m. witteman 25-10-2011 Product paar dagen in bezit

4,3
Ik kocht dit strijkijzer via ING rentepunten en dacht een goed product te kopen. Het ziet er mooi uit. Dat is het misschien wel, maar voor mij is het strijkijzer veel te zwaar, ook kan ik de temperatuur niet goed zien, vanwege het donkere vlak op een donker vlak. Het is misschien een mooi en degelijk apparaat, maar voor senioren niet aan te raden.
Het snoer is wel fijn omdat het redelijk lang is.

emhafores 09-10-2011

Product bevalt goed.

Dit strijkijzer ziet er degelijk uit en heeft goede voorzieningen.
Het gewicht is echter aan de hoge kant en de temperatuur-knop is slecht afleesbaar. (grijze tekens op donkere achtergrond)