Tefal UltraGliss FV4963

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 6 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Tefal UltraGliss FV4963 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,3

m. 21-04-2020

Helaas toch een miskoop

Geschreven voor: Tefal UltraGliss FV4963

Elke keer denk ik: het gaat wennen, maar toch niet. Nu ca. 6 mnd. in gebruik. Ik strijk weinig, maar... Ik kan door het zwarte waterreservoire niet zien hoeveel water er nog in zit. Laatste keer de temperatuurregelaar op wol gezet, nu staat hij weer op hoogste stand. Daar loopt hij zelf naar toe. Goed stoom hoeveelheid, maar als ik hem tussen het strijken door overeind zet, spettert er water uit. Dit geeft vlekken op strijkplank of op de schone was. Soms komt er ook kalk mee door de gaten van de zoon. Enige goede: makkelijk schoon te maken van kalk door laatje in achterzijde, snoer lang genoeg en hij voelt goed aan. Ik ga hem echter toch weg doen.

Pluspunten

• houd lekker vast
  • makkelijk ontkalken

Minpunten

• spetterd water als je hem overeind zet
  • je ziet niet hoeveel water er nog in zit
  • temp.regeling draait zelf naar heetste stand

kwouters1 30-07-2018

Superfijn stoomstrijkijzer

Geschreven voor: Tefal UltraGliss FV4963

Dit strijkijzer werkt vele malen beter dan heg 10 jaar oude model dat ik hiervoor had.
Met name de stoom functie werkt echt goed om kreukels uit kleding te halen.
Water vullen gaat gemakkelijk en deze warmt tenminste zonder lekken op.
De anti-kalk funtie is ook handig. Mijn oude kwam helemaal vol te zitten met kalk omdat er geen anti-kalk functie opzat.
Al met al een aanrader voor de serieuze strijk.

Pluspunten

• Snel warm
  • Goede stoomfunctie
  • Lekt niet

Anne04 27-07-2018

Fijn apparaat, makkelijk in gebruik

Geschreven voor: Tefal UltraGliss FV4963

Sinds een paar weken heb ik het strijkijzer Tefal Ultragliss FV4963 in huis. Met weinig strijkervaring ging ik aan de slag. Het strijkijzer heeft een strak design, is goed wendbaar en erg gemakkelijk in gebruik. Er zitten niet heel veel knoppen op en daardoor had ik snel door hoe ik het strijkijzer moest gebruiken. De gebruiksaanwijzing vind ik een beetje summier, het bestaat alleen uit plaatjes en gaat vooral over hoe je het apparaat schoonmaakt en hoe je het apparaat niet moet gebruiken.
Ik heb een zwart/grijs strijkijzer en bij het vullen van het waterreservoir kan ik moeilijk zien hoe ver het strijkijzer met water gevuld is. Ik weet niet of dat bij andere kleuren (een lichtere kleur) ook moeilijk te zien is.
Het strijkijzer is heel snel opgewarmd. Als je wisselt van warmtestand past het strijkijzer dat snel aan. De stoomfunctie kan je aan- en uitschakelen.
Ik zou het apparaat zeker aanraden! Misschien een andere kleur, zodat het waterreservoir beter te zien is, maar over het algemeen ben ik zeer tevreden met mijn nieuwe strijkijzer!

Pluspunten

• Wendbaar
  • Warmt snel op

Minpunten

• Moeilijk te zien waterreservoir
  • Gebruiksaanwijzing

Michele 24-07-2018

Super glad!

Geschreven voor: Tefal UltraGliss FV4963

Super glad! Makkelijk in gebruik. Voor een niet professionele strijkijzer gebruiker is dit een super product om te gebruiken. Deze strijkijzer is snel warm en dus ook snel te gebruiken. Met 1 keer over je kleding is het al helemaal glad. Perfect!

Pluspunten

• Snel warm

Minpunten

• Staat niet stevig op je strijkplank

Yvonne793 20-07-2018

Prima strijkijzer

Geschreven voor: Tefal UltraGliss FV4963

Ik had het voorrecht om dit strijkijzer te mogen testen. Ik was blij verrast toen het apparaat binnen kwam. Ik vind het een licht strijkijzer wat super fijn in de hand ligt. Wel vind ik de gebruiksaanwijzing summier. Er zit een folder met plaatjes bij en geen geschreven versie. Prima maar bij storing moet je dan waarschijnlijk zoeken via internet. Of als je iets anders wilt weten over het apparaat zal je dat ook op die wijze moeten zoeken. Ik vind dit zelf niet fijn en zou graag een geschreven beschrijving erbij zien. Vullen van het apparaat gaan snel en simpel. Bij het aandoen van het apparaat vond ik de eerste keer wel bij het aandoen van de stoomfunctie er veel water lekte. Ik warm nu het strijkijzer dus op in de uit stand van stomen. Wel is het apparaat snel op temperatuur en glijd het strijkijzer soepel over je wasgoed heen. Daarnaast is het snoer op een fijne lengte wat ik zelf niet onbelangrijk vindt. Ik raad het strijkijzer iedereen dan ook zeer zeker aan om alles lekker kreukvrij je kast in te leggen

Pluspunten

• Ligt lekker in de hand
  • Strijk soepel
  • Lang snoer

Waaijos 20-07-2018

Glad strijkwerk

Geschreven voor: Tefal UltraGliss FV4963

Een strijkijzer wat goed in de hand ligt, wel wat zwaar aanvoelt. Maar het strijkijzer glijd over je wasgoed heen. Ondanks dat het zwaarder aanvoelt, strijkt het heerlijk weg

Pluspunten

• Goede prijs/kwaliteits verhouding
  • Strijkt uitmuntend

Minpunten

• Voelt wat zwaar aan