Tefal FV1845

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Tefal FV1845 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,2

Sensi 19-12-2018

Zwaar strijkijzer

Geschreven voor: Tefal FV1845

Mijn mening is dat ik het een zwaar lomp ding vindt.mooie uitstraling maar strijkt niet lekker. Als je kleine handen heb zou ik toch voor een lichter model gaan. Stomen werkt goed al druppelt hij wel snel.

Pluspunten

• Mooie uitstraling
  • Goed snel op temp.

Minpunten

• Zwaar lomp

Rick van den Boomgaard 14-12-2018

Een prima strijkijzer

Geschreven voor: Tefal FV1845

Ik ben de afgelopen 3 weken voor het eerst aan het strijken geraakt met dit apparaat. Als beginner in het vak ben ik hier nog helemaal niet goed in. Toch ging het strijken me goed af. In een haastig bestaan als student kon ik gemakkelijk 's ochtends snel nog een overhemd strijken. Doordat hij in zo’n 10 seconden gebruiksklaar is. De stoomknop op het apparaat is erg handig om hardnekkige kreuken eruit te strijken. Het ontbreken van een plek om het snoer op te rollen is wat onhandig maar hier valt mee te werken. Over het algemeen ben ik erg tevreden over de Tefal Maestro, zeker voor de prijs.

Pluspunten

• Erg licht
  • Prijs
  • Supersnel warm

Minpunten

• Lekte wat water
  • Geen oprolmogelijkheden snoer

PauLaura 12-12-2018

mooi strijkijzer voor weinig geld

Geschreven voor: Tefal FV1845

tefal strijkijzer ziet er mooi en degelijk uit
er zitten een heleboel functies op om te stomen of water te sprayen
het apparaat werkt naar behoren en we vinden het een aanrader

Pluspunten

• werkt fijn
  • meerdere opties

Minpunten

• hoop gedoe met water

Anne30787 02-12-2018

Prima ding!

Geschreven voor: Tefal FV1845

Ik heb eigenlijk een *piep*-hekel aan strijken en heb er dus ook geen *piep* verstand van. Hij doet het, hij is niet duur, hij is lekker licht en van een merk waar ik wel vertrouwen in heb.

Hij heeft ook een knopje erop zitten wat dan "PSSJT" doet waarna er water en stoom uit komt en dan kan ik dat *piep*-plooitje wat zo vervelend doet en niet weg wil, zo eruit stomen. Hier!!! TEFAL komt eraan! Plooitje!

Meer heb ik er eigenlijk niet over te zeggen. Prima ding, zeker voor deze prijs en hij doet niet onder dan mijn oude Philips-strijkijzer (die staat ernaast op de foto!).
Maarre ik gebruik hem het liefste zo min mogelijk! Moge dat duidelijk zijn!

Pluspunten

• De prijs

Minpunten

• Het strijken zelf (duh)

Kroonkurkje 29-11-2018

Prima stoomstrijkijzer voor dit geld

Geschreven voor: Tefal FV1845

Ik heb dit stoomstrijkijzer getest voor een reviewsite. Normaal ben ik meer een gadgettester, maar mijn huidige strijkijzer heeft het probleem dat de mantel van het snoer begint te rafelen, dus een mooie reden om eens een andere te testen.

Wat meteen opvalt bij het uitpakken is dat deze erg licht is. Dit blijkt één van de grote voordelen van dit apparaat te zijn. Zeker met wat lastigere kledingstukken (overhemden zijn niet mijn favoriet) vind ik dit handig.
Er zit een beknopte handleiding bij met daarop een uitleg in hoofdzakelijk symbolen. Een kind kan de was, eh strijk doen. Meer uitleg is voor dit apparaat niet nodig.
Een opvallende functie is dat hij ook verticaal kan stomen. Dit is bedoeld voor hangende kleding, zoals een colbert of bijvoorbeeld gordijnen.

Het enige minpunt vind ik dat er geen vulbeker bij zit. Je moet hem dus onder de kraan vullen (niet handig) of met een eigen beker. In mijn geval had ik die nog liggen van de vorige, maar voor de compleetheid had zo'n onderdeel van een paar euro er wel bij mogen zitten.

Pas bij het invullen van de review zag ik de prijs. Dat was wel een meevaller: ongeveer de helft van mijn Philips. Dit zou wel eens de vervanger kunnen worden.

Pluspunten

• Gewicht
  • Prijs
  • Verticaal stomen

Minpunten

• Geen vulbeker