Philips GC4532

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 2 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips GC4532 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

3,5

Wg van Exel 31-10-2020
  • Product gekregen

Lomp met een kort snoertje

Geschreven voor: Philips GC4532

Dit strijkijzer gewonnen via de Bankgiroloterij, dus niet bewust voor dit model gekozen. Hiervóór gebruikte ik ook Philips strijkijzers. Mijn vorige was de GC4891 die prima beviel. En de voorlaatste was de GC4721 die minder was (beide rond de € 70).
Deze GC4532/20 is een groot en lomp strijkijzer, met een niet prettig zwaartepunt. Dat betekent dat je tijdens het strijken onnodig veel kracht op het handvat moet zetten om ermee te strijken. Daarmee wordt strijken veel vermoeiender. Stomen doet hij goed. Tevens zit er een aparte kalkmodule in, waarmee je eenvoudig de kalk zou moet kunnen verwijderen. Ik heb geprobeerd om die module eruit te krijgen, maar dat ging met geen mogelijkheid.
De grootste misser van dit apparaat is de lengte van het snoer. Bij mijn vorige 2 strijkijzers was dit 320 cm. Bij deze is dat slechts krap 200cm. En dat is echt véél te kort. Een of andere bureau ingenieur heeft bedacht dat er wel €2 meer winst per strijkijzer is te behalen door het snoer maar gewoon in te korten. Ik hoop dat auto ontwerpers zo'n zelfde redenering niet gaan volgen, want dat zit er onder mijn volgende auto waarschijnlijk kruiwagen wieltjes. Lekker goedkoop, maar rijdt voor geen meter. Ik beveel dit product dus absoluut niet aan.

Minpunten

• Lomp
  • Zwaartepunt ligt niet goed
  • Snoer is minimaal 100cm te kort

Liesbeth 29-09-2019

De zoolplaat strijkt erg stroef!

Geschreven voor: Philips GC4532

Altijd een philips strijkbout gehad maar deze beviel vanaf het eerste gebruik niet. Hij plakt aan dunne stoffen en is erg stroef. Goed op de temperatuur gelet natuurlijk maar zelfs vouwen in een theedoek gaan er niet soepel uit.
De knop voor extra stoom zit onder het handvat en druk je vaak al per ongeluk in.

Minpunten

• Zoolplaat
  • Strijkt vouwen er niet goed uit