Philips Azur GC487002 - Reviews

Kleuren
grijs, zwart
Type/soort
strijkijzer

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 8 reviews die zijn achtergelaten voor de Philips Azur GC487002 op Kieskeurig.nl.

Janick57 03-03-2019

te weinig stoom na paar jaar

Geschreven voor: Philips Azur GC487002

Is al het tweede toestel op amper 6 jaar die het niet meer naar wensen doet, te weinig stoom en warmte, wordt nochtans alle maanden ontkalkt volgens de handleiding.
Als het doet wat het moet doen is dit een uitmuntend strijkijzer, vandaar dat wij terug zo een gekocht hebben, het eerste zelfde type strijkijzer had dezelfde problemen, na amper 3 jaar onvoldoende stomen. Terug op zoek naar nieuw toestel, maar overweeg een ander merk.

IronLady10 18-08-2016

Kapot, wordt niet meer warm, na 2 jr en 3 mnd

Geschreven voor: Philips Azur GC487002

Werkt goed zoals verwacht mag worden, deap steam knop gaat steeds per ongeluk aan zit op verkeerde plek op het handvat.
Na twee jaar en 3 mnd kapot, wordt niet meer warm.
Garantie is twee jaar.

blaadje 08-11-2015

ik zou dit strijkijzer niet aanbevelen.

Geschreven voor: Philips Azur GC487002

Veel te zwaar en te heet zelfs op stand met twee bolletjes. Als ik katoen heb gestreken kan ik mij hand nauwelijks op de stof leggen. Dus negatief, helaas.

Mooi ontwerp dat wel

Marlane 23-05-2015

Tegenvallende prestaties

Geschreven voor: Philips Azur GC487002

Ik gebruik dit ijzer nu ruim 2 jaar. Toen ik het kocht, schreef ik een enthousiast review. Het gleed zo gemakkelijk over de stof. Nu ben ik heel wat gereserveerder.
Het strijkijzer is echt te zwaar en, belangrijker nog, het wordt niet heet genoeg. Op de hoogste stand krijg ik toch de kreukels niet uit katoen (lakens bijvoorbeeld).
En die vermaledijde extra stoom knop. Die raak ik maar steeds aan.

Nicodh 28-03-2015

Praktisch toepassing ongeschikt voor de hobbyist die met stoffen en versteviging werktt

Geschreven voor: Philips Azur GC487002

Praktische toepassing: Ongeschikt voor de hobbyist die met stoffen en versteviging werkt. De versteviging blijft kleven aan de zoolplaat. Een doek ertussen leggen werkt natuurlijk niet .
> Voor een klein beetje strijken moet het hele reservoir gevuld worden met water. Water verwarmen kost meer stroom.
> Dit zou op de webpagina vermeld moeten worden. Menigeen wordt op het verkeerde been gezet worden. Die kennen een stoomstrijkijzer dat een strijkijzer is die naar wens met water gevuld kan worden om te stomen. Duidelijker zou zijn dat men een tweedeling maakt: strijkijzers met de mogelijkheid van stoom en strijkijzer die alleen gebruikt kunnen worden met stoom. Ook al schakelt men de stoom uit dan blijft er toch nog een beetje stoom komen dat op de zoolplaat sist.|De vorige Azur exel 10 die ik had was een stoomstrijkijzer die naar wens gebruikt kon worden met stoom en zonder stoom. Wel zo praktisch!

Morris80 02-06-2014

Mooiste ontwerp en beste prijs/kwaliteit verhouding

Geschreven voor: Philips Azur GC487002

Buiten het feit dat dit model er een keer goed uitziet en dus een keer niet zo zoetsappig, is hij ook gewoon goed uitgerust. Strijkt soepel, heeft voldoende waterinhoud om 35 minuten met stoom te strijken, wordt snel en goed heet doordat hij een groter dan standaard vermogen heeft (lees 2600Watt). Verder is het een van de weinige modellen die Ionic deep steam genereerd waardoor het vocht in kleine deeltjes door de stof wordt geperst en sneller glad is. Verder ontkalkt deze zelf en hoef je dus niet met azijn oid aan de gang. Als laatste wil ik nog noemen dat de automatische uitschakeling erg handig is als je even wegloopt en hem vergeet uit te zetten. Alles bij elkaar de beste keuze op dit moment! Over de levensduur kan ik nog niets zeggen, maar hoop er zeker weer 7 jaar (zoals de vorige) mee te kunnen doen.

DSBI 13-12-2013

prima strijkijzer

Geschreven voor: Philips Azur GC487002

prima strijkijzer, strijkt vlot, enkel het knopje voor de Ionic Deepsteam functie staat een beetje ongelukkig (wordt soms tijdens het strijken aangetoetst)

Bassline 05-08-2013

Na verschillende sites te hebben geraadpleegd dit strijkijzer gekocht. Uitgepakt en blijkt het vulklepje niet of nauwelijks te sluiten. Klepje blijft openveren, of floept bij het minste open. Voor zo'n relatief duur strijkijzer mag dat m.i. niet. Teruggebracht en wat blijkt: t is chronisch, ook goedkopere modellen hebben een dergelijk klepje dat nauwelijks sluit. Het is uiteindelijk helaas toch geen Philips strijkijzer geworden

Houtje 24-06-2013

Had een wat meer lichtgewicht product verwacht.

