Philips Azur GC486002 - Reviews

Continue stoom
50 g/min.
Kleuren
blauw

Beoordeling op basis van 6 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

Roderick999 12-03-2015

Slecht product.

Wij hebben bijna 10 jaar lang een Philips strijkijzer gehad (GC4310) met Careeza-zool. Dit strijkijzer heeft altijd geweldig glad gestreken. Let wel, het strijkijzer heeft altijd zeer soepel over de stof gegleden. En dáár gaat het bij strijken om.
Nu onlangs een nieuwe Philips strijkijzer gekocht met een SteamGlide zool. Wij mogen toch aannemen dat een nieuw strijkijzer veel en veel beter strijkt dan een oud type. Wat blijkt: dit type (GC4860) glijdt helemaal niet soepel over de stof. Sterker nog, het gaat heel stroef. Het lijkt wel of het strijkijzer door iets wordt tegengehouden. Daardoor strijkt het ook veel zwaarder. Dat zal ongetwijfeld te maken hebben met de zool. Wat wij absoluut niet begrijpen dat is, dat een nieuw strijkijzer veel slechter strijkt (lees: een veel minder gladde zool heeft) dat een strijkijzer van 10 jaar geleden. Hoe is dat nou mogelijk? Legt u dat eens uit. En wat gaat u daar nu aan doen?

Annika36 12-01-2014

Stoomt constant door en rammelt continu

Omdat het strijkijzer iets voorover staat op het plateautje van mijn strijkplank blijft het stomen en 'tuffen' terwijl je het niet gebruikt. Reservoir is dus snel leeg en er moet een raam open anders wordt alles zeikesnat. Terwijl je iets opvouwt op de strijkplank blijft het strijkijzer ook rammelen, niet echt deugdelijk spul dus. Uiteraard gemeld bij winkel van aanschaf, volgens hen moet er dan gewoon een andere strijkplank komen. Schiet ik dus ook niets mee op. Zeker niet tevreden hierover.

MJ60 05-11-2013

Fijn strijkijzer, maar slecht zichtbare instelschuif.

Al jaren een strijkijzer (Azur) van Philips, nu dit nieuwere model aangeschaft. Strijkt prima, maar niet zo makkelijk over dikkere (spijker) stof. Wat ik slecht vind aan het ontwerp is dat als je de temperatuur instelt het donkere aanwijspijltje bijna niet te zien is op dezelfde donkere achtergrond. Zeker voor slechtziende mensen is dit geen goed ontwerp.

Rie43 28-09-2013

redelijk tevreden

twee dingen stellen me teleur:
1. als ik het strijkijzer oppak rammelt het een beetje
2. de sluiting van het waterreservoir is niet sterk, klikt nauwelijks

Caroline_be 07-11-2012 Product paar weken in bezit

Ik had vroeger een Braun en die voelde heel stevig aan. Na vele beoordelingen gelezen te hebben merkte ik dat iedereen tevreden is over de zool die erg vlotjes over alles glijdt. Dat moet ik beamen. Ook is het stomen erg goed. Dus véél beter dan m'n Braun. Ik was wél teleurgesteld toen ik de doos opende en merkte dat alles er erg plastiekerig uitziet. Dus qua degelijkheid heb ik echt een vraagteken:-( De knopjes die dienen voor een stoomstoot of een beetje water zitten er precies aan de losse kant in en voelen echt heel goedkoop aan. K moet wel zeggen dat ik m'n Braun 10 jaar had en ik zag dat ik er toen evenveel voor betaald had dan m'n nieuwe Philips...dus tja...als ze een toestel willen maken voor een redelijke prijs en ze passen nieuwe technologieen toe dan moeten ze op iets anders besparen (denk ik dan...)

Kenv.barB 18-01-2015

Beste Caroline_be,
Ik vroeg me af of het toestel ook een hels gorgelend geluid maakt wanneer je het rechtop zet tussen het strijken in?
Ik heb net een toestel GC4850 gekocht en kan dat geluid echt niet aanhoren. Hopelijk kan ik hem nog ruilen. Misschien wel voor de GC4860?
Mijn vorige toestel was ook een Phillips en deze had dat probleem niet! Ik was erg tevreden over de coating van de strijkzool die buiten het goed glijden over de stof ook extreem krasvrij is. daarom wil ik nog steeds een Phillips.
Ik begrijp dat je twijfelt aan de kwaliteit want de knopjes en de sluiting van de machine voelen inderdaad erg ondegelijk en plastiekerig aan zoals jij het omschreef. Bij mijn vorige toestel is dat goed meegevallen. Bij het net gekochte heb ik ook die twijfel. Nu zeker na dat onaavaardbare geluid.
De enige reden waarom ik nu een nieuw toestel heb moeten kopen is omdat ik het een aantal keer goed
heb laten vallen.
Dus eigen schuld dikke bult denk ik dan.
Hopelijk vind ik het juiste Phillips stoomstrijkijzer...

Alvast bedankt voor je reactie

Caroline_be 19-01-2015

Beste, ik heb dit toestel ondertussen niet meer. Mijn schoonmoeder had een ander nodig en doordat ik het mijne nog maar goed en wel had heb ik het doorverkocht aan haar. Ondertussen is zij al overleden en doet iemand de strijk ermee (ik weet niet hoe het toestel ondertussen werkt...). Ikzelf heb dan nadien het "mannenstrijkijzer" gekocht in de zwarte box:-) K ben daar erg tevreden over. Jammer genoeg kan ik je dus niet helpen met méér info aangaande m'n vorige:-(

Patrick1982 07-03-2012

Uitstekend strijkijzer voor een goede prijs

Heb dit strijkijzer nu 4 maanden in mijn bezit en tot op heden ben ik een zeer tevreden klant.

Het strijkijzer glijdt soepel over de kleding en laat een goed resultaat achter met minimale inspanning.