Geschreven voor: Philips Azur GC487002

Heb met besluit van het kopen van mijn product eigenlijk alleen op het design gelet, maar ben ondanks het gewicht wel tevreden over het resultaat van het strijken.

Poeh 23-06-2013

Veelzijdig strijkijzer

Geschreven voor: Philips Azur GC487002

De plaatsing van de Ionic Deepsteam-knop vind ik minder gelukkig. Bij het oppakken van het strijkijzer raak je hem gemakkelijk onbedoeld aan. Mogelijk is de strijkijzer wat aan de zware kant voor sommige mensen, maar als je eraan gewend bent heeft het gewicht ook zijn voordelen.

klimop 23-06-2013

fijne strijkbout;strijkt goed glad.

Geschreven voor: Philips Azur GC487002

deze strijkbout strijkt fantastisch: alle kleren liggen mooi glad in de kast .vooral spijkerbroeken.

Hellevoetje 23-06-2013

prima !

Geschreven voor: Philips Azur GC487002

Tot nu toe werkt het strijkijzer prima. Geen klachten over prestatie of wat dan ook. De hoeveelheid stoom is goed te regelen en de extra fijne stoom is helemaal geweldig

Dienke 59 27-12-2012

Door mijn dochter Gekocht bij BCC zelf afgehaald.Werd daar goed geholpen medewerker BCC erg vriendelijk en gaf goede uitleg.Ben zelf zeer te vreden met het strijkijzer. Strijkt als een tierelier.Het gaat ook sneller dan met mijn oude tefal strijkijzer die vaak ook met het strijken lekte.
Zoals in meerdere reviews beschreven staat: de knop voor het Deep Steam System zit op een zodanige plaats dat je het systeem bij het vastpakken van het ijzer per ongeluk aan kunt zetten.Dat is een min puntje.Maar er zit wel een mooi lang snoer aan

Gerd 16-08-2012

te mooi om makkelijk te zijn

Geschreven voor: Philips Azur GC487002

draaischijf tbv temperatuurinstelling is moeilijk leesbaar.. pijltje zou een lichte kleur moeten hebben .. + knopje DeepSteam zit op foutieve positie.. regelmatig aan/uit door per ongeluk aanraken.. slecht ergonomisch design..

Mijnders 29-07-2012

Ik heb dit strijkijzer nu enkele weken en ben erg tevreden. Strijkt soepel, vooral ook dikke stoffen (jeans) en 100% kantoenen stoffen(lakens, overhemden, enz.). Dit mede door de speciale knop voor extra fijne stoom. Pluspunt is vooral de smalle punt, waardoor je makkelijk tussen plooien kunt strijken en langs naden en randjes.
Klein minpunt vind ik de kleurstelling, waardoor de stoomaanduiding en de warmtestand niet altijd duidelijk te lezen zijn. Ander minpuntje vind ik de plaats van het knopje waarmee je de zgn. deepsteam kunt instellen; ik druk dit knopje regelmatig per abuis in (maar dit kan ook liggen aan de manier waarop ik het strijkijzer vasthoudt).
Hiervoor had ik een soortgelijk, ouder type Phillips stooomstrijkijzer. Deze nieuwe is even zwaar (1600 gr.).

lovejoy 29-05-2012

Handig en eenvoudig

Geschreven voor: Philips Azur GC487002

strijken gaat stuk makelijker door de extra stoomfunctie en wanneer ik hem even niet gebruik gaat dit strijkijzer van zelf uit heb ik hem weer nodig , een keer horizontaal en even wachten gebruiksklaar.

Zomer12 21-05-2012

Een prima product dat mij nog steeds bevalt.

Geschreven voor: Philips Azur GC487002

Juiste gewicht, goede stoomuitlaat, makkelijk bij te vullen, groot waterreservoiir, makkelijk te ontkalken.

gerda 20-05-2012

Deep steam knop staat slecht

Geschreven voor: Philips Azur GC487002

Zeer goed strijkijzer alleen staat de Deep Steam knop niet goed gaat veel op zonder het te weten om dat men daar het strijkijzer vast houdt zou beter ergens onderaan staan.

Ina1 20-05-2012

Dit product is gebruiksvriendelijk.

Geschreven voor: Philips Azur GC487002

Het is een niet te zwaar apparaat, die makkelijk is in het gebruik.
Tevens is hij snel gebruiksklaar. Bij langere strijkbeurten (langer dan een half uur) dient er wel vaker water bijgevuld te worden. Het zelf uitschakelsysteem is een groot pluspunt.

HenrietteHengelo 27-03-2012

Niet te vergelijken met mijn vorige Philips strijkijzer.

Geschreven voor: Philips Azur GC487002

U zult het misschien niet geloven maar er zijn vrouwen zoals ik, die het leuk vinden om te strijken.
Ik heb altijd één van de duurste Philips strijkijzers gehad, echter dit strijkijzer is mij enorm tegengevallen betreffende de prijs/kwaliteit verhouding.

* strijkzool is minder glad
* snoer is een stuk korter
* zwaar in gebruik
* moeilijk de warmtegraad af te lezen door de donkere kleur
* knopje voor extra stoom, druk je tijdens het strijken ongemerkt in

Als ik het strijkijzer terug zou kunnen doen dan deed ik dat zeker.